Ελληνική Επιγραφική Εκδοτικά σύμβολα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ 1 ο ΒΗΜΑ: ΧΑΡΤΗΣ. ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ 1 ο ΒΗΜΑ: ΧΑΡΤΗΣ SOS!!!! ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΟΔΩΝ SOS!!!! ΑΡΙΘΜΗΣΗ ΟΔΩΝ SOS!!!! ΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΑ.
Ενότητα 6 Είμαστε έτοιμοι; Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Αναλογικό • όταν ένα σύστημα είναι…………………… οι τιμές που παίρνει είναι συνεχόμενες.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
Πίνακες και επεξεργασία τους
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Εισαγωγή στο MATLAB.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Η Γραφή.
Ιστορίες σ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ.
Ένα χελιδόνι σ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ.
Με το σεις και με το σας Ενότητα 2. Άσκηση 1 Υπάρχει μια σειρά από λέξεις και τα παιδιά θα πρέπει να αντιστοιχήσουν τις λέξεις με τον αριθμό των συλλαβών.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΤΟΜΕΣ.
Δημιουργία Διαφανειών
ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ : ΤΣΑΛΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ. : 30920
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
Η μεγαλογράμματη ελληνική γραφή
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΓΡΑΦΗΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΥΛΙΚΟ
Ελληνική παλαιογραφία
Η περιληψη.
ΤΟΜΕΣ.
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Διακρίσεις της Επικοινωνίας Γραπτή Επικοινωνία
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές
Εισαγωγή στο Linux/Unix Εργαστηριακή Άσκηση 3 Η/Υ 1 ο έτος Γρ. Αμούτζιας.
Ελληνική επιγραφική Εισαγωγικές παρατηρήσεις σχετικά με βασικά θέματα ιστορίας των ελληνικών επιγραφών στην Αττική.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ Ηλεκτρική Αντίσταση είναι η ιδιότητα των υλικών να δυσκολεύουν το πέρασμα του ηλεκτρικού ρεύματος από μέσα τους. Το ηλεκτρικό ρεύμα.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ενισχυτική διδασκαλία
Διαδικασία σχεδίασης τομών
Τα σημεία στίξης Β΄τάξη.
Ανοιξιάτική καθαριότητα με την Fabrikam
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Σενάριο (Παρένθεση) - Τελεία.
Το Πληκτρολόγιο.
ΕπιΣτημονικα Συμβολα braille
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Πληροφορική Β΄ Γυμνασιου Κεφάλαιο 3, 3.4
Γνωριμία με το πληκτρολόγιο
Παίζουμε παντομίμα; Χατσίκου Ιωάννα
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελληνική Επιγραφική Εκδοτικά σύμβολα

1931: το σύστημα του Leiden { }: dele (διάγραψε) < >: adde (πρόσθεσε)

Αρίθμηση των σειρών και κάθετος (Ι) Όταν για λόγους εξοικονόμησης χώρου ο εκδότης γράφει το κείμενο της επιγραφής συνεχές, σημειώνει το τέλος της σειράς με την κάθετο. Όταν ο αριθμός της σειράς είναι πολλαπλάσιο του 5, τότε σημειώνεται διπλή (ΙΙ) κάθετος.

Κενά (lacunae): [- - -] (dashes) […] (dots) Όταν η επιγραφή σώζεται αποσπασματικά και δεν μπορούμε να υπολογίσουμε πόσοι ακριβώς χαρακτήρες λείπουν, χρησιμοποιούμε το σύμβολο [- - -], και ο εκδότης μπορεί να δηλώσει έναν κατά προσέγγιση αριθμό ως [- - -ci. 50- - -]. Αντίθετα, οι τελείες χρησιμοποιούνται για να δηλώσουν έναν συγκεκριμένο αριθμό.

