ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ: «Ο σιωπηλός εφιάλτης»
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ Δ2΄ ΤΑΞΗ
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
 Από τους μαθητές του 1 ου Γυμνασίου Δράμας.
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Τι ΕΙναι η βια;. Τι ΕΙναι η βια; Που ςυμβαινει; Σχολείο Σπίτι Δουλειά Ανάμεσα σε διαφορετικά κράτη Άνθρωποι σε επαφή με διαφορετική δύναμή.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΤΕΛΛΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΣΤ ΄1. Θ ύμα Θ ύτης Θ εατής.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Σχολικός εκφοβισμός.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Bullying.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Βία στο σχολείο: εικόνα σου είμαι κοινωνία…και σου μοιάζω;
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΥΡΟΥ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού μελετήθηκε για πρώτη φορά το 1978 στη Νορβηγία και 9 χρόνια μετά, το 1987, σε πολλά επιστημονικά περιοδικά εμφανίζεται ο σχετικός όρος “bullying”.

πάνω από το 5% παραδέχονται ότι ασκούν βία Σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας: 10 - 15% των μαθητών είναι θύματα συστηματικής βίας από τους συμμαθητές τους πάνω από το 5% παραδέχονται ότι ασκούν βία η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών είναι μάρτυρας περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.

Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός και η σχολική βία;

«εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (schoolbullying): Κάθε εσκεμμένη, απρόκλητη, και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά

Εκφοβισμός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ: οι περιστασιακοί καυγάδες και οι τσακωμοί ανάμεσα σε παιδιά που έχουν την ίδια πάνω-κάτω ηλικία ή την ίδια ψυχική και σωματική δύναμη

Μορφές σχολικής βίας

Σωματική βία: σπρωξίματα, ξυλοδαρμοί, χειρονομίες κλπ. Σωματική βία: σπρωξίματα, ξυλοδαρμοί, χειρονομίες κλπ. Λεκτική βία: βρισιές, φραστικές επιθέσεις, παρατσούκλια, κακόβουλα πειράγματα και φάρσες, ρατσιστικά σχόλια, αρνητικά σχόλια για την εξωτερική εμφάνιση κλπ. Ψυχολογική / συναισθηματική βία: Αποκλεισμός από παρέες και ομάδες ομηλίκων, απειλές και εκβιασμοί, πίεση κλπ. Η πιο συχνή μορφή σχολικής βίας, σύμφωνα με τα ερευνητικά πορίσματα είναι η λεκτική βία.

Το παιδί ή η ομάδα παιδιών που εκφοβίζει Το παιδί που εκφοβίζεται Στο φαινόμενο του bullying εμπλέκονται πολλά μέρη: Το παιδί ή η ομάδα παιδιών που εκφοβίζει Το παιδί που εκφοβίζεται Οι παρατηρητές του φαινομένου Οι εκπαιδευτικοί Οι γονείς

Τα παιδιά που εκφοβίζουν χρησιμοποιούν πιο συχνά τη βία στις σχέσεις τους με τα υπόλοιπα παιδιά θυμώνουν πιο εύκολα θέλουν να κυριαρχούν έχουν συνήθως μεγαλύτερη σωματική δύναμη από τα παιδιά που εκφοβίζουν δεν μπορούν να μπουν εύκολα στη θέση του άλλου δεν ενδιαφέρονται πολύ για τα συναισθήματα των άλλων

Τα παιδιά που πέφτουν θύματα εκφοβισμού Είναι ευαίσθητα, ήσυχα και συνεσταλμένα άτομα Κλαίνε συχνά και δεν έχουν πολλούς φίλους Εσωστρεφή και συχνά μοναχικά Δεν πιστεύουν πολύ στον εαυτό τους Άτομα που διαφέρουν με κάποιον τρόπο από τα υπόλοιπα (π.χ. είναι από άλλη χώρα, έχουν άλλη θρησκεία, φοράνε σιδεράκια και γενικά παιδιά που διαφέρουν από τη μέση εικόνα ενός μαθητή) Είναι λιγότερο δημοφιλή άτομα, έχουν λίγους φίλους, μπορεί να κάθονται μόνοι στα διαλείμματα ή να επιζητούν να βρίσκονται κοντά στους δασκάλους

Τα παιδιά-παρατηρητές υποστηρίζουν το θύτη με γέλια, χειροκροτήματα και άλλες μορφές επιδοκιμασίας απομακρύνονται από τη σκηνή και κάνουν ότι δεν είδαν τίποτα θυματοποιούνται, τρομοκρατούνται, «παγώνουν» δεν ξέρουν τι να κάνουν, είναι σε αμφιθυμία και δεν παίρνουν θέση προσπαθούν να βοηθήσουν το θύμα, αποδοκιμάζουν το θύτη και τρέχουν να φέρουν βοήθεια.

Η οικογένεια ευθύνεται διότι: Δεν βάζει κανόνες και δεν ελέγχει την τήρησή τους. Επαινεί την επιθετική τους συμπεριφορά. Τιμωρεί πολύ σκληρά Φέρεται χωρίς ζεστασιά και τρυφερότητα ή δείχνει να μην ενδιαφέρεται για αυτά Υπάρχουν καβγάδες και βία που επηρεάζουν αρνητικά όλα τα παιδιά. Τα παιδιά πάλι που γίνονται ευκολότερα θύματα εκφοβισμού μπορεί να έχουν γονείς που τα προστατεύουν υπερβολικά και δεν τα βοηθούν να αποκτήσουν ανεξαρτησία και αυτονομία.

