1ο ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιχνίδια του παρελθόντος Στα προηγούμενα χρόνια, όταν ακόμα τα σπίτια είχαν αυλές με κήπο, όταν τα αυτοκίνητα ήταν λιγοστά και οι δρόμοι ακίνδυνοι, όταν ακόμα υπήρχαν αλάνες, τα παιδιά μαζεύονταν σε αυτές και σκάρωναν ένα σωρό παιχνίδια.. Τα περισσότερα από αυτά, με το πέρασμα του χρόνου έχουν λησμονηθεί.
Πεντοβόλα Παίζεται από δυο παιδιά. Το κάθε παιδί έχει πέντε πέτρες. Αυτός που ξεκινά πρώτος πετάει μια πέτρα, στον αέρα και προσπαθεί να πάρει μια άλλη. Συγχρόνως προσπαθεί να πιάσει και την άλλη που πέφτει. Κάνει το ίδιο και με τις υπόλοιπες πέτρες. Ύστερα το κάνει ξανά και με τις υπόλοιπες πέτρες, πιάνοντας, από κάτω δύο πέτρες. Το ίδιο κάνει πιάνοντας από κάτω τρείς πέτρες και μετά με τέσσερις. Μετά ενώνουμε τις δύο παλάμες μας, βάζουμε μέσα τις πέντε πέτρες, τις πετάμε στον αέρα και καθώς οι πέτρες πέφτουν από ψηλά, με μια γρήγορη κίνηση, γυρίζουμε τα χέρια στην απάνω πλευρά και προσπαθούμε να πιάσουμε τις πέντε πέτρες που πέφτουν.
Τα αγαλματάκια Τα αγαλματάκια παίζονται από τρία παιδιά και πάνω. Ένα παιδί τα φυλάει και κλείνει τα μάτια. Κρατά κλειστά τα μάτια του και λέει τη φράση: "Αγαλματάκια αγαλματάκια, μέρα ή νύχτα;" Όσο λέει τη φράση και κρατά κλειστά τα μάτια τα άλλα παιδιά κινούνται. Όταν τα ανοίξει όλοι πρέπει να είναι ακίνητοι. Αν κάποιο παιδί εκείνη τη στιγμή που ανοίγει τα μάτια του κινηθεί τα φυλάει εκείνο.
Koυτσό Παιζόταν από δυο άτομα. Το πρώτο παιδί που άρχιζε, έριχνε μια πέτρα στην αρχή του σχεδίου. Έπρεπε στηριγμένο στο ένα πόδι να σπρώξει μ' αυτό την πέτρα ώστε να βγει έξω από το σχέδιο στην αρχή. Στη συνέχεια έριχνε την πέτρα στο δεύτερο τετράγωνο κι έμπαινε με το ένα πόδι στο σχέδιο και τετράγωνο - τετράγωνο έφτανε σ' εκείνο που βρισκόταν η πέτρα. Πάλι χτυπώντας την με το πόδι με το οποίο πατούσε στο έδαφος προσπαθούσε τετράγωνο - τετράγωνο να τη βγάλει έξω από το σχέδιο στην αρχή του. Αυτή η διαδικασία συνεχιζόταν με το τρίτο, το τέταρτο και το πέμπτο τετράγωνο. Δεν έπρεπε ούτε η πέτρα ούτε το πόδι να ακουμπήσει στις γραμμές του σχεδίου. Αν ακουμπούσε στη γραμμή έβγαινε από το παιχνίδι και ξεκινούσε το άλλο παιδί. Επίσης έχανε το παιδί του οποίου η πέτρα δε θα πήγαινε στο τετράγωνο που ήταν η σειρά του. Αν για παράδειγμα έπρεπε να ρίξει την πέτρα του στο 4ο τετράγωνο κι αυτή όπως την πετούσε πήγαινε στο 5ο τότε το παιδί αυτό έχανε και συνέχιζε το άλλο παιδί.
Γαϊτανάκι
Το κορόϊδο Για να παιχτεί αυτό το παιχνίδι χρειάζονται 3 παιδιά και μια μπάλα. Τα δυο παιδιά κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο και στη μέση ο τρίτος. Τα δυο παιδιά πετούν ο ένας τη μπάλα στον άλλο και ο τρίτος προσπαθεί να την πιάσει. Αν καταφέρει να την πιάσει παίρνει τη θέση του αυτός που την πέταξε.
Αγώνες με τσουβάλια
Tυφλόμυγα Δένουμε τα μάτια ενός παιδιού με ένα μαντήλι. Αυτός που έχει τα μάτια δεμένα, προσπαθεί να πιάσει τους άλλους που βρίσκονται γύρω του και να τους αναγνωρίσει. Εάν καταφέρει να αναγνωρίσει αυτόν που έπιασε, τότε αυτός φοράει το μαντήλι.
