Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TO ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Ορισμός της Απαρίθμησης (Λεμονίδης, 1994)
Η ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Αφροδίτη Τέλη Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Τμήμα ένταξης 1ο Πεύκων
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Ποια είναι τα παιδιά με προβλήματα όρασης;
Ο ρόλος του Ψυχολόγου στη διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Διαφοροδιαγνωστικοί παράγοντες Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Μαθησιακές Δυσκολίες Μάθημα: Εισαγωγή στην Επιστήμη της Ειδικής Αγωγής Διδάσκουσα: Β. Λαμπροπούλου.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη Διδάσκουσα Πόταρη Δ. Καρατράσογλου Αθανασία Δ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Δυσαριθμησία Καλησπεράκη Πόπη Τμήμα Ένταξης 7ου Δημ. Σχ. Ρεθύμνου.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΙΙ 2η ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΑΣΗΜΙΝΑ ΡΗΓΑ PHD.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Δυσκολίες των Μαθηματικών
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Προπονούμαι στην προπαίδεια
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας Ο Kosc (1970α, 192 και 1974, 165) όρισε τη δυσαριθμησία σε σχέση με το κεντρικό νευρικό σύστημα (εγκέφαλο), ως: «μια δομική διαταραχή των μαθηματικών ικανοτήτων, η οποία έχει την απαρχή της σε μια γενετική ή εκ γενετής (congenital) διαταραχή εκείνων των μερών του εγκεφάλου τα οποία είναι το άμεσο ανατομικο-φυσιολογικό υπόστρωμα της ωρίμανσης των μαθηματικών ικανοτήτων, που είναι επαρκείς για την ηλικία του, χωρίς ταυτόχρονη διαταραχή των γενικών διανοητικών λειτουργιών»

Άλλοι ορισμοί της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας Σύμφωνα με την αμερικανική Ψυχιατρική Ένωση η Αναπτυξιακή Δυσαριθμησία (Developmental dyscalculia ) είναι μια γνωστική διαταραχή της παιδικής ηλικίας που επηρεάζει την ικανότητα ενός κατά τα άλλα έξυπνου και φυσιολογικού παιδιού να μάθει Αριθμητική (American Psychiatric Association 1987). Οι Baroody & Ginsburg (1991), ορίζουν τη δυσαριθμησία ως μια ειδική διαταραχή στη μάθηση των μαθηματικών εννοιών και υπολογισμών που συνδέεται με μια οργανική δυσλειτουργία. Η Lerner (1993, 472) αναφέρει ότι ο όρος δυσαριθμησία παραπέμπει σε μία σοβαρή δυσκολία στη μάθηση και χρήση των Μαθηματικών. Όπως και η δυσλεξία, ένας όρος που χρησιμοποιείται για μια σοβαρή αναγνωστική δυσκολία έτσι και η δυσαριθμησία έχει μια ιατρική (νευρολογική) διάσταση.

Ικανότητες και ανεπάρκειες των παιδιών με δυσαριθμησία (D. Johnson & H Ικανότητες και ανεπάρκειες των παιδιών με δυσαριθμησία (D. Johnson & H. Myklebust, 1967) Διαταραχές στην οπτικοχωρική αντίληψη και οργάνωση Καλές ακουστικές ικανότητες και πρώιμη ομιλία Υψηλό αναγνωστικό επίπεδο, με την έννοια της αποκωδικοποίησης των γραπτών συμβόλων, αφού η κατανόηση του κειμένου είναι συνήθως περιορισμένη. Διαταραγμένη εικόνα σώματος Δυσκολίες στον οπτικοκινητικό συντονισμό που μπορεί να φτάνει μέχρι τη δυσγραφία Έλλειψη κοινωνικής ενσυναισθησίας, δηλαδή σωστά ανεπτυγμένης ικανότητας για εκτίμηση κοινωνικών καταστάσεων και αντίληψη των συναισθημάτων των άλλων. Υψηλότερες επιδόσεις στα λεκτικά από τα μη λεκτικά μέρη των τεστ.

