ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ρατσισμός-Bulling.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Αποδόσεις αιτίων.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ηλεκτρονικά παιχνίδια και επιθετικότητα.  Με τον όρο ηλεκτρονικό παιχνίδι αναφερόμαστε σε οποιοδήποτε παιχνίδι παίζεται με τη χρήση κάποιας ηλεκτρονικής.
Η ομάδα:Βία στα σχολεία…
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
Επιθετικότητα και Προ-κοινωνική Συμπεριφορά
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ

Ορισμοί Επιθετικότητα: Κάθε συμπεριφορά ενάντια σε άλλο άτομο, η οποία έχει ως στόχο να προκαλέσει σωματική ή ψυχική βλάβη και το θύμα θα προσπαθήσει να την αποφύγει (Bushman & Anderson, 2001; Geen, 2001). Βία: Μια ακραία μορφή επιθετικότητας στην οποία στόχος είναι η πρόκληση σωματικής βλάβης (τραυματισμός).

Θεωρίες Επιθετικότητας  Θεωρία Ενστίκτου (Freud, 1950; Lorenz, 1969): η επιθετικότητα αποτελεί έμφυτο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας. Από τη γέννηση μας διαθέτουμε ένα επιθετικό ένστικτο το οποίο καθιστά την εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς αναπόφευκτη.  Μοντέλο Απογοήτευσης-Επιθετικότητας (Dollard, Doob, Miller, Mower & Sears, 1939): (α) η απογοήτευση οδηγεί σε μία μορφή επιθετικότητας και (β) η επιθετικότητα πηγάζει από την απογοήτευση.

Θεωρίες Επιθετικότητας  Θεωρία Κοινωνικής Μάθησης (Bandura, 1973): Η επιθετικότητα αποτελεί κοινωνική συμπεριφορά που μαθαίνεται και ως τέτοια αποκτάται, μέσω της άμεσης ενίσχυσης και της παρατήρησης.  Θεωρία Ηθικού Διαλογισμού (Bredemeier, 1983): Η ηθική κρίση του ατόμου αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα στη μελέτη της επιθετικότητας, η θεώρησή της μπορεί να γίνει μέσα από τις ηθικές αξίες του ατόμου. Επιθετικότητα ως εχθρική συμπεριφορά (ενδογενή αίτια). Επιθετικότητα ως μέσο πρόκλησης σωματικής βλάβης (εξωγενή αίτια). Επιθετικότητα ως μέσο ενεργοποίησης του ατόμου που ενθαρρύνεται από εξωτερικούς παράγοντες.

Είδη Επιθετικότητας Σωματική Επιθετικότητα Λεκτική Επιθετικότητα Ψυχολογική Επιθετικότητα

Επιθετικότητα στο Κοινωνικό Περιβάλλον Ο τρόπος προσέγγισης της επιθετικότητας διαφέρει στα δύο φύλα (Eagly & Steffen, 1986). Οι γυναίκες παρουσιάζουν χαμηλότερα επίπεδα φανερής επιθετικότητας στη καθημερινότητά τους σε σύγκριση με τους άντρες (Frost & Averill, 1982).

Επιθετικότητα στο Κοινωνικό Περιβάλλον Οι άντρες παρουσιάζουν ακραίο ανταγωνισμό και επιδοκιμάζουν την επιθετικότητα (Eagly & Steffen, 1986). Οι γυναίκες χρησιμοποιούν, κυρίως, την ψυχολογική επιθετικότητα ενώ οι άντρες προσπαθούν να την αποφύγουν (Eagly & Steffen, 1986).

Επιθετικότητα στο Κοινωνικό Περιβάλλον Υψηλότερες στατιστικές διαφορές στην επιθετικότητα στις μικρές ηλικίες μεταξύ των δύο φύλων (Knight et al., 2002). Οι στατιστικές διαφορές στην επιθετικότητα των φύλων μειώνεται όταν στόχος της επίθεσης είναι γυναίκες (Knight et al., 2002). Σημαντικά μικρότερη στατιστική διαφορά των δύο φύλων στην λεκτική επιθετικότητα σε σύγκριση με την σωματική επιθετικότητα (Knight et al., 2002).

Επιθετικότητα στο Κοινωνικό Περιβάλλον Οι άντρες παρουσίασαν υψηλότερα επίπεδα σωματικής επιθετικότητας από τις γυναίκες (Harris & Knight-Bohnhoff, 1996). Οι άντρες στρατιωτικοί πίστευαν ό,τι θα είναι πιο επιθετικοί από τις γυναίκες (Harris & Knight-Bohnhoff, 1996). Η ηλικία και η εκπαίδευση ήταν συσχετιζόμενα αρνητικά με την εκδήλωση επιθετικότητας και στα δύο φύλα (Harris & Knight-Bohnhoff, 1996).

