1 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» ΨΗΦΙΑΚΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Advertisements

Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “ Πολιτικές Προώθησης Ευρυζωνικότητας “ Θ.Καρούνος,
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θέμα: Διοίκηση ανάπτυξης μη-κερδοσκοπικού ιστόπεδου (ιστόπεδου Δήμου Αγ.Παρασκευής)
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟΜΕΑΣ : ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Μ.Α.Μιμίκου Καθηγήτρια ΕΜΠ « Πολιτικές Φύλου στα Πανεπιστήμια » 21 Νοεμβρίου 2005.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Residency Database Residency Database Project IFMSA Transnational project Από τηv Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και Ανταλλαγών Φοιτητών Ιατρικής (HelMSIC)
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» ΨΗΦΙΑΚΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ VIRTUAL NAVAL HOSPITAL Παρουσίαση στα πλαίσια του μαθήματος «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Διδάσκων:Σαράντος Καπιδάκης Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Θωμαϊς Στασινοπούλου

2 ΨΗΦΙΑΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ τι είναι  Μια ιατρική ψηφιακή βιβλιοθήκη που παρέχει ικανοποιητική πρόσβαση σε οργανωμένη και έγκυρη ιατρική πληροφόρηση στους παροχείς πρωτοβάθμιας ιατρικής φροντίδας και στους ασθενείς του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.  Το έργο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1996 με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου της Αϊόβα.  Τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Μάρτη 1997.

3 Λόγοι δημιουργίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης (1)  Έλλειψη έγκαιρης και έγκυρης ιατρικής πληροφόρησης στους παρέχοντες ιατρικές υπηρεσίες στα σημεία περίθαλψης.  Έπειτα από έρευνες αποδείχτηκε ότι οι γιατροί δεν είναι σε θέση να διαθέσουν χρόνο για την αναζήτηση πληροφοριών στους σταθμούς περίθαλψης.  Η έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης γίνεται πιο έντονη στους απομακρυσμένους ναυτικούς ιατρικούς σταθμούς και στα καράβια.

4 Λόγοι δημιουργίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης (2)  Το Διαδίκτυο είναι μια λύση, όμως, η πλειοψηφία των πληροφοριών που παρέχει, δεν είναι οργανωμένη και ταξινομημένη επαρκώς, αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς και σε αρκετές περιπτώσεις είναι αμφιβόλου προέλευσης.  Η πραγματικότητα είναι ότι σήμερα είναι πολύ δύσκολο για τους γιατρούς να χρησιμοποιήσουν το Διαδίκτυο για να βρουν απαντήσεις σε ιατρικά ερωτήματα.

5 Αποστολή (1) Το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να παρέχει εξειδικευμένη πληροφόρηση στους απομακρυσμένους παροχείς πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης και στους ασθενείς. Η αποστολή του Ψηφιακού Ναυτικού Νοσοκομείου είναι να μετατρέψει το Διαδίκτυο σε ένα χρήσιμο πληροφοριακό εργαλείο στα σημεία περίθαλψης

6 Αποστολή (2) Ο σκοπός του Ψηφιακού Ναυτικού Νοσοκομείου είναι να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως:  Ένα ιατρικό εργαλείο αναφορών για τους παρέχοντες πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη στο Ναυτικό  Ένα εργαλείο προαγωγής της υγείας για τους ναύτες και τους πεζοναύτες.

7 Προκλήσεις (1)  Η κοινότητα των χρηστών  Οι παρέχοντες πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη  Οι υπάρχουσες ιατρικές πηγές πληροφόρησης  Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και οι δυνατότητες τηλεπικοινωνιών

8 Προκλήσεις (2): Η κοινότητα των χρηστών  Το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό αποτελείται από 324 πολεμικά πλοία και το Σώμα Πεζοναυτών με 3 ενεργείς μεραρχίες και 1 εφεδρική.  Το 33% αυτών των πλοίων είναι προωθημένα παντού και το 20% συμμετέχει σε ασκήσεις.  Τα πληρώματα των πλοίων και οι πεζοναύτες είναι γυναίκες και άντρες ηλικίας από ετών, αλλά κυρίως ετών.  Το μέγεθος των κοινοτήτων ποικίλει για παράδειγμα: από 100 ναύτες σε ένα υποβρύχιο μέχρι σε ένα αεροπλανοφόρο.

