ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

Ενίσχυση της Πράσινης Επιχειρηματικότητας
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Μετά από έρευνα που διενήργησε εταιρεία ερευνών, διαπιστώθηκε πως στην εταιρεία μας οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μεταξύ τους ένα λεξιλόγιο κάπως ανάρμοστο.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Αγορά Πετρελαιοειδών 10 Μαΐου, Περιεχόμενα  Διεθνής Αγορά Πετρελαιοειδών — Βιομηχανία Πετρελαίου — Τιμές Αργού και προϊόντων Πετρελαίου  Αγορά.
Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρηματιών, Αθήνα, 9 Μαΐου 2013 Γερμανία Η αγορά τροφίμων – ποτών και καταναλωτικών αγαθών Αντιγόνη Μαριόλη Γραμματέας ΟΕΥ Α΄ Γραφείο.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ IMIC 2 Φεβρουάριος 2006 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Η Ουκρανική αγορά και οι προοπτικές ανάπτυξης των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων.
expectations raise your H ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΛΙΒΥΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ
Νέες προκλήσεις ή ευκαιρίες της κυπριακής οικονομίας και αγοράς
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ρωτήθηκαν 67 άτομα μιας σχολής χορού και έδωσαν τις εξής απαντήσεις: Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,L,L,L,L,L,L, L,L,L,L,T,T,T,T,T,T,T,M,M,M,M,M,M,M,M,M,M,L,L,L,L,L,L,L,T,T,T,T,T,M,M,
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013.
ΚΑΤΟΧΗ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
Αβιοτικό περιβάλλον οργανισμοί.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
Επιτροπή Ζωής, Συντάξεων και Υγείας Στατιστικά Στοιχεία Κλάδου Ζωής για το έτος 2013.
29, Μαρτίου 2012 Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσεως.
1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Μάρτιος 2009 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
1 Τοπικές βλάβες από δήγματα όφεων Κουτσουμπού Γεωργία Ειδικευόμενη Γενικής Ιατρικής ΓΚΑ Αθήνα, 18 η Ιουλίου 2002.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ 2007 ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΛΟΓΕΣ ΜΑΚ 1.Γ. Παπανικολάου (n= 71) 2.Ευαγγελισμός (n= 60) 3.Άγ. Σάββας,
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Πρόγραμμα IST Στατιστικά 1η, 2η & 3η Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης – Εθνικό Σημείο Επαφής για το IST 1 Στατιστικά Αποτελέσματα.
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Ασκήσεις Δασικής Διαχειριστικής Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Άσκηση 4.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
1. 2 ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΚΟΠΟΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΛΟΓΟΣ.
1 Η Θέση της Ελλάδας στη Διεθνή Αγορά Επενδύσεων Θεοδόσιος Β. Παλάσκας Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου και Διευθυντής Έρευνας ΙΟΒΕ Ίδρυμα Οικονομικών.
ΜΑΘΗΜΑ AIMATΟΛΟΓΙΑ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ Γ’ ΤΑΞΗ ΕΠΑ. Λ
Καλαμάτα 08/12/2014 Αντώνης Γραβάνης Αναπληρωτής Διευθυντής, Αγροτικών Προϊόντων, Τροφίμων και Ποτών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΕΥ
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
8 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Θεσμοί/ Οργανισμοί 1 8 ΘΕΣΜΟΙ /ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (Βαθμός επιρροής, Αναγκαιότητα επιρροής, Βαθμός.
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Επιχειρηματικές Προτάσεις, Προϊόντα & Τεχνολογίες Αιχμής Γεώργιος Πίττας Δ.Σ. Σ.Ε.Β.Τ.
Η ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Αναστασιος Παπαθωμάς Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Βρυξέλλες ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια   ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ   Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013 Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια Νavarino Dunes Ρωμανός Μεσσηνίας Δημήτρης Πετρόπουλος - Γραμματέας ΟΕΥ  

Κύρια χαρακτηριστικά Γερμανικής οικονομίας πληθυσμός 81 εκατ. κάτοικοι 32000 € κατά κεφαλή ΑΕΠ Αύξηση ΑΕΠ 0,7% 2013 1,5% 2014 186,1 δις € εμπoρικό πλέονασμα 165,3 δις € πλεόνασμα ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών

Ελληνικές εξαγωγές στην Γερμανία εκατ. €

Διμερές εμπόριο, εκατ. €

Ανάλυση SWOT γερμανικής αγοράς τροφίμων (Γραφείο ΟΕΥ Ντύσσελντορφ) Πλεονεκτήματα πληθυσμός εισόδημα εισαγωγές Αδυναμίες δομή λιανεμπορίου τιμή Ευκαιρίες διατροφικές συνήθειες Απειλές δημογραφία SWOT ανάλυση αγοράς τροφίμων Strengths - Πλεονεκτήματα: Μια μεγάλη αγορά, 82 εκ. καταναλωτών Υψηλό εισόδημα (κατά κεφαλήν ΑΕΠ 2010 30.564 €). Ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η ανισότητα στα εισοδήματα αυξάνεται, από το 2000 και μετά περισσότερο από ότι σε οποιδήποτε άλλο κράτος – μέλος του ΟΟΣΑ, όπως έχει επισημάνει ο ίδιος ο ΟΟΣΑ (το δείχνουν μακροοικονομικοί δείκτες, όπως ο δείκτης Gini). Ανεργία περί το 7,3%. Κρίση διήρκεσε στη Γερμανία μόνο το 2009 (ΑΕΠ -4,7%), το 2010 σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση του ΑΕΠ μετά την επανένωση των 2 Γερμανιών (+3,6%) Μικρή παραγωγή σε φρούτα και λαχανικά (όπως καρότα, λάχανα, και τα σπαράγγια της φωτογραφίας) Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας φρούτων και λαχανικών στον κόσμο (Παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές τροφίμων της Γερμανίας αποτελούν μικρό ποσοστό επί του συνόλου των εισαγωγών της, 5,7% της αξίας foodstuffs κατά SITC). Συνολική αξία εισαγωγών Γερμανίας περίπου 800 δις (από την Ελλάδα λιγότερο από 2 δις €). Συνολική αξία εισαγωγών τροφίμων – ποτών ΓΕρμανίας το 2010 56 δις €, 7% επί συνόλου εισαγωγών. Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας κρασιού στον κόσμο (παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση κρασιού δεν συγκρίνεται με την κατανάλωση μπύρας, που βρίσκεται σε πολύ υψηλότερο επίπεδο). Υψηλές εισαγωγές και σε προϊόντα που παράγει, πχ τυροκομικά: η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τυροκομικών στον κόσμο, οι εισαγωγές της όμως αυξάνονται συνεχώς και καλύπτουν σταθερά το 1/3 της εγχώριας κατανάλωσης Weaknesses - Αδυναμίες: Το γεγονός ότι δεν υπάρχει Esskultur στη Γερμανία, γαστρονομική κουλτούρα Το ποσοστό το οποίο δαπανάται για τρόφιμα είναι μόνο 11%, ενώ για παράδειγμα στη Γαλλία 16% (ή 13,5%?). Δηλαδή το πόσο χαμηλό είναι το ποσοστό της δαπάνης για τρόφιμα σχετίζεται όχι μόνο με το ότι είναι ανεπτυγμένη χώρα αλλά ακριβώς με την ανυπαρξία κουλτούρας Η τιμή πρωταρχικός παράγοντας για την απόφαση αγοράς. Ακόμα ένα θέμα κουλτούρας. Διαφορετική σχέση τόσο με το φαγητό, όσο και με το χρήμα. Για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, μεγάλο μέρος του τζίρου γίνεται με