Το σχολείο ευθύνεται διότι: Το σχολείο ευθύνεται διότι: Ανέχεται, δικαιολογεί ή αδιαφορεί για τα περιστατικά εκφοβισμού Ενδιαφέρεται περισσότερο για τους βαθμούς και λιγότερο για τη συμπεριφορά των παιδιών Προωθεί την ανταγωνιστικότητα και όχι τη συνεργασία ανάμεσα στα παιδιά Είναι πολύ αυστηρό και δεν επικοινωνεί με τα παιδιά

Η κοινωνία ευθύνεται διότι: Η κοινωνία ευθύνεται διότι: Θεωρεί πως ο εκφοβισμός είναι μια αποδεκτή μορφή συμπεριφοράς Εφαρμόζει πολύ αυστηρά μέτρα πειθαρχίας και τιμωρίας Δεν αποδέχεται όσους είναι διαφορετικοί Δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα

Τα ΜΜΕ ευθύνονται διότι: προβάλλουν συνεχώς σκηνές βίας

Συνέπειες σχολικής βίας και εκφοβισμού Συνέπειες σχολικής βίας και εκφοβισμού

Τα παιδιά που εκφοβίζονται: νιώθουν: θλίψη, στενοχώρια ή και κατάθλιψη χαμηλή αυτοεκτίμηση μοναξιά και απομόνωση αίσθηση πανικού δυσκολία συγκέντρωσης και προσοχής Σχολική άρνηση, αποφυγή χώρων, μη ελεύθερη διακίνηση στο σχολικό χώρο, απουσίες

Τα παιδιά που εκφοβίζουν: έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν: σχολική αποτυχία διάσπαση προσοχής νευρικότητα και υπερκινητικότητα κατάθλιψη

Τα παιδιά - παρατηρητές: νιώθουν άγχος και ανασφάλεια νιώθουν θλίψη, αδυναμία και αποτυχία θεωρούν αρνητικό το κλίμα στο σχολείο δεν τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο

Ενδείξεις ότι το παιδί μπορεί να έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού Ενδείξεις ότι το παιδί μπορεί να έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού Ορισμένες ενδείξεις που πιθανόν να υποδηλώνουν ότι το παιδί έχει πέσει θύμα βίας και εκφοβισμού στο σχολείο είναι: Η μειωμένη διάθεσή του ή η άρνησή του να πάει σχολείο Η απροσδόκητη μαθησιακή του πτώση Το ότι καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή αργεί να επιστρέψει στο σπίτι Το ότι αρχίζει να αλλάζει τις διαδρομές στο δρόμο για το σχολείο Το ότι έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις Το ότι χάνει συχνά τα πράγματά του Το ότι αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες Το ότι παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα

Τι μπορεί να κάνει…το παιδί Να μην ντρέπεται γι’ αυτό που του συμβαίνει. Να μιλήσει στους γονείς του ή στο δάσκαλό του. Αυτό δεν είναι «κάρφωμα». Όταν τον προσβάλλουν, να μη δείξει ότι στεναχωριέται. Να βρει τη δύναμη να πει δυνατά «άσε με ήσυχο...» και να φύγει με το κεφάλι ψηλά. Αν φοβάται ότι θα τον χτυπήσουν, να φροντίζει να είναι πάντα με κάποιον συμμαθητή του. Να είναι σίγουρος ότι οι γονείς του, οι δάσκαλοί του και οι πιο πολλοί συμμαθητές του τον νοιάζονται , τον καταλαβαίνουν και θα κάνουν τα πάντα για να τον βοηθήσουν.

Τι μπορεί να κάνει … η οικογένεια Να πάρει στα σοβαρά τα λεγόμενά του και να του δείξει πως είναι πλάι του Να εξηγήσει στο παιδί πως δεν ευθύνεται το ίδιο για αυτό που συμβαίνει Να αναλάβει τις ευθύνες σαν γονιός, αλλά να μάθει το παιδί να αντιμετωπίζει χωρίς την συνεχή παρουσία της το πρόβλημά του Να μιλήσει με τους δασκάλους του παιδιού Να διδάξει στο παιδί να είναι πιο θαρραλέο Να ελέγξτε αν είναι κοινωνικό και αν δεν έχει αρκετούς φίλους να ενθαρρύνει την διεύρυνση του κύκλου του. Να επιβραβεύει το παιδί σε κάθε του βήμα

Τι μπορεί να κάνει … το σχολείο σχολικό κλίμα αυτό σημαίνει: Σαφής προσδιορισμός κανόνων συμπεριφοράς Τήρηση πειθαρχίας Ουσιαστική εποπτεία των χώρων του σχολείου Ευαισθητοποίηση και εφαρμογή προληπτικών προγραμμάτων Παροχή ευκαιριών για θετική έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων) Ενίσχυση της φιλίας και της αλληλεγγύης μεταξύ μαθητών Ευαισθητοποίηση γονέων για το πρόβλημα Ενδιαφέρον για την ομαλή ένταξη νεοφερμένων μαθητών

Ας μην ξεχνάμε ότι: Είναι βασικό δικαίωμα κάθε παιδιού να πηγαίνει στο σχολείο χωρίς να φοβάται ότι κάποιο άλλο παιδί μπορεί να το ταπεινώσει ή να το προσβάλλει ή να του επιβληθεί με τη βία ανεξάρτητα από: Αν είναι αγόρι η κορίτσι Την εμφάνισή του Τις ικανότητες που έχει Την πατρίδα που έχει Τη θρησκεία που πιστεύει

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΥΡΟΥ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