Η ΛΑΜΨΗ ΤΗΣ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ του Ν. Καστάνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
SWOT ANALYSIS ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
στάδια στην εξέλιξη της Τεχνολογίας
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η αφύπνιση της Δυτικής Ευρώπης, στον Ύστερο Μεσαίωνα
Η ελληνική μαθηματική παιδεία στη μεταβυζαντινή περίοδο Ν. Καστάνη
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
5ο επιστημονικΟ πεδΙο Γιανναράκης Μιχάλης Βαΐτσης Φίλιππος.
Ένα μαθηματικό παράδειγμα με διαφορετικά επιστημολογικά πλαίσια αναφοράς Τα κλάσματα είναι ένα βασικό κεφάλαιο της μαθηματικής παιδείας. Πως αντιμετωπίζονται.
Η Δημιουργικότητα της Αρχαίας Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας μετά τον Ευκλείδη.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Οι Εννοιολογικές Αλλαγές στην Ιστορία τηςΑλγεβρικής Σκέψης Μέρος 1ο Οι Εννοιολογικές Αλλαγές στην Ιστορία της Αλγεβρικής Σκέψης Μέρος 1ο Ν. Καστάνη.
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Επιμέλεια παρουσίασης: Βασίλης Π. Τζουράς, φιλόλογος
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Γνωστική προσέγγιση στη ψυχολογία μάθησης των Μαθηματικών
Η μετεξέλιξη της μαθηματικής παιδείας στη Δυτική Ευρώπη, την περίοδο της Αναγέννησης του Ν.Καστάνη.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Η πτώση του Βυζαντίου.
Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Δ.Ε. 31 ΤΟ ΙΣΛΑΜ (Β΄)
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αλ Χουαρίζμι Muhammad ibn Mūsā Αl-Khwarizmi Γεννήθηκε περίπου το 780 μ.Χ Πέθανε περίπου το 850 μ.Χ.
Άραβες Μαθηματικοί Ισλαμικά Μαθηματικά.
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι – Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας 1 Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι Διδακτικό Προσωπικό: Λέκτορας Χρήστος.
Ψηφιακά κυκλώματα. Σκοπός της Εργασίας Σε μια εποχή πλήρους ψηφιοποίησης της πληροφορίας είναι λογικό να αναμένουμε πως η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Mάθημα 2 Οι Άραβες στη Μεσόγειο
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Οι αλλαγές της μαθηματικής παιδείας με την Γαλλική Επανάσταση του Ν. Καστάνη.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Διπλωματική Εργασία: Ανάπτυξη παράλληλων αλγορίθμων για γεωγραφικά προβλήματα Μεταπτυχιακό στα Συστήματα Τηλεπικοινωνιών και στην Πληροφορική Τμήμα Μηχανικών.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
Μάθημα: Διδακτική των μαθηματικων Θεμα εργασιασ: Η ιστορια του μηδενοσ
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Η εκστρατεία και το έργο του
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
Π≈3,14 Οι ιστορικές του ρίζες.
Το εμπόριο και ο πολιτισμός του Ισλάμ
2α. Από τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις στο Διαφωτισμό
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
Το εμπόριο και ο πολιτισμός του Ισλάμ
ΔΟΜΗ - ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΛΑΜΨΗ ΤΗΣ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ του Ν. Καστάνη

Η ραγδαία εξάπλωση του Ισλάμ μετά το θάνατο του Μωάμεθ Μωάμεθ Μετά το θάνατο του Μωάμεθ (περ ), του Προφήτη του Ισλάμ, οι οπαδοί του έσπευσαν με ζήλο να διαδώσουν τη νέα τους θρησκεία. Και μέσα σε λίγες δεκαετίες κατέκτησαν το μεγαλύτερο μέρος του αρχαίου κόσμου.

Ο καθηγητής Γρηγόριος Ζιάκας, της θεολογικής Σχόλης του Α.Π.Θ. σημείωσε 

Και ο καθηγητής Δημήτριος Γούτας, του πανεπιστήμιου Γέηλ, επισήμανε : Την πρώτη περίοδο της εξάπλωσης του Ισλάμ, η δυναστεία των Ομεϊάδων ( ) έκανε πρωτεύουσα τη Δαμασκό και στηρίχθηκε στο βυζαντινό πρότυπο διοίκησης, η οποία επανδρώθηκε, σε μεγάλο ποσοστό, από στελέχη που είχαν βυζαντινή (ελληνική) παιδεία. περιφρονητική αδιαφορία Αυτά τα στελέχη ήταν φορείς της κυρίαρχης νοοτροπίας του Βυζαντίου, που διέπονταν, τότε, με μια περιφρονητική αδιαφορία για τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό.

Κατά συνέπεια, αυτό το πνευματικό κλίμα δεν ευνοούσε, τότε, το περιβάλλον των χαλίφηδων για μια ιδιαίτερη επιθυμία πρόσληψης της αρχαία ελληνικής γνώσης. Αντίθετα οι δυναστεία των Αββασιδών ( ), που μετέφεραν την πρωτεύουσα στη Βαγδάτη, χρησιμοποίησαν, σε μεγάλο βαθμό, Πέρσες, ως ανώτερα διοικητικά στελέχη. Τα στελέχη αυτά όχι μόνο δεν είχαν αδιαφορία ή αποστροφή στην αρχαία ελληνική παιδεία, αλλά την απηχούσαν, σε μεγάλο βαθμό, λόγω της επίδρασης που δέχθηκαν από τους μονοφυσίτες και τους νεστοριανούς.

