ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ρατσισμός.
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
Η αποδοχή της διαφορετικότητας
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ορισμός: O αναλφαβητισμός ορίζεται ως η ανικανότητα γραφής και ανάγνωσης ενός απλού κειμένου σε μία έστω γλώσσα.
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΒΑΚΑΛΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΔΑΟΥΛΤΖΗ ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
Ομαδική εργασία power point των:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Εθνομαθηματικά του Ν. Καστάνη.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
Ρατσισμός Ορισμός, Αίτια, Συνέπειες, Λύσεις. Ορισμός  Απόψεις και πράξεις που ανακλούν την πεποίθηση ότι η ανθρωπότητα διαιρείται σε διακριτές βιολογικές.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΝΕΟΙ
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Κοινωνικά Στερεότυοπα
Παλάνης Κωνσταντίνος Β΄3
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Κομματικός Φανατισμός
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
Ρατσισμός & Προκατάληψη
2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ''ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ'' ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕΦΑΛΑ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Το Δίκαιο.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Ρατσισμός ; Ένα συνήθης φαινόμενο βίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

ΑΙΤΙΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΓΙΑΤΙ; ΓΙΑΤΙ; Τα κοινωνικά στερεότυπα -διαδεδομένες κοινωνικές αντιλήψεις σχετικές με την αξία και το ρόλο των κοινωνικών ομάδων -εσωτερικεύονται ασυνείδητα από το άτομο, καθώς προβάλλονται ως αυταπόδεικτες αλήθειες. Οι αντιλήψεις αυτές επηρεάζουν την κοινωνική στάση του ατόμου και οδηγούν στην υιοθέτηση προκαταλήψεων και στη δυσμενή προδιάθεση απέναντι σε άτομα και ομάδες. Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις διάφορες ομάδες και τα συγκρουόμενα συμφέροντα διαμορφώνουν κλίμα αντιπαράθεσης και εχθρότητας. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέλη κάθε ομάδας, αποβλέποντας στην ενίσχυση του κυριαρχικού ρόλου και των προνομίων τους, υιοθετούν αβασάνιστα ιδεολογίες υπεροχής και εξυπηρετούν τις επιδιώξεις τους.

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ… Η έλλειψη παιδείας και πνευματικής καλλιέργειας στερεί από τον άνθρωπο τη δυνατότητα να προβαίνει σε κριτική αξιολόγηση των στερεοτύπων και να αντιστέκεται στην προκατάληψη και τον φανατισμό. Η υπεροψία και η τάση επιβολής οδηγούν στην εξιδανίκευση της δικής μας ομάδας και την άκριτη υιοθέτηση υποτιμητικών αντιλήψεων για τους άλλους. Ο ηλεκτρονικός και έντυπος τύπος συχνά αποδίδει αβασάνιστα αρνητικούς χαρακτηρισμούς σε ανθρώπινους τύπους και κοινωνικές ομάδες, συμβάλλοντας στη διάδοση και εδραίωση ρατσιστικών συμπεριφορών.

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ… Η όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων -προβλημάτων στην εποχή μας (ανεργία, εγκληματικότητα, ανισότητες, κοινωνικός αποκλεισμός, κ.α.) δυσχεραίνει τη συνύπαρξη ατόμων και ομάδων με διαφορετικές πολιτιστικές /εθνικές καταβολές και περιορίζει τα περιθὠρια ανεκτικότητας απέναντι στο διαφορετικό. Οι μειονότητες συχνά επικρίνονται ως υπεύθυνες για τη διόγκωση των προβλημάτων και στοχοποιούνται. Οι διακρίσεις υποδαυλίζονται και ενισχύονται από οικονομικές σκοπιμότητες, οι οποίες εξυπηρετούνται από την καταπίεση φυλετικών και κοινωνικών μειονοτήτων. Η αποδοχή της κατωτερότητας μιας ομάδας "νομιμοποιεί" στη συνείδηση της κοινής γνώμης την παραβίαση των δικαιωμάτων και την εκμετάλλευσή της.