Αυτόνομοι Πράκτορες Ακολουθία κινήσεων για τον ΝΑΟ Στόχος είναι ο ΝΑΟ να ρίχνει την μπάλα σε ένα καλάθι του basket και να βάζει «καλαθιά»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΝΑΟ - ΜΟΥΣΙΚΟΣ Καρατζαφέρης Ευστάθιος Αλέξανδρος.
Advertisements

ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Εκμάθηση διεπαφής MS Kodu. Δημιουργώ τον Κόσμο Το πρώτο πράγμα που θα φτιάξουμε είναι ο κόσμος. Λογικό, αφού χωρίς κόσμο, πού θα τοποθετούσαμε μετά τα.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Σ.Κ.Α.Β.Ε.. Έπαθα Σ.Κ.Α.Β.Ε.; Πολύ φοβάμαι ότι, αν αναγνωρίζετε τον εαυτό σας στα παρακάτω, όπως εγώ, τότε είτε χρειάζεστε διακοπές, είτε μια σύνταξη.
Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΤΟ MOVIE MAKER
Η φωτογραφία είναι του Είναι τραβηγμένη γωνία Πανεπιστημίου και Όθωνος, μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το τανκς είναι Γερμανικό,
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Τ Ο ΤΕΤΡΆΓΩΝΟ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Στο φόντο βρίσκεται ο μικρός Ανδρέας και δίπλα του παρουσιάζει το σχήμα τετράγωνο. Γεια σας φίλοι μου! Σήμερα.
Μια μικρή βοήθεια με εικόνες. Σίγουρα θα λάβατε κάποιο mail από τη Μαρία στο οποίο θα είδατε κάτι σαν τη παρακάτω εικόνα Διπλό κλικ στο “diktyoklima”
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Δημιουργία του δικού σας χάρτη στο
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
Ε.Π.Λ.ΗΕ.Π.Λ.Η Πάσχω από… …εσείς; Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο!
Το απίστευτο ταξίδι μιας σταγόνας νερού!
IT-SKILLS Διάλεξη Παρουσιάσεις (PowerPoint)
Αυτόνομοι Πράκτορες Xειμερινό Εξάμηνο Εργασία Εξαμήνου Σκιπετάρης Δημοσθένης Αμ :
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Ανδρέου
Ο οδηγός περιγράφει πώς να: - Εγγραφείτε στο Blog του HiStory (σελίδες 2-3). - Αλλάξετε την επισκόπηση χρησιμοποιώντας το ζουμ (σελίδες 4- 5). - Δημιουργήσετε.
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 3 Κίνηση σε 2 και 3 διαστάσεις, Διανύσματα.
Οδηγίες σύνδεσης & χρήσης για το BigMarker Δρ. Α.Παρασκευάς
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η διανομή επιτρέπεται μόνο σε Συνεργάτες με τον όρο μη κοινοποίησης. Η Microsoft δεν παρέχει καμία εγγύηση, ρητή ή σιωπηρή. © 2012 Microsoft.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Computational Imaging Laboratory ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υπολογιστική Όραση.
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Εξομοιωτής Ψηφιακών Κυκλωμάτων
Μηχανική Μάθηση σε Συστήματα Πολλαπλών Πρακτόρων Παπαλιάς Κωνσταντίνος Τμήμα Πληροφορικής.
Εργονομία Η Εργονομία μελετά τις μεθόδους με τις οποίες σχεδιάζονται οι διάφορες συσκευές , τα εργαλεία και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος καθώς.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
WORDPRESS ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΟΥΡΕΑΣ ΑΡΓΥΡΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 1.
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 1 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: WINDOWS XP ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μενού,Εντολές και Παράθυρα Διαλόγου Καθηγητής: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος.
Η αξία θέσης των ψηφίων στους φυσικούς αριθμούς. πόσες καρτέλες σαν αυτή;
Format και συμπίεση γραφικών
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Μετονομασία Φακέλων και Αρχείων
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Γραφή μετρήσεων με σημαντικά ψηφία
Power Point (Συνέχεια).
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Πως δημιουργούμε μια παρουσίαση στο PowerPoint
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΤΟ ΦΩΝΗΕΝ Ο ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ :
Web Services στη C# Εργαστήριο 3
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
Καλώς ορίσατε στο PowerPoint
Γραφικό Περιβάλλον Εργασίας H/Y
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχ. Έτος
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αυτόνομοι Πράκτορες Ακολουθία κινήσεων για τον ΝΑΟ Στόχος είναι ο ΝΑΟ να ρίχνει την μπάλα σε ένα καλάθι του basket και να βάζει «καλαθιά»