aktionen, ιδίως για πράγματα που μπορεί ο καταναλωτής να στοκάρει (καφές, απορρυπαντικά). Δομή λιανεμπορίου – θα το αναλύσουμε παρακάτω. Opportunities – Ευκαιρίες: Μεταστροφή στις διατροφικές συνήθειες προς το υγιεινότερο (αύξηση κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, τυροκομικών, ιχθυηρών, ελαιολάδου, κρασιού / μείωση στην κατανάλωση βουτύρου, κρέατος, μπύρας) Ενδιαφέρον παράδειγμα είναι η τεράστια αύξηση της κατανάλωσης μεταλλικού νερού στη Γερμανία: μια πρακτικώς ανύπαρκτη αγορά το 1970 (κατά κεφαλήν κατανάλωση μόλις 12,5 λίτρα το χρόνο) σε μια τεράστια αγορά μέσα σε 20 χρόνια (το 1990 κατά κεφαλήν κατανάλωση 82,7 λίτρα/έτος, το 2000 περίπου 100 λίτρα/έτος, το 2010 περίπου 130 λίτρα/έτος). Η δημιουργία αυτής της αγοράς βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε health claim (richtig trinken, Trinken im Unterricht, Trinken ). Πλέον έχουν από τις υψηλότερες κατά κεφαλήν καταναλώσεις στον κόσμο. Εκμάθηση ποιότητας, αυξανόμενη σημασία ποιότητας. Πληθώρα πιστοποιήσεων και διαγωνισμών. Ευαισθητοποίηση. Ως παράδειγμα μπορεί να αναφερθεί η δημιουργία της ιστοσελίδας Lebensmittelklarheit το καλοκαίρι του 2011, όπου οι καταναλωτές μπορούν να «καταγγείλουν» εταιρείες τροφίμων, όταν η συσκευασία ή η διαφήμιση των τροφίμων αισθάνονται ότι τους παραπλανά. Άλλο παράδειγμα, η πρόσφατη (Νοε.2011) μεταβολή του νόμου για παροχή πληροφόρησης στους καταναλωτές (Verbraucherinformationsgesetz). Όλα αυτά αποτελούν συνέπειες διατροφικών σκανδάλων (όπως η υπόθεση με τη διοξίνη στις αρχές του 2010). Threats - Απειλές: Ο πληθυσμός γενικά μειώνεται. Από το 2003 και μετά, συνεχής πτωτική πορεία Ο πληθυσμός γηράσκει (μακροπρόθεσμα, από άποψη μάρκετινγκ αυτό μπορεί να είναι κίνδυνος, γιατί έχει παρατηρηθεί ότι οι μεγάλης ηλικίας καταναλωτές μένουν πιστοί σε είδη τροφίμων, ακόμα και σε μάρκες τροφίμων που ήδη γνωρίζουν. Δεν αλλάζουν συνήθειες) Ο πληθυσμός των Ελλήνων μειώνεται, αυτό μπορεί να είναι απειλή για εκείνες τις εταιρείες που βασίζονται κυρίως σε Έλληνες χονδρεμπόρους και στην ομογένεια για τις εξαγωγές τους προς Γερμανία. Η ομογένεια έχει μειωθεί από τις 365 χιλιάδες άτομα το 2000 στις 278 χιλιάδες το 2009. Δηλαδή μείον 87 χιλιάδες σε μια δεκαετία. Μπορεί να αναφερθεί εδώ επίσης, το γεγονός ότι η Γερμανία έχει μεγάλο ποσοστό μεταναστών, περί το 9%, (7 εκ. άτομα) που αποτελούν μια ξεχωριστή ομάδα καταναλωτών, στην οποία μπορεί κανείς να στοχεύσει (κατά σειρά 3 εκ. Τούρκοι, 500 χιλ Ιταλοί, 360 χιλ. Πολωνοί, 280 χιλ. Έλληνες)