Νέες πολιτισμικές διαστάσεις του Ισλάμ, την περίοδο των Αββασιδών Μια αξιοσημείωτη καινοτομία ήταν η χρησιμοποίηση του χαρτιού ως μέσον επικοινωνίας. Οι Άραβες έμαθαν για το χαρτί, το 751 μ. Χ., από κινέζους αιχμαλώτους, οι οποίοι διέδωσαν την τέχνη τους στον κόσμο του Ισλάμ. Γύρω στο 800 μ. Χ. επιβλήθηκε η χρησιμοποίηση του γραπτού λόγου, στο χαρτί, σ’ όλες τις κυβερνητικές υπηρεσίες, ως αντικειμενικός τρόπος συστηματοποίησης και διεκπεραίωσης της διοικητικής λειτουργίας.

Ραγδαία ήταν η ανάπτυξη των οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων Η οικονομία της Ισλαμικής Αυτοκρατορίας στηρίζονταν από την αρχή σε δύο νομίσματα, το περσικό ασημένιο ντιρχάμ και το βυζαντινό χρυσό δηνάριο. Κατά συνέπεια οι υπολογισμοί με τις αξίες των εμπορευμάτων και οι αντιστοιχίες τους στα δύο νομίσματα ήταν μια από τις καθημερινές τους ανάγκες. γραπτές συμφωνίες Δημιουργήθηκαν νέες επιχειρηματικές μορφές και μέθοδοι, όπως π.χ. τα διάφορα είδη συνεταιρισμών ή οι περιπτώσεις δανεισμών. Όλες αυτές οι δραστηριότητες και οι συναλλαγές στηρίζονταν σε γραπτές συμφωνίες, δηλ. σε συμβολαιογραφικές πράξεις, όπου ο έλεγχος και η επαλήθευση των συμφωνηθέντων έπρεπε να μπορούσε να γίνει άμεσα, αντικειμενικά και απρόσκοπτα, για να εξασφαλίζεται η φερεγγυότητα

Στο πλαίσιο αυτό, οι υπολογιστικές τεχνικές με τον άβακα ή με τη βοήθεια των δακτύλων ήταν τελείως ακατάλληλες, γιατί δεν κατέγραφαν τις ενδιάμεσες πράξεις (άρα δεν ήταν δυνατή η επαλήθευση τους), παρά μόνο το αποτέλεσμα. Αντίθετα οι γραπτές διαδικασίες υπολογισμών ήταν πλήρως συμβατές με τις απαιτήσεις ελέγχου. Οι νέες αυτές συνθήκες της εμπορικής δραστηριότητας οδήγησαν στην ανάπτυξη της Λογιστικής και της Τήρησης Λογιστικών Εγγράφων και Βιβλίων σε στενή σχέση μ’ ένα νέο είδος Αριθμητικής, της Εμπορικής Αριθμητικής.

Μια αξιοσημείωτη, επίσης, ιδιαιτερότητα στην παιδεία του Ισλάμ, την εποχή των Αββασιδών ήταν η ισχυρή μεταφραστική ώθηση που δόθηκε, από τον χαλίφη αλ-Μαμουν ( ). Οίκος της Σοφίας, ένα σημαντικότατο κέντρο ερευνών και μεταφράσεων. Τότε ιδρύθηκε ο Οίκος της Σοφίας, ένα σημαντικότατο κέντρο ερευνών και μεταφράσεων.

Ο αλ-Χουαρίζμι, ένας πρωτοπόρος της Ισλαμικής μαθηματικής παιδείας Μεταξύ των πρώτων επιστημόνων που επάνδρωσαν τον Οίκο της Σοφίας ήταν κι ο αλ-Χουαρίζμι. Ήταν περσική καταγωγής και προέρχονταν από τα βόρειο-ανατολικά της Περσίας, στο νότιο μέρος της λίμνης Αράλη. Έγραψε ένα βιβλίο για τους αριθμητικούς υπολογισμούς, ένα βιβλίο για την τεχνική επίλυσης προβλημάτων με τη βοήθεια αγνώστων και συνέταξε αστρονομικούς πίνακες. Επίσης, ασχολήθηκε με τους αστρολάβους και με τα ηλιακά ρολόγια.

Οι Ινδικοί υπολογισμοί Με την υιοθέτηση κι ανάπτυξη του Ινδικού τρόπου αναπαράστασης των αριθμών και των αλγοριθμικών υπολογισμών δημιουργήθηκε ένα νέο υπόβαθρο για την προώθηση των Μαθηματικών. Στην Ισλαμική μαθηματική παιδεία συστηματοποιήθηκαν οι αριθμητικοί υπολογισμοί και ο λογισμός κλασμάτων.

Το “Κιτάμπ αλ-τζαμπρ”, δηλ. το “Βιβλίο της Άλγεβρας” τεχνική των αγνώστων Είναι ένα βιβλίο όπου παρουσιάζεται, συστηματικά, η τεχνική των αγνώστων στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.

Αναπτύχθηκαν τα θεωρητικά και πρακτικά Μαθηματικά Οι μεταφράσεις της ελληνικής μαθηματικής κληρονομιάς ώθησαν τους άραβες επιστήμονες στην εμβάθυνση και ανάπτυξή τους. Παράλληλα καλλιεργήθηκαν συστηματικά οι πρακτικές εφαρμογές των Μαθηματικών, στην τοπογραφία, στην αστρονομία, στην μέτρηση του χρόνου και στην τεχνολογία.

Η πρόοδος της Ισλαμικής μαθηματικής παιδείας Είναι γεγονός με τις μεταφράσεις των ελληνικών έργων έσωσαν, ανάδειξαν και ανάπτυξαν την ελληνική μαθηματική παιδεία. Και με την αναδιοργάνωση του αριθμητικού λογισμού, αξιοποιώντας τις Ινδικές γνώσεις και τεχνικές, έδωσαν μια νέα προοπτική στην ανάπτυξη των Μαθηματικών

Ομάρ Καγιάμ (περ )