ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Τεχνικές Προγραμματισμού με την JavaScript Στυλιάδης Κων/νος Φλώρινα, Οκτώβριος 2004.
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Logo Κεφάλαιο 6.
Κατασκευή προγραμμάτων στον υπολογιστή με τη βοήθεια του MSWLogo
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Εισαγωγή στο MATLAB.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων. Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (Ι)  Είναι μια δομή στην οποία αποθηκεύονται τα ονόματα ενός προγράμματος και.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
21η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη ΔΜ σε Θέματα Τ.Π.Ε. Καστοριά, 18 Οκτωβρίου 2009 Εισαγωγή στην Logo Στυλιάδης Κων/νος, Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Φλώρινας.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Φροντιστήριο - 30/04/2009.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
1 ΧΡΗΣΗ Η/Υ, ΑΛΕΞΗΣ ΜΠΡΑΪΛΑΣ, 1998 Εφαρμογές Υπολογιστών.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Προγραμματισμός Γιατι γραφουμε προγραμματα (προηγ. διαλεξη)
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
Επιστημονικός Υπολογισμός Ι Πρώτο Εργαστήριο Εισαγωγή στο matlab 15 Οκτωβρίου 2010 Γιώργος Δρακόπουλος ΤΜΗΥΠ.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Βασικά στοιχεία της Java
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Αναδρομή Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου Δέσποινα (Α.Μ.: 1053)

Εισαγωγή Θέμα: Η εκπαιδευτική γλώσσα προγραμματισμού Logo_WR. H Logo_WR διδασκόταν στην Γ΄ Γυμνασίου μέχρι πρόσφατα. Η χρήση της Logo_WR απαιτεί εξοικείωση του μαθητή με την έννοια του αλγορίθμου.

Περιεχόμενα: 1. Ιστορία, Εκπαιδευτική Αξία και Γενικά Χαρακτηριστικά της Logo Writer. 2. Το περιβάλλον της Logo Writer. 3. Ανάλυση της γλώσσας προγραμματισμού Logo Writer. 4. Γενική αποτίμηση της γλώσσας. 5. Επίλογος.

1. Ιστορία, Εκπαιδευτική Αξία & Γενικά Χαρακτηριστικά Ιστορικά στοιχεία. Σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 στο Μ.Ι.Τ. για εκπαιδευτικούς κυρίως σκοπούς. Εκπαιδευτική Αξία Γλώσσα γενικής χρήσης με σύνταξη κατάλληλη για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η αξία έγκειται στην ανάπτυξη πνευματικών ικανοτήτων και όχι στην εξάσκηση σε εξεζητημένες τεχνικές προγραμματισμού.

Γενικά Χαρακτηριστικά Γλώσσα για δημιουργία γραφικών με την βοήθεια μιας εικονικής χελώνας. Εκτέλεση του προγράμματος —› Κίνηση της χελώνας Η Logo Writer διαθέτει έναν interpreter που επιτρέπει την επικοινωνία με τον υπολογιστή. Η σύνταξή της είναι απλή αλλά αυστηρή.

2. Περιβάλλον της Logo Writer Αρχικά ήταν χρήσιμη για επεξεργασία καταλόγων και λέξεων. Επέκτασή της γλώσσας για δημιουργία γραφικών με ένα μικρό ρομπότ. Εξέλιξη των υπολογιστών --> Νέες εκδόσεις Logo --> χελώνα οθόνης. Το interface της γλώσσας προσομοιάζεται με ένα τετράδιο εργασίας. Κάθε φύλλο του τετραδίου είναι και ένα αρχείο με δικό του όνομα. Κάθε αρχείο υπάρχει στην σελίδα περιεχομένων της Logo Writer.

Η οθόνη της Logo Writer Τα μέρη της οθόνης

Κίνηση χελώνας με εντολές από το command line Στο command line δίνονται εντολές για κίνηση της χελώνας, εμφάνιση κάποιου μηνύματος αλλά και εκεί εμφανίζονται τα μηνύματα του interpreter.

Μηνύματα του interpreter

3. Ανάλυση της γλώσσας Logo Writer 3.1. Δομικά στοιχεία και σύνταξη Οι εντολές της Logo Writer αφορούν στη: Δημιουργία γραφικών Επεξεργασία λέξεων και λιστών Επικοινωνία με το σύστημα. Λέξη: Ακολουθία απο αλφαριθμητικούς χαρακτήρες, χωρίς spaces. Κάθε λέξη είναι και μια εντολή για την Logo_WR. Λίστα: Μια ακολουθία απο στοιχεία που περιέχεται μέσα σε αγκύλες [,] Η λίστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί π.χ από μια εντολή print.

3.1. Δομικά στοιχεία και σύνταξη (συνέχεια) Οι λέξεις, οι αριθμοί και οι λίστες αποτελούν τα στοιχεία εισόδου που επεξεργάζεται η Logo_WR και ονομάζονται αντικείμενα. Η Logo_WR διαθέτει ένα βασικό λεξιλόγιο το οποίο αποτελέιται απο κάποιες λέξεις-κλειδιά. Ο συνδυασμός των λέξεων-κλειδιών δημιουργεί τα προγράμματα που ονομάζονται και διαδικασίες.

