ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2011 – 2012 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ - Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή έχει 28 σχολεία (14 Δημοτικά & 14 νηπιαγωγεία) - Η Δευτεροβάθμια έχει 14 σχολεία (5.
Advertisements

ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α’ Βαθμίδας Σύρου
Γιάννα Νικηφόρου : ΙΟΣ Ο ιός είναι μη αυτοτελής μορφή ζωής, που δρα μολύνοντας τα κύτταρα ενός οργανισμού, ενσωματώνοντας το γενετικό του υλικό στο γονιδίωμα.
ΜΑΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤ΄1.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΟΣΤΟΣ-ΑΡΧΑΙΟ ΣΤΗΜΟΝΙ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ 7 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΕΙ
Τυρί-Φέτα Η φέτα και γενικότερα το τυρί είναι ένα πολύ διαδεδομένο προϊόν στην χώρα μας και μαζί με το ελαιόλαδο αποτελούν βασικά προϊόντα της διατροφής.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ-ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Οθόνες από το εκπαιδευτικό λογισμικό: Υπόδειγμα προγράμματος οριοθέτησης διδασκαλίας και εκπαίδευσης στην ιστορία και γεωγραφία με τη μαθητική αυτενέργεια.
Οδυσσέας.
Ομήρου Οδύσσεια.
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
Αρχαία Ελλάδα Μάνος Καλαβάτσης Οι 12 θεοί του Ολύμπου Οι Μυθικοί ήρωες
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Τι σημαίνει ο όρος έκφραση ; ΕΚΦΡΑΣΗ: Ο όρος έκφραση προέρχεται από την αρχαία ελληνικ ή γραμματεία >.Συγκεκριμένα από την αρχαιότητα ο όρος έκφραση σήμαινε.
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
Διδακτικό Σενάριο ΟΜΗΡΟΥ Οδύσσειας α 1-426
ΚΟΙΝΑ & ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
η περιφέρεια στο επίκεντρο της ανάπτυξης
ΑΡXAIA ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Δρ. Χαρά Κοσεγιάν Οκτώβρης 2011 Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες.
2ο Γυμνάσιο Αριδαίας Α’ Γυμνασίου
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Οδυσσέας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
Η φιλοξενία στην ομηρική και στη σημερινή εποχή. Μάθημα: ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Μαθήτρια: Χαρά Λύκου.
Δ5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αρχαία Ιστορία.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΑΕΦΦ 100 Γ΄ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014). Ο πολιτισμός του άσματος (8 ος -5 ος αιώνας)  Προφορική κοινωνία  Προφορική μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών.
ΟΔΟΝΤΟΦΡΑΚΤΟ ΚΡΑΝΟΣ Φανή Λαζάρου-Τρανού ΣΤ ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΙΡΚΗ.
«Αρχαία ελληνική γραμματεία: Ομήρου Οδύσσεια»
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
η περιφέρεια στο επίκεντρο της ανάπτυξης
Αντιλήψεις για τους συνανθρώπους μας.
ΥΛΗ 2017  1) Γενικά για το έπος (βασικά από το έγγραφο στο eclass με όνομα: 1.ΑΕΦ120.ΕΙΣΑΓΩΓΗ, Cambridge Companion to Homer, κεφ. 14 Α. Lesky, Iστορία.
Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’ Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΜΟΝΩΝΥΜΟΥ ΜΕ
ΕΣΤΙΑ-ΙΕΡΟΣ ΤΟΠΟΣ-ΒΩΜΟΣ
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Βενιζέλου Κατερίνα –ΠΕ02.  Μάθημα : Οδύσσεια, τάξη : Α΄ Γυμνασίου επανάληψη – γενική θεώρηση  Αξιοποίηση περιβάλλοντος πρακτικής και εκγύμνασης “παίζοντας.
2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου
η περιφέρεια στο επίκεντρο της ανάπτυξης
Γυμνάσιο Δρεπάνου Αργολίδας
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
η περιφέρεια στο επίκεντρο της ανάπτυξης
Οδύσσεια Ελισάβετ Χατζηθεοδωρίδου Άννα Χατζηαθανασίου Ευαγγελία Ρουμπούλη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΛΥΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΠΟΣ Έπος (<έπω=λέγω) Λόγος,διήγηση αφηγηματικό ποίημα με Λόγος,διήγηση αφηγηματικό ποίημα με περιεχόμενο μυθολογικό, διδακτικό,ηρωικό

2 είδη έπους Α) διδακτικό (Ησίοδος) Β) ηρωικό (Ιλιάδα, Οδύσσεια): κατορθώματα ηρώων και θεών

Γνωρίσματα ηρωικού έπους Μυθοποιημένα γεγονότα μακρινού παρελθόντος σαν αληθινά Αντικειμενικός χαρακτήρας (εκφράζει την κοινωνία στην οποία δημιουργείται)

Ο ΕΠΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΧΡΟΝΟΣ-ΧΩΡΟΣ-ΚΟΣΜΟΣ ΕΠΩΝ ΙΛΙΑΔΑ Θυμός Αχιλλέα -51 μέρες Πόλεμος Ιλίου (Τροίας)- 10 χρόνια Εποχή →μυκηναϊκή 12ος αιώνας π.Χ. ΟΔΥΣΣΕΙΑ Αγώνας Οδυσσέα για νόστο στην Ιθάκη (10 χρόνια) Οι περιπέτειές του σε 41 μέρες Εποχή → μυκηναϊκή 12ος αιώνας π.Χ.