Κύρια χαρακτηριστικά γερμανού καταναλωτή Kαταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης Υψηλός βαθμός ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά θέματα, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα και στις καταναλωτικές επιλογές

Ειδικότερα ως προς τα τρόφιμα Κατεύθυνση προς υγιεινότερα πρότυπα διατροφής Eπέκταση αγοράς βιολογικών προιόντων Σήμανση και πιστοποίηση προϊόντων Πρακτική συσκευασία/μικρές ποσότητες Ιδιαίτερες καταναλωτικές επιθυμίες, παράδειγμα μεταλλικό νερό με γεύση φρούτων

Σήμανση – πιστοποίηση Σήματα ποιότητας Βιολογικά Regional Convenience Singles Σε μεγάλο βαθμό οι τάσεις της αγοράς αντικατοπτρίζονται στα σήματα που τοποθετούνται στις συσκευασίες των τροφίμων ----------------------- Γνωστότερα σήματα αυτά των Stiftung Warentest και Ökotest. Η αγορά τα αντιμετωπίζει ως βραβεία. Δεν έχουμε καμία έρευνα που να δείχνει πόσο επηρεάζει ένα τέτοιο σήμα τις πωλήσεις, π.χ. +20% από την απόκτηση του σήματος και μετά. Όμως, μπορούμε βάσιμα να υποθέσουμε ότι η επίδραση είναι μεγάλη, κι αυτό γιατί: Αφενός, όλες οι εταιρείες διαφημίζουν τα αποτελέσματα, όχι μόνο εάν νικήσουν στο τεστ “Testsieger”, αλλά ακόμα και το βαθμό «πολύ καλά» και «καλά» Αυτό ισχύει πραγματικά για όλες τις εταιρείες, ακόμα και για τις ηγέτιδες στην αγορά, για τις οποίες θα υπέθετε κανείς ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω στήριξη στη διαφήμιση, παράδειγμα ο καφές Jacobs. Οι αγορές των προϊόντων γίνονται από τις κριτικές επιτροπές των περιοδικών, από καταστήματα, δεν υπάρχει τρόπος να είναι κανείς υπόψήφιος για εξέταση. Για το σήμα DLG: Deutsche Landwirtschaftsgesellschaft. Εδώ μπορεί κανείς να είναι υποψήφιος προς εξέταση, με αμοιβή. «Κάθε διατροφικό σκάνδαλο είναι διαφήμιση για τα βιολογικά τρόφιμα». Παρά το γεγονός ότι υπάρχει πλέον το ευρωπαϊκό σήμα, το γερμανικό εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, λόγω μαγάλου βαθμού αναγνωρισιμότητας. Η χρήση του είναι δυνατή και από μη γερμανικές εταιρείες. Η γερμανική αγορά βιολογικών γνωρίζει συνεχή ανάπτυξη (αν και όχι πια με ραγδαίους ρυθμούς, + 2% αύξηση κύκλου εργασιών βιολογικών τροφίμων το 2010, στα 5,9 δις €). Η κατά κεφαλήν δαπάνη είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη (70,7 €/ετησίως, πίσω από Δανία, Ελβετία, Αυστρία, Λουξεμβούργο και Λιχτενστάιν. Στην Ελλάδα αντιστοίχως 5,2 € / ετησίως). Πολλά κανάλια διανομής (ειδικά supermarket βιολογικών/ drogeriemaerkte/ supermarket/ discounter) Ιδιωτική ετικέτα βιολογικών σε όλα τα supermarket. Τα βιολογικά είναι πλέον mainstream. Μαζικοποίηση. Η ζήτηση βιολογικών στη ΓΕρμανία αυξάνεται γρηγορότερα από ότι η προσφορά, καθώς η μετατροπή καλλιεργειών σε βιολογικές παίρνει χρόνο. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο αυξάνονται οι εισαγωγές βιολογικών. Άλλα περιβαλλοντικά: Αειφόρος αλιεία/ετοιμάζεται το αντίστοιχο σήμα και για τις ιχθυοκαλλιέργειες, σε συνεργασία με WWF. Χωρίς γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς : φετινό σήμα (2011) του γερμανικού υπουργείου γεωργίας και προστασίας καταναλωτών. Εννοεί χωρίς ΓΤΟ ούτε στις ζωοτροφές. Τοπικά Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι 2 στους 3 καταναλωτές έχουν ως κριτήριο στις αγορές τους την τοπική προέλευση των προϊόντων – και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για τα προϊόντα αυτά. Υπάρχουν 14 σήματα κρατιδίων (εδώ βλέπουμε της Ρηνανίας-Παλατινάτου και της Βαυαρίας) σχετικά με την προέλευση προϊόντων (κυρίως φρούτων, λαχανικών, γαλακτοκομικών,αυγά, κρέας) από συγκεκριμένες περιοχές της χώρας. Τα κριτήρια δεν είναι ενιαία. / ειδικά για περιπτώσεις σύνθετων προϊόντων. Οι αλυσίδες SM έχουν τις δικές τους τοπικές μάρκες (πχ. Unsere Heimat της Edeka για προϊόντα από τις βόρειες περιοχές της χώρας, συγκεκριμένα Αμβούργο, Schleswig – Holstein, Mecklenburg- Vorpommern, Niedersachsen). Ακόμα δύο τάσεις της αγοράς, για τις οποίες δεν υπάρχει κανένα σήμα, είναι: Convenience προϊόντα: κατεξοχήν παράδειγμα η κατεψυγμένη πίτσα, άλλα παραδείγματα οι έτοιμες σαλάτες/ το φιλεταρισμένο ψάρι / το τυρί σε φέτες έτοιμο για το σάντουιτς, το τυρί σε κύβους έτοιμο για τη σαλάτα, διάφορα μείγματα τυριών για φοντί. Εννοείται ότι η τάση για convenience δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενη με τις άλλες τάσεις. Π.χ. Συνδυάζεται με τα βιολογικά, σαφώς και υπάρχει βιολογική κατεψυγμένη πίτσα Ή ακόμα: συνδυάζεται με την τάση για τοπικά προϊόντα: «αλσατική πίτσα / Flammkuchen». Ήδη, το 2010 τα νοικοκυριά ενός ατόμου είναι η πιο συχνά εμφανιζόμενη μορφή νοικοκυριών, με ποσοστό 40% επί του συνόλου των νοικοκυριών. Περίπου ένας στους τρεις Γερμανούς ζει σε νοικοκυριό των δύο ατόμων, ενώ ένας στους τέσσερις σε νοικοκυριό με τρία ή περισσότερα άτομα.