Μακριά Γαϊδούρα
Η μικρή Ελένη «Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει γιατί δεν την παίζουν οι φιλενάδες της. Σήκω επάνω, κλείσε τα ματάκια σου και πιάσε όποιον θες.» http://www.youtube.com/watch?v=fE8TEDY35tk
Το δικό σου δημιούργημα Δημιούργησε και εσύ το δικό σου παιχνίδι!
Τα παιχνίδια είναι ένα σημαντικό μέρος στην ζωή μας Τα παιχνίδια είναι ένα σημαντικό μέρος στην ζωή μας! Ελπίζουμε να μην βγουν από την ζωή μας ποτέ γιατί την κάνουν πιο δημιουργική και ενδιαφέρουσα.
Μαρία Μεγαλοοικονόμου Μπιάνκα Μαριούτς Ιωάννα Στείρου Στέλλα Ρε 1Η ΟΜΑΔΑ Μαρία Μεγαλοοικονόμου Μπιάνκα Μαριούτς Ιωάννα Στείρου Στέλλα Ρε
Μερικά παιχνίδια είναι τα επιτραπέζια , γιογιό, σβούρα , barbie κ.α ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Υπάρχουν πολλά είδη διαχρονικών παιχνιδιών. Τα διαχρονικά παιχνίδια είναι αυτά, που υπήρχαν από πολύ παλιά και υπάρχουν μέχρι σήμερα.. Μερικά παιχνίδια είναι τα επιτραπέζια , γιογιό, σβούρα , barbie κ.α
Επιτραπέζια Επιτραπέζιο ονομάζεται κάθε παιχνίδι που παίζεται πάνω σε ταμπλό. Μπορούν να συμμετέχουν 2 ή περισσότερα άτομα και κύριος σκοπός είναι η διασκέδαση και σε άλλες περιπτώσεις, η αποκόμιση γνώσεων ή η νοητική άσκηση. Ο ανταγωνισμός που πολλές φορές υπάρχει είναι σημαντικό στοιχείο στην εξέλιξη του παιχνιδιού, ένας πιο γενικός όρος θα ήταν η ευγενής άμιλλα. Υπάρχουν διαφόρων ειδών επιτραπέζια παιχνίδια, που κυρίως διακρίνονται σε κλασικά και σύγχρονα. Στα σύγχρονα επιτραπέζια παιχνίδια κατατάσσονται και τα παιχνίδια ερωτήσεων.
Σβούρες Η σβούρα είναι παιχνίδι βασισμένο στο φαινόμενο της γυροσκοπικής μετάπτωσης. Πρόκειται για ένα σφόνδυλο που περιστρέφεται γύρω από έναν άξονα συμμετρίας του και ακουμπά στο κάτω μέρος του σχεδόν σημειακά σε επιφάνεια, όπως θα μπορούσε να είναι η επιφάνεια ενός τραπεζιού. Η σβούρα λειτουργεί με τον τρόπο που γνωρίζουμε, μέσα σε βαρυτικό πεδίο που έχει μορφή όπως αυτό στην επιφάνεια της Γης. Η κίνηση αυτή που κρατά τη σβούρα όρθια και δεν πέφτει, ενώ φαίνεται να γέρνει, ονομάζεται γυροσκοπική μετάπτωση.
Γιογιό Το γιογιό είναι ένα παιχνίδι αποτελούμενο από δύο δίσκους, ίσου μεγέθους και βάρους, από πλαστικό, ξύλο ή μέταλλο. Οι δίσκοι αυτοί είναι συνδεδεμένοι με έναν άξονα, πάνω στον οποίο είναι δεμένο ένα κορδόνι. Με το χόμπι αυτό ασχολούνται τόσο παιδιά αλλά και ενήλικοι. Τα σημερινά γιογιό έχουν αλλάξει ως προς τον τρόπο παιξίματός τους και έχουν δυνατότητες για πάρα πολλά κόλπα. Το γιογιό είναι γνωστό εδώ και πολλούς αιώνες. Το παλαιότερο γιογιό που έχει βρεθεί χρονολογείται στα 500 π.Χ. και ήταν φτιαγμένο από ψημένο πηλό.
Barbie H Βarbie ειναι μια κούκλα μόδας που κατασκευάστηκε από την αμερικανική εταιρεία παιχνιδιών, Mattel και ξεκίνησε να παράγεται το Μάρτιο του 1959. Η Αμερικανίδα επιχειρηματίας Ρουθ Χάντλερ χρησιμοποίησε τη γερμανική κούκλα Bild Lilli, ως πηγή έμπνευσης, για τη δημιουργία της.
Τι μας προσφέρουν τα παιχνίδια στη γειτονιά… Στα παλιά τα χρόνια δεν υπήρχαν υπολογιστές και έτσι τα παιδιά έβγαιναν στη γειτονιά για παιχνίδι για να περάσει η ώρα τους και να διασκεδάσουν! Το να παίζεις στη γειτονιά παιχνίδια με άλλα άτομα σε κάνουν πιο κοινωνικό και μαθαίνεις να συνεργάζεσαι!! Τα παιχνίδια που έπαιζαν παλιά είναι πολλά! Ελάχιστα έχουν μείνει μέχρι σήμερα ! Μερικά από αυτά τα παιχνίδια που έπαιζαν στις γειτονιές είναι: Τζαμί Πατητό Ψείρες Κουτσό Κρυφτό Κυνηγητό Μακριά Γαιδούρα Μπίλιες Μήλα Ποδόσφαιρο Αυτά όμως που έχουν μείνει σήμερα είναι : Τα μήλα , οι ψείρες, το κουτσό , το ποδόσφαιρο και το κυνηγητό!
