ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Πρότυπα συμπεριφοράς και επίδραση τους στη σωματική και ψυχική υγεία <<Από τον spiderman και τη barbie στη shakira και τον Beckam>>

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
Advertisements

ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Τροφή για σκέψη…» ΘΕΜΑ: Διατροφή στην εφηβεία
Κοσμαρά Μαρκέλλα Κληματσίδα Κατερίνα Καρβουνίδου Ελευθερία
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Εφηβεία Η εφηβεία είναι η μεταβατική > περίοδες στην ζωή μας.
FINAN€NIAL FIVE Είμαστε οι Financial five και ασχολούμαστε με το κομμάτι της περιγραφής του σύγχρονου καταναλωτικού προτύπου. Το οποίο αποτελεί το δεύτερο.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Σπίτι για πέντε Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Οι Λόγοι που Ωθούν τους Έφηβους στην Παραβατικότητα.
Πειθαρχία.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νεους στα ναρκωτικά ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Υφαντής Μιχάλης Υφαντής Μιχάλης Παναγιώτης Κουτσοπανάγος.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΔΙΑΛΕΞΗ 1η ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΜΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
H τηλεόραση και το παιδί
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΕΦΗΒΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ TMHMA A4
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Επικίνδυνα παιχνίδια και επίδραση στην ψυχολογία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Πρότυπα συμπεριφοράς και επίδραση τους στη σωματική και ψυχική υγεία <<Από τον spiderman και τη barbie στη shakira και τον Beckam>>

Εισαγωγη Σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι ο προβληματισμός των μαθητών και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και στάσης απέναντι στα πρότυπα που επιβάλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Για να διερευνηθεί το θέμα και να παρουσιαστούν όσο γίνεται περισσότερες πτυχές της εργασίας αυτής, χωρίσαμε το θέμα σε υπο-θέματα με τα αντίστοιχα υπο-ερωτήματα ως εξής:

Υπο-θεματα Υπο-θέμα: Ορισμός προτύπων. Υπο-θέμα: Κατηγορίες προτύπων. Υπο-θέμα: Θετικές και επιδράσεις προτύπων.

Τι ειναι προτυπο; Πρότυπο είναι κάθε πρόσωπο, αντικείμενο ή ακόμα και η ιδέα στάση ζωής που λαμβάνεται ως υπόδειγμα ως μοντέλο προς μίμηση γιατί θεωρείται κάτι ιδανικό και αποδεκτό σε μεγαλύτερο βαθμό. Πρότυπα υπάρχουν γιατί θεωρούμε κάποιους ανθρώπους ιδανικούς, δηλαδή καλύτερους από εμάς που έχουν καταφέρει κάποια κατορθώματα που εμείς δεν έχουμε καταφέρει και θέλουμε να τους μοιάσουμε.

Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΕΙΤΑΙ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ? Από τα σημαντικότερα θέματα που ενδιαφέρουν τον άνθρωπο είναι η συμπεριφορά του και πολλοί ρωτούν αν κάποια χαρακτηριστικά τους κληρονομούνται ή όχι, καθώς ανακαλύπτουν τέτοια συγγενικά πρότυπα στους εαυτούς τους. Υπάρχουν πρότυπα συμπεριφοράς που είναι ενστικτώδη, όπως τα αντανακλαστικά δηλαδή, τα οποία δεν έχουν διδαχθεί και έχουν καθαρή γενετική βάση αλλά και πρότυπα που είναι αποτέλεσμα της μάθησης/εμπειρίας , η οποία επίσης επηρεάζεται ως έναν βαθμό από το γενετικό οπλισμό του ατόμου, τη γενετική προδιάθεση.

Πωσ δρουν οι γονεισ ωσ προτυπα; Η οικογένεια είναι βασικός παράγοντας στη διαμόρφωση του χαρακτήρα κάθε ατόμου. Μέσα από την οικογένεια μπορεί κανείς να αντλήσει διαφόρων ειδών πρότυπα που διαμορφώνονται από την καθημερινή ζωή των μελών της οικογένειας και τις δραστηριότητες τους. Η δουλειά και οι προτιμήσεις των γονιών αλλά και των στενών συγγενών παίζουν καθοριστικό ρόλο στις μελλοντικές επιλογές των εφήβων.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Χρειάζεται λοιπόν προσοχή αφού το σπίτι θα μπορούσε να θεωρηθεί το καλούπι μέσα στο οποίο θα χυθούν τα χαρακτηριστικά ενός παιδιού και θα αποκτήσουν μορφή με βάση αυτό( έχει αποδειχτεί πώς βίαιοι γονείς βγάζουν συνήθως βίαια παιδιά, παθητικοί γονείς βγάζουν παθητικά παιδιά) Έχοντας πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι η συμπεριφορά μας έχει ισχυρό αντίκτυπο στο παιδί, φροντίζουμε να είμαστε προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο φερόμαστε σ΄αυτό.