9 Προκλήσεις (3): Οι παροχείς πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης (1)  Οι παρέχοντες πρωτοβάθμια ιατρική φροντίδα με ιατρική εκπαίδευση 12 εβδομάδων, οι οποίοι εποπτεύονται από ένα ανώτερο αξιωματικό, πάροχο πρωτοβάθμιας ιατρικής φροντίδας.  Ο επιβλέπων αξιωματικός που έχει 12μηνη ιατρική εκπαίδευση και προϋπηρεσία πολλών ετών. Είναι συνήθως ο προϊστάμενος του ιατρικού τμήματος στα μικρά πλοία.

10 Προκλήσεις (4): Οι παροχείς πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης (2)  Οι στρατιωτικοί γιατροί με ιατρικές σπουδές 4 ετών που έχουν κάνει και επιπλέον 1-4 χρόνια σε πρωτοβάθμια περίθαλψη και εξειδίκευση. Είναι ανώτεροι αξιωματικοί και είναι τοποθετημένοι στις πολυπληθείς κοινότητες.

11 Προκλήσεις (5): Υπάρχουσες ιατρικές πηγές πληροφόρησης  Όλα τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, οι αεροπορικές μοίρες και τα τάγματα πεζοναυτών είναι υποχρεωμένα, βάσει κανονισμού, να έχουν βιβλιοθήκη με συγκεκριμένη έντυπη συλλογή. Βέβαια, αυτό δεν ήταν πάντα εφικτό, είτε λόγω έλλειψης χώρου ή ελλιπούς χρηματοδότησης.  Άρα, δεν έπρεπε να υπάρχει επικάλυψη των πηγών. Η ψηφιακή βιβλιοθήκη έπρεπε να παρέχει πληροφορίες, στις οποίες οι χρήστες δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση με κανένα τρόπο.

12 Προκλήσεις (6): Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δυνατότητες τηλεπικοινωνιών (1)  Στους απομακρυσμένους σταθμούς περίθαλψης υπάρχει ανομοιογενές υπόβαθρο ηλεκτρονικών υπολογιστών και διαφορετική πρόσβαση στο Διαδίκτυο.  Οι περισσότεροι σταθμοί έχουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές με ενσωματωμένο CD-ROM.  Πολλοί πάροχοι πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης έχουν φορητό υπολογιστή μαζί τους στα ταξίδια, για να ενημερώνονται πιο εύκολα.

13 Προκλήσεις (7): Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δυνατότητες τηλεπικοινωνιών (2)  24 πλοία έχουν αιτιολογημένα προβλέψιμη και συνεχή πρόσβαση στο Διαδίκτυο εν πλω, η οποία εξαρτάται από τις πολεμικές επιχειρήσεις και την υποστήριξη εντολών.  Το εύρος της πρόσβασης στον Παγκόσμιο Ιστό εξαρτάται από τη δορυφορική σύνδεση, με την οποία είναι διαθέσιμα 1,5 megabits/sec.

14 Προκλήσεις (8): Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δυνατότητες τηλεπικοινωνιών (3)  Το μεγαλύτερο εύρος της πρόσβασης δίνεται στις στρατιωτικές επιχειρήσεις.  Στο ιατρικό τμήμα δίνεται, μόλις και μετά βίας, πρόσβαση 128 kilobits/sec.  Τα υπόλοιπα 300 πλοία έχουν διακεκομμένη πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

15 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (1)  Ανθρωποκεντρική σχεδίαση  Αρχιτεκτονική της πληροφορίας  Αρχιτεκτονική της ψηφιακής βιβλιοθήκης  Προβλέψεις για τους απομακρυσμένους χρήστες

16 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (2): Ανθρωποκεντρική σχεδίαση (1)  Το Ψηφιακό Ναυτικό Νοσοκομείο σχεδιάστηκε βάσει του ανθρωποκεντρικού μοντέλου, δηλαδή με σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών των χρηστών.  Αξιολογήθηκαν με βιβλιογραφική ανασκόπηση οι πληροφοριακές ανάγκες των χρηστών, κυρίως, όταν είναι εν πλω.  Από την αξιολόγηση προέκυψαν τα 80 πιο κοινά ιατρικά περιστατικά που προκύπτουν εν πλω, καθώς και τα 25 πιο σημαντικά θέματα προαγωγής υγείας για τα πληρώματα.