Το μεγαλύτερο μουσείο παιχνιδιών Τα παιχνίδια μπορεί να είναι ο καλύτερος φίλος των παιδιών, αλλά όταν μιλάμε για ένα μουσείο που είναι γεμάτο με εκατοντάδες χιλιάδες παιχνίδια, τότε αυτό είναι κάτι που ενθουσιάζει και τα "μεγάλα" παιδιά Το μουσείο παιχνιδιών που βρίσκεται στην Μαλαισία, φημίζεται ως το μεγαλύτερο του είδους του στον κόσμο και διαθέτει πάνω από 100.000 κούκλες παιχνίδια, αλλά και διάφορα συλλεκτικά αντικείμενα διασκέδασης. Έχει καταχωρηθεί στο βιβλίο των ρεκόρ της Μαλαισίας ως το πρώτο μουσείο παιχνιδιών στη χώρα με τη μεγαλύτερη συλλογή παιχνιδιών. Τα τελευταία 30 χρόνια (Ξεκινώντας από το πρώτο παιχνίδι που αγόρασε το 1973 για μισή λίρα) Ο ιδιοκτήτης Loh Lean Cheng, συγκεντρώνει παιχνίδια από όλο τον κόσμο, εμπλουτίζοντας συνέχεια την συλλογή του, σε σημείο, να μπορείτε να βρείτε σχεδόν όποιο παιχνίδι στεφτείτε.
Το μουσείο απέξω..
Μερικές εικόνες από το μουσείο
Και άλλη..
…
…
…
…
2Η ΟΜΑΔΑ Άρτα Αλλούση Καλλιόπη Λεριού Σοφία Τσούχλη Δέσποινα Φλάμου
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΑ ΠΑΊΧΝΙΔΙΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΑ ΠΑΊΧΝΙΔΙΑ Αγάπη Φλαμουράκη Τα παιχνίδια εκτός από τη χαρά που προσφέρουν, διευρύνουν επίσης τους γνωστικούς ορίζοντες τόσο του παιδιού όσο και τους δικούς μας. Τα παιδιά μέσα από τα παιχνίδια, εμπλουτίζουν το δεξί και αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου τους. Το είδος των παιχνιδιών που χρησιμοποιεί ένα παιδί και ο τρόπος που παίζει, επηρεάζουν πολύ το βαθμό στον οποίο θα αξιοποιήσει τις μαθησιακές του δυνατότητες. Ακόμα και η απουσία παιχνιδιών ή σχετικών αναμνήσεων, επηρεάζει την εξέλιξή μας.
Παιχνίδια για τα βρέφη τις πρώτες έξι εβδομάδες Τα παιχνίδια την ώρα του μπάνιου προσφέρουν νέα διάσταση στην αίσθηση της αφής. Οι χελώνες και τα παπάκια που επιπλέουν διασκεδάζουν και ξαφνιάζουν ευχάριστα το μωρό σας Το μόμπιλο είναι μία σειρά από αντικείμενα κρεμασμένα από δύο σταυρωτά ξύλα που κινούνται αργά με το ρεύμα του αέρα. Για περισσότερη ποικιλία, κουνήστε το από τη μία άκρη της κούνιας στην άλλη. Καθώς το μωρό μεγαλώνει σηκώστε το μόμπιλο ψηλότερα ώστε να μην μπορεί να το φτάσει. Μετά από δύο μήνες αναζητήστε ένα μόμπιλο με έντονες χρωματικές αντιθέσεις. Οι κουδουνίστρες διεγείρουν την ακουστική αντίληψη, προωθούν συντονισμό ματιών/χεριών και τραβούν την προσοχή του μωρού. Για να ηρεμήσετε το μωρό σας, χρειάζεται η κουδουνίστρα που θα του δώσετε να έχει απαλό ήχο και όχι πολύ έντονο. Μη την χρησιμοποιείτε όμως πολύ γιατί το μωρό θα χάσει το ενδιαφέρον του. Στα μωρά αρέσει ιδιαίτερα η ποπ και η κλασική μουσική («Ωδή στη Χαρά» του Μπετόβεν, «Μικρή νυχτερινή μουσική» του Μότσαρτ, «Σουίτα από τον Καρυοθραύστη» του Τσαϊκόφσκι).
