ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Έρευνα για την ενδοσχολική βία στο 3ο Λύκειο Λάρισας
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΚΑΤΑΝΟΩ, ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όταν μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό (bullying), εννοούμε το φαινόμενο μεταξύ των μαθητών με τα εξής χαρακτηριστικά: (1) τη στοχευμένη συμπεριφορά (2) την.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ BULLYING ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΑΡΑΒΑΝΗΣ ΑΝΝΑ ΓΚΙΝΗ ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΜΠΑΡΔΗ Β3.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ερευνα για την σχολικη βια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο ΤΣΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΗΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΧΗΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΡΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΥΣΑ ΟΡΓΚΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΣΟΥΝΗ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑ B΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011-2012 ΖΑΒΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΙΝΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΠΑΝΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΑΓΙΟΥ ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΝΤΑ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΕΜΟ ΛΙΓΚΟΡ ΜΕΡΜΙΓΓΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΠΕΤΣΑ ΑΜΑΛΙΑ ΤΣΙΑΡΑ ΑΝΔΡΕΑΣ

Τι είναι σχολική βία; Σωματική βία Λεκτική βία Ψυχολογική βία βία στο σχολείο είναι κάθε φράση ή ενέργεια που ταπεινώνει το παιδί Σωματική βία Λεκτική βία Ψυχολογική βία Ηλεκτρονική βία Σεξουαλική βία

Αίτια ενδοσχολικής βίας Φύλο Οικογένεια Κληρονομικότητα Εκπαίδευση Ψυχική υγεία περιβάλλον Σύνδρομα με βιολογική βάση Σχολική αποτυχία Εξωτερικοί παράγοντες Τηλεόραση

Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα Αδυναμία υπεράσπισης του εαυτού τους Υποχωρητικότητα Σπάνια υπεράσπιση του εαυτού τους και αντεπίθεση

Προφίλ του θύτη Κυρίως αγόρια,μεμονωμένα είτε σε ομάδες Διακρίνονται από επιθετικότητα Έχουν την ανάγκη της εξουσίας Εμμένουν στην επίθεση μέχρι τον τελικό εξευτελισμό των θυμάτων Τρέφουν συναισθήματα χαμηλής ενσυναίσθησης και θετικής αυτοεικόνας Δεν παραδέχονται την παραβατική τους συμπεριφορά Παρουσιάζουν χαμηλές σχολικές επιδόσεις Έχουν ελάχιστο άγχος Διαχειρίζονται τα προβλήματα με αντεπίθεση Στη μετέπειτα ζωή τους, καταλήγουν σε παραπτωματικές πράξεις

Παρατηρητές Τι οι παρατηρητές πρέπει να Αντίδραση παρατηρητών Επιπτώσεις για τους παρατηρητές Τι οι παρατηρητές πρέπει να καταλάβουν

Συνέπειες στα θύμα Σωματικό πόνο Απόσυρση Απομόνωση ή θυμό Παθητική στάση Κατάθλιψη και Tάσεις αυτοκτονίας

Συνέπειες στους θύτες Στιγματίζονται, ταπεινώνονται, εξευτελίζονται Επηρεάζεται η προσωπικότητα ή η συμπεριφορά του Άγχος, ανασφάλεια Χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση Αίσθημα κατωτερότητας

Συνέπειες παρατηρητών Συναισθηματικές δυσκολίες(οργή, θυμός) Μείωση ικανότητας μάθησης Σιωπηλή συναίνεση

Ενδείξεις ότι το παιδί θυματοποιήθηκε Μειωμένη διάθεση Αδικαιολόγητες απουσίες, μαθησιακή πτώση/χαμηλοί βαθμοί Σχισμένα, κατεστραμμένα ρούχα Σημάδια και μελανιές στο σώμα του Άρνηση συμμετοχής σε σχολικές δραστηριότητες Ψυχοσωματικά προβλήματα Προσέγγιση εκπαιδευτικών στα διαλείμματα

Πως μπορούμε να αντιληφθούμε τη βία και αντιμετώπιση φαινομένων βίας Πως μπορούμε να αντιληφθούμε τη βία και αντιμετώπιση φαινομένων βίας Εκπαιδευτική ψυχολογία Ποιότητα στην εκπαίδευση Χρήση συστημάτων παρακολούθησης

ΣΑΝ ΟΜΑΔΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ

Χάρτα για αποφυγή της βίας Ασφαλές σχολικό περιβάλλον για όλους Ίδια δικαιώματα-υποχρεώσεις για όλους Επίλυση προβλημάτων χωρίς βία Δημοκρατική σχολική μονάδα Δραστικές αποφάσεις ενάντια στη βία Συνεργασία

Μύθοι- πραγματικότητες Ηβία δεν είναι φυσιολογική Ο μάρτυρας δεν είναι καρφί Ο εκφοβισμός μπορεί να μειωθεί Αναγνώριση προβλήματος

10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ύπαρξη συμφωνιών και σταθερών κανόνων Συνεργασία και δημοκρατικός διάλογος Συζητήσεις στις τάξεις Ειδικά προγράμματα και βιωματικά εργαστήρια Ορισμός εκπαιδευτικών ως μεσολαβητές – σύμβουλοι. Ορισμός μαθητών ως μεσολαβητές ή «ειρηνοποιοί» Μη επιβολή ποινών εκ μέρους του σχολείου σε περιπτώσεις άσκησης βίας μεταξύ μαθητών. Πραγματοποίηση πολλών δραστηριοτήτων Συχνή ενημέρωση των γονέων ευαισθητοποίηση αυτών. Το σχολικό συμβούλιο θα πρέπει να συναντιέται τακτικά και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες - δράσεις

ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ Σύνθημα… ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ ΒΙΑ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Ερευνητικό μέρος Ερευνητικά ερωτήματα Συμπλήρωση ερωτηματολογίου Σκοπός έρευνας Ερευνητικά ερωτήματα Συμπλήρωση ερωτηματολογίου Ερευνητικό εργαλείο Στατιστική ανάλυση Δυσκολίες

Συμπεράσματα -επίλογος Για τις μορφές Για τον θύτη Για το θύμα Για όλους τους εμπλεκόμενους

Κάτι που μας άγγιξε πραγματικά Δεν έχει σημασία πως μοιάζουμε, τι χρώμα έχουμε, τι γλώσσα μιλάμε, σε ποιό θεό πιστεύουμε… Δεν έχει σημασία ποιοί και από πού είμαστε. Τελικά όλοι είμαστε ίδιοι εσωτερικά, όλοι γελάμε, όλοι κλαίμε, όλοι νιώθουμε ευχαρίστηση, όλοι νιώθουμε πόνο, όλοι αισθανόμαστε. Ας αρχίσουμε να κοιτάμε στις ψυχές μας......................»