Επιθετικότητα στο Κοινωνικό Περιβάλλον Οι άντρες ανέφεραν ίση χρήση της άμεσης και έμμεσης επιθετικότητας (Richardson & Green, 1999). Οι γυναίκες ανέφεραν περισσότερη χρήση της έμμεσης επιθετικότητας σε σχέση με την άμεση επιθετικότητα (Richardson & Green, 1999). Στα δύο φύλα δεν διέφερε η συχνότητα χρησιμοποίησης της έμμεσης επιθετικότητας (Richardson & Green, 1999).

Επιθετικότητα στο Σχολικό Περιβάλλον Μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα αποτελεί η έξαρση της βίας και της επιθετικότητας στο περιβάλλον του σχολείου (Telama, 1999; Shields & Bredemeier, 2001). Οι μαθητές που τυγχάνουν κακομεταχείρισης μπορεί με τη σειρά τους να κακοποιήσουν τους πιο αδύναμους μαθητές της τάξης (Αρτινοπούλου, 2001).

Επιθετικότητα στο Σχολικό Περιβάλλον Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες έρευνες τονίζουν τη σημασία της επιρροής κοινωνικών παραγόντων για τη μείωση επιθετικών συμπεριφορών (Παπαϊωάννου, 2000). Οι μαθητές που δεν έχουν γονείς ή είναι χωρισμένοι οι γονείς είναι πιο επιρρεπείς να υιοθετήσουν επικίνδυνες στάσεις και συμπεριφορές, όπως η επιθετικότητα (Παπαϊωάννου, 2000).

Διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα Τα αγόρια είναι πιο προσανατολισμένα στον εαυτό, εκδηλώνουν τάση για επιθετικές συμπεριφορές και εμφανίζουν μειωμένη αντίληψη ηθικών προσανατολισμών σε σχέση με τα κορίτσια (Βατάλη, Ζαχαριάδης & Τσορμπατζούδης, υπό δημοσίευση). Οι μαθητές θεώρησαν περισσότερο νόμιμες τις αθλητικές επιθετικές ενέργειες και αποδέχτηκαν περισσότερο την επιθετική συμπεριφορά σε σύγκριση με τις μαθήτριες (Conroy et al., 2001).

Διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα Τα αγόρια παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα επιθετικότητας από τα κορίτσια. Καθώς αυξάνεται η ηλικία των μαθητών αυξάνονται και τα επίπεδα της επιθετικότητας (Bredemeier, 1994). Είναι μεγαλύτερο το ποσοστό των αγοριών που συμμετείχε σε περιστατικά βίας στο σχολείο σε σύγκριση με των κοριτσιών (Αρτινοπούλου, 2001).

Διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα Η επιθετικότητα είναι υπαρκτή και στα δύο φύλα. Τα αγόρια εκδηλώνουν διαφορετικές μορφές επιθετικότητας από τα κορίτσια (Crick & Grotpeter, 1995).

…Γενικά Η επιθετικότητα σχετίζεται με: Το περιβάλλον Τα κίνητρα Τους προσανατολισμούς επίτευξης Τους ηθικούς προσανατολισμούς Η επιθετικότητα είναι μία συμπεριφορά και μπορεί να είναι ευπαθής στις αλλαγές κατά τη διάρκεια της ζωής του ατόμου.

Αιτίες διαφορών των δύο φύλων Η διαφοροποίηση αγοριών και κοριτσιών αποδίδεται στο διαφορετικό τρόπο κοινωνικοποίησης και εσωτερίκευσης των κοινωνικών και ηθικών αξιών (Hyde, 1984). Οι πατριαρχικές κοινωνίες θέλουν τις γυναίκες υποτακτικές, υπάκουες και καθόλου επιθετικές (Χαραχούσου, 2002).

Αιτίες διαφορών των δύο φύλων Τα μικρά κορίτσια ενθαρρύνονται και επιβραβεύονται αν είναι ευγενικά και καλοπροαίρετα (Warren-Holland et al., 1987). Το να παλεύει η κοπέλα δεν συμβαδίζει με την θηλυκότητα αντίθετα αυτός ο ρόλος εξουσιοδοτείται στον άντρα, στους οποίους πάντα προστρέχουν για βοήθεια (Χαραχούσου, 2002).