Δυτική Μικρά Ασία -αποικίες ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΩΝ ΧΡΟΝΟΣ Γεωμετρική εποχή (8ος αιώνας π.Χ.) ΤΟΠΟΣ Δυτική Μικρά Ασία -αποικίες

•Πολιτισμικές διαστρωματώσεις •αναχρονισμοί Στα έπη υπάρχουν: •Πολιτισμικές διαστρωματώσεις •αναχρονισμοί

Έπη: στοιχεία 2 κόσμων Μυκηναϊκή εποχή Ηρωικός κόσμος Πόλεμοι Μυθοποιημένα γεγονότα Γεωμετρική εποχή Ανάπτυξη εμπορίου Ειρηνικά έργα: ναυτιλία, ίδρυση πόλεων Πολιτικές συγκρούσεις: βασιλεία→ αριστοκρατία

ΑΟΙΔΟΙ ΚΑΙ ΡΑΨΩΔΟΙ ΑΟΙΔΟΙ (<άδω:τραγουδώ) ΡΑΨΩΔΟΙ (<ράπτω+ωδή) Παλιοί προομηρικοί επικοί ποιητές Τραγουδούσαν με συνοδεία κιθάρας/φόρμιγγας Αυτοσχεδίαζαν Εμπνέονταν από τη Μούσα Τραγουδούσαν σε ανάκτορα Περιζήτητοι ΡΑΨΩΔΟΙ (<ράπτω+ωδή) Διαδέχτηκαν τους αοιδούς Απήγγελαν όρθιοι κρατώντας ραβδί, σύμβολο εξουσίας από τους θεούς Δεν αυτοσχεδίαζαν Ανήκαν σε επαγγελματικά σωματεία/ταξίδευαν και παρουσίαζαν έπη σε γιορτές Παίρναν μέρος σε ραψωδικούς αγώνες Ο Όμηρος: απ’ τους πρώτους ραψωδούς/τυφλός;;

Πώς απομνημόνευαν οι αοιδοί; 1)Διέθεταν ταλέντο 2)Εκπαιδεύονταν από παλαιότερους 3)Τυπικές σκηνές επαναλαμβάνονταν 4)Εξάμετρος στίχος

ΑΟΙΔΟΣ ΡΑΨΩΔΟΣ

Η Μούσα εμπνέει τον ποιητή

ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Μακραίωνη επική παράδοση Λαϊκή μυθιστορία γυρισμού ξενιτεμένου & της κόρης που δοκιμάζει σε αγώνα υποψήφιους μνηστήρες Μυθοποιημένες περιπέτειες ναυτικών/στοιχεία παραμυθιών Στοιχεία από οικονομική, πολιτική, πολιτισμική κατάσταση γεωμετρικής εποχής (εποχής ποιητή)

Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΕΠΩΝ Σώθηκαν ολόκληρα Ψυχαγωγούσαν & δίδασκαν τους αρχαίους Έλληνες (αποτελούσαν μάθημα στα σχολεία) Άσκησαν επίδραση σε αρχαία ελληνική και λατινική λογοτεχνία και τέχνη (αγγειογραφία-ζωγραφική-γλυπτική) Εμπνέουν ακόμη λογοτέχνες-καλλιτέχνες- σκηνοθέτες- καρτουνίστες.

ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΠΩΝ –ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥΣ Επίσημη καταγραφή Πότε; 6ος αι.πΧ. Πού; Αθήνα (Πεισίστρατος) Με τι ευκαιρία; Γιορτή Παναθηναίων Διαίρεση Σε 24 ραψωδίες κάθε έπος- με ένα τίτλο η καθεμιά Ιλιάδα: με κεφαλαία γράμματα (Α-Ω) Οδύσσεια: με μικρά γράμματα (α-ω)

ΘΕΜΑΤΑ –ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Κεντρικό θέμα: ο αγώνας του Οδυσσέα: Γυρίσει στην Ιθάκη Να ξαναπάρει τη θέση του στο παλάτι του και στο λαό του Συπληρωματικό θέμα:η αναζήτησή του από τη γυναίκα του, Πηνελόπη, και το γιο του, Τηλέμαχο

Οδύσσεια =μεταπολεμικό έπος Γιατί; 1)Αναδεικνύει προβλήματα μετά τον Τρωικό πόλεμο 2)κοινωνικές &πολιτικές ανακατατάξεις (βασιλείς→ευγενείς) Άρα:όχι πολεμικός ηρωισμός αλλά αγώνας καρτερικός

Πηνελόπη Τηλέμαχος&Οδυσσέας Πηνελόπη Τηλέμαχος&Οδυσσέας