Αρχική Προσέγγιση Η αρχική προσέγγιση του προβλήματος που είχα, ήταν να αποφασίσω με ποιο τρόπο θα ρίχνει την μπάλα ο ΝΑΟ, το μέγεθος και κατά συνέπεια βάρος της μπάλας ώστε να μπορεί να κάνει ο ΝΑΟ βολή.

Στόχος εργασίας Στόχος της εργασίας ήταν να παίρνει ο ΝΑΟ την μπάλα από κάτω και να ανιχνεύει το καλάθι με χρήση της cameras και έπειτα να ρίχνει το καλάθι.

Υλοποίηση Για την υλοποίηση χρησιμοποίησα το εργαλείο Choregraphe. Το εργαλείο αυτό παρέχει την δυνατότητα σχεδιασμού κινήσεων του ΝΑΟ και χρήση της cameras για αναγνώριση αντικειμένων.

Προβλήματα που συνάντησα Δυστυχώς συνάντησα πολλά προβλήματα στην υλοποίηση, γι’ αυτό δεν κατάφερα να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Πιο κάτω αναλύονται τα προβλήματα υλοποίησης

Πρόβλημα 1 ο : Κράτημα τις μπάλας από τον ΝΑΟ Λόγω του ότι ο ΝΑΟ που χρησιμοποίησα είναι το μοντέλο για το RoboCup, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα χέρια του για να κρατήσει τη μπάλα. Έτσι την σφίγγει με τους καρπούς του για να την κρατήσει. Αυτό έχει ως περιορισμό το μέγεθος της μπάλας που μπορεί να κρατήσει. Μεγαλύτερη μπάλα όμως σημαίνει και μεγαλύτερο βάρος.

Πρόβλημα 1 η : Κράτημα τις μπάλας από τον ΝΑΟ (Συνέχεια...) Εν τέλει για το κράτημα της μπάλας κατέληξα να χρησιμοποιήσω δύο κουτάλια για να κρατάει μια μικρότερη και ελαφρύτερη μπάλα, που χωρίς αυτά δεν μπορούσε να την κρατήσει. Με την μεγαλύτερη μπάλα (Σχήμα προηγούμενης διαφάνειας) δεν μπορούσε να κάνει βολή.

Πρόβλημα 2 ο : Τρόπος βολής Για να κάνει ο ΝΑΟ βολή υλοποίησα 3 διαφορετικούς τρόπους για να καταλήξω στον καλύτερο. Ο 1 ος τρόπος είναι η βολή από την μέση και κάτω (Δίπλα φωτογραφεία)

Πρόβλημα 2 ο : Τρόπος βολής (συνέχεια...) Ο 2 ος τρόπος είναι η βολή πάνω από το κεφάλι (Δίπλα φωτογραφεία). Αξίζει να σημειωθεί ότι για αυτή την βολή χρειάστηκε να γυρίσει το κεφάλι. Ο 1 ος και ο 2 ος τρόπος δεν μπορούν να κάνουν βολή. Η μπάλα φεύγει ελάχιστο από το χέρι του ΝΑΟ, και κυλά κυλά κάτω στο πάτωμα.

Πρόβλημα 2 ο : Τρόπος βολής (συνέχεια...) Ο 3 ος τρόπος είναι η βολή με το ένα μόνο χέρι με την χρήση κουταλιού για να κρατά την μπάλα. Αυτός ο τρόπος είχε σαν αποτέλεσμα καλή σχετικά ρίψη σε σχέση με τους προηγούμενους τρόπους, όμως δεν ήταν αρκετή η δύναμη του ΝΑΟ για να ρίξει την μπάλα και να ξεπεράσει το ύψος του κεφαλιού του.

