4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
Advertisements

Βακχυλίδης Δευτερη παραδοση (11/3/2014).
Παναθήναια Τα Παναθήναια ήταν αρχαία ελληνική γιορτή των Αθηνών  αφιερωμένη στη θεά Αθηνά η οποία λάμβανε χώρα στην πόλη κάθε τέσσερα χρόνια. Για.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΘΕΜΑ: «Ερωτικοί μύθοι» και «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα»
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
(και επανάληψη πόλη-κράτος)
Η Α Ρ Χ Α Ι Α Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Θ Ρ Η Σ Κ Ε Ι Α
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
ΕΛΛΑΔΑ - GREECE.
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
«ΕΣΤΙΑ».
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη
Αρχαίος ελληνικός πολυθεϊσμός
Αθήνα πορεία προς την Δημοκρατία και Οι Πανελλήνιοι δεσμοί
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της Γ’ τάξης.
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Νικόλας - Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ - ΑΠΘ Τάξη Ε 2.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ολυμπιακα αθληματα.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Οι ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ 1 ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΝΙΚΗΤΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ 2 ΜΑΡΙΑ - ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και των ανθρώπων. Σύμβολά του ήταν ο κεραυνός, το σκήπτρο και ο αετός.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Στην αρχή υπήρχε μόνο …το Χάος.
Η θεά Αθηνά είναι η θεά της Σοφίας. Η θεά Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του Δία. Η θεά Αθηνά επίσης προστάτευε την Αθήνα. Κατερίνα Μαριαλένα Γ2.
Τμήμα Α 1 ~ 2 ο Γυμνάσιο Μεγάρων Καθηγήτρια : κα Αλεξίου Μαθήτριες : Αυγουστή Βάλια, Βρυττιά Στέλλα, Γκέλη Εύη, Ζωγράφου Μαίρη, Βαλτά Μαρία.
ΑΕΜ: ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Σελ Πόσοι είναι Ποιοι είναι Τί θεοί είναι και τί προστατεύουν Ποιο είναι το σύμβολο τους.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΘΕΟΥΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. HΡΑ ΕΣΤΙΑ.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Οι ολυμπιακοι αγωνεσ και ο ηροδωροσ
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Δίας ή Ζευς → Αρχηγός θεών και ανθρώπων
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Λατρεία των ζώων Γκάργκαλης Δημήτρης Καρανικόλας Βασίλης
Τα παιδιά του Γ2 ταξιδεύουν στον Όλυμπο και συναντούν τους θεούς.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΑΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΙΧΑΝ ΒΡΕΙ
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος : Τάξη ΑΟΔ Μάθημα: Ερευνητική εργασία Θέμα : « Αθλητισμός » (Νους υγιής εν σώματι υγιεί)
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΝΙΚΟΛΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΙΟΝΥΣΗΣ-ΦΕΝΙΑ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΣΤΕΛΛΑ-ΑΝΔΡΕΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΝΙΚΟΛΑΣ-ΝΕΦΕΛΗ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΗΜΗΤΡΗΣ- ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ.
Η θεά Δήμητρα ήταν η θέα της Γεωργίας και έμαθε στους ανθρώπους να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄

Σχολικό Έτος 2012-13 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Κώτση Ελένη Μαθητές: Ανδρεαδάκης Γιώργος Γογγολίδης Χαράλαμπος Τριπόδης Iωάννης Τσάπαλος Αλέξανδρος Χρονόπουλος Χαράλαμπος

H ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Οι Mινωίτες χρησιμοποιούσαν ειδώλια και σπονδικά σκεύη. Κυρίαρχο ζώο ήταν ο ταύρος. Δεν υπήρχαν ναοί. Κύρια σύμβολα ήταν τα κέρατα του ταύρου και ο διπλός πέλεκυς. Κυρίαρχο ρόλο είχε η γυναικεία θεότητα , η Πότνια. Ο διπλός πέλεκυς Ο διπλός πέλεκυς αποτελεί προοικονομία του χριστιανικού σταυρού Η Πότνια θεά Ρυτό σε σχήμα κεφαλής ταύρου.

Η Μυκηναία, τμήμα τοιχογραφίας. H ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Κυρίαρχη θεότητα ήταν η Πότνια. Δεν υπήρχαν ναοί. Η αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Β΄ διαφοροποίησε την μινωική από την μυκηναϊκή θρησκεία. Ο Άναξ ήταν και θρησκευτικός αρχηγός. Οι θεότητες δεν παρουσιάζονταν σε εικονογραφίες. Η Μυκηναία, τμήμα τοιχογραφίας. Ακρόπολη των Μυκηνών, «οικία του αρχιερέως».

