Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός στα Σχολεία
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση Αίτια, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Κατανοώ και αντιμετωπίζω το Σχολικό Εκφοβισμό
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ ΤΑΞΗ Α ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Δέσποινα Στεφανία Τζένη
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ BULLYING ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΑΡΑΒΑΝΗΣ ΑΝΝΑ ΓΚΙΝΗ ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΜΠΑΡΔΗ Β3.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Έρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Ερευνα για την σχολικη βια
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών εκφοβισμός και βία στο σχολείο (school bullying)

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), χρησιμοποιείται για τη συστηματική και επαναλαμβανόμενη  επιθετική συμπεριφορά που έχει σκοπό να προκαλέσει σωματικό και ψυχικό πόνο σε μαθητές από συμμαθητές τους, μέσα στο σχολείο και έξω από αυτό. Κι αυτός ο εκφοβισμός δεν έχει μόνο σχέση με το θύτη και το θύμα, αλλά και με όλους όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι μαθητές αλλά και ενήλικες. Άρα το φαινόμενο είναι και ομαδικό .

ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Σωματικός Λεκτικός Εκφοβισμός με εκβιασμό Έμμεσος ή κοινωνικός Ηλεκτρονικός Ρατσιστικός Σεξουαλικός

Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον  Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές.

Λεκτικός: συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών

Εκφοβισμός με εκβιασμό: απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων, η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις

Έμμεσος ή κοινωνικός: προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση,για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους, διάδοση κακόβουλων φημών και ψευδών.

Ηλεκτρονικός: αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου, κλήσεις στο κινητό του από άγνωστο νούμερο.

Ρατσιστικός: διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών χαρακτηριστικά του οικογενειακού τους περιβάλλοντος (πολύ αυστηρές ή πολύ ελαστικές μέθοδοι ανατροφής, βία ανάμεσα στους γονείς ή από τους γονείς προς τα παιδιά κτλ)

διάφορες πλευρές του σχολικού περιβάλλοντος (ελλιπής έλεγχος από εκπαιδευτικούς, συνωστισμός μαθητών, ελλείψεις προσωπικού), το ψυχολογικό κλίμα του σχολείου (ανταγωνιστικό, με διαρκείς ελέγχους, ενδιαφέρει η επίδοση, όχι οι σχέσεις κτλ.), ο τρόπος προβολής της βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης

ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΕΚΦΟΒΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΑΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ;

Τα παιδιά που εκφοβίζουν μπορεί σε άλλο χώρο ή χρόνο να ήταν ή και να είναι ακόμα και τώρα αποδέκτες εκφοβιστικών και βίαιων συμπεριφορών  Ακόμα, οι μαθητές που μεγαλώνουν σε βίαιο οικογενειακό περιβάλλον είναι δυστυχισμένοι και προσπαθούν να μεταφέρουν το έλλειμμα χαράς που νιώθουν στους άλλους

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ Τα θύματα είναι συνήθως παιδιά: με περισσότερο άγχος και ανασφάλεια από τους άλλους μαθητές, ήσυχα και ευαίσθητα, εσωστρεφή και μοναχικά, με χαμηλή αυτοεκτίμηση, φοβισμένα και με παθητική στάση απέναντι στη βία, που δύσκολα υπερασπίζονται τον εαυτό τους

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ BULLYING Τα παιδιά που πέφτουν θύματα εκφοβισμού και βίας στο σχολείο: βιώνουν έντονο άγχος και ανασφάλεια, παρουσιάζουν άρνηση για το σχολείο: απουσίες, σχολική αποτυχία εμφανίζουν συχνά μαθησιακές δυσκολίες και ψυχοσωματικά προβλήματα: πονοκεφάλους, πόνους στην κοιλιά, διαταραχές ύπνου, ενούρηση κ.ά., παρουσιάζουν φοβίες, κατάθλιψη, απόπειρες αυτοκτονίας

Τα παιδιά-θύτες διατρέχουν σημαντικούς κινδύνους: Τα παιδιά-θύτες διατρέχουν σημαντικούς κινδύνους: να απομακρυνθούν από το σχολείο (αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, αποβολές) ή και να διακόψουν τη φοίτηση να εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι να εξελιχθούν, σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50%, σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Ενημέρωση μαθητών – γονέων – εκπαιδευτικών ώστε να ευαισθητοποιηθούν όλοι Βοήθεια και στήριξη από ειδικούς ψυχολόγους στα παιδιά που δέχονται τη σχολική βία και σε εκείνα που την προκαλούν

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΑΝΤΙΔΡΩ ΣΤΗ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Για αυτή την εργασία εργάστηκαν οι μαθήτριες του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Πατρών: Λιάνα Νεφέλη Λιαρομμάτη Ιλεάννα Μαγκαφά Δήμητρα Χρυσανθοπούλου Νεφέλη Επίβλεψη από τους καθηγητές μας: Κτενά Χριστίνα, Αθανασόπουλο Δημήτρη Χαλκιοπούλου Αντιγόνη