17 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (3): Ανθρωποκεντρική σχεδίαση (2)  Με βάση την παραπάνω έρευνα το περιεχόμενο της βιβλιοθήκης αποκομίσθηκε, κυρίως, από 2 πηγές: α. από τα ιατρικά εγχειρίδια του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού και της Αμερικανικής Κυβέρνησης, είτε σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, τα οποία μετατράπηκαν σε HTML αρχεία. β. από αναγνωρισμένους, έγκυρους και εύκολους σε χρήση ιατρικούς ιστοτόπους.

18 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (4): Ανθρωποκεντρική σχεδίαση (3)  Για την αξιολόγηση των ιστοτόπων ακολουθήθηκαν κάποια κριτήρια: 1. ο κάθε ιστότοπος επιλέχθηκε με βάση τη διαδικασία της αξιολόγησης των διαπιστεύσεών του, με κριτήριο 4 βασικά πρότυπα: α. πρέπει να φαίνεται η προέλευση και ο συγγραφέας του ιστοτόπου β. οι πηγές πρέπει να είναι τεκμηριωμένες γ. πρέπει να γνωστοποιείται ο ιδιοκτήτης ή ο χορηγός του ιστοτόπου δ. πρέπει να ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα

19 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (5): Ανθρωποκεντρική σχεδίαση (4) 2. Ο ιστότοπος να έχει ελεύθερη πρόσβαση είτε για μερική ή για πλήρη χρήση, χωρίς να απαιτείται κωδικός ή εγγραφή με συνδρομή. 3. Οι πληροφορίες του ιστοτόπου πρέπει να είναι γραμμένες σε HTML γλώσσα, για να μπορούν να διαβαστούν εύκολα από τους χρήστες.

20 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (6): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (1)  Η αρχιτεκτονική της πληροφορίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης, η διεπαφή, εστιάζει στο «πρόβλημα» (problem-based interface).  Το περιεχόμενο χωρίζεται σε 3 βασικές κατηγορίες: 1. Για τους παροχείς πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης. 2. Για τους ασθενείς. 3. Διοικητικές πληροφορίες.

21 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (7): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (2)

22 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (8): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (3) 1. Η εξατομικευμένη διεπαφή των παροχέων

23 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (9): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (4)

24 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (10): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (5)

25 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (11): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (6) 2. Η εξατομικευμένη διεπαφή των ασθενών

26 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (12): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (7)

27 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (13): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (8)

28 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (14): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (9) 3. Οι διοικητικές πληροφορίες

29 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (15): Αρχιτεκτονική της πληροφορίας (10)

30 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (16): Αρχιτεκτονική της ψηφιακής βιβλιοθήκης (1)  Το υλικό και το λογισμικό πάνω στα οποία σχεδιάστηκε η βιβλιοθήκη βασίζεται στα ανοικτά πρότυπα του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού.  Έχουμε, έτσι, διαβάθμιση, διαλειτουργικότητα και τροποποίηση πληροφοριών.  Οι λόγοι για τα παραπάνω είναι ο συνεχώς αυξανόμενος όγκος των πληροφοριών και οι νέες τεχνολογίες που συνεχώς εμφανίζονται.

31 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (17): Αρχιτεκτονική της ψηφιακής βιβλιοθήκης (2)

32 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (18): Αρχιτεκτονική της ψηφιακής βιβλιοθήκης (3)  Όλα τα έγγραφα αποθηκεύονται σε HTML αρχεία και ενσωματώνονται σε μια ενιαία προτυποποιημένη μορφή που ελαχιστοποιεί τα γραφικά.  Οι εικόνες αποθηκεύονται σε GIF και JPEG αρχεία.  Όλα τα έγγραφα αποθηκεύονται στον Παγκόσμιο Ιστό, όπου ευρετηριάζονται και είναι αναζητήσιμα ως ελεύθερα κείμενα με τη μηχανή αναζήτησης Glimpse (University of Arizona, Tucson, AZ).  Η ψηφιακή βιβλιοθήκη κρατάει εφεδρικά αντίγραφα και σε άλλες τοποθεσίες, όπως για παράδειγμα στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα.

