ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΣ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ Γρηγόριος Ξενόπουλος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Music: Nightengale Serenade
Advertisements

Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
Όταν ο Θεός έφτιαξε τη γυναίκα εργαζόταν
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
ΓΡ. ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ : ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ
Χριστουγεννιάτικες επιθυμίες
Η Μπουρμπουλήθρες ΑΕ με υπερηφάνεια σας παρουσιάζει το Επικό Αριστούργημα των 32,5 Όσκαρ !!!
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ενότητα 6 Είμαστε έτοιμοι; Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
«Για σκέψου...» Πατήστε το κουμπί του ποντικιού ή Page Down...
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Τα παράδοξα των καιρών μας
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΠΟΙΗΜΑ Ένα όμορφο πρωινό αποφάσισα και εγώ τα παπούτσια μου να βγάλω για να μοιάσω σε κάποιον άλλο, ένα παιδί πολύ μικρό που δεν έχει παπούτσια να βάλει,
Δρόμος αρετής και δύναμης
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
Ο βασιλιάς των βατράχων
Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το μήνυμα.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Η Φ ι λ ί α.
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
 ΜΑΡΙΑ XATΖΗΚΑΛΛΙΑ  ΤΑΞΗ Β2  ΕΤΟΣ  ΜΑΘΗΜΑ ΙΛΙΑΔΑ –ΣΕΛΙΔΑ45, ΑΣΚΗΣΗ 2δ 1 ZAΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Μην παίρνεις τίποτα ως δεδομένο… …Σκέψου πιο…προσωπικά!!!
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Γρηγόριος Ξενόπουλος. Κωνσταντινούπολη - Ζάκυνθος Αθήνα Επαγγελματίας συγγραφέας Κοινωνική τριλογία: Πλούσιοι και πτωχοί Τίμιοι και άτιμοι.
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΛΦΑ!!~!! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Αγαπημένο μου παιδί....
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Το πάθος του θυμού και τρόπος ελέγχου του Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι ο Σενέκας ήταν εκείνος ο παιδαγωγός που κατάφερνε να μετριάζει την οργή του Νέρωνα,
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Τα παράδοξα των καιρών μας
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
Ο Dalai Lama είπε «Διαβάστε το για να δείτε αν όντως ισχύει για εσάς!»
Αγαπημένο μου παιδί....
Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΡΔΙΑ Θυμίσαμε στα παιδιά τη προηγούμενη δραστηριότητα μας με τα διαφορετικά είδη καρδιών και προτείναμε να προσθέσουμε μία ακόμη καρδιά ξεχωριστή.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Στέλλα Βιολάντη.
ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ.
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
Music: Nightengale Serenade
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Εξάντας Ελλήνων Φίλοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΣ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ Γρηγόριος Ξενόπουλος

Γενικό Λύκειο Οιχαλίας Σχολικό Έτος 2012-2013 Λογοτεχνία Α’ Λυκείου Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Λυγούρα Ανδρομάχη Μαθητές: Κακάλια Αντιγόνη Μακρυγιάννη Κωνσταντίνα Μακρυγιάννης Δημήτρης Τσάτσου Ελένη Φίλιου Αθηνά

ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ τους η Στέλλα Βιολάντη και ο Χρηστάκης Ζαμάνος. Εκείνη όμορφη, περήφανη, ξεχωριστή προσωπικότητα από πλούσια οικογένεια. Εκείνος, γοητευτικός και περιζήτητος, εργαζόταν στο Αγγλικό τυπογραφείο της περιοχής. Κανείς τους δε σκέφτηκε ότι η αγάπη τους έπρεπε να δοκιμαστεί. "Σ αγαπώ" πάνω σε μια κόλλα χαρτιού, με μια μαργαρίτα στην κόχη δεν μπορούσε να φανταστεί ότι χάραζε την αιώνια καταδίκη της. Μια καταδίκη που την όρισε ο ίδιος ο πατέρας της, ο Παναγής Βιολάντης.

