Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευέλικτη Ζώνη Α΄ Τάξης Ευέλικτη Ζώνη Α΄ Τάξης   Παραδοσιακά Υγιεινά Εδέσματα και Γλυκά.
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
42ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρακτικη ασκηση στην Κοινοτητα Στεργιου Ιωαννα , 21051
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά» Σχολικό έτος 2012-2013 1/θ Νηπιαγωγείο Μιχοΐου

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Χαρούλα Χατζηκέλη Τάξη: Νήπιο, Προνήπιο Αριθμός Μαθητών: 12 Αγόρια: 7 Κορίτσια: 5

Αρχικά, διαμορφώθηκε στο χώρο μας η γωνιά της διατροφής, όπου τοποθετούνταν κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι σχετικοί πίνακες αναφοράς, οι ατομικές και ομαδικές εργασίες, η πυραμίδα της διατροφής και διάφοροι πλαστικοποιημένοι πίνακες σχετική με τη διατροφή. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες. Τα φρουτάκια, με σύμβολο τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα γαλακτοκομικά, με τα ανάλογα σύμβολα. Επίσης, δημιουργήθηκαν φάκελοι, εξατομικευμένοι για κάθε παιδί για την αποθήκευση του σχετικού παραγόμενου υλικού.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή για την ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο θέμα αποτέλεσε το γεγονός ότι παρατηρήθηκε εξαρχής κατά τη διάρκεια του πρωινού γεύματος, τα παιδιά συνήθιζαν να τρώνε ανθυγιεινά εδέσματα, όπως πατατάκια, σοκολάτες, αναψυκτικά στην πλειοψηφία τους.

Η Δραση μαΣ… Αρχικά, χορηγήσαμε στους γονείς ερωτηματολόγια σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Το ίδιο ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε και το τέλος του προγράμματος, προκειμένου να εξάγουμε κάποια συμπεράσματα και να διαπιστώσουμε αν υπήρχε αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Το θέμα της διατροφής προσεγγίστηκε διεξοδικά μέσα από την αφήγηση σχετικών παραμυθιών, προβολή video και slides για τη διατροφή και ποικίλων δραστηριοτήτων, όπως:

Χρησιμοποιήθηκαν διάφορα φύλλα εργασίας από ποικίλες πηγές και κυρίως από την ιστοσελίδα της Ανθής Ζήση www.dreamskindergarden.gr. Τα παιδιά φιλοτέχνησαν πολλές κατασκευές και ζωγραφιές και συνεργάστηκαν αρμονικά για τη δημιουργία ομαδικών εργασιών. Πηγές έμπνευσης υπήρξαν διάφοροι πίνακες ζωγραφικής. Επίσης, παρασκεύασαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος εδέσματα, όπως ψωμί, φρουτοσαλάτες, πρωινό, χυμούς, κουλουράκια, κ.λπ.. Στα πλαίσια του προγράμματος, επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο Αρτοποιΐας Δερβίσης στην Πάτρα, όπου παρακολούθησαν τα παιδιά τη διαδικασία παραγωγής συσκευασίας και διάθεσης άρτου και υποπροϊόντων . Επίσης, επισκεφτήκαμε έναν τοπικό ελαιώνα. Ακόμα, δημιουργήθηκαν μικρά ποιηματάκια σχετικά με τη διατροφή, που αποτέλεσαν και τον άξονα της γιορτής λήξης του σχολικού έτους με τίτλο «Φρούτα και Λαχανικά…εν δράση!»

Μιλήσαμε για τα σχέση της διατροφής (νηστεία) και των φαγητών (κυρά σαρακοστή, βασιλόπιτα, λαμπροκουλούρα, λαζαράκια, κ.α.) με τα ήθη, τα έθιμα και της παραδόσεις του τόπου μας. Παράλληλα παρασκευάσαμε από ζυμάρι και από χαρτόνι την Κυρά Σαρακοστή και τα Λαζαράκια. Παίξαμε διάφορα παιχνίδια σχετικά με τη διατροφή, όπως τόμπολες διατροφής, αντιστοιχήσεις και σειραθετήσεις, πραγματικών λαχανικών και φρούτων αλλά και ομοιωμάτων τους. Επίσης, κατασκευάσαμε το δικό μας φιδάκι της διατροφής. Ακόμα, φτιάξαμε το αλφαβητάρι της διατροφής. Κατασκευάσαμε αποκριάτικες μάσκες με φρούτα και λαχανικά, τις οποίες χρησιμοποιήσαμε και στην γιορτή λήξης. Σε κάποιες δραστηριότητες συνεργαστήκαμε και με τους μαθητές του δημοτικού, οι οποίοι εκπονούσαν αντίστοιχο πρόγραμμα και έτσι υπήρξε ανταλλαγή πληροφοριών και υλικού.