33 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (19): Προβλέψεις για τους απομακρυσμένους χρήστες (1)  Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της μη συνεχούς πρόσβασης στο Διαδίκτυο και η ανομοιογένεια των υπολογιστικών συστημάτων, δημιουργήθηκε 1 CD-ROM «καθρέφτης» του Ψηφιακού Ναυτικού Νοσοκομείου.  Το CD-ROM μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια τοπικά αποθηκευμένη έκδοση της ψηφιακής βιβλιοθήκης στους προσωπικούς υπολογιστές των απομακρυσμένων χρηστών.

34 Η αντιμετώπιση των προκλήσεων (20): Προβλέψεις για τους απομακρυσμένους χρήστες (2)  Το CD-ROM έχει τεχνολογική διάρκεια, είναι άμεσα κατανοητό και εύχρηστο για τους χρήστες με περιορισμένες ικανότητες και γνώσεις στους Η/Υ.  Πάνω από αντίγραφα παράγονται και διανέμονται ετησίως στους παροχείς πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης.

35 Τρόποι αξιολόγησης (1)  Οι εγγραφές αρχείου log του εξυπηρετητή Διαδικτύου αναλύονται με τα προγράμματα ανάλυσης Analog (University of Cambridge, Statistical Laboratory, Cambridge, England) και Wusage (Boutell.Com, Inc, Seattle, WA).  Υπάρχει επανατροφοδότηση με τον χρήστη: I. Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο II. Με τη συμπλήρωση ενός εντύπου σχολίων που είναι online στη διεύθυνση

36 Τρόποι αξιολόγησης (2)

37 Τρόποι αξιολόγησης (3)

38 Τρόποι αξιολόγησης (4)  Αξιολόγηση γίνεται και μέσω δημοσκοπήσεων σε μικρές ομάδες παροχέων πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης είτε σε μεγαλύτερη κλίμακα.  Η καθημερινή λειτουργία του Ψηφιακού Ναυτικού Νοσοκομείου παρακολουθείται από τον «ψηφιακό» προϊστάμενο της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου της Αϊόβα.

39 Τρόποι αξιολόγησης (5)  Υπάρχουν 2 συμβουλευτικές επιτροπές:  Η πρώτη αξιολογεί και προτείνει την εισαγωγή νέων έγκυρων ιατρικών εγχειριδίων και τη σύνδεση με νέους ιατρικούς ιστοτόπους.  Η δεύτερη έχει την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού και της λειτουργικής επίβλεψης της βιβλιοθήκης.

40 Αποτελέσματα (1): Περιεχόμενο Ψηφιακού Ναυτικού Νοσοκομείου (1)  Το περιεχόμενο για τους παροχείς πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης αποτελείται από: a. 57 ιατρικά εγχειρίδια b συνδέσμους σε έγκυρους ιστοτόπους για θέματα, όπως προαγωγή της υγείας, επαγγελματική και περιβαλλοντική υγεία, περιγραφή ιατρικών πράξεων. Συνδέεται, επίσης, με τη MEDLINE και με μαθήματα συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης.

41 Αποτελέσματα (2): Περιεχόμενο Ψηφιακού Ναυτικού Νοσοκομείου (2)  Το περιεχόμενο για τους ασθενείς αποτελείται από: a. 1 εγχειρίδιο b. 506 συνδέσμους σε άλλους έγκυρους ιστοτόπους.

42 Αποτελέσματα (3): Περιεχόμενο Ψηφιακού Ναυτικού Νοσοκομείου (3)  Το περιεχόμενο των διοικητικών πληροφοριών αποτελείται από: a. 12 εγχειρίδια b. συνδέσμους σε άλλα διοικητικά εγχειρίδια σε 7 ακόμη ιστοτόπους.

43 Αποτελέσματα (4): Συνολική χρήση (1)  Η συνολική χρήση της βιβλιοθήκης αυξάνει με σταθερό ρυθμό.  Υπολογίζεται ότι οι χρήστες περίπου είναι: a. το 56% από τις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις b. το 30% Αμερικανοί πολίτες c. το υπόλοιπο 14% από άλλες χώρες.  Περισσότερα στοιχεία στην ηλεκτρονική διεύθυνση

44 Αποτελέσματα (5): Συνολική χρήση (2)

45 Αποτελέσματα (6): Αξιολόγηση (1)  Οι δημοσκοπήσεις έδειξαν ότι οι χρήστες είναι πάρα πολύ ικανοποιημένοι.  Υπάρχει επανατροφοδότηση με τους χρήστες, οι οποίοι κάνουν προτάσεις για τον εμπλουτισμό του περιεχομένου.  Η παραπάνω επανατροφοδότηση φαίνεται από τις ιστοσελίδες με ηλεκτρονική διεύθυνση:

46 Αποτελέσματα (7): Αξιολόγηση (2)

47 Αποτελέσματα (8): Αξιολόγηση (3)

48 Διδάγματα (1)  Τα διδάγματα από την εφαρμογή του προγράμματος χωρίζονται σε 3 κατηγορίες: 1. Τεχνικά 2. Ατομικά 3. Πολιτικής

49 Διδάγματα (2): Τεχνικά  Το προβάδισμα της ανθρωποκεντρικής σχεδίασης.  Η αρχιτεκτονική της ψηφιακής βιβλιοθήκης για τους απομακρυσμένους χρήστες: το λιγότερο είναι περισσότερο.  Από απλά συστήματα μπορεί να προκύψουν δυναμικές και πολύπλοκες συμπεριφορές.

50 Διδάγματα (3): Ατομικά  Ενδιάμεσα «κλειδιά».  Εγκατεστημένη εκπαίδευση.  Η μακροπρόθεσμη προσωπική άποψη.

51 Διδάγματα (4): Πολιτικής  Αυτονομία αντί επίβλεψης.  Ο καλύτερος δάσκαλος είναι η εμπειρία σε πραγματικό περιβάλλον.  Ευαίσθητη πληροφορία, όχι απόρρητη.

52 Το μέλλον (1)  Συνέχιση διανομής του CD-ROM «καθρέφτη» της ψηφιακής βιβλιοθήκης σε ετήσια βάση.  Αναπτύσσονται διάφορες μέθοδοι για να είναι τα CD-ROM πιο ενημερωμένα και συγχρονισμένα με τον κύριο ιστότοπο της ψηφιακής βιβλιοθήκης.

53 Το μέλλον (2)  Σε εξέλιξη είναι η έρευνα για:  Μια νέα γενιά φυλλομετρητών εκτός σύνδεσης  Την προώθηση της τεχνολογίας για αναμετάδοση των ενημερώσεων της ψηφιακής βιβλιοθήκης σε τακτά χρονικά διαστήματα στους χρήστες του «καθρέφτη CD-ROM.  Ένα τριμηνιαίο συμπιεσμένο αρχείο της ψηφιακής βιβλιοθήκης που να μπορεί αν φορτωθεί από τους χρήστες στους Η/Υ τους.

54 Το μέλλον (3)  Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες αυτού του τύπου θα γίνουν αναπόσπαστα κομμάτια της τηλε-ιατρικής και των συστημάτων ηλεκτρονικών ιατρικών αρχείων.  Η επισκόπηση των πληροφοριών στα σημεία περίθαλψης θα οδηγήσει σε μια νέα γενιά Συστημάτων Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης (Continuing Medical Education Systems-CME).  Μελλοντική χρήση αυτής της ψηφιακής βιβλιοθήκης και από τα υπόλοιπα Σώματα Στρατού.