Πως δρουν οι διασημοτητεσ ωσ προτυπα; Η τηλεόραση τα περιοδικά και γενικώς τα ΜΜΕ καθημερινά βομβαρδίζουν τα παιδιά με εικόνες «μοτίβα-ανθρώπων» που λειτουργούν ως πρότυπα για αυτά. Η τηλεόραση αποτελεί αναμφισβήτητα ένα μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας μας και ένα ισχυρό μέσο επιρροής της προσωπικότητας μας.

Προτυπα στιΣ διαφημισεισ Ακόμα και οι διαφημίσεις «χρησιμοποιούν» και προβάλλουν πρότυπα συμπεριφοράς με σκοπό την προώθηση του προϊόντος και την αύξηση του κέρδους από την πώληση αυτού.

ΗΡΩΕΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ Τα περισσότερα πρότυπα συμπεριφοράς των παιδιών προέρχονται από τα παιδικά παραμύθια και τις ιστορίες που ακούν ή βλέπουν τα παιδιά στη τηλεόραση. Όλοι μας έχουμε να θυμηθούμε ένα αγαπημένο ήρωα που θέλαμε να του μοιάσουμε: η σταχτοπούτα, η πεντάμορφη, ο πρίγκιπας του παραμυθιού, ο Ηρακλής, ο superman, batman spiderman.

Στα κλασικά παραμύθια (Άντερσεν, Γκρίμ, Περό) υπάρχει πάντα το πρότυπο ενός καλού ήρωα που αδικείται, ένας κακός που θα τιμωρηθεί και κάποιες φορές βοηθοί- υπερασπιστές που φροντίζουν να αποκαταστήσουν την αδικία. Στην ουσία έχουμε μια σταθερή αναμέτρηση του καλού με το κακό, με την ισορροπία να αποκαθίσταται και το καλό να επικρατεί.

Πωσ δρουν τα αδερφια και οι φιλοι ωσ προτυπα; Ως πρότυπο μπορεί να λειτουργήσει και ένας αδερφός-αδερφή ή κάποιος φίλος στον οποίο θα ήθελαν τα παιδιά να μοιάσουν. Αυτό ως ένα σημείο λειτουργεί θετικά. Αν το άτομο- πρότυπο είναι μια υγιής προσωπικότητα και η συμπεριφορά του κινείται σε θεμιτά πλαίσια, τότε το παιδί εμπλουτίζει τον εσωτερικό του κόσμο με θετικά στοιχεία και κίνητρα για να «μοιάσει στο άτομο- πρότυπο».

Στην περίπτωση που το παιδί έχει επιλέξει λάθος πρότυπο τότε συζητάμε με το παιδί και προσπαθούμε να του εξηγήσουμε πως οι «Χ» συμπεριφορές είναι λάθος , τονίζοντας και τις συνέπειες τους π.χ. ο Γιαννάκης λέει ψέματα για να εντυπωσιάσει τους συμμαθητές του και γίνεται περιζήτητος στις παρέες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Στη σύγχρονη κοινωνία ο ρόλος των προτύπων αποτελεί ισχυρό παράγοντα επίδρασης και διαμόρφωσης συμπεριφοράς ειδικότερα στις παιδικές και εφηβικές ηλικίες. Είναι σημαντικό για τους γονείς να καταλάβουν πως η επιρροή των προτύπων στα παιδιά μπορεί να αποτελέσει πηγή ποικίλων αλλαγών και γενεσιουργό δύναμη στη διαμόρφωση συμπεριφορών τους.

Η δική μας κριτική ικανότητα μπορεί να μας προφυλάξει από τα λάθος πρότυπα. Όσον αφορά τους ανηλίκους, οι γονείς είναι αυτοί που πρέπει να σταθούν δίπλα τους και να τους προφυλάξουν από ακατάλληλα μηνύματα που κατακλύζουν καθημερινά τα παιδιά τους. Η ασπίδα λοιπόν σε αυτό τον καταιγισμό προτύπων είναι η ορθή κρίση και η γνώση που αντλείται από έμπιστες πηγές.

Συμμετειχαν οι ομaδεΣ του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αγρινiου Ομάδα Α Ομάδα Β Γαλαζούλας Γιάννης Παπαγιάννης Βαγγέλης Θανασόπουλος Κώστας Πελέκης Γιώργος Καληφώνη Γαρυφαλιά Τσώνης Γιάννης Κατσιμάρδου Παρασκευή Καπλάνης Νίκος Ομάδα Γ Καραγιουβάνη Άννα Και οι καθηγήτριες Κεχαγιάς Γεράσιμος Κουρελή Βασιλική Σιαπέρα Βασιλική Μιχοπάνου Ειρήνη Σαράκη Κωνσταντίνα