ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι Ιανουάριος 2014
1. Τα Μαθηματικά των παιδιών ΙΙ
Όπως και στην προηγούμενη πρακτική σας άσκηση, καλό θα ήταν, να μελετήσετε για μία δεύτερη φορά τις δυνατότητες των μικρών μαθητών να λύνουν μαθηματικά προβλήματα για τα οποία δεν έχουν ακόμα διδαχθεί τρόπους επίλυσής τους. Αυτήν τη φορά, για να διαμορφώσετε μια πιο σφαιρική εικόνα των δυνατοτήτων τους, θα μπορούσατε να τους δώσετε ένα τεστ με το ίδιο πρόβλημα που χρησιμοποιήσατε στις συνεντεύξεις των 3 μαθητών.
Ζητείστε από τη δασκάλα της τάξης να σας επιτρέψει να απασχολήσετε τους μαθητές της, για περίπου 15 λεπτά. Ενημερώστε την για τη σκοπιμότητα της πρακτικής σας άσκησης, και εξηγείστε της ότι οι μαθητές που συνεργάστηκαν μαζί σας την προηγούμενη φορά, κινητοποίησαν το ενδιαφέρον σας για να μάθετε τι θα κάνουν και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης με αφορμή το ίδιο πρόβλημα. Όπως και στην προηγούμενη πρακτική άσκηση, μπορεί οι μαθητές να μην είναι ιδιαίτερα πρόθυμοι να ασχοληθούν με ένα πρόβλημα για το οποίο δεν έχουν ακόμα διδαχθεί τις τεχνικές επίλυσής του. Για να προσπαθήσουν λοιπόν, να το λύσουν, έχει ιδιαίτερη σημασία ο τρόπος που θα τους προσεγγίσετε (τι θα τους πείτε για να πιστέψουν ότι δεν ελέγχετε τις γνώσεις τους).
Προετοιμάστε φωτοτυπίες με το πρόβλημα που χρησιμοποιήσατε την περασμένη φορά και όταν μαζέψετε τις λύσεις των μαθητών προσπαθήστε: 1.Να ταξινομήσετε τις λύσεις τους σε έναν πίνακα ξεκινώντας από τις λιγότερο εξελιγμένες 2.Να εξηγήσετε με ποιον τρόπο, δύο από τις λύσεις που οι μαθητές έδωσαν, συνδέονται με τα μαθηματικά που πρόκειται να διδαχθούν