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος (9 Δεκεμβρίου 1867 - 14 Ιανουαρίου 1951) ήταν Ζακυνθινός μυθιστοριογράφος, δημοσιογράφος και συγγραφέας θεατρικών έργων. Διετέλεσε αρχισυντάκτης στο θρυλικό πια περιοδικό "Η Διάπλασις των Παίδων" κατά την περίοδο 1896 - 1948. Κατά την αρχισυνταξία του Ξενόπουλου στο περιοδικό ήταν και ο βασικός του συντάκτης. Είναι χαρακτηριστική η υπογραφή του <Σας ασπάζομαι, Φαίδων>, που χρησιμοποιούσε στις επιστολές που υποτίθεται έστελνε στο περιοδικό. Ήταν ο ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού Νέα Εστία, το οποίο εκδίδεται ακόμα και σήμερα. Το 1931 έγινε ακαδημαϊκός. Μαζί με τους  Παλαμά, Σικελιανό και Καζαντζάκη ίδρυσε την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών.

ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ Η Στέλλα Βιολάντη παρουσιάζεται δυναμική, θαρραλέα, και τολμηρή επειδή ορθώνει το ανάστημά της στον πατέρα της και δεν υποτάσσεται στους κανόνες της εποχής και της οικογένειας της. Έχει ισχυρή προσωπικότητα, υπερηφάνεια και πείσμα αφού δεν αφήνει τον πατέρα της να την ορίσει τον εαυτό της. Με σοβαρότητα και αξιοπρέπεια απορρίπτει και περιφρονεί τον πατέρα της, περιμένοντας να αγαπήσει αληθινά και να αγαπηθεί αληθινότερα. Δεν συμβιβάζεται με τις συντηρητικές αρχές των δικών της, και προτιμά να θυσιαστεί.

ΠΑΝΑΓΗΣ ΒΙΟΛΑΝΤΗΣ(πατέρας) Άνθρωπος δεσποτικός και αυταρχικός που θέλει να επιβάλλει την άποψή του σε όλους. οι αρχές του στηρίζονται στην τυφλή υπακοή, στην απόλυτη πειθαρχία των μελών της οικογένειας του. Η πεισματική του συμπεριφορά καθορίζεται από τον πληγωμένο του εγωισμό και από το φόβο μήπως χάσει την κοινωνική του υπόληψη. Μόνη του έγνοια το κύρος και το γόητρό που πηγάζει από τη λαμπρότητα του πλούτου του και από το προσωπείο του αξιοσέβαστου πατριάρχη της μεγαλοαστικής οικογένειας, το κερδισμένο με το φόβο των δικών του, φόβος που έξωθεν παρουσιάζεται ως σεβασμός και αγάπη.

ΒΙΟΛΑΝΤΑΙΝΑ(μητέρα) Άβουλο ον, χωρίς δική της προσωπικότητα ,συμβιβασμένη, απόλυτα υποταγμένη στη θέληση του άνδρα της. Δέχεται αγόγγυστα την αυταρχική συμπεριφορά του Βιολάντη και υιοθετεί το πατριαρχικό πρότυπο που ορίζει την ύπαρξη τη δική της αλλά και όλης της οικογένειας .Αν και αγαπάει τη Στέλλα δε μπορεί να συνειδητοποιήσει τον ποιοτικά ανώτερο κόσμο της, το ψυχικό και ηθικό της μεγαλείο και να πιστέψει ότι μια γυναίκα μπορεί να αντιταχθεί στο ανδροκρατούμενο πνεύμα της εποχής.

