Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Advertisements

ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
ΜΟΔΑ ΚΑΙ 60’s.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
William Shakespeare The merchant of Venice Ο Ε ΜΠΟΡΟΣ Τ ΗΣ Β ΕΝΕΤΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΑ Θ ΕΜΑΤΑ Ε ΡΓΟΥ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Επικοινωνία στο χώρο εργασίας
Σύλβια Καραιωσηφιδου Μάγδα Κουκότσικα Νικολέτα Μελισσαρίδου Ιωάννα Μηλιώτη.
Σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας Συντάκτριες: Κωνσταντίνα Βέργου, Σοφία Βέργου, Ελένη Καρβουνίδου, Εύη Τοψαχαλίδου.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Λήψη Αποφάσεων στην Ομάδα Γιάννης Ρουσσάκης.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
Ο ανατρεπτικός Ευριπίδης
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Η ομορφότερη γυναίκα στα αρχαία χρόνια!
ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Πιστεύετε σε κάποια θρησκεία ;
Αθλητισμός στην πόλη μας
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο»
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή
Στέλλα Βιολάντη.
ΦΥΛΛΟ.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Η καθημερινή μέρα μιας γυναίκας και ενός άντρα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη Σωτηρία Φραγκιαδάκη Έλενα Τζαβάρα

Στην εποχή του Ευριπίδη οι γυναίκες θεωρούνταν κατώτερες των ανδρών Στην εποχή του Ευριπίδη οι γυναίκες θεωρούνταν κατώτερες των ανδρών. Αυτός ήταν και λόγος για τον οποίο οι γυναίκες δίνονταν ως λάφυρα.

Ακόμα, η γυναίκα έπρεπε να φέρεται με αξιοπρέπεια και σεβασμό στον σύζυγο της αλλιώς θεωρούνταν ανάξια. Ο βασικός της ρόλος ήταν η ανατροφή των παιδιών και το νοικοκυριό.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό των γυναικών ήταν η συμπαράσταση που έδειχναν η μία στην άλλη.

Όταν έχαναν κάποιον αγαπημένο τους είχαν το έθιμο: 1) να κόβουν τα μαλλιά τους, 2) να φορούν μαύρα και 3) να γδέρνουν το πρόσωπό τους ως ένδειξη πένθους.

Ο Ευριπίδης αλλάζει ορισμένα από τα δεδομένα εκείνης της περιόδου αναβιώνοντας τον χαρακτήρα της Ελένης και δίνοντας του έναν διαφορετικό ρόλο στην τραγωδία.

Ένα παράδειγμα των επαναστατικών ιδεών του είναι η ανώτερη θέση που δίνει στη γυναίκα για την λήψη σημαντικών αποφάσεων ως επινοητικότερη, ενώ λόγω του αυθόρμητου χαρακτήρα για την αφαίρεση ζωής ο άντρας βοηθάει στην εκπλήρωση του στόχου.

Μέσω της τραγωδίας αυτής, ο Ευριπίδης εκφράζει τις διαφορετικές του απόψεις σχετικά με την αντιμετώπιση των γυναικών και των σχετικών εθίμων.

Η Ελένη, παρόλο που θεωρούσε την ομορφιά της κατάρα, χρησιμοποίησε τη θηλυκότητα της και τον δόλο για να εκπληρώσει το σκοπό της, δηλαδή να δραπετεύσει μαζί με τον Μενέλαο.

Τελειώνοντας μπορούμε να πούμε πως τα έργα του Ευριπίδη χαρακτηρίζονται από προοδευτικές ιδέες οι οποίες αλλάζουν τις απόψεις της τότε κοινωνίας. Μια αλλαγή, που την παρατηρούμε σε έντονο βαθμό στις σύγχρονες-προοδευτικές κοινωνίες.