ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κονταράτος, Α.Ν Η Τέχνη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων. Εκδόσεις ΕΛΚΕΠΑ. (σελ. 71 – 87) ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων Ηγεσία.
Θεωρία αναγκών του Μάσλοου
Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας
Το δίλλημα του μάνατζερ Πως ο μάνατζερ θα ΄΄βάλει΄΄ τους διαφορετικούς ανθρώπους της επιχείρησης στην κατεύθυνση της επίτευξης των στόχων του οργανισμού;
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Δημιουργία κλίματος κινήτρων
Υποκίνηση Ανθρώπινου Δυναμικού Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/24/2016 Υποκίνηση Ανθρώπινου Δυναμικού Γ. Καμπουρίδης 1.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Διαδικασίες μετά την πρόσληψη του προσωπικού & Παρακίνηση των εργαζομένων – Αποδοχή των αλλαγών 1.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II – CHAPTER 9
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ Υποκίνηση.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ (MOTIVATION) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ (MOTIVATION) Κάποια άτομα δουλεύουν περισσότερο από άλλα, κάποια άτομα είναι πιο αποδοτικά, άλλα άτομα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Λειτουργίες διοίκησης
Διαχείρηση Έργων Πληροφορικής
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Η επιστήμη της Διοίκησης
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η Θεωρίες Κινήτρων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Ηγεσία και καθοδήγηση στις επιχειρήσεις και τα έργα
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ
Υποκίνηση Ανθρώπινου Δυναμικού Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 11/21/2017 Υποκίνηση Ανθρώπινου Δυναμικού Γ. Καμπουρίδης 1.
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow Εισηγητής: Παπαθανασίου Κατερίνα Νοέμβριος 2014

ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ: Η διαδικασία που έχει επίδραση στην ένταση, την κατεύθυνση, και την επιμονή στην προσπάθεια ενός μεμονωμένου ατόμου κατά την επίτευξη ενός στόχου Λέξεις κλειδιά 1) Ένταση: πόσο σκληρά προσπαθεί ένα άτομο 2) Κατεύθυνση: προς ένα επικερδή στόχο 3) Επιμονή: για πόσο χρονικό διάστημα

Απόδοση: Με τον όρο “απόδοση” συνηθίζεται να εννοείται η διεκπεραίωση μιας εργασίας (ενός καθήκοντος) στο λιγότερο δυνατό χρόνο, με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και με την ανάλωση των λιγότερο δυνατών πόρων. Η απόδοση των ατόμων, εξαρτάται από την ικανότητά τους να αποδίδουν , αλλά και από τη διάθεσή τους να καταβάλουν προσπάθεια για να αποδώσουν. Κάθε επιχείρηση, προκειμένου να εξασφαλίσει τη διάθεση των εργαζομένων για υψηλότερη απόδοση πρέπει να δημιουργεί τα κατάλληλα κίνητρα.

Σχέση μεταξύ παρακίνησης και απόδοσης Ικανότητα Παρακίνηση Απόδοση Συνθήκες

Η παρακίνηση των εργαζομένων έχει στόχο να αναλάβουν ευθύνες, να καταβάλουν προσπάθειες, να ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους, να υλοποιούν έργο, να πετυχαίνουν στόχους και γενικά να αποδίδουν. Για την κατανόηση του ζητήματος της παρακίνησης των εργαζομένων για απόδοση έχουν αναπτυχθεί αρκετές θεωρίες που προσπαθούν να προσδιορίσουν: Τι είναι αυτό που παρακινεί τους εργαζομένους Με ποιους τρόπους οι επιχειρήσεις και τα διοικητικά στελέχη μπορούν να παρακινήσουν τους συνεργάτες τους για υψηλή απόδοση

Θεωρία Αναγκών του Α.Maslow Υποστηρίζει ότι η συμπεριφορά ενός ατόμου σε κάποια στιγμή καθορίζεται από την ισχυρότερη ανάγκη. Σημαντικό για τους μάνατζερ να έχουν κάποια αντίληψη σχετικά με τις κοινότερες και σπουδαιότερες ανάγκες των ανθρώπων. Υπάρχει μια ιεράρχηση μέσα στην οποία τοποθετούνται οι ανάγκες σε πέντε κατηγορίες.

1) Φυσιολογικές ανάγκες 1)Φυσιολογικές ανάγκες: εμφανίζονται στην κορυφή της ιεραρχίας γιατί τείνουν να έχουν την υψηλότερη δύναμη μέχρις ότου ικανοποιηθούν κάπως. Είναι οι βασικές ανάγκες που συντελούν στη διατήρηση της ζωής: π.χ τροφή, ένδυση, στέγη 2) Ανάγκες για ασφάλεια 1) Φυσιολογικές ανάγκες 2)Ανάγκες ασφάλειας: αυτή είναι η ανάγκη για αυτοσυντήρηση. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη να αισθάνεται σιγουριά για την ύπαρξή του και την ικανοποίηση των φυσιολογικών του αναγκών στο μέλλον (μόνιμη απασχόληση,σύνταξη,κατοικία κτλ)

1) Φυσιολογικές ανάγκες 3)Κοινωνικές ανάγκες: Οι ανάγκες του ανθρώπου να ανήκει σε μια ή περισσότερες κοινωνικές ομάδες, να γίνεται αποδεκτός από αυτές , να αναπτύσσει φιλικές σχέσεις, να προσφέρει και να κερδίζει αγάπη και στοργή 4) Εγωιστικές 1) Φυσιολογικές ανάγκες 2) Ανάγκες για ασφάλεια 3) Κοινωνικές 4)Ανάγκες εγωιστικές ή αναγνώρισης: οι ανάγκες για αναγνώριση και σεβασμό από τους άλλους, για φήμη, κύρος, εκτίμηση, επιτυχία, ανεξαρτησία, αυτοσεβασμό και αυτοεκτίμηση. Η ικανοποίησή τους παράγει αισθήματα αυτοπεποίθησης, αξιοπρέπειας, δύναμης, γοήτρου.

1) Φυσιολογικές ανάγκες 4) Εγωιστικές 1) Φυσιολογικές ανάγκες 2) Ανάγκες για ασφάλεια 3) Κοινωνικές 5) Ολοκλήρωσης 5) Ανάγκες ολοκλήρωσης ή αυτοπραγμάτωσης: Πρόκειται για την ανώτερη κατηγορία δαπανών . Είναι οι ανάγκες που έχει ο άνθρωπος να γίνει αυτό που θέλει να γίνει, να πραγματοποιήσει όλα του τα όνειρα, τις προσδοκίες του, να τελειοποιηθεί. Τα άτομα ικανοποιούν αυτή την ανάγκη κατά διαφορετικούς τρόπους (π.χ ιδεώδης μητέρα ή διευθύντρια, αθλητής ,μουσικός κτλ)

Καθώς οι άνθρωποι κινούνται προς την κορυφή της πυραμίδας, οι ανάγκες καθίστανται ολοένα και περισσότερο ψυχολογικές και κοινωνικές.

10% 40% 50% 70% 85% Ο Maslow ισχυρίστηκε ότι απόλυτη ικανοποίηση των αναγκών δεν υπάρχει. Σε έναν μέσο άνθρωπο ικανοποιούνται κατά 85% οι φυσιολογικές , 70% οι ανάγκες για ασφάλεια, 50% οι κοινωνικές ανάγκες, κατά 40% η ανάγκη για αυτοεκτίμηση και κατά 10% οι ανάγκες για αυτοολοκλήρωση. Στην ιεραρχική αυτή δομή δεν μπορείς να παρακινήσεις μια ανάγκη αν δεν έχει καλυφθεί σε μεγάλο ποσοστό η προηγούμενη.

Το μοντέλο του Maslow δεν είναι στατικό αλλά μεταβάλλεται, εξελίσσεται μέσα στον χρόνο και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως ο πολιτισμός, η ανάπτυξη, η τεχνολογία, οι προσδοκίες, οι μεταβολές αξιών κ.α. Μετά από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν οι ιεραρχικές δομές κατά Maslow μπορεί να διαφέρουν από τόπο σε τόπο και από χώρα σε χώρα λόγω κουλτούρας και κοινωνικών δομών.

Βιβλιογραφία 1. Κανελλόπουλος Χ., (2003) , Μανατζμεντ – Αποτελεσματική Διοίκηση, Αθήνα 2. Μπουράντας Δ., Βάθης Α., Παπακωνσταντίνου Χ., Ρεκλείτης Π., (1999) , Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και υπηρεσιών, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων, Αθήνα.