ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 41ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

Φωτογραφική μηχανή Η σύγχρονη φωτογραφική μηχανή είναι συνδυασμός τεχνολογιών από τρεις τομείς, των λεπτοκατασκευών, της οπτικής και, αφενός της χημικής.
ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ;
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Σκοπός της δικής μας ομάδας ήταν να υλοποιήσουμε την φάση της κατασκευής του ρολογιού. Έτσι, επειδή έπρεπε να υπολογίσουμε την κλίση του τοίχου που θα.
ΣΤΕΡΕΟΣΚΟΠΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Οικογενειακή Φωτογραφία
Η εξέλιξη της οικογενειακής φωτογραφίας με το πέρασμα των χρόνων
H Ιστορική Εξέλιξη Της Φωτογραφίας!
Περιεχόμενα o Σελ 1…Εισαγωγή o Σελ 3…Η πρώτη μηχανή o Σελ 5…Η ιστορική εξέλιξη της φωτογραφίας o Σελ 9… Ποιος τραβηξε την πρωτη φωτογραφια o Σελ 11…
Pinhole Camera ή Κάμερα Μικροσκοπικής Οπής
ΟΛΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση.
Ονόματα: Μπατσίλα-Ρόσκα Άντρεα,Μαλεκκίδης Αντρέας,Μαυρομμάτης Αλέξανδρος, Χρυσοστόμου Μάριος Τάξη:Β’8 Ομάδα:Πελλοπλάσματα.
Τα υλικά και οι τεχνικές της Φωτογραφίας
Μια δικτυακή κάμερα βασισμένη στο Internet Protocol (IP) μπορεί να περιγραφεί ως συνδυασμός κάμερας και υπολογιστή σε μια μονάδα. Συλλαμβάνει και μεταδίδει.
Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογία
Η ιστορια της φωτογραφιασ
Μπορούμε να δούμε τα άτομα…..
ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕ. Λ
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Λάμπες φθορισμού Σύγκριση λαμπτήρων πυρακτώσεως, φθορισμού και led.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Ασπρόμαυρη Φωτογραφία
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
Σκηνή 1 Μέγεθος πλάνου 30cm*50cm Χρόνος 00:00:12 Εικόνα Ήχος 00:00:09 Πλάνο 1 Εμφανίζονται ο Juan και η Juanita, πίσω τους εμφανίζεται στον πίνακα ο χάρτης.
! Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ!☺☻.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
Η ιστορία και η εξέλιξη της
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΗ & ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Η Ιστορία των ηλεκτρικών λαμπτήρων. Κατασκευή και επίδειξη των κυριότερων κατηγοριών.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» Εργασία στο μάθημα της τεχνολογίας. Σχολικό Έτος Υπεύθυνη Καθηγήτρια Στ. Μαυρομματάκη.
Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Θέτουμε ερωτήματα:  Πότε ανακαλύφθηκε η φωτογραφία και από ποιόν;  Ποιος την κατασκεύασε και πως εξελίχθηκε η φωτογραφική.
Βασικές αρχές έκθεσης Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Φωτογραφια 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ»
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
Ορισμός της φωτογραφίας και ιστορική αναδρομή
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Photography Εισαγωγή στην Φωτογραφία
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ένα ταξίδι στον κόσμο των λαμπτήρων
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μαρίελλα Αναστασιάδου
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
Εργασία στην τεχνολογία Θέμα: Κινητό τηλέφωνο
Η φωτογραφική μηχανή.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 Βασικές Συμβουλές Φωτογραφίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 41ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2012-2013 CAMERA OBSCURA ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 41ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2012-2013

Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟ ΦΩΣ ΟΤΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΕΝΌΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΙΧΟ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΕΙΔΩΛΟ

ΤΟ ΜΑΤΙ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΜΙΑ CAMERA OBSCURA

ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠO ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗN ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΑΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΖΩΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ CAMERA OBSCURA

