ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: ΚΡΙΝΟΣ ΧΡΩΜΑ: ΛΕΥΚΟ
Advertisements

Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
Words of wisdom.
1 ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α
"13 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ"
Έχεις δύο επιλογές! από το
Περισσότερες Ασκήσεις Συνδυαστικής
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου.
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
Κ.Καρυωτάκης: [ Είμαστε κάτι...]
Μανόλης Αναγνωστάκης.
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Τα γράμματα. ΠΟΙΗΣΗ Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τα προβλήματά τους. Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ… ΜΑΡΙΝΑ.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
1ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 20 Μαρτίου 2013
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Αγαπημένο μου παιδί....
 Βουκουρέστι – παραδουνάβιες ηγεμονίες  Πάντοβα – ιατρική, νομικά, φιλολογία…  Έλαβε το αξίωμα του μεγάλου λογοθέτη  Γραμματική της Αιολοδωρικής.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΑΞΗ Γ
Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γιάννης Ρίτσος Γραμματολογικά στοιχεία Γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά της Λακωνίας και πέθανε το 1990.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
Ομάδα Διαμεσολάβησης Συνομηλίκων 1 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Αντώνης Μιχαηλίδης Φιλόλογος.  Τα δυο βασικά μέτρα είναι:  ίΑμβος (τόνος στις Άρτιες συλλαβές υ-)  τΡοχαίος (τόνος στις πεΡιττές συλλαβές -υ)  Στη.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Πρόγραμμα πρόληψης του καπνίσματος “ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ” για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου -Οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου βρίσκονται στην κρισιμότερη περίοδο.
Το «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου Σκοπός των ενοτήτων του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου είναι: -Η.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ Μία από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης Ελληνικής Ποίησης.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
ΨΥΛΛΑ ΟΥΡΑΝΙΑ 4497 ΕΞΑΜΗΝΟ ΄Ζ ΜΑΘΗΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑ.Λ. ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
Αγαπημένο μου παιδί....
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ
«Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό» ΤΜΗΜΑ: Δ1
1.Βλέπω στα μάτια σου τη θλίψη. Νοιώθω την τελευταία σου χαρά.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΡΙΧΩΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Η εξέλιξη της ποίησης.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ Ο Μαβίλης ανήκει στην Επτανησιακή Σχολή αλλά είναι επηρεασμένος από τον Παρνασσισμό και τον Συμβολισμό Περίτεχνο σονέτο: 2 τετράστιχες και 2 τρίστιχες στροφές, στίχος ιαμβικός 11σύλλαβος, ομοιοκαταληξία σταυρωτή στις δύο πρώτες στροφές, πλεχτή και ζευγαρωτή στις δύο τελευταίες στροφές Άλλο γνωστό σονέτο του: η Καλλιπάτειρα (ΚΝΛ β’ γυμνασίου)

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ Λήθη: η λησμονιά (ποιητική και εύηχη λέξη) Η δυνατότητα των νεκρών να πίνουν το νερό της λησμονιάς, για να ξεχάσουν την πίκρα που είχαν γευτεί, όταν ήταν ζωντανοί. Από την άλλη μεριά, η αδυναμία των ζωντανών να λησμονήσουν τους πόνους της ζωής.

Επομένως, ο τίτλος έχει 2 όψεις: ΛΗΘΗ Δυνατότητα των νεκρών Αδυναμία των ζωντανών

Η ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ Ο ΑΦΗΓΗΤΗΣ Η γλώσσα είναι πλούσια με ιδιωματισμούς (πίκρια, όντας, βολεί...) Το ύφος-λόγω του μεταφυσικού θέματος-είναι υποβλητικό και λυρικό Ο αφηγητής είναι τριτοπρόσωπος. Σε 2 σημεία-καίριας σημασίας- διαλέγεται με τον αναγνώστη σε β’ενικό πρόσωπο (μην τους κλαις- α δεν μπορείς παρά να κλαις το δείλι)

ΟΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ Καλότυχοι...να’ναι: Οι καλότυχοι νεκροί Τέτοιαν...κοιμούνται: Η ανάμνηση των πόνων της ζωής ως συνέπεια του θρήνου των ζωντανών Α δε μπορείς...λησμονήσουν: Η δυστυχία των ζωντανών

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1/4 1η Ενότητα: Καλότυχοι οι νεκροί: αιφνίδιο ξεκίνημα, παράδοξο να θεωρούνται καλότυχοι οι νεκροί Που λησμονάνε: η αιτιολόγηση (= επειδή λησμονάνε). Θεωρούνται ευτυχισμένοι γιατί μπορούν να ξεχνούν τις πίκρες της ζωής Το σούρουπο: ποια ώρα της ημέρας μπορούν να λησμονούν; Την ώρα της ανάπαυσης, του διαλογισμού και της σιωπής. Τότε κάνουν μελαγχολικές σκέψεις και αναπολούν τη ζωή τους Μην τους κλαις: παρότρυνση στον αναγνώστη. Περιμένουμε το γιατί...

