38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολικό Έτος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

Η ηλεκτρονική παρουσίαση του λογοτεχνικού της Ζωρζ Σαρρη αποτελεί μια καινοτομία στο μάθημα του λογοτεχνικού. Η παρουσίαση αυτή παρουσιάστηκε την ημέρα.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΕΡΕΣΙΩΤΩΝ»
Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Παρουσίαση του βιβλίου Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά
Ηλίας Βενέζης.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ Λούκας Σόλωνος Ε΄
Εργασια στα κειμενα νεολληνικησ λογοτεχνιασ *βιβλιοπαρουσιαση*
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΑΡΡΑ ΝΙΚΟ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
17 Ν ΟΕΜΒΡΗ χρόνια μετά Τα πέτρινα χρόνια ( )
Μικρασιατική Καταστροφή
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
 Ηλίας Μέλλος  Άιβαλί = Κυδωνίες (Μικρά Ασία)  Αιχμάλωτος των Τούρκων μετά τη μικρασιατική καταστροφή για δεκατέσσερις μήνες  Ο Μανώλης.
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΧΡΟΝΙΚΟ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Και ξαφνικά το κόκκινο… χάθηκε!
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Πηνελοπης δελτα, O τρελαντωνης. Μυθiςτορhμα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολικό Έτος
Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά της Ελένης Δικαίου
Μια βόλτα στο θέατρο Σπύρος Ρουμελιώτης Α’3.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
 Η ειρήνη αποτελεί φυσική κατάσταση στην κοινωνική ζωή του ανθρώπου κατά την οποία οι σχέσεις λειτουργούν αρμονικά και χωρίς βίαιες αντιπαραθέσεις. Επιδιώκεται.
Έλληνας Συγγραφέας Από τη Θεοδώρα- Καταλήνα Χρυσοστόμου.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Η ζωή σε άλλους τόπους Αιολική γη Ηλίας Βενέζης. 2 Σμύρνη-Στίχοι τραγουδιού Σμύρνη Μουσική: Α. Καλδάρας Στίχοι Πυθαγόρας Τραγούδι: Γ. Νταλάρας Η Σμύρνη.
ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ Η Μικρά Ασία αποτελεί τη δυτικότερη προέκταση της Ασίας και αποτελεί στις μέρες μας το μεγαλύτερο μέρος της Δημοκρατίας.
Ζάχος Χαράλαμπος Παπαγεωργίου Λάμπρος Εργασία για το Στρατή Μυριβήλη Γ΄ Γυμνασίου
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Σεπτέμβρης 2015 ΣΤ’2.. Η συγγραφέας του βιβλίου είναι η Ζωρζ Σαρή.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ. ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ Λίγα λόγια για την συγγραφέα Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λακωνίας, από δεκαεπτά ετών, όμως, ζει στην Αθήνα. Έμαθε βιβλιοθηκονομία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ Ο ΚΑΪΖΕΡ ΜΟΥ!!!
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
29/9/15 Ε΄2 Χρhστος Μπaτζιος.
ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ
Καταστροφή της Σμύρνης 1922
Ελευθεριοσ Βενιζελοσ.
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
ΜΟΥΣΙΚΗ.
Οι τελευταίοι ήρωες της Λίτσας Ψαραύτη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολικό Έτος 2009 - 2010 ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «Επιδράσεις της Μικρασιατικής Καταστροφής στη Λογοτεχνία» Υπεύθυνη: Ξυναριανού Κυριακή Τεχνική Υποστήριξη: Κόττο Ασπασία, Παπαδέλα Δέσποινα, Σταύρου Βαγγέλης