Ερώτηση: ποιο σύμβολο χρησιμοποιούμε περισσότερο όταν έχουμε επιγραφές που έχουν γραφεί στοιχηδόν και ποιο στις άλλες περιπτώσεις;

v (vacat), ελλείπει Πολλές φορές υπάρχει ένα κενό στην επιγραφή, το οποίο αφέθηκε σκοπίμως από τον λιθοτόμο (το σημείο της πέτρας είναι τραχύ και δεν προσφέρεται για γραφή [vitium lapidis], ο λιθοτόμος χρησιμοποιεί το κενό για έμφαση ή ως στίξη). Δηλώνουμε το κενό αυτό με τόσα v όσες κενές θέσεις μπορούμε να υπολογίσουμε. Όταν δεν μπορούμε να υπολογίσουμε ακριβώς το κενό, τότε σημειώνουμε vac. ή vacat.

Αμφίβολες αναγνώσεις: χαρακτήρες που έχουν μια τελεία από κάτω (dotted letters) Όταν δεν μπορούμε να διαβάσουμε με σιγουριά έναν χαρακτήρα, τότε σημειώνουμε κάτω από αυτόν μια τελεία. Προσοχή! Αν διαβάζουμε καθαρά ένα γράμμα, ακόμη και στην περίπτωση που δεν βγάζουμε νόημα, δεν σημειώνουμε την τελεία.

Συμπληρώσεις από πλευράς του εκδότη: < > Συμπληρώσεις από πλευράς του εκδότη: < > Εδώ χρειάζεται προσοχή! Με τις αγκύλες ο εκδότης δηλώνει ότι ο χαράκτης (stonemason) άφησε ένα γράμμα κατά λάθος, π.χ. καίσ<α>ρος. Ο εκδότης πρέπει να διορθώνει μόνο ότι ο ίδιος ο χαράκτης θα θεωρούσε λάθος, π.χ. όχι ορθογραφικά λάθη που δείχνουν την αλλαγή της φωνολογίας ή την προφορά της εποχής. Με αγκύλες σημειώνουμε όσα γράμματα ο χαράκτης ξέχασε να αποτελειώσει. Βρείτε πιθανά ζευγάρια!

Διορθώσεις του εκδότη: { } (brace brackets) Μερικές φορές ο χαράκτης κάνει λάθος χαράζοντας δυο φορές το ίδιο γράμμα ή την ίδια συλλαβή, π.χ. Ταβη{βη}νων.

Σκόπιμες παραλείψεις και βραχυγραφίες: ( ), parentheses Συχνά ο χαράκτης (engraver) παραλείπει σκοπίμως να χαράξει μερικά γράμματα. Τα γράμματα αυτά ο εκδότης βάζει μέσα σε παρενθέσεις για να μπορέσουμε να διαβάσουμε καλύτερα την επιγραφή, π.χ. Αυρ(ήλιος).

Γράμματα που αποξύθηκαν: [[ ]] (double square brackets) Ο εκδότης σημειώνει μέσα σε διπλές αγκύλες γράμματα που ο χαράκτης της αρχαιότητας έξυσε ώστε να μην φαίνονται.

Κεφαλαία γράμματα Όταν ο εκδότης μπορεί να διαβάσει τα γράμματα με σιγουριά, αλλά δεν βγαίνει κανένα νόημα, τότε σημειώνει τα εν λόγω γράμματα με κεφαλαία.

Κείμενο που δεν διαβάζεται σήμερα, μαρτυρείται όμως από παλαιότερους εκδότες: ο νέος εκδότης το υπογραμμίζει. Λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή άλλου είδους φθοράς το κείμενο μιας επιγραφής είναι δυνατόν να μην διαβάζεται πια, ενώ διαβαζόταν πριν από μερικά χρόνια. Το κείμενο που ο εκδότης έχει υπόψη του από προηγούμενες εκδόσεις το υπογραμμίζει.

Αποκατάσταση χαμένων τμημάτων: [ ] (brackets)

Bradley Hudson McLean, An Introduction to Greek Epigraphy of the Hellenistic and Roman Periods from Alexander the Great Down to the Reign of Constantine (323 B.C.-A.D. 337): University of Michigan Press, 2002. ISBN 0472112384, 9780472112388