Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Οι ερωτήσεις συντάχθηκαν από τους μαθητές των τμημάτων ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3, με την αντίστοιχη καθοδήγηση από την εκπαιδευτικό. Το ερωτηματολόγιο.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΩΙΝΟ : Το πρώτο γεύμα της ημέρας
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου)
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ Δημοτικό Λεμεσου κ.΄β Εκπαιδευτικη ερευνα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Συνέχιση της έρευνας Δια.Μ.Αντ.Ι σε συνεργασία με το Ερευνητικό ίδρυμα «Υγεία του παιδιού» Μέτρηση των αλλαγών στο σωματικό.
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Μεσογειακή Διατροφή Μαρίνα Πόγκα Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Η Ε΄ τάξη του 12ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων σας προσκαλεί στην ενημερωτική εκδήλωση με θέμα
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
2η ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ 11/3/2011 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Διατροφικές συνήθειες των νέων και Μεσογειακή Διατροφή
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Καλημέρα στην ζωή με … υγιεινό πρόγευμα!
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
ΣΤ΄ ΤΑΞΗ 29ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Εισηγητής Πύργος Γεώργιος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Όπως όλοι ξέρουμε, πολλοί άνθρωποι έχουν πρόβλημα με την υγεία τους. Έχετε σκεφτεί τι φταίει γι' αυτό; Μερικές φορές δεν έχουμε καλή διάθεση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
Συνιστώμενες Διατροφικές Οδηγίες για τη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους Μπίλιου Διαμάντω Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Εξειδικευμένη στις Διατροφικές.
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Όλα για την υγεία μου Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό. Ο οργανισμός για να λειτουργήσει καλά, χρειάζεται ενέργεια. Για τον.
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Επιμέλεια παρουσίασης Καλοδήμου Ιωάννα
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 ος Διαγωνισμός Έφηβου Μεσσήνιου Καταναλωτή.
Υγιεινή διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε. Μια εργασία των μαθητών της Β΄ τάξης.
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
Διατροφή και Υγεία Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου) Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου - Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου - Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΙΑ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΡΟΥΦΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΤΑΞΗ: Α2 ΣΧΟΛΕΙΟ: 2ο Γυμνάσιο Μετaμόρφωσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά» Σχολικό έτος 2012-2013 36ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γιαλαμάς Μάριος Τάξη: Δ΄

Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε 3 ισοδύναμες, από γνωστικής άποψης, ομάδες. Επέλεξαν, έπειτα από διαβούλευση, τα ακόλουθα ονόματα: οι «Φαταούλες» οι «Κομψές» οι «Σκουπιδοφάγοι»

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Παρατηρώντας τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών διαπιστώσαμε πως δεν ακολουθούσαν κανένα κανόνα υγιεινής διατροφής. Οι προτιμήσεις τους ήταν όλα όσα συνηθίζουμε να αποκαλούμε «τροφοσκουπίδια». Ως επακόλουθο, βασική μας μέριμνα ήταν να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τις διατροφικές συνήθειές τους καθώς και τη διατροφική «κουλτούρα» των οικογενειών τους γενικότερα.

Η Δραση μασ… Οι μαθητές κατέγραψαν το αγαπημένο τους φαγητό. Συμπέρασμα: κανένας δεν ανέφερε ένα φαγητό που να συνδυάζει υγιεινά φαγητά με υγιεινό τρόπο παρασκευής. Κατασκεύασαν ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπλήρωσαν όλα τα παιδιά του σχολείου, που αφορούσε στα προϊόντα που καταναλώνουν στο πρωινό τους (κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας για τους μαθητές των Γ΄- ΣΤ΄ τάξεων και μίας ημέρας για αυτούς των Α΄ και Β΄). Συμπέρασμα: Το πρωινό γεύμα αποτελούνταν από συνδυασμό υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών (π.χ. γάλα με κρουασάν).

Η Δραση μασ… Ζωγράφισαν τις αγαπημένες τους «γεύσεις» και το πώς θα φαντάζονταν τον εαυτό τους (κυρίως το σώμα τους) μετά από 20 χρόνια. Συμπέρασμα: Όλα τα παιδιά ζωγράφισαν είτε γλυκά είτε λιπαρά φαγητά (π.χ. σουβλάκια). Κάποιοι «θαρραλέοι» ζωγράφισαν τον εαυτό τους ως μια χοντρή – παχύσαρκη φιγούρα. Τα κορίτσια αποτύπωσαν τον εαυτό τους με καλλίγραμμες φιγούρες. Αποκωδικοποιήσαμε, ανατρέχοντας στο διαδίκτυο για πληροφορίες, τα συστατικά που ανέγραφαν οι συσκευασίες προϊόντων που κατανάλωναν τα παιδιά. Συμπέρασμα: Παραθέτουμε μια χαρακτηριστική φράση μαθήτριας: «Εγώ νόμιζα ότι ο χυμός είχε μέσα μόνο ζουμί από φρούτα!!!».