Επιδράσεις της Μικρασιατικής Καταστροφής στη Λογοτεχνία

Συμμετέχοντες μαθητές Α2: Κρεμμύδα Χριστίνα, Μελής Αλέξανδρος, Μάλο Ναταλία, Μουτσάι Μάριος, Μπαλαούρας Αλέξανδρος, Μπαράκη Αντωνία, Νικολάου Μαρία – Ελένη Β2: Κουβέλη Χριστίνα, Κουτρουμάνου Κωνσταντίνα, Κρητικός Νίκος, Μπάτζιου Ευγενία Γ2: Κόττο Ασπασία, Μάρτο Άτζελα, Μιχαηλίδη Έλλη, Παπαδέλα Δέσποινα, Παπαδοπούλου Κωνσταντίνα

Στόχοι του προγράμματος Ανάγνωση και αισθητική απόλαυση βιβλίων και αποσπασμάτων που σχετίζονται με τη Μικρασιατική Καταστροφή Σύνθεση πορτραίτων μικρασιατών συγγραφέων Κατανόηση της λογοτεχνικής εκμετάλλευσης του ιστορικού γεγονότος της Καταστροφής του 1922 και της προσφυγιάς Ανάπτυξη της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου Εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και άλλες μορφές γραμματισμού Επισκέψεις σε μουσεία και προσφυγικούς συνοικισμούς και προγραμματισμός για επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη Αξιολόγηση του προγράμματος

Τίτλοι βιβλίων Ματωμένα Χώματα, Διδώς Σωτηρίου Μέσα στις φλόγες, Διδώς Σωτηρίου Οι νεκροί περιμένουν, Διδώς Σωτηρίου Μικρασία, Χαίρε, Ηλία Βενέζη Αιολική γη, Ηλία Βενέζη Το νούμερο 31328, Ηλία Βενέζη Στου Χατζηφράγκου, Κοσμά Πολίτη Λεωνής, Γιώργου Θεοτοκά Λωξάντρα, Μαρίας Ιορδανίδου

Λογοτεχνικά Πορτραίτα Διδώ Σωτηρίου Ηλίας Βενέζης Κοσμάς Πολίτης Μαρία Ιορδανίδου

Διδώ Σωτηρίου Η Διδώ Σωτηρίου είναι μυθιστοριογράφος και δημοσιογράφος. Γεννήθηκε το 1911 στο Αϊδίνιο της Μικράς Ασίας. Μετά την μικρασιατική καταστροφή ήρθε στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Γαλλική φιλολογία και συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Ξεκίνησε την καριέρα της ως δημοσιογράφος και ως ανταποκρίτρια του περιοδικού "Νέος Κόσμος της Γυναίκας", συνεργάτης των περιοδικών "Γυναικεία Δράση" και "Κομμουνιστική δράση" και αρχισυντάκτρια της εφημερίδας "Ριζοσπάστης". Ένα μεγάλο κομμάτι του έργου της συγγραφέως έχει γνωρίσει επιτυχία και στο εξωτερικό.

Ματωμένα Χώματα Η ιστορία εκτυλίσσεται γύρω από το πρόσωπο του Μανώλη Αξιώτη ενός νεαρού μεγαλωμένου στο Κιρκιτζέ της Μικράς Ασίας. Η φρίκη του πολέμου, οι βιαιότητες, τα τάγματα εργασίας, ένας παράδεισος που χάνεται και αυτό που απομένει … η ανάμνηση των ευτυχισμένων χρόνων πριν την μεγάλη καταστροφή.

Μέσα στις φλόγες Ένα ταξίδι στη Σμύρνη το καλοκαίρι του 1918 θα γίνε η αφετηρία μιας καινούργιας ζωής για τη μικρή Αλίκη Μάχη και την οικογένειά της. Το κοριτσάκι από τη μια στιγμή στην άλλη μεγαλώνει και αναγκάζεται να σκέφτεται και να ενεργεί σοβαρά και ώριμα. Η παιδική ξενοιασιά χάνεται, ο χωρισμός από την οικογένεια βαραίνει την ψυχή του και το φοβερό κλίμα της μικρασιατικής καταστροφής είναι γεγονότα που θα μείνουν χαραγμένα για πάντα στη μνήμη του. Η καινούργια πατρίδα είναι αφιλόξενη και οι άνθρωποι εχθρικοί. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Αλίκη θα προσπαθήσει να προσαρμοστεί και να ξαναρχίσει μια νέα ζωή.

