Αρκάς Βιογραφία Εργογραφία Χαμηλές πτήσεις Μετά την καταστροφή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Ένας πατέρας με οικονομική άνεση, θέλοντας να διδάξει στο γιο του τι σημαίνει φτώχεια, τον πήρε μαζί του για να περάσουν λίγες μέρες στο χωριό, σε κάτι.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ένας πατέρας με οικονομική άνεση,
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Πληροφορίες.
«Για σκέψου...» Πατήστε το κουμπί του ποντικιού ή Page Down...
Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
Δημιουργία παρουσίασης:
«Έχετε σκεφτεί ότι...»
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
SAY NO TO BULLYNG Μαρία & Μαρία Στ2.
Το γέλιο στην ζωή μας !!! Γέλιο και χιούμορ !!!.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
project: οψεις της ψυχολογιας
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Ένας πατέρας με οικονομική άνεση, θέλοντας να διδάξει στο γιο του τι σημαίνει φτώχεια, τον πήρε μαζί του για να περάσουν λίγες μέρες στο χωριό, σε μια.
Η Ιστορία των Κόμικς μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γραμματολογικά στοιχεία  Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925  Συνεργάστηκε με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο,
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Ο ελεύθερος χρόνος των εφήβων Εργασία στο μάθημα της Πληροφορικής.
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Τα 2 επίπεδα του μηνύματος
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ.
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Εργασία των μαθητών του Β3
Ερευνητική εργασία (Project)
DISNEY'S.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Κάνε κλικ στη σωστή απάντηση
ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΒΟΛΟΥ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
Κάνε κλικ στη σωστή απάντηση
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρκάς Βιογραφία Εργογραφία Χαμηλές πτήσεις Μετά την καταστροφή Αρκάς Βιογραφία Εργογραφία Χαμηλές πτήσεις Μετά την καταστροφή

Βιογραφία Ο Αρκάς είναι γνωστός Έλληνας καλλιτέχνης που ασχολείται με την τέχνη των Κόμικς. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του '80 δημοσιεύοντας τη σειρά "Ο Κόκκορας" στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ και στο ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ.Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα - πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο "Ισοβίτης" έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση. Πολλά από τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες(αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα).

Το χιούμορ του καυστικό, σατυτιρίζει τη σύγχρονη κοινωνία και τις ανθρώπινες σχέσεις.Η πραγματική του ταυτότητα όπως και η προσωπική του ζωή παραμένουν ένα μυστήριο παρόλη την αναγνωρισημότητα του έργου του. Πολλά έχουν ακουστεί σε σχέση με το πραγματικό του όνομα. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ονομάζεται Αντώνης Ευδαίμων ( καθώς υπέγραψε με το συγκεκριμένο όνομα ένα κείμενο σε ένα τεύχος της Βαβέλ το 1984 και την εικονογράφηση του διηγήματος «Ένα παιδί και ο σκύλος του» το 1985) , ενώ κάποιοι άλλοι ότι λέγεται Άρης Καστρινός (ΑΡ.ΚΑ.) και το πραγματικό του επάγγελμα είναι ψυχίατρος. Άλλη μια φήμη που υπάρχει γύρω από τον Αρκά σχετικά με την ταυτότητα του είναι ότι πίσω από το εργο και την υπογραφή του βρίσκεται ο γνωστός ηθόποιος Χάρης Ρώμας.

Εργογραφία Κόμικ Ο Κόκκορας: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΒΑΒΕΛ" - 1981) Σιγά τ’ αυγά ! Χοντρά Κόλπα Νυχτερινά Επεισόδια Πετάει πετάει Συναναστροφές Αδιέξοδα Κορίτσια Μας Βιάζουνε (Επίτομο) Ο Κόκκορας

Show Business: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ" - 1983) Έλα στο καμαρίνι μου Πάμε πρόβα Το μεγάλο φινάλε (Επίτομο) Σόου μπίζνες Ξυπνάς Μέσα Μου Το Ζώο: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑΠΕΝΤΕ" - 1985) Παιχνίδια για δύο Τρελοί συνδυασμοί (Επίτομο) Ξυπνάς μέσα μου το ζώο Μετά Την Καταστροφή: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ" - 1986) Φάε το κερασάκι: (Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "MICRO MAD" - 1987)

