ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά
Δημιουργία παρουσίασης:
Παρουσίαση Περιστατικού
Ε Φ Α Ρ Μ Ο Γ Ε Σ Ε Ν Σ Ω Μ Α Τ Ω Σ Η Σ Φ Ω Τ Ο Β Ο Λ Τ Α Ϊ Κ Ω Ν Σ Ε Κ Τ Ι Ρ Ι Α.
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
Stress Mark & Letter Combinations
Κλίση ουσιαστικών Γ΄ κλίσης.
ΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΓΕΝΙΚΗ
Δημιουργία παρουσίασης:
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Γλώσσα Α Δημοτικού ΚΑΡΑΒΙΑ Αγγίσταλη Ματίνα.
1η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Δημιουργία παρουσίασης:
Σήμερα θα μιλήσουμε για τη Φωτοσύνθεση
Τι είναι συνάρτηση Ορισμός
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Ενότητα 6 Α΄ κλίση ουσιαστικών.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΡΟΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Ροή ενέργειας είναι… η οποία γίνεται….
Δυο δυο, στο θρανίο δυο δυο! Τα μικρόβια την τανάλια τη φοβούνται!
PAST CONTINUOUS Αόριστος Διαρκείας
« Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ »
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
01 Φρουτοπία Ενότητα 11 Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
ΕΝΟΤΗΤΑ 13 ΜΕΣΗ ΦΩΝΗ.
Οριστική Ενεστώτα και Μέλλοντα
Ενεργητική και Παθητική φωνή
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ετυμολογικά Ενότητας 7 Όργανο ή μέσο Τόπος.
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Δευτερόκλιτα Επίθετα.
12η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Τα σύμφωνα.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ Γεια σας! Είμαι η ψιλή! ἀκρόπολις.
Μαθαίνω τον Παρατατικό και τον Αόριστο
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Active and middle Future tense Athenaze ch.17a. ἐ -λυ-σα ἐ -λυ-σα-ς ἐ -λυ-σ-ε(ν) ἐ -λυ-σα-μεν ἐ -λυ-σα-τε ἐ -λυ-σα-ν Revision of weak/ 1 st aorist active.
Where do you think our word “alphabet” comes from?
Le Grec ancien Χαιρε. L’alphabet Τα γραμματα Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω.
ΝΣΜΧΔ ΤΜΦΓ ΦΣΨ Κ Ο Ι Τ Α Π Ι Σ Ω Σ Ο Υ Ο Κάισαρας χρησιμοποιούσε πολύ συχνα μυστικη γραφή. Χάρη στους «Βίους 12 καισάρων» του Σουνητώνιου εχουμε λεπτομερή.
1 2 3 PRESENT CONTINUOUS 4.
Ονοματικό και Ρηματικό Σύστημα
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
1 2 3 SIMPLE PRESENT 4.
Το φαινόμενο τησ συναρθρωσησ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Γραμματική της αρχαίας ελληνικής Γλώσσης
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Η Φωνολογία της Αρχαίας Ελληνικής
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μάθημα 12: Οι θάλασσες της Ευρώπης
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
για να σχηματίσω τη λέξη
IMPERFETTO INDICATIVO
5S 20h 17h 16h 19h 18h -50° +10° 0° -40° -10o -20° +20° 12h 14h 13h
4S 16h 13h 12h 15h 14h -50° +10° 0° -40° -10o -20° +20° 8h 10h 9h 11h
5N 20h 17h 16h 19h 18h -20° -10° 0° +10° +20o +30° +40° 15h 14h 13h
6S 0h 21h 20h 23h 22h -50° +10° 0° -40° -10o -20° +20° 16h 18h 17h 19h
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ 11η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ

Πώς φτιάχνουμε τον αναδιπλασιασμό; Το πρώτο σύμφωνο + ε Όταν το ρήμα αρχίζει από ένα σύμφωνο εκτός του ρ. Όταν το ρήμα αρχίζει από 2 σύμφωνα: το πρώτο είναι άφωνο (κ, γ, χ, π, β, φ, τ, δ, θ) και το δεύτερο ένρινο ή υγρό (μ, ν, λ, ρ). Να θυμάσαι: λύω= λέλυκα, γράφω= γέγραφα

