Τοπικά Δίκτυα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το κοινό μέσο  Περιοχή Σύγκρουσης (Collision Domain)  Όλα τα πλαίσια που στέλνονται στο μέσο παραλαμβάνονται φυσικά από όλους τους δέκτες  MAC header:
Advertisements

Bridges.
Από Άκρο σε Άκρο Αποφυγή Συμφόρησης
A Scalable Content- Addressable Network Sylvia Ratnasamy, Paul Francis, Mark Handley, Richard Karp, Scott Shenker Proceedings of ACM SIGCOMM ’01 Sections.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
EIΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Στόχοι Να εξηγήσουμε τι είναι τα δίκτυα υπολογιστών, ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες τους και ποιες οι πιο συνηθισμένες τοπολογίες τους. Να περιγράψουμε.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΙΚΤΥΑ ΕΛΕΓΧΟΥ» ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2004.
Οπτικά δίκτυα.
Καθυστέρηση σε δίκτυα μεταγωγής πακέτων
Μέσα μετάδοσης σημάτων
Επιλογή Μέσου Μετάδοσης
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 16
Ethernet και LANs.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ Εισαγωγή: Το Internet, Μοντέλο Διαχείρισης FCAPS Β. Μάγκλαρης 02/12/2013.
Τοπικά Δίκτυα.
Υπόστρωμα Ελέγχου Πρόσβασης Μέσου
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 1: Χρήση βασικών εργαλείων για συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου.
Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Multicasting. Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Multicasting Η διαδικασία της μετάδοσης πακέτων από μια πηγή προς τα μέλη μιας κλειστής ομάδας. Εφαρμογές όπου.
Η διευθύνσεις IP ενός δικτύου υπολογιστών. Τι είναι μια διεύθυνση IP γενικά Ποιες είναι οι 2 αρχιτεκτονικές (versions) Αρχιτεκτονική IPv4 IPv4 Subnetting.
3η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΓΩΓΗ - SWITCHING.
ΤCP/IP Τι είναι; Σύντομο Ιστορικό
ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τεχνικές Μεταγωγής Παράγραφος 1.5.
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΙΚΤΥΑ ΕΛΕΓΧΟΥ» ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2004.
ΗΜΥ 360: Δίκτυα Υπολογιστών. Εισαγωγή
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Δίκτυα & Ε π ικοινωνία Υ π ολογιστών Διάλεξη 7 η -
.ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.
Αξιόπιστη Επικοινωνία και Έλεγχος Ροής
Οπτικές τεχνολογίες δικτύων - ΙΙ
1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ. Δίκτυα Υπολογιστών.
Δρομολόγηση (Routing). Περίληψη Flooding Η Αρχή του Βέλτιστου και Δυναμικός Προγραμματισμός  Dijkstra’s Algorithm Αλγόριθμοi Δρομολόγησης  Link State.
Πρωτόκολλο Aloha με σχισμές (Slotted Aloha)
Δίκτυα Υπολογιστών (Γ’ έτος, ΣΤ’ εξ) Ύλη εξετάσεων, τρόπος αξιολόγησης, σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί έμφαση / προσοχή κατά την προετοιμασία για την.
Μεταγωγή (Switching) Πως σχηματίζουμε διαδίκτυα. Περίληψη Μεταγωγή Κυκλωμάτων (Circuit switching) Μεταγωγή Πακέτων (Packet switching) Μεταγωγή Εικονικών.
ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Μελέτη και Υλοποίηση Πιλοτικού Δικτύου IPv6 Επίβλεψη: Χρίστος Κ. Ζάχος Γκέκας Δημήτριος Παπαγεωργίου Ιωάννης.
Μεταγωγή (Switching) Πως σχηματίζουμε διαδίκτυα. Περίληψη Μεταγωγή Κυκλωμάτων (Circuit switching) Μεταγωγή Πακέτων (Packet switching) Μεταγωγή Εικονικών.
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗΣ (Multiple Access Protocols) Τύποι καναλιών Το πρόβλημα του ελέγχου μέσης προσπέλασης (Medium Access Problem) Στατική Κατανομή.
Τεχνολογία TCP/IP TCP/IP internet είναι ένα οποιοδήποτε δίκτυο το οποίο χρησιμοποιεί τα πρωτόκολλα TCP/IP. Διαδίκτυο (Internet) είναι το μεγαλύτερο δίκτυο.
Σύνοψη 1 Αρχές διαδικτύου 1.1 Αναδρομή – εισαγωγή
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 1: Χρήση βασικών εργαλείων για συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου.
Τι κρατάει το Internet μαζί? 1. Η διευθυνσιοποίηση (addressing): πως δηλ. αναφερόμαστε σε μια μηχανή στο δίκτυο. 2. Η δρομολόγηση (routing): πως να φτάσουμε.
Manchester encoding Κάθε bit έχει μία μετάβαση
Υποθέστε τρία τοπικά δίκτυα LAN όπως στο παρακάτω σχήμα.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ Αρχιτεκτονικές & Πρωτόκολλα Δρομολόγησης στο Internet (IΙ) Επίπεδο 2: Provider Backbone Bridges (mac-in-mac) Επίπεδο 2.5: Multi-Protocol.
Δίκτυα Υπολογιστών Κεφάλαιο 8. Επικοινωνία-Δίκτυα επικοινωνιών στην Ιστορία σύννεφα καπνού Φρυκτωρίες π.Χ. Ακουστικός και Υδραυλικός τηλέγραφος.
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση-Internet 7.5 Πρωτόκολλο ΙΡ (Internet Protocol)
Εισαγωγή Στις Τηλεπικοινωνίες Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών Διδάσκων: Χρήστος Μιχαλακέλης Ενότητα.
Δίκτυα Επικοινωνία και δίκτυα υπολογιστών. Η επικοινωνία και τα δίκτυα επικοινωνιών στην Ιστορία Φρυκτωρίες π.Χ. Πύρσεια 150 π.Χ.
Β. Μάγκλαρης 3/10/2016 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ Εισαγωγή Πρότυπο τριών Διαστάσεων Λειτουργίας Μοντέλο Διαχείρισης.
CSMA/CA στο Κατανεμημένα Ενσωματωμένα Συστήματα
Κεφάλαιο 4. Επίπεδο μεταφοράς
TCP/IP.
ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΓΩΓΗΣ
ΤΟΠΟΛΟΓΙΕΣ KAI ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΠΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ – ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ (TCP/IP)
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Το αυτοδύναμο πακέτο και η δομή του
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 16
Κεφάλαιο 7:Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Δίκτυα Κεφάλαιο 3.3.
Κεφάλαιο 4. Επίπεδο μεταφοράς
Δίκτυα & Επικοινωνία Υπολογιστών
Packet Delays Teaching assistant : Anastasia Rigaki.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τοπικά Δίκτυα

