Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατασκευή με μακαρόνια, φακές και οδοντογλυφίδες by Astropeleki
Advertisements

Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Μαρία Σινάνη Αρ. Μητρώου: 07071
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σκοπός Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές.
1ο Νηπιαγωγείο Κορινού κλασικό τμήμα Σχολική χρονιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
E-Portfolio Ελένη Πατσά Α.Μ:
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Τα σχολεία άνοιξαν! «Γνωρίζοντας τις γωνιές της τάξης μου!»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
8° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Ήχος.
9° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Χρόνος.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
<< Το σποράκι πηγή ζωής >>
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Διδακτική της Παιδικής Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Μάθημα: Διδασκαλία – Εφαρμογές ΙΙ Διδάσκουσα: κα. Σακελλαρίου Μαρία Ομάδα Φοιτητών:
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΑΞΩΝ. Ο σκοπός του θέματος είναι η συγγραφή στίχων και σύνθεση μελωδίας όπως και η κατασκευή μουσικών οργάνων μέσα από δημιουργική.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Μιλήστε τη γλώσσα του ασθενή σας
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΟΧΟΙ Να μπορείτε να: (α) Ορίζετε το Ηλεκτρικό Ρεύμα
Πρακτική Άσκηση ΘΕΜΑ: Μουσική - Θέατρο
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΑΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟ SCRATCH
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
«Όταν ανακυκλώνω, Δημιουργώ…»
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθησιακά κέντρα:

Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική αγωγή. Η αξία της είναι πολύ μεγάλη ως προς την σωματική, πνευματική και ψυχική ανάπτυξη του παιδιού. Μέσα από αυτή το παιδί βιώνει τη μουσική, τους νόμους της και την έννοια του ρυθμού, του λόγου και του χώρου. Επιπλέον, η μουσικοκινητική αγωγή δίνει διέξοδο στην φυσιολογικά αυξημένη ανάγκη του παιδιού της νηπιακής ηλικίας για κίνηση, παιχνίδι και εκτόνωση. Ακόμη, το βοηθά να έρθει σε επαφή με τη μουσική κληρονομιά του λαού του και άλλων λαών. Τέλος, το παιδί έρχεται σε διαδραστική επαφή με τα άλλα παιδιά και κοινωνικοποιείται. Το τραγούδι. Το τραγούδι αποτελεί συνδυασμό μουσικής και λόγου. Δε νοείται νηπιαγωγείο χωρίς τραγούδι. Το τραγούδι βοηθά τα νήπια να ανακαλύψουν τις δυνατότητες της φωνής τους, να συγχρονίζονται μεταξύ τους, να συντονίζουν κίνηση και λόγο και φυσικά μεταδίδει γνώσεις πχ για τα χρώματα ή τους αριθμούς. Διδασκαλία του τραγουδιού. Αφορμή για την εκμάθηση ενός τραγουδιού μπορεί να είναι μία συζήτηση, η ανάγνωση ενός παραμυθιού, ένας περίπατος, μία εθνική ή θρησκευτική γιορτή, ένα έργο κουκλοθέατρου. Πριν αρχίσουμε να τραγουδάμε κάνουμε κάποιες ασκήσεις αναπνοής πχ φυσάμε δυνατά τα κεράκια μιας φανταστικής τούρτας, ή κάνουμε τον ήχο της μέλισσας που πετάει ζζζζ…ή μιμούμαστε ήχους από το περιβάλλον πχ τον ήχο της κόρνας ενός αυτοκινήτου. Στη συνέχεια, η νηπιαγωγός