Η Δραση μασ… Κατασκεύασαν καρτέλες με φωτογραφίες διάφορων προϊόντων, υγιεινών ή μη και έγραψαν από ένα χαρακτηριστικό μήνυμα.

Η Δραση μασ… Διαβάσαμε κι επεξεργαστήκαμε το βιβλίο των Άννα Βερούλη και Νίκου Μιχαλόπουλου με τίτλο «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο». Σε αυτό παρουσιάζονταν με παιγνιώδη μορφή όλες οι ομάδες διατροφικών στοιχείων και η χρησιμότητά τους για έναν υγιή και γερό οργανισμό.

Η Δραση μασ… Αξίζει να αναφέρουμε πως στο σχολείο μας υλοποιήθηκε το «Πρόγραμμα Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής Μαθητών» από το «Ινστιτούτο Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής» και με δωρεά από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Καθημερινά στο σχολείο μας «κατέφθανε» το πρωινό για όλα τα παιδάκια του σχολείου μας, αλλά και του νηπιαγωγείου, καταρτισμένο από διατροφολόγους σύμφωνα με τις διατροφικές ανάγκες των μαθητών ηλικίας 5-12 ετών.

Η Δραση μασ… Και το μενού: τοστ ή σάντουιτς ή κουλούρι ολικής άλεσης, με τυρί χαμηλών λιπαρών και γαλοπούλα ή λαχανικά, σπανακοτυρόπιτα σταφιδόψωμο γιαούρτι στραγγιστό με 2% λιπαρά και μέλι γάλα φρούτο εποχής Κι επιπλέον, όλα αυτά συνδυασμένα με την επιτακτική ανάγκη για ανακύκλωση (ενδεικτικό το μήνυμα στη σακούλα που περιλάμβανε το μενού). Στο τέλος της χρονιάς, χορηγήθηκε από το συγκεκριμένο πρόγραμμα και εκπαιδευτικό βιβλίο με δραστηριότητες σχετικές με την υγιεινή διατροφή.

Η Δραση μασ…

Μας επισκέφθηκαν… Η επισκέπτρια υγείας κα Κολυπέρα Βασιλική από το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο.

Μας επισκέφθηκαν… Διατροφολόγος και σεφ, με μέριμνα του Ινστιτούτου Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής «Prolepsis» και χρηματοδότηση από το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»

Η παρουσίασή μας… Ως αφορμή για παρουσίαση του προγράμματος στους γονείς των παιδιών αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία, χρησιμοποιήσαμε την εκδήλωση που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής «Prolepsis», με χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», στις 29 Μαΐου στο χώρο του σχολείου μας. Αρχικά, διατροφολόγος ενημέρωσε τους γονείς για το ποιες είναι οι σωστές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να αποκτήσουν και πως θα τις κάνουν και κτήμα των παιδιών τους.

Η παρουσίασή μας… Στη συνέχεια, ακολούθησε μαγειρική επίδειξη από σεφ! Και το μενού: φρέσκια γεμιστή σαρδελίτσα στο τηγάνι!

Ας αξιολογηθούμε… Η αλλαγή στη στάση των παιδιών ήταν εντυπωσιακή και – για να είμαστε ειλικρινείς – μη αναμενόμενη! Αυτό οφείλεται στο συνδυασμό θεωρίας και πράξης, που τόσο σπάνια πετυχαίνουμε. Όπως πάντα, η θεωρητική ενημέρωση ήταν πλήρης και συνδύαζε την αυτενέργεια των μαθητών με την επιστημονική τεκμηρίωση από διατροφολόγους. Οι μαθητές μας όμως είχαν την τύχη να δοκιμάσουν στην πράξη, σε καθημερινή βάση, προϊόντα υγιεινής διατροφής που τους παρείχε δωρεάν το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Αποτέλεσμα: κρουασάν, μπισκότα, σοκολάτες, πορτοκαλάδες, πατατάκια που οι μαθητές έφερναν από το σπίτι εξαφανίστηκαν! Χαρακτηριστικό ήταν πως τα σκουπίδια μας δεν περιείχαν πια ανάλογες συσκευασίες. Οι κάδοι ανακύκλωσης γεμάτοι από χάρτινες συσκευασίες γάλακτος και χάρτινες σακούλες! Αποφασίσαμε να μην επαναχορηγήσουμε τα ερωτηματολόγια που χορηγήσαμε πριν την έναρξη του προγράμματος. Η έμπρακτη αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών στο σχολείο, σε συνδυασμό με τα «παράπονα» γονιών ότι τα παιδιά τούς μαλώνουν όταν καταναλώνουν ανθυγιεινά προϊόντα, ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη ότι η εφαρμογή του προγράμματος είχε πρακτικά-πραγματικά κι όχι απλά μετρήσιμα αποτελέσματα.

Κλεινοντασ…