Πρόβλημα 2 ο : Τρόπος βολής (συνέχεια...) Η υλοποίηση των βολών (Και των 3 ων τρόπων) σχεδιάστηκε με το Motion editor του Choregraphe με καταγραφή των pose του ΝΑΟ. Η υλοποίηση των βολών (Και των 3 ων τρόπων) σχεδιάστηκε με το Motion editor του Choregraphe με καταγραφή των pose του ΝΑΟ. Άλλαξα τα fps στο Choregraphe σε 50 (που είναι και το μέγιστο) το size σε 20. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι κινήσεις του ΝΑΟ να γίνουν όσο πιο γρήγορες μου επιτρέπει το πρόγραμμα. Άλλαξα τα fps στο Choregraphe σε 50 (που είναι και το μέγιστο) το size σε 20. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι κινήσεις του ΝΑΟ να γίνουν όσο πιο γρήγορες μου επιτρέπει το πρόγραμμα. Όπως όμως παρατήρησα το Choregraphe δεν με αφήνει να εφαρμόσω όλη την δύναμη των μοτέρ γι’αυτό και οι βολές δεν ήταν ικανοποιητικές. Όπως όμως παρατήρησα το Choregraphe δεν με αφήνει να εφαρμόσω όλη την δύναμη των μοτέρ γι’αυτό και οι βολές δεν ήταν ικανοποιητικές.

Πρόβλημα 3 ο : Οπτική αναγνώριση αντικειμένου Το Choregraphe μας παρέχει την δυνατότητα αναγνώρισης αντικειμένου. Η δυνατότητα αυτή παρουσιάζεται παρακάτω πως γίνεται: Ανοίγουμε το View > Video monitor (δίπλα παράθυρο) και πατάμε το (1) για να δούμε live ότι βλέπει και ο NAO. Πατώντας το (2) επεξεργαζόμαστε το αντικείμενο που θέλουμε να αναγνωρίσουμε (λεπτομέρειες πιο κάτω) Με το (3) στέλνουμε την βάση δεδομένων που δημιουργήσαμε στον ΝΑΟ.

Πρόβλημα 3 ο : Οπτική αναγνώριση αντικειμένου (Συνέχεια...) Στην πιο κάτω φωτογραφεία βλέπουμε μια εικόνα που βλέπει ο ΝΑΟ. Επιλέγουμε το αντικείμενο που θέλουμε (αυτό που επιλέξαμε δεν είναι κοκκινισμένο) και συμπληρώνουμε τα στοιχεία που μας ζητά για να δημιουργήσουμε μια βάση δεδομένων. Η αναγνώριση αντικειμένων όπως γίνεται από το Choregraphe είναι κάτι που δεν μου δούλεψε. Από όλες τις απόπειρες που έχω κάνει κατάλαβα ότι για να δουλέψει πρέπει ο ΝΑΟ να δει το αντικείμενο από την ίδια οπτική γωνία που τραβηχτικέ η φωτογραφία με το ίδιο φόντο και τον ίδιο φωτισμό, πράγμα που το κάνει ανούσιο για χρήση στην εργασία μου, εφόσον εγώ θέλω να αναγνωρίζει αντικείμενα από όπου και να είναι στο χώρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το manual του Choregraphe δεν δίνει καμιά σχεδόν λεπτομέρεια για το πως δουλεύει η αναγνώριση αντικειμένων.

Τελικό Αποτέλεσμα-Συμπεράσματα Το τελικό αποτέλεσμα που έχω να παρουσιάσω είναι τον ΝΑΟ να παίρνει την μπάλα από κάτω και να κάνει βολή. Δυστυχώς μέσω του Choregraphe δεν κατάφερα να δουλέψω με την οπτική αναγνώριση για να αναγνωρίζω προς τα που είναι το καλάθι. Επίσης δεν κατάφερα να κάνω βολή και να πάει η μπάλα αρκετά ψηλά για να μπει καλάθι.