Απελευθερωτικές επιγραφές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία.
Κατηγοριοποίηση των επιγραφών
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
Θέμα: Τα αγάλματα της Αρχαϊκής Εποχής
Αρχαϊκή εποχή( π.Χ.) Η ΤΕΧΝΗ
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
ΠΑΦΟΣ Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
project: οψεις της ψυχολογιας
Ελληνική Επιγραφική Θρησκευτικός βίος. Ιεροί νόμοι.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΓΡΑΦΗΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΥΛΙΚΟ
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΛΟΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Η πολιτισμική αναγέννηση
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Ελληνική επιγραφική Εισαγωγικές παρατηρήσεις σχετικά με βασικά θέματα ιστορίας των ελληνικών επιγραφών στην Αττική.
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
Οι τέχνες της ελληνιστικής εποχής
ΙΣΤΟΡΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
1: μεγαλογράμματη γραφή
2. Η Αιγυπτος.
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΒασίληςΑθανασιάδης Τάγη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\ Θ Σχολείο Π. Τ. Δ. Ε Α. Π. Θ Ε ’
ΑΦΡΙΚΗ.
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Οργανολογία Ι Μάθημα ΙΙ Πηγές σχετικά με την αρχαία ελληνική μουσική.
Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΓΡΑΦΗ Εξαφάνιση γραμμικής Β΄ μετά την πτώση του μυκηναϊκού κόσμου 8 ος αι.: νέο αλφάβητο, που προέρχεται από το φοινικικό, αλλά.
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΤΖ.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Με την εργασία ασχολήθηκαν οι μαθητές: Αλέξανδρος Φράγκος, Γαβριήλ Χαϊδεμένος, Κώστας Σταθόπουλος, Χρηστογιάννης Πρεβεζάνος, Kωνσταντίνος Χρυσανθακόπουλος.
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Η Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη
Η Ρωμαϊκή αγορά έρχεται.
Εισαγωγή στην μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
 Η χώρα μας εξαιτίας της μακρόχρονης ιστορίας της, διατηρεί πολυάριθμα μουσεία με ποικίλα θέματα.  Ωστόσο, οι νεοέλληνες δεν δείχνουν μεγάλη ευαισθησία.
π.Χ. επιστροφή από τη Βαβυλώνα μέχρι την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους
Η Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ.
Έλενα Τασίου Τάξη:Δ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Απελευθερωτικές επιγραφές Ελληνική επιγραφική Απελευθερωτικές επιγραφές

Τι είναι οι απελευθερωτικές επιγραφές; Επιγραφές που αναφέρονται στην απελευθέρωση δούλων από την κρατική ή την ιδιωτική κυριαρχία

Ποια είναι η βασική διαφορά μεταξύ απελεύθερου στον ελληνικό και λατινικό κόσμο;

Απελευθερωτικές επιγραφές: Δύο τυπολογίες

1η τυπολογία 5ος-μέσα αυτοκρατορικής εποχής: ο αφέντης δηλώνει ότι αφήνει ελεύθερο τον δούλο του. Λεκτικό: αφιέναι/ αφιέναι ελεύθερον/ ελευθερούν/ κηρύσσειν ελεύθερον. Συχνά η απελευθέρωση υπό την αιγίδα μιας θεότητας στης οποίας το ιερό τοποθετείται η επιγραφή.

2η τυπολογία: 4ος αιώνας και εξής: ο αφέντης απελευθερώνει τον δούλο καθιστώντας τον αντικείμενο πλασματικής πώλησης είτε σε ιδιώτη είτε σε θεότητα. Λεκτικό: πράσις επ’ ελευθερία.

Σχετική φρασεολογία: Σώμα ανδρείον ή γυναικείον Παιδάριον/ κοράσιον/ κορίδιον Συνευδοκούντων των δείνων

Τι είναι ο όρος της παραμονής;

Τι είναι οι εξελευθερικές φιάλες και πού εντοπίζονται;

Επιγραφές της κατοικίας και των αντικειμένων της Σκοπός: να αποτρέψουν το κακό και να προσελκύσουν το καλό

Πού βρίσκουμε αυτές τις επιγραφές;

Επιγραφές σε προσωπικά αντικείμενα Στόχοι: α. να μνημονεύσουν το όνομα του ιδιοκτήτη β. να ορίσουν τη φύση, τη χρήση, την προέλευση του αντικειμένου και γ. να εκφράσουν ευχή/ παραίνεση/ ερωτική παρόρμηση.

Θυμάστε το λαλούν αντικείμενο;

Επιτύμβιες επιγραφές

Δημόσιου και ιδιωτικού χαρακτήρα επιτύμβιες επιγραφές

Επιτύμβιες επιγραφές: πού τις βρίσκουμε;

Η εξέλιξη των επιτύμβιων επιγραφών

Τάφος/ κίων/ στήλη/ επιστήματα/ …περίπου 50 διαφορετικοί όροι! Σχετική φρασεολογία: Τάφος/ κίων/ στήλη/ επιστήματα/ …περίπου 50 διαφορετικοί όροι!

Επιτύμβιες επιγραφές που μνημονεύουν τον νεκρό και Άλλες που μνημονεύουν και αυτόν στην πρωτοβουλία του οποίου οφείλεται η ανέγερση του μνημείου.

Τι μπορεί να αναφέρεται στην επιγραφή; Ονόματα, συμβάντα, ημερομηνίες, έκφραση συναισθημάτων και πένθους, αναφορά στους χθόνιους θεούς, απειλές για τους ιερόσυλους.

Επιγραφές καλλιτεχνών Πάνω σε έργα αρχιτεκτονικής, γλυπτικής, ζωγραφικής και ψηφιδωτών, κεραμικής.