Παιχνίδια για μωρά μέχρι έξι μηνών Παιχνίδια για μωρά μέχρι έξι μηνών Οι υφασμάτινοι κύβοι που είναι φτιαγμένοι από αφρώδες υλικό και διάφορα υφάσματα, προσφέρουν στο μωρό κάποιες από τις πρώτες εμπειρίες με σχήματα. Επίσης, προάγουν την αντίληψη της διάστασης του βάθους και την οπτική οξύτητα. Καθώς το μωρό μπαίνει στον τέταρτο μήνα, διασκεδάζει πολύ με παιχνίδια κούνιας και «γυμναστήρια». Το γυμναστήριο, είναι μια γερά στερεωμένη μπάρα από την οποία κρέμονται ενδιαφέρονται αντικείμενα σε μικρή απόσταση. Ενώ το μωρό είναι ξαπλωμένο ανάσκελα, το γυμναστήριο θα το διασκεδάζει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Προσέξτε, αν το μωρό αρχίζει και σηκώνεται, αφαιρέστε το γυμναστήριο από την κούνια γιατί είναι επικίνδυνο να χτυπήσει,. Κάποια μωρά σηκώνονται ήδη από την ηλικία των πέντε μηνών. Ένας καθρέφτης απορροφά την προσοχή του μωρού και το βοηθάει να εξοικειωθεί με τα μάτια, τη μύτη, το στόμα τα μαλλιά του και γενικά με τα διάφορα μέρη του σώματός του. Είναι καλό για το μωρό να βλέπει τον εαυτό του, καθώς αρχίζει να συνειδητοποιεί το πώς μοιάζει το είδωλό του και δημιουργεί θετικά αισθήματα για τον εαυτό του. Ο κρίκος οδοντοφυΐας είναι το ιδανικό προϊόν για την περίοδο που το μωρό σας αρχίζει να βγάζει δόντια ενώ εξακολουθεί να θηλάζει, γιατί έχει την ανάγκη να ανακουφίζει τα ούλα του.
Παιχνίδια για μωρά από έξι έως δώδεκα μηνών Παιχνίδια για μωρά από έξι έως δώδεκα μηνών Από 6 μηνών το παιδί μπορεί να παίζει με απλά αντικείμενα όπως με πλαστικά κουζινικά, ελαφρά κατσαρολικά και άλλα απλά οικιακά αντικείμενα που θα πυροδοτούν τη φαντασία του για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι διάφανες μπάλες που κρύβουν μέσα ένα αντικείμενο βοηθούν το παιδί να μάθει να εστιάζει. Τα παζλ που αποτελούνται από τρία έως πέντε κομμάτια δίνουν χαρά στο παιδί, αρκεί να μην αγχώνεστε και να μην το πιέζετε να βρει τη σωστή λύση. Σ’αυτό το στάδιο ο συντονισμός ακόμη αναπτύσσεται και το ταίριασμα είναι συνήθως τυχαίο. Μια απολαυστική δραστηριότητα για το μωρό αυτή την περίοδο είναι να μάθει να στοιβάζει και να τοποθετεί αντικείμενα το ένα μέσα στο άλλο. Οι κύβοι που μπαίνουν ο ένας μέσα στον άλλο επιτρέπουν στο μωρό να πειραματίζεται και να εξασκεί τον συντονισμό των ματιών και των χεριών του. Καθώς το μωρό αρχίζει να κινείται περισσότερο, του αρέσει να σπρώχνει και να τραβά αντικείμενα που σέρνονται το πάτωμα. Αυτά τα παιχνίδια επιτρέπουν στο παιδί να δείχνει την πρόοδό του στους γύρω του και ν α απολαμβάνει τις αντιδράσεις τους. Η πυραμίδα, είναι ένα παιχνίδι που βελτιώνει την ικανότητα αναγνώρισης χρωμάτων, σχημάτων, μεγεθών και ποσοτήτων. Πρόκειται για χρωματιστούς κρίκους σα λουκουμάδες, από γερό ξύλο ή πλαστικό, που στοιβάζονται σε μια βάση ο ένας πάνω στον άλλο.