Περίληψη Ethernet Δίκτυα Δακτυλίου, (Token Ring) Άλλα Δίκτυα Σύνδεση Τοπικών Δικτύων. Αναμεταδότες, Γέφυρες, Μεταγωγείς, δρομολογητές και Πύλες (repeaters, hubs, bridges, switches, routers, gateways).

IEEE Standards IEEE 802: Local Area Networks 802.3: Ethernet 802.5: Token Ring 802.11: Wireless LANs 802.15: Bluetooth 802.16: Wireless MANs

Ethernet: Φυσικό Επίπεδο Καλωδιακές τοπολογίες Δύο κόμβοι δεν μπορούν να απέχουν απόσταση μεγαλύτερη από 2.5km Κάθε μονοπάτι δεν μπορεί να περιέχει περισσότερους από 4 αναμεταδότες (repeaters) Χρησιμοποιεί Κωδικοποίηση Manchester

Πλαίσιο Ethernet Διευθύνσεις: Ethernet IEEE 802.3 Bytes Data Source Address Destination Type Pad CRC 8 Preamble 6 0-46 2 4 0-1500 Ethernet IEEE 802.3 Data Source Address Destination Length Pad CRC 8 Preamble 6 0-46 2 4 0-1500 SOF Διευθύνσεις: Εκπομπής: broadcast (111…111) Πολύεκπομπής: multicast (1***…***) Σημείο προς σημείο: unicast (0***…***)

Μέγιστο και Ελάχιστο Πλαίσιο. Μέγιστο πλαίσιο: 1500 bytes από δεδομένα Ελάχιστο Πλαίσιο: για το «κλασσικό» 10Mbps Ethernet είναι 64 Bytes! Πώς αποφάσισαν για αυτά τα μεγέθη; Ο λόγος για το μέγιστο είναι ιστορικός από την αποχή που η μνήμη ήταν ακριβή! Για το ελάχιστο ο λόγος είναι τεχνικός! Το Ethernet εάν δεν ανιχνεύσει σύγκρουση, υποθέτει πως το πλαίσιο παραλήφθηκε χωρίς πρόβλημα! Επομένως, εάν μια μετάδοση τελειώσει και η σύγκρουση ανιχνευθεί αργότερα, τότε το Ethernet δεν θα ξέρει ότι πρέπει να ξαναστείλει το πλαίσιο!