Ο Παντελής Και Το Λιοντάρι: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ" - 1987) Αταίριαστοι Έρωτες: (Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "MICRO MAD" - 1988. Το 1997 κυκλοφόρησε σε άλμπουμ.) Ο Ισοβίτης: (Πρώτη δημοσίευση στην εφημερίδα "Η ΠΡΩΤΗ" - 1988) Κακές παρέες Ένα ποντίκι στη σούπα μου Γιατρέ έχω ένα βάρος Ο θεός αγαπάει τον κλέφτη (Επίτομο) Ο Ισοβίτης

Χαμηλές Πτήσεις: (Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" - 1991) Μπαμπά πετάω Σπουργίτι είσαι και φαίνεσαι Τίμα τον πατέρα σου Κάνε πουλί να δεις καλό Αν πετάξει το πουλί Με τον κηδεμόνα σου Το έξυπνο πουλί (Επίτομο) Χαμηλές Πτήσεις

Καστράτο: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΜΕΤΡΟ" - 1995) Απρέπειες Όσο πατάει η γάτα Εκτός ελέγχου Περί ορέξεως Γάτα είναι και γυρίζει Παρενοχλήσεις Η πιο σκύλα γάτα (Επίτομο) Καστράτο Πειραματόζωα: (Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" - 1998) Δε βλέπω βελτίωση Έχω πολλά στο μυαλό μου Νιώθω λίγο κομμένος (Επίτομο) Πειραματόζωα

Ο Καλός Λύκος: (Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" - 1998) Η Ζωή Μετά: (Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" - 1999) Αιωνιότητα είναι θα περάσει Δουλειά δεν είχε ο διάβολος Ένα θάνατο τον έχουμε Για καλό και για κακό Σκέφτομαι κι ας μην υπάρχω Το φύλο των αγγέλων Ο Θεός είναι καλός άνθρωπος Θανάσιμα αμαρτήματα (Επίτομο) Η Ζωή Μετά

Οι Συνομήλικοι Ο χειρότερος φίλος του ανθρώπου Γερνάει καλύτερα όποιος γερνάει τελευταίος Άσπονδος σκύλος Μπάτε σκύλοι Θηρία Ενήμερα Το Μικρό και το Μεγάλο Επικίνδυνα Νερά Μην Ψαρώνεις Στο Βάθος κήτος

CD Θεατρικά Ξυπνάς μέσα μου το ζώο – 1997 Εχθροί Εξ Αίματος - 2007 Βιολογικός Μετανάστης - 2011 

Πρώτη δημοσίευση στην ¨Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία¨-1991

Εισαγωγή Το 1991 αρχίζουν στην κυριακάτικη Ελευθεροτυπία οι: Χαμηλές Πτήσεις. Πρόκειται για μία από τις δημοφιλέστερες σειρές του Αρκά. Οι Χαμηλές Πτήσεις πραγματεύονται τη σχέση ενός εγκαταλειμμένου από τη σύζυγό του “πατέρα σπουργίτη” και του κακομαθημένου “γιου” του. Ο γιός με πολύ θράσος και επιμονή προσπαθεί με ακραίους τρόπους να αποδείξει ότι δεν έχει καμία συγγένεια με τον πατέρα του. Μέσα από αυτήν την ιστορία ο Αρκάς καγχάζει παραδοσιακές έννοιες περί οικογενείας ως “κυττάρου της κοινωνίας ‘’ αλλά και τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους περί “επιτρεπτικότητας”.

Χαρακτηριστικά Το ύφος στις χαμηλές πτήσεις είναι επαναστατικό και άμεσο, ώστε να γίνεται αποδεκτό από όλους τους αναγνώστες. Στόχος του δεν είναι να σαρκάσει την επικαιρότητα αλλά τις σχέσεις γενικότερα. Οι χαρακτήρες αντιφατικοί, δεν έχουν κανένα κοινό μεταξύ τους. Ο γιος εμφανίζεται καχύποπτος και θρασύς απέναντι στον πατέρα ο οποίος με την σειρά του αντιμετωπίζει τον γιο του με μεγάλη υπομονή και κατανόηση. Η γλώσσα, απλή και λιτή και ταυτόχρονα προσεγμένη μέχρι την τελευταία λέξη ώστε να προσδίδει στο κείμενο χιούμορ αλλά και την απαραίτητη σοβαρότητα που χρειάζεται.