Παιχνίδια για παιδιά από ενός έως τριών ετών Παιχνίδια για παιδιά από ενός έως τριών ετών Αυτή την περίοδο οι γονείς είναι καλό να κάνουν παρέα με άλλους γονείς, ώστε τα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν. Αν προσέξετε ότι το παιδί σας είναι ντροπαλό με τους ανθρώπους ή με τα άλλα παιδιά, ενθαρρύνετέ το να παίξει με γαντόκουκλες και με ανθρώπινες φιγούρες (απλές, μαλακές ή καλοφτιαγμένες φιγούρες δράσης) Τα βιβλία είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού. Η παιδαγωγική αξία του βιβλίου είναι αξεπέραστη και απαραίτητη καθ’όλη την ανάπτυξη του παιδιού. Αν θέλετε το παιδί σας να μάθει να διαβάζει τότε πρέπει να του διαβάζετε. Τα πρώτα εικονογραφημένα βιβλία του παιδιού έχουν μεγάλα χρωματιστά γράμματα της αλφαβήτου, ζώα και μεγάλες εικόνες. Οι κύβοι και τα τουβλάκια είναι ένα βασικό παιχνίδι στους παιδικούς σταθμούς, στα νηπιαγωγεία και στα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης και τα παιδιά παίζουν μ’αυτά από το προνηπιακό στάδιο ως και μετά το νηπιαγωγείο. Τα κουτιά εκπλήξεων (που πατάει κουμπιά ή τραβάει μοχλούς και πετάγεται μία φιγούρα), οι κύβοι για ταξινόμηση σχημάτων, οι κύβοι και τα τουβλάκια, το τηλέφωνο, τα παιχνίδια που ιππεύονται, το σετ με εργαλεία αλλά και οι κούκλες διευρύνουν την αντίληψη των παιδιών αυτής της ηλικίας. Υπάρχουν αρκετές επιλογές παιχνιδιών που μπορεί να ιππεύονται, πριν από το τρίκυκλο, όπως παιχνίδια που κουνιούνται μπρος και πίσω. Η πρώτη βόλτα με ένα τρίκυκλο είναι συναρπαστική! Τα υλικά για καλλιτεχνικές δραστηριότητες βοηθούν το παιδί να καλλιεργήσει και να εξελίξει την δημιουργικότητά του. Τα παιδιά έχουν τον δικό τους μοναδικό τρόπο να βλέπουν και να αισθάνονται, γι’αυτό, όταν δε μπορείτε να καταλάβετε τι ζωγράφισαν μη ρωτήσετε ‘Τι είναι αυτό;’. Ρωτήστε ‘Θέλεις να μου μιλήσεις γι’ αυτό που ζωγράφισες;’ Αντιδράστε θετικά και έτσι θα το ενθαρρύνετέ το να δημιουργήσει και άλλα έργα τέχνης.
Παιδιά τριών, τεσσάρων ή πέντε ετών Παιδιά τριών, τεσσάρων ή πέντε ετών Αυτή την περίοδο, τα παιδιά απολαμβάνουν τις κατασκευές και χρησιμοποιούν με μεγαλύτερη επιδεξιότητα τα διάφορα υλικά. Κλείστε τα μάτια σας και ζητήστε από το παιδί να σας πει τι υπάρχει στο δωμάτιο. Αργότερα, μπορείτε να του ζητήσετε να σας πει επίσης σχήματα και χρώματα. Παίξτε το παιχνίδι με τα «κεφάλαια». Ο ένας ξεκινά ένα κεφάλαιο (ένα κομμάτι της ιστορίας), ο άλλος το ολοκληρώνει και ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο, που το ολοκληρώνει πρώτος. Συνεχίστε ώσπου κάποιος να πει «και αυτοί έζησαν καλά και εμείς καλύτερα» Ξεκινήστε μία ζωγραφιά και πείτε στο παιδί σας να τη συνεχίσει και αντίστροφα Φτιάξτε μαζί κατασκευές με πηλό
Παιδιά πέντε μέχρι οκτώ ετών Παιδιά πέντε μέχρι οκτώ ετών Το παιδί αυτής της ηλικίας νιώθει καλά στις συντροφιές με άλλα παιδιά, όπου κάνει νέες γνωριμίες. Αφήστε το να παίρνει περισσότερες αποφάσεις στην επιλογή παιχνιδιών του, αλλά μη σταματήσετε να το καθοδηγείτε. Αυτή είναι η περίοδος που το παιδί σας διαμορφώνει άποψη για τρον εαυτό του. Το παιδί σας θα εξετάσει την εμφάνιση του και θα αναζητά αποδοχή. Επιτραπέζια όπως το Trivial Pursuit, το Scrabble, το σκάκι ή το τάβλι, προσφέρουν εξαιρετική πνευματική άσκηση. Στην ηλικία των πέντε ετών, μην ξεχνάτε να του διαβάζετε ιστορίες και παραμύθια. Οργανώστε οικογενειακές βραδιές ανάγνωσης. Το κουκλόσπιτο και οι φιγούρες δράσης προσφέρουν τη δυνατότητα για παιχνίδια αντίληψης ρόλων. Οι φιγούρες δράσης και τα στρατιωτάκια δε διδάσκουν απαραίτητα φιλοπόλεμη