Χαρακτηριστικά γερμανικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς Δυσκολία στην επίτευξη επαγγελματικού ραντεβού χωρίς σαφή και εμπεριστατωμένη πρόταση Συνέπεια σε προθεσμίες παραδόσεων και ποιότητα

Χαρακτηριστικά γερμανικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς Αποφυγή ξαφνικών αλλαγών σε προτάσεις και όρους συμβολαίων Γερμανία δεν είναι μόνο το Βερολίνο!

ΙNTERNATIONAL GREEN WEEK 2543 εκθέτες – >58.000 επισκέπτες Συμμετοχή σε εκθέσεις ΙNTERNATIONAL GREEN WEEK 1630 εκθέτες – 407.000 επισκέπτες αγορές 113 € ανά επισκέπτη FRUITLOGISTICA 2543 εκθέτες – >58.000 επισκέπτες PROWEIN 3980 εκθέτες – 40.670 επισκέπτες

ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ

Ελληνικό σπαράγγι στην Γερμανία 2011 35,8% αγοράς 23,8 εκατ. € τζίρος Σαιζόν Απρίλιος έως Ιούνιος Κατά κεφαλή κατανάλωση 1,8 κιλά

Eκδήλωση κλαμπ γεωργικών ακολούθων

Πληροφορίες για άλλες εκθέσεις www.auma.de

Η εικόνα της Ελλάδας στη Γερμανία Σκέψεις για την εικόνα της Ελλάδας στη Γερμανία – στερεότυπα Χώρα διακοπών – φιλοξενία, εγκαρδιότητα Ελληνική κουζίνα – αγαπητή και δημοφιλής Δύο βασικά σημεία επαφής/γνωριμίας Ελλάδας – Γερμανίας Ομογένεια Τουρισμός

Επαφές σας με Γραφεία ΟΕΥ Γερμανίας ecocom-berlin@mfa.gr ecocom-dusseldorf@mfa.gr ecocom-munich@mfa.gr www.agora.mfa.gr

Eυχαριστώ για την προσοχή σας Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης b08@mfa.gr Zαλοκώστα 10, Σύνταγμα