Ο Αρκάς και το έργο του σε σχέση με την οικολογία Ο Αρκάς και το έργο του σε σχέση με την οικολογία Ο Αρκάς όντας πολύ ευαισθητοποιημένος φρόντισε μεγάλο μέρος του έργου του να έχει ως θέμα τον άνθρωπο και την οικολογική του συνείδηση. Σκοπός του είναι η ουσιαστική ευαισθητοποίηση του αναγνώστη όσον αφορά στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης .Τα κείμενα του εστιάζουν κυρίως στην αλληλένδετη σχέση ανθρώπου – φύσης γραμμένα με χιουμοριστικό τρόπο . Οι περισσότεροι χαρακτήρες του είναι αντιφατικοί για να εκφράσουν την ποικιλία απόψεων και στάσεων απέναντι σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που θα έπρεπε να μας απασχολούν σήμερα : την οικολογική καταστροφή.!!

Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ" - 1986

Γενικά Πρόκειται για τους δυο μοναδικούς επιβιώσαντες μετά έναν “τρίτο παγκόσμιο πόλεμο”: ένα φαλακρό διανοούμενο κι έναν μαλλιαρό (σε εμφάνιση και λεξιλόγιο) τύπο, που περιφέρονται και διχογνωμούν στα τοπία μιας ερειπωμένης πόλης, έχουν διαφορετική οπτική γωνία για τα ιδανικά και τις αξίες του ανθρώπινου πολιτισμού. Μαθημένοι σε διαφορετικό περιβάλλον, ο ένας θυμάται το σπίτι, τον κήπο, τη γυναίκα του ο άλλος το εργοστάσιο, το αφεντικό, τη γειτονιά του. Οι αντιλήψεις δύο τελείως διαφορετικών ανθρώπων συγκρούονται και ο Αρκάς φιλοσοφεί για τη ζωή και την τέχνη γενικά, με πολύ ειδικό και ευφυή τρόπο.

Χιούμορ Συνδέει το τραγικό με το γκροτέσκο, το θεϊκό με το κτηνώδες. (γκροτέσκο: γελοιογραφική υπερβολή για να τονισθεί το κακό και το άσχημο). Τονίζει αντιφάσεις ανάμεσα στο «ζωώδες» και στο «ανθρώπινο», στο ευγενές ζώο και τον άρπαγα άνθρωπο, στον αβρόφρονα άνθρωπο και το ακόρεστο ζώο, του ιδεώδους και του εφικτού, της αβρότητας και της σκαιότητας, της κοσμιότητας και της αγένειας, της προσδοκίας και της εκπλήρωσης, του ξεκαρδιστικό και του σπαρακτικό, της άγριας κι της εξημερωμένης φύσης. Αντιφάσεις που συνοικούν στον καθένα μας.

Βασικός μηχανισμός Η γλώσσα από όργανο νοηματοδότησης του κόσμου κι επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων, γίνεται μόνιμη αιτία ελλιπούς συνεργασίας κι αλλεπάλληλων διολισθήσεων των συμφραζομένων, μια πλήρης μετάθεση περιεχομένου, που μερικές φορές γίνεται με εξαιρετική εκλέπτυνση, διακωμωδώντας έτσι τις καταστάσεις με έμμεσο και έξυπνο τρόπο. Αυτό έχει και ως αποτέλεσμα την διαχώριση των ηρώων σε «έξυπνους» και «αφελείς».

Απουσία επικαιρότητας ως κέντρο της πλοκής Ο Αρκάς δεν χρειάζεται να παραπέμψει στην επικαιρότητα και να βγάλει γέλιο δια του επικαιρικού υπαινιγμού. Επιμένοντας στις εδραίες αντιφάσεις της ανθρώπινης κατάστασης και της κοινωνίας, αφήνει την επικαιρότητα να έρχεται να συνδυαστεί με τα σκίτσα του. Πολλές φορές, το περιεχόμενο κάθε υπόθεσης είναι διαχρονικό και εκφράζει τις ανθρώπινες ανησυχίες ακόμα και αν η συγγραφή του δεν αποσκοπεί σε κάτι τέτοιο.

Μπόλα Μαριάνθη Παζάι Άντζελα Μόραλη Χριστίνα Στεφανίδης Χαράλαμπος Χατζηπατέρας Γεώργιος