Μορφές δυσαριθμησίας (Kosc, 1974) Λεκτική. Εκδηλώνεται με τη δυσκολία κατανόησης και χρήσης μαθηματικών όρων και την αδυναμία λεκτικής απόδοσης των μαθηματικών σχέσεων Πρακτογνωστική. Εκδηλώνεται με τη δυσκολία μαθηματικού χειρισμού πραγματικών αντικειμένων και εικόνων. Λεξιλογική. Εκδηλώνεται με την αδυναμία αναγνώρισης μαθηματικών συμβόλων. Γραφολογική. Εκδηλώνεται με τη δυσκολία στη γραπτή απόδοση μαθηματικών συμβόλων. Ιδεογνωστική. Σχετίζεται με τη δυσκολία κατανόησης μαθηματικών ιδεών και σχέσεων. Λειτουργική. Αναφέρεται στην αδυναμία εκτέλεσης αριθμητικών πράξεων.

Μαθηματικές δυσκολίες των παιδιών με δυσαριθμησία (D. Johnson & H Μαθηματικές δυσκολίες των παιδιών με δυσαριθμησία (D. Johnson & H. Myklebust, 1967) Στις αντιστοιχίσεις ένα προς ένα Στη σύνδεση των συμβόλων των αριθμών με τις ποσότητες που αντιπροσωπεύουν Στη σύνδεση των ακουστικών και οπτικών συμβόλων των αριθμών Στην κατανόηση των σχέσεων μέρους – όλου Στην κατάκτηση της έννοιας της διατήρησης Στην κατανόηση και διάκριση των συμβόλων των πράξεων Στην κατανόηση της αξίας θέσης των ψηφίων Στη συγκράτηση και χρήση των αλγορίθμων Στις μετρήσεις μεγεθών, ποσοτήτων, όγκων Στην ανάγνωση χαρτών και γραφικών παραστάσεων Στην κατάστρωση σχεδίου επίλυσης προβλημάτων

Επιλέγουμε μία απλή μορφή της πράξης που δυσκολεύει το παιδί. Ειδικές τεχνικές και διευθετήσεις για να διδάξουμε Μαθηματικά σε παιδιά με δυσαριθμησία Επιλέγουμε μία απλή μορφή της πράξης που δυσκολεύει το παιδί. Προφορική περιγραφή του σκοπού, των πρακτικών εφαρμογών και των σταδίων της αριθμητικής πράξης από το δάσκαλο. Προφορική λεπτομερειακή παρουσίαση των διαδοχικών βημάτων εκτέλεσης της πράξης από το δάσκαλο. Προφορική παρουσίαση των βημάτων της πράξης από το παιδί, όπως παρουσιάστηκαν προηγουμένως. Γραπτή παρουσίαση των κανόνων εκτέλεσης της πράξης από το παιδί, για να χρησιμοποιηθούν οποτεδήποτε κριθεί αναγκαίο. Παράλληλη εκμάθηση κανόνων και αποστήθιση απλών πράξεων (προπαίδεια). Εξοικείωση του μαθητή με την οπτική πλευρά της εκτέλεσης της πράξης και την αντιστοίχιση κανόνων με πραγματικές ενέργειες. Ο μαθητής καθοδηγεί με προφορικές εντολές το δάσκαλο ή ένα συμμαθητή του στην εκτέλεση της πράξης που μαθαίνει.

Εκτέλεση της πράξης με γραπτά σύμβολα Ειδικές τεχνικές και διευθετήσεις για να διδάξουμε Μαθηματικά σε παιδιά με δυσαριθμησία Εισαγωγή του χειροπιαστού υλικού και επεξήγηση της μαθηματικής πλευράς της πράξης. Χρησιμοποιούμε ποικιλία υλικών και ο ρυθμός είναι αργός. Εκτέλεση της πράξης με γραπτά σύμβολα Μέριμνα για την αντιμετώπιση των γραφοκινητικών προβλημάτων και των προβλημάτων προσανατολισμού στο χώρο. Εξάσκηση στην ανάγνωση των ασκήσεων Χρησιμοποίηση μικροϋπολογιστή για έλεγχο των απαντήσεων. Καταγραφή και ανάλυση των λαθών του μαθητή Γενίκευση και μεταφορά της μάθησης.