« Μα δεν μου λες, Στέλλα, πώς τα εφτιάξατε; Έλα, μη ντρέπεσαι « Μα δεν μου λες, Στέλλα, πώς τα εφτιάξατε; Έλα, μη ντρέπεσαι. Τελειωμένα πράγματα τώρα. Θέλω να τα ξέρω όλα σαν πατέρας… Πες μου, σου έγραψε; »

« Καλά σου έκαμε !», είπε η Βιολάνταινα, η οποία ήτο πάντα σύμφωνη με τον άνδρα της και αυστηρή με τα παιδιά της. «Μια και του έδωκες θάρρος να σου γράψει , έπρεπε να δείξεις το γράμμα της μάνας σου. Έτσι πάνε και γράφουνε σ ’ένα ξένο νέο; Καλά σου έκαμε !»

« Τώρα, παιδάκι μου , αυτό που έβαλες στο νου σου , ναν το βγάλεις , να σε χαρώ ! Τη θυγατέρα μου δε σου τη δίνω , σου το λέω παστρικά.γιατί η θυγατέρα του Παναγή Βιολάντη δεν είναι για το γιό του Ζαμάνου. Χίλια γράμματα να σου γράψει ,χίλια γράμματα να μου στείλεις, όλο το ίδιο το ‘χω … Και κοίταξε να μην επιχειρήσεις πάλι τα ίδια , γιατί , σου είπα ,έχω τρόπο να σε βάλω στη θέση σου…!»

«Όχι, χίλιες φορές όχι! Ό,τι έκαμα ήταν κακό, το ξέρω· μα το έκαμα τώρα. Του έγραψα ‘είμαι δική σου’, και θα είμαι για πάντα. Ναι, να πέσω στα πόδια του πατέρα μου, και να του φιλήσω τα χέρια, και να του γυρέψω συχώρεση γι’ αυτό που έκαμα, έτσι χωρίς να θέλω, σε μια στιγμή αδυναμίας… Μα να με συγχωρέσει κι εκείνος και να μου δώσει τον Χρηστάκη.. Καλός, κακός, αυτός είναι για μένα τώρα. Ακούστηκα μαζί του και αυτό μου φτάνει.»

« Ο Χρηστάκης ο Ζαμάνος τα έφτιασε , με τη θυγατέρα του κόντρε – Μαρκότση, την έκλεψε , μάτια μου ,εψές το βράδυ και από εδώ παν οι άλλοι. »

« Τ ’είναι ΄τούτα που μου κάνεις , μωρή ; Τι ντροπές είναι τούτες που μόβαλες στο κουτελό μου ; Τίνος είσαι , μωρή ; Ποιόν ερώτησες να σου πεί τίνος είσαι; Με ποιο δικαίωμα εδόθηκες στον ξένο άνθρωπο ; Ποιος σου είπε πως ορίζεις τον εαυτό σου ; Πώς σου πέρασε από το νού πως μπορείς να δώσεις και το νύχι σου, χωρίς να θέλω εγώ ; »

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Στα παλαιότερα χρόνια αρχηγός της οικογένειας ήταν ο παππούς και λίγη εξουσία είχε η γιαγιά. Τα παιδιά και οι οικογένειες έμεναν μαζί τους. Όλοι ασχολούνταν με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Τα χρήματα και τις οικονομικές υποθέσεις τις διαχειριζόταν ο παππούς . Αυτός αποφάσιζε πόσα χρήματα έπρεπε να ξοδέψει η οικογένεια. Αν για κάποιο λόγο δεν υπήρχε ο παππούς στην οικογένεια , τότε τον ρόλο τον έπαιρνε η γιαγιά . Στις μέρες μας δεν υπάρχουν πατριαρχικές οικογένειες πια.

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ Στο κείμενο παρουσιάζεται μία πατριαρχική οικογένεια όπου τον κυρίαρχο ρόλο παίζει ο πατέρας ο οποίος ορίζει τόσο τη Στέλλα όσο και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Τόσο τα παιδιά του όσο και η γυναίκα του υποτάσσονται και υπακούνε σ ‘αυτόν, καθώς δεν μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους και τις επιθυμίες τους.

Πατριαρχική οικογένεια. « Ότι κάνω εγώ, εκείνο κάνουν όλοι!!! »