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ο ΟΛΛΑΝΔΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ VERMEER Για περοσσότερο από 100 χρόνια έχει προταθεί ότι ο Ολλανδός Johannes Vermeer, που έζησε τόν 17ο αιώνα χρησιμοποίησε τήν camera obscura ως βοήθημα στην ζωγραφική.Παρόλο που δέν υπάρχουν τεκμηριωμένα αποδεικτικά στοιχεία καί με μόνη πηγή πληροφόρησης τά έργα ζωγραφκής τού,πολλοί άνθρωποι θεώρησαν ότι ο Vermeer υπήρξε χρήστης κάμερας γιά τούς εξής λόγους : 1)Γιά τούς χάρτες που απεικονίζονται κρεμασμένοι σε τοίχους σε αρκετά έργα τού.Είναι πραγματικοί χάρτες που έχουν αντιγραφεί πιστά χάρις τήν χρήση τής camera obscura. 2)Ο James Pannel ήταν ο πρώτος που πρότεινε ότι ο Vermeer θά μπορούσε να χρησιμοποιεί μια camera obscura καί σε ένα άρθρο τού αναφέρεται στήν "φωτογραφική προοπτική" σε εικόνες όπως Officer and laughing girl όπου η φιγούρα τού στρατιώτη είναι δυσανάλογα μεγάλη.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ VERMEER

ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ CAMERA OBSCURA ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ Το φως μπαίνει μέσω της τρύπας στην σκεπή του κυκλικού σκοτεινού δωματίου και κατευθύνεται στο κέντρο μέσα από ένα καθρέπτη. Στο κέντρο υπάρχει ένα λευκό στρογγυλό μαρμάρινο τραπέζι όπου προβάλλεται το είδωλο του πραγματικού κόσμου. Θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε "κάμερα High Definition μικρής φωτεινότητας με μηδενική κατανάλωση" ... Σήμερα κάθε οπτική συσκευή ανεξάρτητα με τα Mpixels χρησιμοποιεί τη βασική αρχή της Camera Obscura.

ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ANGELO SALA  JOHANN HEINRICH SCHULZE CARL WILLIAM SCHEELE JOSEPH NICEPHORE NIEPCE THOMAS WEDGWOOD SIR HUMPHRY DAVY LOUIS JACQUES MANDE DAGUERRE  SIR JOHN FREDERICK WILLIAM HERSCHEL WILLIAM HENRY FOX TALBOT HERCULES FLORΕNCE HIPPOLYTE BAYARD ANNA ATKINS

TALBOT WILLIAM HENRY FOX TALBOT (1800-1877) Φιλόλογος, Αιγυπτιολόγος, μαθηματικός, κλασικιστής, φυσικός, μεταφραστής της σφηνοειδούς γραφής των Χαλδαίων, με τις εφευρέσεις του στην φωτογραφία έβαλε τις βάσεις για την ανάπτυξη αυτής της τέχνης και επιστήμης, για τα επόμενα 150 χρόνια. Μετά από ένα ταξίδι στη Ιταλία όπου χρησιμοποίησε μια camera lucida για να σχεδιάσει διάφορα τοπία της λίμνης Como και την δυσκολία που είχε στο σχέδιο, αποφάσισε να βρεί έναν πιό εύκολο τρόπο να καταγράφει εικόνες. Και το πέτυχε σχετικά σύντομα, ήδη το 1835 καταφέρνει να φωτογραφήσει το πρώτο αρνητικό, το γνωστό παράθυρο. Μεγάλη του ανακάλυψη η ύπαρξη της "λανθάνουσας εικόνας" που μειώνει πάρα πολύ τους χρόνους έκθεσης. Με την βοήθεια του φίλου του Herschel τις συμβούλες και τις παρενέσεις του, φτάνει σε εντυπωσιακά απότελεσμα που τα ανακοινώνει τον Ιανουάριο του 1839 στην royal society. Από τότε Άγγλοι και Γάλλοι διαφωνούν για το ποιός πρωτοανακοίνωσε την ανακάλυψη της φωτογραφίας.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΧΑΡΤΙΝΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ

NIEPCE JOSEPH NICEPHORE NIEPCE (1765-1833) Δεν είναι περίεργο που την πρώτη φωτογραφΙκΉ εικόνα την σταθεροποίησε αυτός ο Γάλλος πολυπράγμων εφευρέτης, το 1826.Την μεθόδο του την όνόμασε "ηλιογραφία" και προσπαθούσε από το 1814 να πετύχει κάτι αντίστοιχο. Πρακτικά η μεθοδός του ήταν δύσχρηστη, γιατί απαιτούσε μεγάλους χρόνους έκθεσης (είναι χαρακτηριστική η 8ωρη έκθεση που χρειάστηκε η πρώτη γνωστή σε εμάς, φωτογραφία του). Το συμβόλαιο συνεργασίας που υπέγραψε το 1829 με τον Daguerre, αποτελεί ορόσημο για την φωτογραφία, παρόλο που ο Daguerre ανάπτυξε μια δικιά του φωτογραφική μέθοδο, μετά τον θάνατο του Niepce το 1833.