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 2/4 2η Ενότητα: Τέτοιαν ώρα: δηλαδή το σούρουπο, οι ψυχές των νεκρών πάνε να πιουν το νερό της Λησμονιάς. Πρόκειται για την εξήγηση τού γιατί δεν πρέπει να κλαις τους νεκρούς: πίνουν νερό από μια συγκεκριμένη βρύση και ξεχνούν τα βάσανα που είχαν περάσει στη ζωή τους  είναι ευτυχείς

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 3/4 Α στάξει δάκρυ...ξαναθυμούνται: υπάρχει ένας κίνδυνος: το κλάμα, ο θρήνος των ζωντανών θολώνει το νερό και οι νεκροί ξαναθυμούνται. Οπότε: οι ζωντανοί ΔΕΝ πρέπει να κλαίνε τους νεκρούς για 2 λόγους: α)είναι ευτυχισμένοι αφού πίνουν τον νερό της λησμονιάς και ξεχνούν και β)το κλάμα τους «αλλοιώνει», θολώνει το νερό και οι θαυματουργές του επιδράσεις εξαφανίζονται, με αποτέλεσμα οι νεκροί να θυμούνται τις πίκρες της ζωής τους και να βασανίζονται.

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 4/4 3η Ενότητα: 1. Τους ζωντανούς τα μάτια σου ας θρηνήσουν: παρότρυνση στον αναγνώστη: αν πρέπει κάποιους να κλαις, αυτοί είναι οι ζωντανοί: είναι αξιολύπητοι γιατί υποφέρουν πάντα από την ανάμνηση του πόνου. Αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα να πιουν το νερό της Λησμονιάς και επομένως είναι καταδικασμένοι να θυμούνται τα βάσανά τους (αρρώστιες, απώλειες, αδικίες, πάσης φύσεως δυσκολίες...)

ΟΙ ΥΠΟΘΕΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ Όντας βυθίσει...μην τους κλαις Ο καημός σου όσος και να’ναι...μην τους κλαις Βούρκος το νεράκι θα μαυρίσει α(ν) στάξει γι’ αυτές δάκρυ Κι αν πιουν θολό νερό, ξαναθυμούνται

ΤΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ & ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ Στης Λησμονιάς την κρουσταλλένια βρύση Λιβάδι απ’ ασφοδίλι (πβλ Οδύσσεια λ, 539) Σημείωση: ο Μαβίλης χρησιμοποιεί διαφορετικά το μύθο του νερού της λησμονιάς: οι νεκροί δεν πίνουν το νερό της λησμονιάς για να ξεχάσουν τις χαρές της ζωής, αλλά τις πίκρες της ζωής, ώστε να μην πικραίνονται απ’ αυτές.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ: Θρησκεία (αγιασμός, βάπτιση) Βιολογία/Γεωγραφία/Περιβάλλον Μυθολογία/Ιστορία (Κασταλία πηγή, θεότητες του νερού) Λαογραφία (αμίλητο νερό, αθάνατο νερό) Γλώσσα (παροιμίες, μεταφορικές εκφράσεις) Λογοτεχνία/ Ποίηση (δες «Η Λιτανεία», Μυριβήλη ΚΝΛ α’ γυμνασίου) Εικαστικές Τέχνες (θαλασσογραφίες...)

Ακούμε το ποίημα...και όχι μόνο Ακούστε το ποίημα μελοποιημένο από τον Μανώλη Καλομοίρη με την υψίφωνο Μαρκέλα Χατζιάνο. Ακούστε ένα τραγούδι του Δημήτρη Ζερβουδάκη με τον τίτλο «Λήθη» αλλά και του Γιάννη Χαρούλη με τον τίτλο «Της Λήθης το πηγάδι». Ακούστε και «Της Άρνης το νερό»

Να μην ξεχάσω να...