τραγουδάει το τραγούδι με τη συνοδεία φλογέρας ή μεταλόφωνου σωστά και με καθαρή άρθρωση. Επαναλαμβάνει για δύο φορές ακόμη. Σιγά, σιγά τα παιδιά αρχίζουν να συμμετέχουν κι αυτά μουρμουρίζοντας το ρυθμό και προφέροντας κάποιες επαναλαμβανόμενες λέξεις. Το επαναλαμβάνουμε αρκετές φορές ώσπου να αφομοιώσουν το τραγούδι. ‘Όταν τα παιδιά μάθουν το τραγούδι τα αφήνουμε να το τραγουδήσουν μόνα τους μερικές φορές. Η επανάληψη αυτή δεν κουράζει τα παιδιά, η νηπιαγωγός συνοδεύει με το μουσικό όργανο. Ρυθμική επεξεργασία. Aφού τα παιδιά μάθουν το τραγούδι,μπορούν: Να το τραγουδήσουν με εναλλαγές στην ένταση,δηλαδή πρώτα σιγανά κι έπειτα δυνατά. Να το τραγουδήσουν χτυπώντας σε κάθε συλλαβή ένα παλαμάκι. Να το συνοδεύσουν με κρουστά όργανα που υπάρχουν στο χώρο του νηπιαγωγείου(κουδουνάκια,μαράκες,ξυλάκια,τρίγωνα,ντέφια,κα). Να κινηθούν ανάλογα με το ρυθμό του τραγουδιού πχ να περπατήσουν,ή να τρέξουν, ή να πηδήξουν σύμφωνα με το ρυθμό. Να μιμηθούν κινήσεις που υπαγορεύει το τραγούδι πχ κινήσεις κάποιου ζώου που αναφέρεται στο τραγούδι. Τέλος, καλό θα ήταν να αφήσουμε τα παιδιά να οργανώσουν μία δραστηριότητα που θα σκεφτούν από μόνα τους, χρησιμοποιώντας την φαντασία τους. Μουσικές δραστηριότητες με μουσικά όργανα. Αναπαραγωγή ήχων. Αφού ακούσουμε από το μαγνητόφωνο κάποιους ήχους της φύσης, προσπαθούμε να τους αναπαράγουμε χρησιμοποιώντας τα μουσικά όργανα του νηπιαγωγείου μας. Για παράδειγμα, μπορούμε να αναπαραστήσουμε τον ήχο της ψιχάλας στο έδαφος,ξύνοντας απαλά με τα νύχια μας την επιφάνεια ενός ταμπουρίνου. Τα παιδιά κάθονται στο κύκλο. Χωρίζονται σε δύο ομάδες και έχουν τα ίδια μουσικά όργανα η κάθε ομάδα. Παίζουν ένα είδος μουσικού καθρέφτη. Η πρώτη ομάδα παίζει ένα μουσικό μοτίβο και η δεύτερη πρέπει να το επαναλάβει ακριβώς πχ μαράκα –τρίγωνο –κουδουνάκι –ντέφι και ξανά το ίδιο από την άλλη ομάδα. Δραστηριότητα για την αναγνώριση του ηχοχρώματος. Ένα παιδί ορίζεται μαέστρος και γυρίζει την πλάτη του στα υπόλοιπα παιδιά. Ο μαέστρος παίζει στα κρυφά ένα μουσικό όργανο και τα υπόλοιπα παιδιά πρέπει να το αναγνωρίσουν από το ηχόχρωμα του. Τέλος, μπορούμε να συνοδεύσουμε ένα τραγούδι με μουσικά όργανα παίζοντας δυνατά ή σιγανά, αργά ή γρήγορα ανάλογα με το νόημα του μαέστρου. Αυτοσχέδια μουσικά όργανα. Μπορούμε να φτιάξουμε και τα δικά μας μουσικά όργανα στο νηπιαγωγείο χρησιμοποιώντας απλά υλικά. Σε διάφορα μικρά κουτάκια αν βάλουμε λίγο ρύζι ή φακές τα κλείσουμε και τα κουνήσουμε έχουμε ένα αυτοσχέδιο μουσικό όργανο καζού. Μαράκα. Από μια χαλασμένη λάμπα φωτισμού, αφού την καλύψουμε με λουρίδες εφημερίδας με ατλακόλ. Όταν στεγνώσει καλά, τη χτυπάμε για να σπάσει το γυαλί που θα παράγει τον ήχο όταν τη κουνάμε. Μπουκάλια γεμισμένα με διαφορετική ποσότητα νερού. Φυσάμε στο στόμιο ή τα χτυπάμε με ένα ξυλάκι Ταμπουρίνο. Από δύο πλαστικά πιατάκια ενωμένα σε διάφορα σημεία με σύρμα πίπας. Στις ενώσεις μπορούμε να κρεμάσουμε κι από ένα κουδουνάκι. Συμπερασματικά, η μουσικοκινητική αγωγή είναι μια ολοκληρωμένη αγωγή. Δεν ετοιμάζει μουσικούς αλλά άτομα καλλιεργημένα έτοιμα να ανταποκριθούν στις εκδηλώσεις της ζωής, της τέχνης και της επιστήμης.