Η ΠΡΩΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ TOY NIEPCE Η ΠΡΩΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΡΑΒΗΧΤΗΚΕ ΤΟ 1829 ΚΑΙ Η ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΗΡΚΗΣΕ 8 ΩΡΕΣ

DAGUERRE LOUIS JACQUES MANDE DAGUERRE (1787-1851) Ξεκίνησε σαν αρχιτέκτονας, μετά ζωγράφος και κατασκευαστής θεατρικών σκηνικών, δική του επινόηση είναι το diorama. Χρησιμοποιούσε πολύ συχνά την camera obscura σαν βοήθημα στην ζωγραφική του και του έγινε έμμονη ιδέα να καταγράψει τις εικόνες με κάποιο χημικό και εύκολο τρόπο. Το 1826 έμαθε για τα πειράματα του Niepce και το 1829 υπέγραψε μαζί του ένα συμβόλαιο συνεργασίας για την ανάπτυξη μιας φωτογραφικής μεθόδου. Μετά τον θάνατο του Niepce συνέχισε μόνος του και με επιμονή ανακάλυψε μια διαφορετική μέδοθο, πρακτικότερη, που την ονόμασε Daguerreotype. Η ανακοίνωση της μεθόδου του στην Γαλλική ακαδημία επιστημών τον Αύγουστο του 1839 από τον Arago, η αγορά της μεθόδου από την Γαλλική κυβέρνηση και το "δωρισμά" της σε όλο τον κόσμο, θεωρείται η επίσημη αρχή της φωτογραφίας και χάρισε στον Daguerre κύρος και χρήματα

DAGUERREOTYPE Η νταγκεροτυπία ή δαγκεροτυπία (Daguerreotype, η λέξη προέρχεται από τα Γαλλικά: daguerréotype) υπήρξε η πρώτη πρακτική και εμπορική φωτογραφική διαδικασία και παρουσιάστηκε επίσημα από το Γάλλο εφευρέτη Λουί Νταγκέρ (Louis Daguerre) το 1839. Η παραγωγή της ήταν μία εξέλιξη της ηλιογραφίας,εφεύρεσης του συνεργάτη του Daguerre, Ζοζέφ Νιέπς (Joseph Nicéphore Niépce). Η διαδικασία παραγωγής νταγκεροτυπίας ξεκινά με την παράθεση των χάλκινων πλακών σε ιώδιο, όπου μέσω των αναθυμιάσεων διαμορφώνεται φωτοευαίσθητο ιωδίδιο του αργύρου. Οι πλάκες πρέπει να χρησιμοποιηθούν εντός μίας ώρας. Ακόλουθα εκτίθενται από 10 έως 20 λεπτά στο φως, ανάλογα με τη διαθέσιμη φωτεινότητα. Η εμφάνιση της εικόνας επιτυγχάνεται με την έκθεση της πλάκας σε υδράργυρο, θερμαινόμενο σε 75° C. Αυτό αναγκάζει τον υδράργυρο να συγχωνευτεί με το ασήμι. Έπειτα η εικόνα βυθίζεται σε θερμό διάλυμα κοινού άλατος και τελικά ξεπλένεται με καυτό αποσταγμένο νερό. Οι νταγκεροτυπίες δεν μπορούσαν να αναπαραχθούν σε αντίγραφα και οι επιφάνειες τους ήταν εξαιρετικά λεπτές, με συνέπεια για να μην καταστραφούν να καλύπτονται συχνά με γυαλί. Η εικόνα που παραγόταν εμφάνιζε το πρότυπο σε αντεστραμμένη όψη, ανάλογη με την κατοπτρική αναπαράσταση. Επιπλέον οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνταν ήταν ιδιαίτερα τοξικές.