3.2. Επεξεργασία-Εξοδος-Μεταβλητές Για την αποθήκευση τιμών στην Logo_WR χρησιμοποιούμε μεταβλητές. Π.χ. make “x 20 ή make “y “test Χαρακτηριστικά των μεταβλητών: Προσδιορίζονται μοναδικά Δεν είναι case-sensitive Μια μεταβλητή μπορεί να “καθαριστεί” απο την τιμή της με την εντολή clearname y. Η εντολή clearnames καταργεί όλες τις μεταβλητές.

3.3. Εντολές στην Logo_WR Εντολές Ελέγχου Η Logo_WR διαθέτει λογικούς τελεστές όπως οι :, =, OR, AND, NOT. Επίσης δομές ελέγχου όπως η IF και η IFELSE. Π.χ. IF :A > :B [command] IFELSE :A > :B [command1] [command2]

Εντολές Επανάληψης Υποστηρίζει επαναληπτικές δομές όπως η REPEAT. Με τις επαναληπτικές δομές μπορούμε να καθοδηγούμε την χελώνα δηλ. τον υπολογιστή με σύντομο και δυναμικό τρόπο, να κάνουν πράγματα που δύσκολα θα κάναμε με άλλο τρόπο. Π.χ. REPEAT x [command]

Εντολές Επανάληψης (συνέχεια) Επιπλέον η εντολή REPEAT μπορεί να χρησιμοποιηθεί επαναληπτικά. Π.χ. REPEAT 4 [ REPEAT 2 [FD 60 RT 90 FD 30 RT 90] RT 90] Δύο βρόχοι: Ένθετος και Εξωτερικός Σειρά Εκτέλεσης: Ένθετος | | V Εξωτερικός

3.4. Οι διαδικασίες στην Logo_WR Κάθε πρόγραμμα στην Logo_WR έχει δικό του όνομα και λέγεται διαδικασία. Είδη διαδικασιών: α) Αρχέτυπες β) Αυτές που ορίζει ο χρήστης. Χρησιμοποιείται σαν κάθε εντολή του βασικού λεξιλογίου της Logo_WR. Στις διαδικασίες που δημιουργούμε εμείς δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούμε λέξεις που είναι δεσμευμένες της Logo_WR.

Γενικά Κανόνες σύνταξης διαδικασιών: Η σύνταξη γίνεται στην πίσω σελίδα του φύλλου εργασίας στην οποία μπορούμε να πάμε με το συνδυασμό των πλήκτρων Ctrl+f. Μέρη ορισμού της διαδικασίας: α) Επικεφαλίδα β) Κορμος γ) Τέλος Παράδειγμα: TO CARRE FD 70 RT 90 FD 70 RT 90 FD 70 RT 90 FD 70 RT 90 END

Μετά τον ορισμό μιας διαδικασίας η Logo_WR την αναγνωρίζει ως δεσμευμένη λέξη Υποδιαδικασίες Κάθε ορισμένη διαδικασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον ορισμό κάποιας άλλης. Διαδικασίες: Ανεξάρτητες διαδικασίες - Υποδιαδικασίες. Υπερδιαδικασία: Η διαδικασία που χρησιμοποιεί υποδιαδικασίες. Έλεγχος κατά την κλήση υποδιαδικασιών: Ο έλεγχος περνά στην υποδιαδικασία και επιστρέφει στην υπερδιαδικασία μετά το πέρας της πρώτης.

Διαδικασίες με στοιχεία εισόδου. Ορίζουμε διαδικασιίες με στοιχεία εισόδου ώστε να τις χρησιμοποιούμε με τις τιμές που εισάγουμε την στιγμή που τις καλούμε. Παράδειγμα: TO CARRE :A FD A RT 90 FD A RT 90 FD A RT 90 FD A RT 90 END A: παράμετρος Αποτέλεσμα: Η διαδικασία CARRE είναι πλέον γενική. Εφαρμογή των ανωτέρω και σε υποδιαδικασίες καθώς και με περισσότερες παραμέτρους.

Διαχωρισμός μεταβλητών σε τοπικές και σφαιρικές. Οι διαφορές τους Αναδρομικες διαδικασίες Ορισμός της αναδρομής.

3.5. Οι συναρτήσεις στην Logo_WR Ορισμός των συναρτήσεων: Έτοιμα προγράμματα που καλούνται με μια κωδική λέξη και μας δίνουν αποτέλεσμα ανάλογα με τα δεδομένα που εισάγουμε. Συναρτήσεις της Logo_WR: INT :x SQRT :x RANDOM :x ROUND :x SIN :x

3.6. Mουσική με την Logo_WR Έχει την δυνατότητα να παράγει ήχο με ειδικές εντολές με τις οποίες προσδιορίζονται η συχνότητα και η διάρκεια του ήχου. Π.χ ΤΟΝΕ :N :T Μελωδία: Μια ακολουθία από εντολές TONE.

4. Αποτίμηση της Logo Writer 4.1. Επεκτασιμότητα της Logo_WR Σε εξελιγμένες εκδόσεις η Logo_WR διαθέτει επίσης: α) Ιδιαίτερες εντολές για γραφικά β) Επεξεργασία κειμένου γ) Διαλογικά προγράμματα.

4.2. Συμπεράσματα Η Logo _WR: * Δεν είναι μια γλώσσα προγραμματισμού για την επίλυση μόνο μαθηματικών προβλημάτων. * ‘Εχει σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτας ανάλυσης ενός προβλήματος και της διατύπωσης των βημάτων που την επιλύουν. Η Logo_WR αναφέρεται σε μαθητές που έχουν διδαχθεί την έννοια του αλγορίθμου.

ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου Δέσποινα (Α.Μ.: 1053)