συμπεριφορά, αρκεί να τα χρησιμοποιήσετε για να διδάξετε στο παιδί σας τη ματαιότητα του πολέμου εξηγώντας για παράδειγμα, τις αιτίες και τα αποτελέσματα μίας συγκεκριμένης μάχης στο πλαίσιο μίας ενδιαφέρουσας αφήγησης. Η ηλικία των έξι ετών είναι η ηλικία που πολλές ανασφάλειες εμφανίζονται και είναι η κατάλληλη εποχή για ανάπτυξη μουσικών, συγγραφικών, χορευτικών ή άλλων καλλιτεχνικών δεξιοτήτων. Το παιδί των επτά ετών μη φοβάστε να το αφήσετε να παίξει μόνο του, αφού τώρα είναι η εποχή που ανακαλύπτει την χαρά της μοναχικότητας. Τώρα δεν είναι η εποχή να του λέτε να είναι καλό με όλους, αλλά να του μάθετε πώς να αντιμετωπίζει την απολίτιστη συμπεριφορά, είτε πρόκειται για εξάρσεις θυμού είτε για προσβολές. ( να αλλάζει θέμα, να το γυρίζει στην πλάκα, να απαντά στις λεκτικές επιθέσεις)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑ Η αξία της κούκλας ως παιχνίδι είναι αξεπέραστη. Οι κούκλες δεν απευθύνονται μόνο στα κορίτσια. Τα αγόρια τρελαίνονται για τις φιγούρες δράσης, που μαζί με τα στρατιωτάκια αποτελούν τις κλασικές αγορίστικες κούκλες και μπορούν να αποτελέσουν θαυμάσια συλλεκτικά κομμάτια. Τα στρατιωτάκια, αν τα παρουσιάσετε εσείς το παιδί και παίξετε λίγο μαζί του στην αρχή, μπορούν να του διδάξουν προνοητικότητα, στρατηγική, σχέσεις , και να αποτελέσουν το μέσο για να εμφυσήσετε στο παιδί σας κάποια σημαντικά για εσάς ιδανικά. Αντίσκηνο Κούκλες που ντύνονται, ρούχα για μεταμφιέσεις, καπέλα, παπούτσια Ρολόι που διδάσκει την ώρα Σκοινάκι Υφασμάτινο τούνελ Σετ εργαλείων Πίνακας με κιμωλίες 44
Παιχνίδια που πρέπει να αποφεύγετε Παιχνίδια που πρέπει να αποφεύγετε Στα βρέφη και στα νήπια που μόλις αρχίζουν να περπατούν δεν θα πρέπει ποτέ να δίνονται παιχνίδια με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Τμήματα που μπορούν να αφαιρεθούν και/ή να χωρέσουν στο στόμα, τη μύτη ή το αυτί ενός παιδιού Εκτεθειμένα καλώδια και εξαρτήματα που υπερθερμαίνονται Χρώματα που περιέχουν μόλυβδο Τοξικά υλικά Εύθραυστα τμήματα Αιχμηρά σημεία ή άκρες Γυάλινα ή λεπτά εξαρτήματα Ελατήρια, γρανάζια ή συνδέσεις που θα μπορούσαν να τρυπήσουν τα δάχτυλα ή να μπερδευτούν στα μαλλιά του παιδιού. Πηγές:http://www.missbloom.gr/7482/posts/poia-einai-ta-katallila-paixnidia-gia-pa/post.aspx http://manouleskaipaidakia.blogspot.gr/2012/02/blog-post.html
Μιχάλης Πολιτάκης 1Ο ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ 8/4/2017 Σχολικα παιχνιδια Μιχάλης Πολιτάκης 1Ο ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ
Πως οριζουμε το παιχνιδι και ςτη ςυνεχεια το ςχολικο παιχνιδι; Παιχνίδι, παιγνίδιο ή παίγνιο αποκαλείται η δομημένη δραστηριότητα που διεξάγεται με σκοπό την ψυχαγωγία ή ασκείται σαν εκπαιδευτικό εργαλείο. Μορφές παιχνιδίου: επιτραπέζια, ηλεκτρονική, αυλη, υλική κ.α Σχολικό Παιχνίδι ορίζεται το παιχνίδι που παίζουμε κατα τη διάρκεια των σχολικών μας χρόνων.
ΤΡΙΛΙΖΑ Τρίλιζα στα σχολικά μας χρόνια ήταν είναι και θα είναι ένα παιχνίδι, που σχεδιάζουμε ένα πλέγμα τρία επί τρία στο τετράδιό μας, δηλαδή εννιά τετραγωνάκια, και μετά ο κάθε παίχτης εκ περιτροπής έβαζε το σύμβολό του σε ένα τετραγωνάκι, ο ένας το Χ και ο άλλος το Ο, και προσπαθούμε να φτιάξουμε τριάδα, είτε οριζόντια είτε κατακόρυφη είτε διαγώνια, και να εμποδίσουμε τον αντίπαλο να σχηματίσει τριάδα εκείνος. Ήταν μάλλον βαρετό παιχνίδι, γιατί αφού την πάθεις καναδυό φορές μετά βρίσκεις τις απαντήσεις, και αν κι οι δυο παίχτες παίζουν καλά είναι αδύνατο να βγει νικητής και έχει πολύ περιορισμένους συνδυασμούς: δεν είναι σκάκι.