Η ΠΡΩΤΗ ΔΑΓΚΕΡΟΤΥΠΙΑ

Η ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΗ ΔΑΓΚΕΡΟΤΥΠΙΑ

Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΑ ΑΛΟΓΟΝΟΥΧΑ ΑΛΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΑΡΓΥΡΟ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ ΩΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗ Br - + φως Br + e – Ag + + e -  Ag C6H4(OH)2 + Na2SO3 + 2AgBr +NaOH  C6H3(OH)2SO3Na +2NaBr+H2O +2Ag

ΣΤΕΡΕΩΣΗ Το μεγαλύτερο πρόβλημα μετά την εφεύρεση της φωτογραφίας στη δεκαετία του 1830 ήταν η έλλειψη μονιμότητας. Θα πρέπει να απαλλαγούμε από το υπόλοιπο βρωμιούχο, ή τελικά η φωτογραφία θα γίνει μαύρη. Δεν υπάρχουν διαλύτες AgBr. Όταν η ζάχαρη διαλύεται σε νερό, και στη συνέχεια εξατμίζεται, η ζάχαρη ανακτάται. Αυτό δεν συμβαίνει με το AgBr. Το υπόλειμμα που μένει πίσω είναι πάντα ένα μετασχηματισμένο αλάτι. Έτσι, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βεβαιωθούμε ότι το μετασχηματισμένο αλάτι είναι διαλυτό, έτσι ώστε να μπορεί να πλυθεί μακριά. 2AgBr + 3 Na2S2O3 = Ag2Na4(S2O3)3 + 2 NaBr

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΜΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΧΩΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΟΜΑΔΕΣ Η ΚΆΘΕ ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ ΤΗΝ ΔΙΚΉ ΤΗΣ ΚΑΜΕΡΑ (ΈΝΑ ΧΑΡΤΟΝΕΝΙΟ ΚΟΥΤΙ ΜΕ ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗ ΜΙΑ ΤΟΥ ΠΛΕΥΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΦΩΣ) ΣΑΝ ΦΩΤΟΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΧΑΡΤΙ ΧΑΜΗΛΉΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ Η ΚΆΘΕ ΟΜΑΔΑ ΠΗΡΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΛΉΨΕΙΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΚΘΕΣΗΣ ΣΤΟ ΦΩΣ (ΤΥΠΙΚΑ Ο.5 ~ 1.5 ΛΕΠΤΑ ) ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΈΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Η ΚΆΘΕ ΟΜΑΔΑ ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΩΣΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕΣ ΤΗΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΘΑΛΑΜΟ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΧΗΜΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΌ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΊΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΕΣ ΤΟΣΟ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΑ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΤΩΝ ΛΗΨΕΩΝ ΕΊΝΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΟ 60% ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΣΑΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΏΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΘΕΤΙΚΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΟΠΤΡΙΣΘΟΥΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΑ.

ΤΑ ΥΓΡΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΘΑΛΑΜΟ ΕΜΦΑΝΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΧΑΡΤΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΜΑΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΦΩΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΧΑΡΤΙ ΑΛΛΑ ΦΩΤΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΛΑΜΟ ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΚΚΙΝΗ ΛΑΜΠΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΧΡΩΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ.

Η ΠΡΩΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΑΣ

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ αρνητικά θετικά ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ αρνητικά θετικά

ΠΡΩΤΗ ΟΜΑΔΑ ΝΑΣΧΕΛ ΑΜΠΑΟ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΖΕΜΠΟΥΙΡΟ ΒΙΚΥ ΛΩΤΣΗ ΦΑΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ 1ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΟΥΡΔΟΥΒΑΛΗΣ ΑΛΜΑΝΤΟ ΠΙΛΟ

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ 2ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ 2ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΤΡΙΤΗ ΟΜΑΔΑ ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΔΡΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΛΙΖΑΣ

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ 3ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ 3ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ ΟΜΑΔΑ ΜΑΡΙΟΣ ΓΚΟΥΤΣΟ ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΡΑΜΗ ΝΙΚΟΣ ΖΩΣΙΜΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ ΙΜΑΝΤΕ

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ 4ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ 4ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΟΜΑΔΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1. M. Langford Basic Photography Focal press 2002 2. Π. Ριβέλλης Φωτογραφία Εκδ. Φωτοχώρος 3. R. Jacobson et. al The manual of photography Focal press 2005 4. The focal encyclopedia of photography 5. Ansel Adams The camera ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ http://www.fotoart.gr/istoria/protoporoi/index.htm#top http://www.bbc.co.uk/history/british/empire_seapower/vermeer_camera_01.shtml#three http://www.unet.brandeis.edu/~teuber/vermeer2.htm ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Ν.ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (ΠΕ04)