Ηλίας Βενέζης Γεννήθηκε το 1904 στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας και πέθανε στην Αθήνα το 1973. Το 1923 απελευθερώθηκε και επέστρεψε στη Μυτιλήνη. Εκεί υπήρχε αξιόλογη λογοτεχνική κίνηση με πρωτεργάτη τον Στράτη Μυριβήλη αυτός μάλιστα τον παρακίνησε να καταγράψει την αιχμαλωσία του και έλεγε χαρακτηριστικά ότι "του έμαθε πώς να κρατάει το μολύβι στο χέρι".

Το Νούμερο 31328 Το « Νούμερο 31328», διαδραματίζεται Το Νούμερο 31328 Το « Νούμερο 31328», διαδραματίζεται λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα της «Αιολικής γης», όταν ο Ηλίας Βενέζης ήταν 18 χρονών. Την περίοδο εκείνη (περίπου 1922), συνέβη η Μικρασιατική καταστροφή και ο Βενέζης αιχμαλωτίζεται και μεταφέρεται στο εσωτερικό. Η απανθρωπιά των Τούρκων δυσκολεύει την κατάσταση, ενώ οι κακουχίες είναι απερίγραπτες. Ο και οι υπόλοιποι αιχμάλωτοι μεταφέρονται σ’ ένα στρατόπεδο και κάθε ελπίδα διαφυγής σβήνει. Εκεί, για περίπου ένα χρόνο ο Βενέζης θα δουλεύει ασταμάτητα, με τους Τούρκους σαν σκιά πάνω απ΄ αυτόν. Οι συνθήκες του στρατοπέδου αυτού και ο τρόπος ζωής των αιχμαλώτων, θυμίζουν μεσαιωνικά χρόνια και η λέξη άνθρωπος», χάνει όλη της την έννοια.

Αιολική γη Ο μικρός πρωταγωνιστής μιλά για τις περιπέτειές που έζησε εκεί με την αγαπημένη του αδελφή την Άρτεμη, τα όνειρα που έκαναν μαζί, τις διαφωνίες τους, μα περισσότερο για την αδελφική αγάπη που τους ένωνε βαθιά. Περιγράφει ακόμα τους χαρακτήρες παράξενων και μελαγχολικών ανθρώπων που γνώρισε και διηγείται λυπητερές ιστορίες για αγάπες που χάθηκαν εξαιτίας της φτώχειας και της ηλικιακής διαφοράς. Το τελευταίο γεγονός που αφηγείται ο μικρός Πέτρος είναι ο εκπατρισμός της οικογένειάς του, αλλά και των άλλων κατοίκων της Μ. Ασίας, κάτω απ’ την απειλή των Τούρκων.

ΜΙΚΡΑΣΙΑ, ΧΑΙΡΕ Τα κείμενα αυτού του βιβλίου πρωτοδημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα «Το Βήμα» στα 1972 στα πενήντα χρόνια της μικρασιατικής καταστροφής. Στα εφηβικά μου χρόνια η Μοίρα μου ήταν να βρεθώ μες την πύρινη ζώνη της Καταστροφής εκείνης. Η ζωή μου συνδέθηκε με αυτά τα συμβάντα που σφράγισαν κα τη μοίρα μου ως συγγραφέα: τα βασικά βιβλία μου έγιναν χρονικό κι αφιέρωμα στο δράμα της Μικρασίας.

ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Γεννήθηκε στις 16 Μαρτίου 1888 στην Αθήνα. Η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στη Σμύρνη το 1890, έπειτα από οικονομική καταστροφή. Φοίτησε στην Ευαγγελική Σχολή (1900-1904)και στο Αμερικάνικο Κολέγιο της Σμύρνης(1904 - 1905).