Πώς φτιάχνουμε τον αναδιπλασιασμό; Μόνο με ε Όταν το ρήμα αρχίζει από διπλό σύμφωνο (ξ, ζ, ψ) Όταν το ρήμα αρχίζει από ρ. Όταν το ρήμα αρχίζει από 2 σύμφωνα: το πρώτο ΔΕΝ είναι άφωνο (κ, γ, χ, π, β, φ, τα, δ, θ) και το δεύτερο ένρινο ή υγρό (μ, ν, λ, ρ). Όταν το ρήμα αρχίζει από τρία σύμφωνα. Τι παρατηρείς σχετικά με το ρ; Να θυμάσαι: ψεύδω= ἒψευκα, ράπτω= ἒρραφα, κτείνω= ἒκτονα, στρατεύω= ἒστράτευκα

Πώς φτιάχνουμε τον αναδιπλασιασμό; Με η, ω, ῃ, ῳ Όταν το ρήμα αρχίζει από φωνήεν ή δίφθογγο (αι, ει, οι, αυ, ευ ή φωνήεν). Να θυμάσαι: ἐλπίζω= ἤλπικα, ἀθροίζω= ἤθροικα

Πώς φτιάχνουμε τον αναδιπλασιασμό για τα ρήματα που αρχίζουν με χ, φ, θ; Το χ γίνεται κ: χορεύω= κεχόρευκα Το φ γίνεται π: φυλάττω= πεφύλαχα Το θ γίνεται τ: θύω= τέθυκα

Πώς φτιάχνουμε τις καταλήξεις στον Παρακείμενο; Τα ρήματα που το θέμα τους τελειώνει σε κ, γ, χ, ττ= -χα (π.χ. διώκω= δεδίωχα) κηρύττω=…. τάττω= πράττω=

Πώς φτιάχνουμε τις καταλήξεις στον Παρακείμενο; Τα ρήματα που το θέμα τους τελειώνει σε π, β, φ, πτ= -φα (π.χ. κόπτω= κέκοφα) βλάπτω=…. τρίβω=

Πώς φτιάχνουμε τις καταλήξεις στον Παρακείμενο; Τα ρήματα που το θέμα τους τελειώνει σε τ, δ, θ, ζ= -κα (π.χ. κομίζω= κεκόμικα) γυμνάζω=…. πείθω=… σκευάζω=…

Ας κλίνουμε ένα ρήμα στον Παρατατικό. λέλυκα λέλυκας λέλυκε λελύκαμεν λελύκατε λελύκασι(ν) Ποιος άλλος χρόνος στο β΄ ενικό πρόσωπο λήγει σε –ας;

Ας κλίνουμε ένα ρήμα στον Υπερσυντέλικο. ἐλελύκειν ἐλελύκεις ἐλελύκει ἐλελύκεμεν ἐλελύκετε ἐλελύκεσαν Τι προσθέσαμε στον Υπερσυντέλικο;

Τι γίνεται με τα σύνθετα ρήματα; ΠΡΟΣΟΧΗ! ἐκλύω= ἐκλέλυκα= ἐξελελύκειν Ο αναδιπλασιασμός και η αύξηση μπαίνουν ανάμεσα στην πρόθεση και το ρήμα.

Τι γίνεται με τα σύνθετα ρήματα; ΠΡΟΣΟΧΗ! ἀπογράφω= ἀπογέγραφα = ἀπεγεγράφειν Ο αναδιπλασιασμός και η αύξηση μπαίνουν ανάμεσα στην πρόθεση και το ρήμα.

Γράψε τον Παρακείμενο και τον Υπερσυντέλικο των παρακάτω σύνθετων ρημάτων. Διαψεύδω= Διακηρύττω= Κατασκευάζω=

ΠΡΟΣΟΧΗ! ἀπό+ ὁρίζω= ἀφορίζω ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ: ἀφώρικα

ΠΡΟΣΟΧΗ! κατά+ ὁρίζω= καθορίζω ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ: καθώρικα