Η ΑΠΟΚΡΥΣΤΑΛΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟΥ Μετά την κάθοδο των Δωριέων έγινε η αποκρυστάλλωση της θρησκείας. Εμφανίστηκαν νέοι θεοί (Απόλλωνας , Άρτεμις, Αφροδίτη) Καθιερώθηκε το δωδεκάθεο και η θρησκεία των θεών του Ολύμπου: Ζευς, Ήρα, Ποσειδώνας, Αθηνά, Απόλλωνας, Άρτεμις, Αφροδίτη, Διόνυσος, Ήφαιστος, Άρης , Δήμητρα, Ερμής. Διατυπώθηκε η αντίληψη ότι οι θεοί παρεμβαίνουν και ρυθμίζουν την ζωή και τη σχέση μεταξύ των ανθρώπων. Θεοί -Προστάτες της οικογένειας :Εστία , Ζευς , Ήρα Θεοί-Προστάτες της πόλης : Ζευς , Αθηνά , Απόλλωνας Οι δώδεκα θεοί

Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου ΔΙΑΣ ΗΡΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΑΘΗΝΑ ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΑΡΤΕΜΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΡΜΗΣ

ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ Δεν είχαν καθορισμένη παιδεία και μύηση. Στη θέση της διδασκαλίας υπήρχε ο «νόμος». Ο Βασιλεύς με θητεία ενός έτους ήταν υπεύθυνος για τις γιορτές των Ληναίων και των Ανθεστηρίων . Ο «Άρχων» ήταν υπεύθυνος για την διοργάνωση των Παναθηναίων και των Διονυσίων. Ο ναός του Απόλλωνα στους Δελφούς

ΘΥΣΙΕΣ Γίνονταν σε ειδικά οικήματα τα ιερά. Γίνονταν σε ειδικά οικήματα τα ιερά. Η σωστή τέλεση της θυσίας ήταν ευθύνη του ιερέως. Για την προστασία του ιερού υπήρχαν οι νεωκόροι. Ο ιεροποιός ήταν υπεύθυνος για την οργάνωση της θυσίας.. Το ιερατικό αξίωμα ήταν κληρονομικό. Βωμός για θυσίες

ΕΟΡΤΕΣ Αποτελούσαν διάλειμμα στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Αποτελούσαν διάλειμμα στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Τα Απατούρια τελούνταν τον μήνα Πυανοψιώνα και διαρκούσαν τρεις μέρες. Τα Θεσμοφόρια ήταν η πιο διαδεδομένη γιορτή .Διαρκούσε έντεκα ημέρες. Συμμετείχαν αποκλειστικά γυναίκες. Τα Παναθήναια ήταν η σημαντικότερη γιορτή . Γινόταν κάθε τέσσερα χρόνια . Τα Ελευσίνια τελούνταν κάθε χρόνο. Συμμετείχαν και οι ξένοι και οι δούλοι . Το Παναθηναϊκό στάδιο

ΑΓΩΝΕΣ Αγώνες των Μινωιτών ήταν η πυγμαχία , η πάλη και τα ταυροκαθάψια. Στην Μυκηναϊκή εποχή καθιερώθηκαν οι αρματοδρομίες και οι αγώνες δρόμου. Διακρίνονταν σε γυμνικούς , αθλητικούς , μουσικούς ,ποιητικούς και δραματικούς. Πανελλήνιοι αγώνες ήταν Πυθία , τα Ίσθμια και τα Νέμεα. Οι Ολυμπιακοί αγώνες εμφανίστηκαν το 776 π.Χ. Διαγωνίζονταν στον στίβο και έπαθλο ήταν ο κότινος. Τα ταυροκαθάψια

ΜΑΝΤΙΚΗ –ΜΑΝΤΕΙΑ Μαντική, η επιστήμη των οιωνών. Σημαντική μάντεις της εποχής ήταν ο Κάλχας και ο Έλενος. Ιδιαίτερη σημασία δινόταν στα όνειρα. Γνωστότερα μαντεία ήταν του Δία στην Δωδώνη και του Απόλλωνα στους Δελφούς. Όλοι οι άνθρωποι συμβουλεύονταν τα μαντεία πριν κάνουν κάτι σημαντικό. Το μαντείο των Δελφών

ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ ΛΑΤΡΕΙΑ ΗΡΩΩΝ Ήταν ουσιαστικά μυστικές ιεροτελεστίες. Βασική τους προϋπόθεση ήταν η μύηση όλων όσων συμμετείχαν. Στόχος τους ήταν η προσωπική επαφή με τον θεό. Αφορούσαν κυρίως τα λαϊκά στρώματα . Στις μυστηριακές λατρείες συγκαταλέγονται τα Ελευσίνια και ο Ορφισμός. Θυμίζει λατρεία νεκρών Η πόλη τους πρόσφερε ειδικές θυσίες Οργάνωναν γυμνικούς αγώνες Προστάτευαν την πόλη τους μέσα από τους τάφους τους. Θησέας, Εχετλός, Αίας, Τελαμώνας ΛΑΤΡΕΙΑ ΗΡΩΩΝ

Η ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ Η θρησκευτική κρίση εμφανίζεται στα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ. Κύριοι λόγοι ήταν η καλλιέργεια του φιλοσοφικού στοχασμού και του ορθού λόγου. Αποτέλεσμα των δύο παραπάνω ήταν η αμφισβήτηση των θρησκευτικών αντιλήψεων κυρίως από τους σοφιστές. Κατά την άποψη των σοφιστών η θρησκεία είναι θεσμός ανθρώπινος και ως έργο ανθρώπινο μπορεί κανείς να την απορρίψει αν δεν τη θεωρεί ορθή.