Στου Χατζηφράγκου Εμπνευσμένο από τη Μικρασιατική καταστροφή, το μυθιστόρημα «Στου Χατζηφράγκου» αναφέρεται σε λαϊκή συνοικία της Σμύρνης, όπου και διαδραματίζονται τα περισσότερα επεισόδια του μυθιστορήματος. Τα πολυάριθμα πρόσωπα του κειμένου είναι όλα καθημερινοί άνθρωπο. Το κείμενο γραμμένο 74 χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή αναπλάθει με τρόπο παραστατικό την παιδική ηλικία, δείχνοντας τη μεστότητα της ανθρωπιάς του, και μια ξεκάθαρη στάση απέναντι στα ιστορικά γεγονότα που περιβάλλουν τα πρόσωπα και τα δράματά τους.

Μαρία Ιορδανίδου Η Μαρία Ιορδανίδου ήταν πεζογράφος. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1897 και έζησε τα παιδικά της χρόνια στον Πειραιά και το Βατούμ της Ρωσίας. Φοίτησε σε ρωσικό γυμνάσιο, στη Σταυρούπολη. Το 1919 γύρισε στην Κωνσταντινούπολη και λίγο αργότερα πήγε στην Αλεξάνδρεια. Έγινε γνωστή στο λογοτεχνικό χώρο με το έργο «Λωξάντρα», που έγραψε σε ηλικία 65 χρονών. Τα έργα της γνώρισαν μεγάλη εκδοτική επιτυχία. Βραβεύτηκε το 1978 από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως με τον Χρυσό Σταυρό και το Οφίκιο της Αρχόντισσας του Οικουμενικού Θρόνου. Πέθανε στις 6 Νοεμβρίου του 1989.

Κοινά στοιχεία των βιβλίων Η αναφορά στην ειρηνική συνύπαρξη Ελλήνων και Τούρκων πριν την καταστροφή «Κι όμως, όταν λείπαμε εμείς, όλα εκείνα τα ξυπόλυτα εργατόπαιδα, τουρκάκια και ελληνόπουλα, παίζανε φιλιωμένα, όπως παίζαμε κι εμείς, με τα παιδιά των μπέηδων…» (Μέσα στις φλόγες) «Οι Τούρκοι απ’ τα γύρω χωριά, το Κιρετσλί, το Χαβουτσλί, το Μπαλατζίκ, μας τιμούσανε και μας θαυμάζανε, έκοβε το μυαλό μας κι ήμασταν εργατικοί». (Ματωμένα Χώματα) «Περνούσαμε όμορφα και ευτυχισμένα» (Στου Χατζηφράγκου)

Καθημερινή ζωή στη Μικρασία πριν την καταστροφή «Κάθε Τετάρτη, μαζεύονταν στο σπίτι μας συγγένισσες και γειτόνισσες, για να γίνει ο φιδές» «Τ’ απογεύματα της Σμύρνης, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, μοιάζανε με γιορτή. Η ζωή ξεχυνόταν στους δρόμους. Οι νεαροί σουλατσάριζαν κι οι νέες πεταχτές και ζωηρές, κορτάριζαν στις γωνιές χωρίς καμιά συγκράτηση.» (Μέσα στις φλόγες) «Εδώ είτανε και η κεντρική αγορά με τα μεγάλα ξακουστά μπακάλικα, ψαράδικα και χασαπιά.[…] Και τα μπακάλικα μοσχοβολούσανε τουλουμοτύρι, κασκαβέλι, βουτούρατα, τουρσιά, παστές σαρδέλες: γιατί από δω ψωνίζανε οι μερακλήδες του σταρσιού, γυρίζοντας στα σπίτια τους» (Στου Χατζηφράγκου)