Μέγιστο και Ελάχιστο Πλαίσιο. Ποίος ο μέγιστος χρόνος ανίχνευσης σύγκρουσης; d d d Η μέγιστη απόσταση d είναι 2.5Km και η «με επιστροφή» καθυστέρηση διάδοση είναι περίπου 50μsec. Στο κλασσικό 10Mbps Ethernet, αυτή η καθυστέρηση συνεπάγεται ελάχιστο πλαίσιο 10Μbps*50μsec  512bits= 64 Bytes

Δυαδική Εκθετική Οπισθοδρόμηση (Binary Exponential Backoff) Μόλις ανιχνευθεί σύγκρουση τότε ο χρόνος μοιράζεται σε διακριτά διαστήματα διάρκειας 2τ όπου τ είναι η καθυστέρηση διάδοσης. Το πλαίσιο επαναμεταδίδεται αμέσως με πιθανότητα 0.5 ή με ένα διαστήματα καθυστέρηση με πιθανότητα 0.5. Εάν υπάρξει ξανά σύγκρουση τότε το πλαίσιο επαναμεταδίδεται με καθυστέρηση 0, 1, 2, ή 3 διαστήματα, όλα με πιθανότητα 0.25. Εάν ένα πλαίσιο συγκρουστεί n φορές, τότε, πριν επαναμεταδοθεί περιμένει ένα τυχαίο διάστημα μεταξύ 0 και min{1023, 2n-1}. Μετά από 16 συγκρούσεις τότε ο αλγόριθμος σταματά και στέλνει μήνυμα στο ψηλότερο επίπεδο (επίπεδο δικτύου).

Απόδοση του Ethernet k-σταθμοί. Η πιθανότητα με την οποία κάποιος σταθμός επιτυγχάνει να «κερδίσει» το κανάλι Ps μεγιστοποιείται όταν p=1/k και Ps  1/e όσο το k∞. Ο μέσος αριθμός περιόδων ανταγωνισμού Ο μέσος χρόνος μετάδοσης ενός πλαισίου είναι Τ, τότε η απόδοση του καναλιού είναι

Απόδοση του Ethernet Εάν k∞, τότε Ps=1/e και ο μέσος αριθμός διαστημάτων ανταγωνισμού ανά πλαίσιο είναι 1/Ps=e. Οπόταν το μέσο διάστημα ανταγωνισμού είναι 2τe=2Le/c όπου L είναι το μήκος του καλωδίου. Η μέση διάρκεια ενός πλαισίου είναι Τ=F/B, όπου F είναι το μέσο μέγεθος ενός πλαισίου σε bits και B είναι το εύρος ζώνης (bandwidth) του καναλιού.

Switched Ethernet Ο αριθμός των χρηστών που ανταγωνίζονται για πρόσβαση στο ίδιο κανάλι μοιράζεται

Fast and Gigabit Ethernet Δίλημμα: Επανασχεδιασμός του Ethernet ή αναβάθμιση του Ethernet; Ελάχιστο μέγεθος πλαισίου και μέγιστη απόσταση την οποία καλύπτει το Ethernet. Αυξάνοντας την ταχύτητα του Ethernet συνεπάγεται ότι ο χρόνος μετάδοσης πλαισίων μειώνεται. Μειώνοντας τον χρόνο μετάδοσης ενός πλαισίου, πρέπει ή να αυξήσουμε το ελάχιστο μέγεθος πλαισίων ή να μειώσουμε το μήκος του καλωδίου. Για το Gigabit Ethernet εάν το ελάχιστο μέγεθος πλαισίου παραμείνει 64 bytes συνεπάγεται ότι το μέγιστο μήκος καλωδίου δεν μπορεί να ξεπερνά το 25m! Υποχρεωτικά το μέγεθος του ελάχιστου πλαισίου πρέπει να αυξηθεί.

Γιατί το Ethernet παρουσιάζεται «διαχρονικό» Εφαρμόζει την αρχή του KISS Keep It Simple, Stupid! Απλό, συνεπάγεται φθηνό Είναι εύκολο στη διαχείριση. Δεν υπάρχει αναγκαίο λογισμικό που να χρειάζεται… Είναι εύρωστο (robust) και δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα. Λειτουργεί ικανοποιητικά με το TCP/IP.