τριλιζα
Κρεμαλα Παιχνίδι Κρεμάλα, μάντεψε τα σωστά γράμματα για να βρεις την απάντηση στο αίνιγμα. Έχεις 5 φορές δικαίωμα να κάνεις λάθος, αλλιώς ξαναπαίξε με το ίδιο αίνιγμα. Ηλεκτρονική κρεμάλα http://www.ainigmata.gr/kremala.php
ΚΡΕΜΑΛΑ
Βρες τη λεξη http://www.appszoom.com/android_games/puzzle/ _glyie.html Μπορείς να βρείς τη λέξη; Κάθε παζλ περιέχει τέσσερις εικόνες που έχουν κάτι κοινό μεταξύ τους – τι είναι όμως αυτό; Εύκολα και δύσκολα παζλ σε περιμένουν! Ποιά λέξη ψάχνουμε; Πρόσεξε καλά τις εικόνες, βρες τι κοινό έχουν μεταξύ τους και κέρδισε! http://www.appszoom.com/android_games/puzzle/ _glyie.html
Σπαςμενο τηλεφωνο Λιγότερο δραστήριο παιχνίδι, αλλά ιδανικό για τα… πρώτα πάρτι της ζωής μας, το σπασμένο τηλέφωνο περιλαμβάνει την «αυτί με αυτί» σκυταλοδρομία μιας λέξης ή φράσης. Ο τελευταίος πρέπει να βρει την λέξη, κάτι που δεν είναι τόσο εύκολο, μιας και όλοι φροντίζουν με ηχητικά εφέ και αυτοσχεδιασμούς παρασίτων να αλλοιώσουν την… πρωτόγονη αυτή μορφή τηλεπικοινωνίας.
Μουςικες καρεκλες Το παιχνίδι απαιτεί μουσική, χορό και φυσικά καρέκλες, οι οποίες ολοένα μειώνονται. Όσοι είναι οι συμμετέχοντες, τόσες και οι καρέκλες… μείον μία, ώστε ένας να μην προλάβει να καθίσει όταν σταματήσει η μουσική και να μείνει όρθιος για παραδειγματισμό. Χωρίς βέβαια να μείνει στην γωνία με το ένα πόδι - αυτό ήταν «άλλο παιχνίδι».
Τα μηλα Σπάνια ως παιδιά μιλούσαμε για μήλα εννοώντας τα γνωστά φρούτα. Περισσότερη όρεξη είχαμε για το γνωστό παιχνίδι με την απειλητική μπάλα, τα «μηλαρόνια» και τις δέκα τελικές ρίψεις που έχουν σκοπό να «κάψουν» τον τελευταίο εναπομείναντα παίκτη ή να τους ξαναβάλουν όλους μέσα στο παιχνίδι. Ανάλογο παιχνίδι είναι τα «λεμόνια», στα οποία η μπάλα κινείται χαμηλά και πρέπει να περνάει ανάμεσα από τα πόδια.
Ηλεκτρονικά Παιχνίδια ΣΤΑΜΑΤΗΣ & ΑΝΤΡΕΑΣ Ηλεκτρονικά Παιχνίδια
Οι κύριες περίοδοι και η πορεία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών Πρώτη γενιά (1972–1976) Δεύτερη γενιά (1977–1982) Η διάλυση της βιομηχανίας το 1983 Τρίτη γενιά (1984–1992) Τέταρτη γενιά (1993–1996) Πέμπτη γενιά (1997–2002) Έκτη γενιά (2003–2006) Έβδομη γενιά (2004–2009)
Το πρώτο ηλεκτρονικό παιχνίδι (1947) Το πρώτο ηλεκτρονικό παιχνίδι που κατασκευάστηκε ποτέ ,δημιουργήθηκε το 1947. Το παιχνίδι ήταν ένας εξομοιωτής πυράυλων πάνω σε μια οθόνη της τότε εποχής. Ο πύραυλος κατευθυνόταν από τον "χρήστη" με αναλογικά και όχι ψηφιακά κυκλώματα.
Χώρος από τον οποίο έλεγχε ο παίχτης τον υπολογιστή
Η οθόνη του ήταν η πρώτη που υποστήριζε παιχνίδι με γραφικά
Καταλάμβανε τόσο χώρο όσο και ένα σημερινό υπνοδωμάτιο
Το 1966 ο Ralph Baer ειχε τιν ιδεα να φτιάξει ένα διαδραστικό παιχνίδι που να μπορεί κάποιος να το παίξει στην τηλεόραση. Το 1967 είχε δημιουργηθεί η πρώτη πρωτότυπη παιχνιδομηχανή που μπορούσε πλέον να παίζει κάποιος στην τηλεόραση του σπιτιού του.
Στην αρχή είχε ένα παιχνίδι στο οποίο ο ένας παίκτης μέσω μιας τελείας, κυνηγούσε την άλλη τελεία ανάμεσα από εμπόδια...
Μετα από τις παλιες κονσολες φτανουμε στις πιο συγχρονες γενιες η οποίες είναι: Η Πέμπτη Γενιά κονσολών…(1993-2002) Το PlayStation δημιουργήθηκε αρχικά ως ένα CD player. Να σημειώσουμε ότι αφτι η κονσόλα πούλησε πάνω από 100,000,000 κομμάτια παγκοσμίως.
Η Nintendo, μουδιασμένη ακόμα από το παραπάνω περιστατικό παρουσιάσε την απάντηση της στο Playstation.Έτσι κατάφερε να πουλήσει μόλις 33,000,000 κομμάτια, με πιο επιτυχημένο παιχνίδι το Super Mario 64.
