ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Ο Ποπάυ και οι άλλοι… ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗ Β΄ΤΑΞΗ ΤΗΣ ΝΤΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ: ΣΠΑΝΤΙΔΟΓΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ KAI ΚΑΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Η τάξη μας μύρισε φρέσκο πορτοκάλι Η τάξη μας μύρισε φρέσκο πορτοκάλι! Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος στύβαμε καθημερινά φυσικούς χυμούς.
Με την τεχνική του κολάζ κατασκευάσαμε την πυραμίδα της διατροφής.
Ομαδική εργασία (ομάδες των τεσσάρων). Θέματα που επεξεργαστήκαμε: α) ομάδες τροφών β) συχνότητα κατανάλωσης
ΥΓΙΕΙΝΕΣ-ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ (καταιγισμός ιδεών)
Συζητήθηκαν οι παράγοντες που κάνουν τις τροφές ανθυγιεινές (ζάχαρη, αλάτι, τηγάνισμα, λίπη…)
Διασκευή τραγουδιού.
Εφαρμογή του συλλαβισμού. Αντικατάσταση λέξεων με λέξεις σχετικές με τη διατροφή με τον ίδιο αριθμό συλλαβών για τη διατήρηση του μέτρου.
Εκμάθηση αγγλικού λεξιλογίου.
Η δασκάλα των αγγλικών δούλευε παράλληλα λεξιλόγιο για τη διατροφή και τα παιδιά κατασκεύασαν τόσα επιτραπέζια ΜΕΜΟRY όσα και οι ομάδες τους.
Κατασκευή MEMORY.
Ο ΜΑΓΕΙΡΑΣ Τραγούδι που έγραψε ο Μάριος Φραγκούλης και το τραγούδησε σε συνεργασία με τον Ηλία Μαμαλάκη. Το τραγουδούσαμε πολύ συχνά, γιατί άρεσε στα παιδιά. Το βιντεοσκοπήσαμε και το εντάξαμε σε ένα βίντεο που δημιουργήσαμε.
Μεσοστιχίδα της Σαρακοστής
Θέματα που συζητήθηκαν: α) σαρακοστή – νηστεία - θρησκεία β) ζωικά – φυτικά προϊόντα
Το υγιεινό πιάτο.
Διατροφολόγος στην τάξη με θέμα συζήτησης ποιες τροφές πρέπει να περιέχει το καθημερινό μας πιάτο και σε ποιες αναλογίες. Κατασκευή του πιάτου με διάφορα υλικά.
Επίσκεψη σε αρτοζαχαροπλαστείο.
α) Είδαμε πώς και πού ζυμώνεται το ψωμί β) Πλάσαμε τσουρεκάκια. γ) Παρακολουθήσαμε μια επίδειξη φουρνίσματος. δ) Επίσης, είδαμε πώς ανοίγουν φύλλο μπουγάτσας και πώς φτιάχνεται το προφυτερόλ. ε) Τέλος, κεραστήκαμε πιτούλες!
ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
α) Κάναμε υποθέσεις για τη διαδρομή της τροφής στο σώμα μας και έτσι καταλήξαμε να συζητάμε για τα όργανα του πεπτικού συστήματος και το ρόλο τους κατά τη διάρκεια της πέψης. β) Αντιστοιχίσαμε τα όργανα του πεπτικού συστήματος με τις ανάλογες λέξεις, στην αρχή ομαδικά και στη συνέχεια σε ατομικές εργασίες, αφού παίξαμε ανάλογο παιχνίδι στον υπολογιστή.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΟΥΠΕΡ-ΗΡΩΩΝ.
Με αφορμή τον Ποπάυ που τρώει σπανάκι και είναι σούπερ δυνατός ,τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους ήρωες. Η αφόρμηση έγινε με ένα σύντομη ταινία του Ποπάυ. Τα παιδιά πρώτα έπρεπε να αποφασίσουν ποια θα είναι η τροφή που θα έτρωγε ο ήρωάς τους. Στη συνέχεια βρήκαμε πού κάνει καλό κάθε τροφή που διάλεξε ο κάθε μαθητής. Κάποιοι μαθητές ήθελαν τον ήρωά τους με συγκεκριμένη σούπερ δύναμη ,οπότε σε αυτή την περίπτωση ξεκινήσαμε αντίστροφα και ψάξαμε τροφές που βοηθούν για να αποκτήσει αυτή τη δύναμη. Τέλος , ζωγράφισαν τον ήρωά τους, του έδωσαν όνομα και έγραψαν σε ένα συννεφάκι ένα μικρό κειμενάκι, όπου ο ήρωας παρουσιάζεται.
ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΟΥΠΕΡ-ΗΡΩΕΣ…
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ. Με πρωταγωνιστές τους ήρωες που αναδύθηκαν από τη φαντασία των παιδιών, γράψαμε ένα θεατρικό σενάριο, ομαδικά, το οποίο και δραματοποιήσαμε με τίτλο: « Ο Ποπάυ στην Υγειούπολη».
Η συγγραφή σεναρίου βασίστηκε στις υποθέσεις π.χ. Αν όλοι οι ήρωες που δημιουργήσατε ζούσαν σε μια πόλη όλοι μαζί, πώς θα την ονομάζατε; Αν μάθαινε για αυτούς ο Ποπάυ, πώς θα το μάθαινε; ...
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά παρουσίασαν τη δουλειά τους στους γονείς τους αλλά και στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου με ενθουσιασμό αλλά και συγκρότηση.