Δίκτυα Δακτυλίου (IEEE 802.5) Όλοι οι κόμβοι είναι τοποθετημένοι σε ένα δακτύλιο. Εκπέμπει μόνο ο κόμβος ο οποίος έχει τη σκυτάλη (token). Ένα πλαίσιο περνά από όλους τους κόμβους του δακτυλίου. Ο κόμβος ο οποίος μετάδωσε ένα πλαίσιο είναι υπεύθυνος να το αφαιρέσει από τον δακτύλιο αφού συμπληρώσει κύκλο. Επίσης ο κόμβος είναι υπεύθυνος να ελευθερώσει τη σκυτάλη είτε μόλις ολοκληρώσει την μετάδοση του πλαισίου είτε μόλις αφαιρέσει το πλαίσιο από τον δακτύλιο. Κάθε πλαίσιο που επιστρέφει στο αποστολέα περιέχει επίσης και bits επαλήθευσης (A και C).

Δίκτυα Δακτυλίου (IEEE 802.5) Τι μπορεί να πάει λάθος; Καθυστέρηση: Υπάρχει μέγιστος επιτρεπτός χρόνος κατά τον οποίο κάθε κόμβος μπορεί να κρατεί τη σκυτάλη (Token Holding Time (THT)). Υπάρχεί μέγιστος επιτρεπτός χρόνος για να συμπληρώσει μια περιστροφή η σκυτάλη (Target Token Rotation Time) Απώλεια της σκυτάλης. Κάθε κόμβος μετρά το χρόνο από τη προηγούμενη σκυτάλη. Αν αυτός υπερβαίνει τα 2.5ms, τότε ζητά τη σκυτάλη. Αν δεν υπάρχει κόμβος με ψηλότερη προτεραιότητα, τότε ο κόμβος αυτός ξαναδημιουργεί τη σκυτάλη. «Επείγοντα» πλαίσια Η σκυτάλη υποστηρίζει επίσης Προτεραιότητες

Σύνδεση μεταξύ Τοπικών Δικτύων Αναμεταδότες (repeaters): Απλά αναμεταδίδουν ένα πλαίσιο μεγαλώνοντας την ισχύ του σήματος. Είναι καθαρά συσκευή του φυσικού επιπέδου. Hubs Συσκευή φυσικού επιπέδου Όλοι οι κόμβοι λαμβάνουν όλα τα μηνύματα Υπάρχει η περίπτωση σύγκρουσης πλαισίων! A D E C F Β G H

Γέφυρες (Bridges) Συσκευή του στρώματος «ζεύξης δεδομένων» Συνδέει μεταξύ τους δύο ή περισσότερα τοπικά δίκτυα Είναι επιθυμητό να έχουν τη δυνατότητα να συνδέουν ανομοιογενή τοπικά δίκτυα (π.χ. IPv4, IPv6, AppleTalk, ATM, OSI, …) Οι Γέφυρες δρομολογούν πλαίσια σύμφωνα με τις διευθύνσεις των πλαισίων. (Σε αντίθεση με τους δρομολογητές (routers) οι οποίοι δρομολογούν πακέτα σύμφωνα με τη διεύθυνση IP). Είναι επίσης επιθυμητό όπως οι γέφυρες λειτουργούν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια διαμόρφωσης (configuration – plug and play). Προς μεγάλη έκπληξη αυτό είναι εφικτό!

Γέφυρες (Bridges)

Γιατί Γέφυρες Καλύτερη οργάνωση σε λογικά τμήματα. Απόσταση μεταξύ κόμβων του ιδίου δικτύου. Μη αποδοτική σύνδεση μεταξύ απομακρυσμένων κόμβων. Η απόσταση μεταξύ κόμβων υπερβαίνει τα 2.5Km. Υποδιαίρεση της κυκλοφορίας (λιγότερες συγκρούσεις) Αξιοπιστία του συστήματος από «κακούς» κόμβους οι οποίοι εκπέμπουν συνεχώς Ασφάλεια. Ένα πλαίσιο μπορεί να διαβαστεί από οποιοδήποτε κόμβο (promiscuous mode)…

Λειτουργία Γεφυρών Διαβάζει την διεύθυνση παραλήπτη από τα πλαίσια από κάθε δίκτυο. Προωθεί τα πλαίσια στο δίκτυο στο οποίο βρίσκεται ο παραλήπτης Εάν δεν ξέρει που βρίσκεται ο παραλήπτης, τότε προωθεί το πλαίσιο σε όλα τα δίκτυα εκτός από το δίκτυο από όπου προήλθε. Κτίζει δυναμικά το πίνακα δρομολόγησης (routing table) διαβάζοντας επίσης το διεύθυνση του αποστολέα.