Εμψύχωση των Ελλήνων κατά την άφιξη του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη το 1919 «Σηκωθείτε, παλικάρια! Ήρτε η λευτεριά!» (Ματωμένα Χώματα) «Η είδηση φτερούγισε από σπίτι σε σπίτι, από χωράφι σε χωράφι. «Έφτασε ο ελληνικός στρατός!» Οι άνθρωποι παρατούσανε τις δουλειές, στεκόντανε λίγο, το λέγανε μέσα τους συλλαβιστά να το χωρέσει ο νους. Κι ύστερα το φωνάζανε και δυνατά και τρέχανε να το πούνε και σ΄ άλλους. Κάνανε το σταυρό τους, αγκαλιαζόντανε και κλαίγανε». (Ματωμένα Χώματα) «-Βρε, κοιμάστε; Είναι δυνατόν να κοιμούνται άνθρωποι στον κόσμο, όταν το 4ο Πεζικό πατάει τα χώματά μας! Εδώ σηκώθηκαν και οι νεκροί μας και γλεντούν τη λευτεριά! (Μέσα στις φλόγες)

Στιγμές σύγκρουσης Ελλήνων Τούρκων κατά την απόβαση του ελληνικού στρατού «Τους Τούρκους δεν τους φοβόμαστε πια εμείς, αυτοί μας τρέμανε». «Μόλις μαθεύτηκε πως στη Σμύρνη ξεμπάρκαρε ο ελληνικός στρατός, και τα πέντε γειτονικά τουρκοχώρια γίνηκαν στάχτη». (Ματωμένα Χώματα) «Φοβάσαι την αντεπίθεση των Τούρκων; Αλλά η Τουρκία, αγαπητέ μου, ξόφλησε πλέον, πάει. Για πτώματα θα μιλούμε τώρα;» (Μέσα στις φλόγες)

Η Μικρασιατική Καταστροφή «Και ξαφνικά, μπουκάρανε απ’ τα σοκάκια κοπάδι ανθρώποι, σκυφτοί, αλαφιασμένοι, μ’ ένα μπόγο στον ώμο, μ’ ένα μωρό στην αγκαλιά, μ’ ένα τέντζερε στα χέρια… […] Ένα γρήγορο ποδοβολητό ακούστηκε σε κάποιο καλντερίμι. Οι Τούρκοι! Στριγγλίξανε οι γυναίκες του μαχαλά…» (Στου Χατζηφράγκου) «Τους μάζεψαν έτσι, όλον τον ανθό του πληθυσμού, χιλιάδες, τους δέσαν, τους μεταφέρανε έξω από την πόλη και τους σκότωσαν στα μεταλλεία του Φρένελι και στις χαράδρες». «Μόνο στην παραλία του Αδραμυτηνού κόλπου είχαν μαζευτεί 30.000 γυναικόπαιδα περιμένοντας πλοία. Χάθηκαν όλοι. (Μικρασία, Χαίρε)

Προσφυγιά «Μόλις ξεμπαρκάραμε στον Πειραιά βρεθήκαμε μπρος σ’ ένα παράδοξο θέαμα. Κόσμος ήταν μαζεμένος εδώ κι εκεί, σκυθρωπός και μουδιασμένος. Να οι πρώτοι πρόσφυγες! Ήρθαν… οι πρώτοι πρόσφυγες! (Μέσα στις φλόγες)

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Τι σας προκάλεσε το ενδιαφέρον να ασχοληθείτε μ’ αυτό το πρόγραμμα; Το περιεχόμενο του προγράμματος Η συμμετοχή των φίλων μου Η πρωτοτυπία του Η πιθανότητα συμμετοχής σε μια εκδρομή Άλλο:______________________________ Σας άρεσαν τα βιβλία που διαβάσατε; Πολύ Αρκετά Καθόλου Δεν τα διάβασα

Θεωρείτε ότι ο τόπος διεξαγωγής του προγράμματος ήταν ο κατάλληλος; Ι Θεωρείτε ότι ο τόπος διεξαγωγής του προγράμματος ήταν ο κατάλληλος; Ι. Ναι ΙΙ. Όχι Θα συμμετείχατε ξανά σ΄ ένα τέτοιο πρόγραμμα; Ι. Ναι ΙΙ. Όχι

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!! Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!