Αρκετά πιο ακριβή (100$ από το PS και 200 από το N64), η κονσόλα της SEGA, αφού παρά την τεχνολογική υπεροχή δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 9,260,000 κομμάτια παγκοσμίως με καλύτερο παιχνίδι το Virtual Fighter2.
Μετα από την κονσολα του SONY εμφανιστικε η Microsoft me to Xbox Η Microsoft, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να κυκλοφορήσει τη δική της κονσόλα. Έτσι μια μικρή ομάδα ατόμων δούλευε πάνω σε αυτήν από το 1999, και το 2001 ήρθε η ώρα της κυκλοφορίας…Ο κύριος Gates, ανέφερε στις δηλώσεις του, πως η κονσόλα είναι κάτι παραπάνω από παιχνιδομηχανή: είναι ένα media player. Αυτό που έκανε το Xbox ξεχωριστό είναι η ύπαρξη σκληρού δίσκου (8gb), καθώς και η δυνατότητα διαδικτυακού παιχνιδιού μέσω της υπηρεσίας Xbox Live, η οποία γνώρισε μεγάλη απήχηση στου gamers. Η κονσόλα συνολικά πούλησε 24,000,000 κομμάτια.
Μετά από την πέμπτη γενιά φτάνουμε στην Η έκτη γενιά κονσόλων του Playstation 2 Όπως ήταν φυσικό η SONY δεν θα μπορούσε να αφήσει την ονειρική επιτυχία του PS ανεκμετάλλευτη…Έτσι η ανακοίνωση έγινε το 1999 και έναν χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία, και στην Αμερικη H κονσόλα κατάφερε να πουλήσει 900,000 κομμάτια την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας στην Ιαπωνία, παρά τα εξοργιστικά προβλήματα παραγωγής. Σε αντίθεση με τις άλλες κονσόλες της έκτης γενιάς το PS2 δεν διαθέτει κάποια δική του διαδικτυακή υπηρεσία, αλλά αφήνει τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν τους δικούς τους servers. Η κονσόλα κατάφερε να πουλήσει πάνω από 120,000,000 κομμάτια παγκοσμίως.
Ενώ τα θετικά αποτελέσματα που βρέθηκαν από πρόσφατες έρευνες είναι τα ακόλουθα: - Τα παιδιά χαλαρώνουν παίζοντας - Αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση - Μαθαίνουν - Αυξάνεται η κοινωνικότητα τους - Αποκτούν συντονισμό
Ποιες είναι όμως οι βασικές αρνητικές επιπτώσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στα παιδιά; - Να γίνουν πιο επιθετικά - Να αποκτήσουν διαμάχη με τους δασκάλους τους - Να τσακώνονται με τους φίλους τους - Να πέσει η αποδοτικότητα τους στο σχολείο - Να εθιστούν στα ηλεκτρονικά παιχνίδια - Να μειωθεί η αυτοπεποίθηση τους - Να γίνουν εσωστρεφή
Online games http://www.youtube.com/watch?v=jJQX6B8v1GI
Τα Παιχνίδια Του Μέλλοντος ‘Ινα Γιούρα Παναγιώτης Τζινέλης Θανάσης Φαρμάκας Αναστασία Κόρδα
Parrot Jumping Sumo Ελέγχεται από ένα Smartphone ή Tablet μέσω Wi-Fi Διαθέτει κάμερα Κάνει 90-μοιρών στροφές με μεγάλη ταχύτητα Μπορεί να πηδήσει μέχρι και 60 εκατοστά στον αέρα
Parrot Mini Drone Ελέγχεται μέσω Smartphone ή Tablet μέσω Bluetooth Είναι σταθερό κατά την πτήση, χάρη σε ένα είδος ενσωματωμένου αυτόματου πιλότου Μπορεί να κυλήσει πάνω σε τοίχους ή κατά μήκος του δαπέδου
Orbotix Sphero http://www.youtube.com/watch?v=uHvZWcqjxrs#t=102
Yuneec E-Go Cruiser Έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα και που στέλνει τους αναβάτες πετώντας κατά μήκος του πεζοδρομίου με το πάτημα ενός κουμπιού σε τηλεχειριστήριο Διαχειρίζεται λόφους Ταξιδεύει 30 ολόκληρα χιλιόμετρα Φορτίζεται με φορτιστή
Onewheel Είναι ένα μονό τροχό πατίνι Ισορροπεί μια ξύλινη σανίδα γύρω από το ελαστικό καουτσούκ Διαρκεί για περίπου 20 λεπτά ανά φόρτιση
Ozobot Έχει περίπου το μέγεθος του πώματος μιας φιάλης Μπορεί να αναγνωρίσει κωδικούς με αισθητήρες Οι κωδικοί μπορούν να εμφανιστούν σε μια φορητή συσκευή Να ενσωματωθεί σε επιτραπέζια παιχνίδια και άλλα αντικείμενα Φωτάκια ενσωματωμένα πάνω στο μικρό ρομπότ που δείχνουν την κατάστασή
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