55 Συμπεράσματα (1)  Το Ψηφιακό Ναυτικό Νοσοκομείο κάνει ένα σημαντικό βήμα για να οργανώσει το χάος του Διαδικτύου, μεταφέροντας οργανωμένη και έγκυρη ιατρική πληροφόρηση στα σημεία περίθαλψης.  Οι προσδοκίες του είναι ότι θα βοηθήσει τους παροχείς ιατρικών υπηρεσιών να φροντίζουν καλύτερα τους ασθενείς τους, και τους ναύτες και τους πεζοναύτες να ζουν πιο υγιεινά.

56 Συμπεράσματα (2)  Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι με αυτή την ψηφιακή βιβλιοθήκη μεγιστοποιείται η ετοιμότητα του στρατεύματος μέσα από τη συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση.

57 Κριτική  Το Ψηφιακό Ναυτικό Νοσοκομείο ήρθε να καλύψει το κενό της ιατρικής πληροφόρησης στους απομακρυσμένους χρήστες και το πέτυχε.  Κάλυψε ακόμη και το πρόβλημα της μη συνεχούς πρόσβασης στο Διαδίκτυο με τη δημιουργία του CD-ROM «καθρέφτη».  Το κόστος του CD-ROM είναι μεγάλο, αφού βγαίνει κάθε χρόνο καινούριο με τις τελευταίες ενημερώσεις, αλλά δεδομένου ότι η βιβλιοθήκη αυτή ανήκει στο Πολεμικό Ναυτικό θα γίνεται πρόβλεψη στον κρατικό προϋπολογισμό.

58 Εφαρμογή στην Ελλάδα  Σε απομακρυσμένα χωριά ή νησιά, όπου δεν υπάρχει κοντά νοσοκομείο.  Στις Ένοπλες Δυνάμεις  Στο Εμπορικό Ναυτικό.

59 Προβληματισμοί για την εφαρμογή στην Ελλάδα (1)  Ποιο θα είναι το κοινό που θα στοχεύει η ψηφιακή βιβλιοθήκη;  Ποιοι θα είναι οι φορείς που θα εμπλακούν στη δημιουργία της ψηφιακής βιβλιοθήκης;  Ποια θα είναι η τεχνολογική υποδομή της ψηφιακής βιβλιοθήκης;  Ποιο θα είναι το κόστος;  Πώς θα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα;  Πώς θα εξασφαλιστεί η αποδοχή από το κοινό;

60 Προβληματισμοί για την εφαρμογή στην Ελλάδα (2)  Ποιοι θα αποφασίσουν για το υλικό της ψηφιακής βιβλιοθήκης;  Θα πρέπει να λειτουργήσει άμεσα ή θα πρέπει να έχουμε πρώτα μια πιλοτική εφαρμογή;

61 Προτάσεις  Ευαισθητοποίηση των ενδιαφερομένων μελών για τη δημιουργία μιας ιατρικής ψηφιακής βιβλιοθήκης  Συνεργασία των διαφόρων φορέων με το Υπουργείο Υγείας σε συντονιστικό ρόλο για τη συγκρότηση μιας επιτροπής με στόχο τη δημιουργία μιας ιατρικής ψηφιακής βιβλιοθήκης.  Πιλοτική εφαρμογή για να μπορέσουμε να εξάγουμε συμπεράσματα και εμπειρία.

62 Μελλοντικές έρευνες (1): Ελλάδα Θα πρέπει να ερευνηθούν:  Οι τρόποι δικτύωσης των ελληνικών νησιών με κεντρικούς φορείς-παροχείς υπηρεσιών που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα.  Οι υπάρχουσες ελληνικές ψηφιακές βιβλιοθήκες, το μοντέλο ανάπτυξής τους και οι τρόποι εφαρμογής αυτού του μοντέλου σε περιβάλλον ιατρικών ψηφιακών βιβλιοθηκών.

63 Μελλοντικές έρευνες (2): Εξωτερικό  Ο καθορισμός της μετάδοσης των υπηρεσιών μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης στους απομακρυσμένους χρήστες με τη χρήση των νέων τεχνολογιών (χρήση ασύρματων συνδέσεων για το Διαδίκτυο)

64 ΨΗΦΙΑΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ VIRTUAL NAVAL HOSPITAL Σας ευχαριστώ πολύ Θωμαϊς Στασινοπούλου