Μας επισκέφθηκαν… Η κυρία Κολυπέρα Β. διατροφολόγος από το Νοσοκομείο Καραμανδάνειο, όπου με χρήση εποπτικών μέσω, προβολή slides και ομοιωμάτων τροφών μας παρουσίασε τη σημασία της μεσογειακής διατροφής. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να συνθέσουν το δικό τους υγιεινό πρωινό και γεύμα με τη χρήση ομοιωμάτων.

Ακόμα, μας επισκέφτηκε ο πλανόδιος αρτοπώλης του χωριού κος Ρήγας και μας μίλησε για το ψωμί, τις διατροφικές επιλογές των συγχωριανών μας και μας πρόσφερε κουλούρια Θεσσαλονίκης. Τέλος, μας επισκέφτηκαν οι μαθητές του δημοτικού σχολείου και μας έπαιξαν θέατρο σκιών, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος τους, τον Καραγκιόζη Φούρναρη και τη δική τους παράσταση ο Καραγκιόζης κάνει υγιεινή διατροφή.

Η παρουσίασή μας… Αρχικά, το οποιοδήποτε παραγόμενο υλικό των παιδιών τοποθετούνταν στην γωνιά της διατροφής. Ακόμα, συνεργαστήκαμε με τους μαθητές του δημοτικού σχολείου που εκπονούσαν αντίστοιχο πρόγραμμα αγωγής υγείας και παρουσιάσαμε από κοινού τη γιορτή λήξης με τίτλο «Φρούτα και Λαχανικά…εν δράση!» στις 14/6/2013 παρουσία των γονιών καθώς και της τοπικής κοινωνίας. Τα έργα που φιλοτεχνήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος, καθώς επίσης και φωτογραφίες των παιδιών εν ώρα δράσης εκτέθηκαν στην αίθουσά μας κατά τη διάρκεια της γιορτής λήξης. Στο τέλος, κάθε μαθητής παρέλαβε το υλικό του και τις φωτογραφίες του σε φάκελο.

Ας αξιολογηθούμε… Αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε είναι ότι το ενδιαφέρον των μαθητών υπήρξε αμείωτο σ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Από την άλλη, παρατηρήθηκε μια κάποια αλλαγή τόσο στις διατροφικές τους συνήθειες, όσο και στις γνώσεις τους πάνω σε θέματα διατροφής. Επίσης, συνολικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το πρόγραμμα άρεσε πολύ στα παιδιά και αυτό αποτυπώθηκε μέσα από τα έργα τους, ομαδικά και ατομικά, καθώς και από την ενεργή συμμετοχή τους στη προετοιμασία και διεξαγωγής της γιορτής λήξης.

Κλεινοντασ… Εν κατακλείδι… απόσπασμα απ’ τα ποιήματα της γιορτής: Δώρα εμείς της μάνας γης αν μας θέλεις θα μας βρεις κόψε μας, μαγείρεψέ μας και μετά απόλαυσέ μας. Κοίτα μας, αγάπησέ μας με πηλό σχημάτισέ μας κι άμα θες, ζωγράφισέ μας και στον τοίχο κρέμασε μας.

Η επίσκεψη στο εργοστάσιο αρτοποιίας του Δερβίση Η επίσκεψη στο εργοστάσιο αρτοποιίας του Δερβίση

Παρασκευή ψωμιού

Επίσκεψη από τη διατροφολόγο κ. Β. Κολυπέρα Επίσκεψη από τη διατροφολόγο κ. Β. Κολυπέρα

Ο πλανόδιος αρτοποιός του χωριού

Κατασκευή μάσκας για τη γιορτή

Η κυρά Σαρακοστή των παιδιών

Κολάζ με φρούτα

Το καλάθι με το φρούτα και η κατσαρόλα με τα λαχανικά

Οι ζωγραφιές των παιδιών

Γράφουμε λεξούλες…

Γιορτή λήξης σχολικού έτους

Η πυραμίδα της διατροφής και εποπτικό υλικό

Απ’ τη μέλισσα στο μέλι…

Παρασκευή φρουτοσαλάτας

Ο Καραγκιόζης φούρναρης

Επίσκεψη στον ελαιώνα