ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ: «Ο σιωπηλός εφιάλτης»
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΒΙΑ.
Δεν είναι μαγκιά. Δεν είναι αστείο. Σταματήστε το!
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
1ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές.
Αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση Αίτια, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Δέσποινα Στεφανία Τζένη
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Βία στο σχολείο: εικόνα σου είμαι κοινωνία…και σου μοιάζω;
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Καθηγήτρια: Κα Μ.Ζάχου Μαθητής: Νίκος Γονιδάκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Τo Παρατηρητήριο Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, υπό την εποπτεία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.. Το Παρατηρητήριο έχει ως αποστολή το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, την καταγραφή, τη μελέτη και τη διοχέτευση πρός διαχείριση σε πιστοποιημένους φορείς περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ Ο δικτυακός τόπος του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού έχει ως αποστολή τη μέριμνα για την πρόνοια και την ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας απέναντι στη σχολική βία και στον εκφοβισμό. Η δημιουργία αυτού του ιστότοπου αποσκοπεί στην αναζήτηση: ενός κοινού τόπου συνεύρεσης που θα συμβάλει στον εποικοδομητικό διάλογο. Ο ιστότοπος στην παρούσα φάση βρίσκεται σε δοκιμαστική μορφή. Ωστόσο πρόθεση είναι να αποτελέσει έναν δυναμικό χώρο ο οποίος θα εξελίσσεται και θα αναμορφώνεται προκείμενου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επισκεπτών του (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων κτλ)

Τι είναι η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός Οι όροι που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν το φαινόμενο είναι: «ενδοσχολική βία», «εκφοβισμός» και «θυματοποίηση». Ορίζουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση ψυχικού και σωματικού πόνου σε μαθητές από τους συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Η ενδοσχολική βία κι ο εκφοβισμός έχει πολλές και σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη σωματική και ψυχική υγεία όσο και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα οι συνέπειες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες και είναι δυνατόν να έχουν τραγικά αποτελέσματα.

Γιατί και πώς εκδηλώνεται; Το φαινόμενο είναι σύνθετο και στην εκδήλωσή του συμβάλλει η αλληλεπίδραση ατομικών και περιβαντολλογικών παραγόντων. Ιδιαίτερο ρόλο παίζουν: τα ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος το σχολικό περιβάλλον και το ψυχολογικό κλίμα του σχολείου και οι πολιτικές του εκπαιδευτικού συστήματος η στάση των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών απέναντι στη βία ο τρόπος προβολής της βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης

Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις της ενδοσχολικής βίας είναι: χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές εκβιασμοί καταστροφή προσωπικών αντικειμένων κλοπές σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση αποκλεισμός και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες

Ποιες είναι οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα παιδιά έντονο άγχος και αισθήματα ανασφάλειας σχολική αποτυχία, μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν σχολική άρνηση και απουσιάζουν συχνά από το σχολείο φοβίες ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκέφαλοι, πόνοι στην κοιλιά, διαταραχές ύπνου, ενούρηση, κατάθλιψη) τάσεις εξαφάνισης και φυγής από το σπίτι αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά ως ενήλικες

Πώς φαίνεται ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα σχολικής βίας και εκφοβισμού η μειωμένη διάθεσή του ή η άρνησή του να πάει στο σχολείο με πρόσχημα κάποια αδιαθεσία οι αδικαιολόγητες απουσίες του η πτώση της μαθησιακής του επίδοσης περνά τον χρόνο του στα διαλείμματα κοντά στους εκπαιδευτικούς και στα γραφεία καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή αργεί να πάει σπίτι αρχίζει να αλλάζει τις διαδρομές από το σχολείο για το σπίτι και το αντίστροφο τα ρούχα του είναι συχνά σκισμένα και κατεστραμμένα Χάνει τα πράγματά του και τα χρήματά του

Πώς φαίνεται ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα σχολικής βίας και εκφοβισμού Έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πως έγιναν αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες υπάρχουν ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του που επιμένουν παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα

Τι πρέπει να κάνουν οι γονεις; συζητήσουν με το παιδί να το διαβεβαιώσουν ότι δεν ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί να του τονίσουν ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση μαζί να του εξηγήσουν ότι το να μιλήσει για τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού δεν είναι «κάρφωμα» να ενημερώσουν τον εκπαιδευτικό και παράλληλα τον διευθυντή του σχολείου να προτείνουν στο παιδί πρακτικούς τρόπους για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων να ζητήσουν συμβουλευτική από ειδικό ψυχικής υγείας

Τι χρειάζεται να γίνει γενικότερα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού να εκδοθεί άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας εγκύκλιος με οδηγίες για την καταγραφή και αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων διορισμός υπεύθυνου εκπαιδευτικού και συμβούλου με συγκεκριμένες αρμοδιότητες (παρακολούθηση διαδικασιών αντιμετώπισης του προβλήματος, ενημέρωση των μαθητών για την πρόσβαση στο σύστημα υποστήριξης, συνεργασία με τους γονείς) διαρκής ενεργή συμμετοχή και συνεργασία των γονέων με το σχολείο απαραίτητη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση του προβλήματος

απαιτείται συνεχής συμβουλευτική των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές με στόχο την ενίσχυση της μαθητικής ομάδας για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας χρειάζεται να αναπτυχθούν προγράμματα προαγωγής της ψυχικής υγείας των μαθητών, τα οποία να εντάσσονται στο σχολικό πρόγραμμα χρειάζεται να στελεχωθούν άμεσα οι εκπαιδευτικές περιφέρειες με ειδικούς ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων (παιδοψυχίατρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς) ώστε να παρεμβαίνουν στην αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων