Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ Προς μία ποιητική της αφήγησης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Ποιο δελτίο καιρού ταιριάζει
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ
Από τη θεωρία της λογοτεχνίας στην πράξη της διδασκαλίας
Έντυπη ειδησεογραφία.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
εγώ, εσύ, αυτός-η-ο, στον Ενικό αριθμό,
Σεπτέμβριος- Οκτώβριος 2007
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Υποθετικοί λόγοι.
Νιάκαρος Κωστής Καθηγήτρια: Βασιλική Παπακίτσου
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Τα ψάθινα καπέλα.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ/ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 490 πχ
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Ηταν πραγματικα ο Ηρόδοτος ο πατέρας της Ιστοριας;
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αφήγηση αφήγηση.
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Κοσμοθεωρίες: Εναλλακτικές κουλτούρες αναπαράστασης και διαχείρισης της σχέσης του «φυσικού κόσμου» με τον «ανθρώπινο εαυτό» Βασίλης Τσελφές.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Χρόνοι Κοντίδου Θέμις – Ε΄2.
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
Ο Ηρόδοτος ως ιστορικός και αφηγητής.
ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ «Και πάλι στο σχολείο…»
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σύγχρονα.
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ: Ποιος είναι ο αφηγητής; Σε ποιο χρόνο αφηγείται την υπόθεση; Ποιο πρόσωπο χρησιμοποιεί στην αφήγησή του; Με ποια σειρά εκθέτει τα γεγονότα; Από ποια αφηγηματική σκοπιά παρουσιάζει όσα εκτυλίσσονται; Ποιες αφηγηματικές τεχνικές χρησιμοποιεί ο συγγραφέας;

1. Ποιος είναι ο αφηγητής Δραματοποιημένος ή ομοδιηγητικός ( συμμετέχει στην ιστορία ως απλός παρατηρητής ή δρων ) Μη δραματοποιημένος ή ετεροδιηγητικός ( δε συμμετέχει στην ιστορία, είναι ένα φανταστικό πρόσωπο που επινοεί ο συγγραφέας )

2. Χρόνοι ρημάτων αφήγησης Παρελθοντικοί χρόνοι ( κυρίως Αόριστος αλλά και Παρατατικός ή Υπερσυντέλικος ) Ιστορικός Ενεστώτας ( για ζωντάνια και αμεσότητα )

3.Πρόσωπο ρημάτων αφήγησης α΄ πρόσωπο β΄πρόσωπο γ΄πρόσωπο Εγώ-εμείς Εσύ-εσείς Αυτός-αυτοί

4. Σειρά έκθεσης των γεγονότων Χρονολογική σειρά ( τα επεισόδια αναφέρονται με τη σειρά που αυτά διαδραματίστηκαν ) Αναδρομή ( ο αφηγητής γυρίζει σε παλιότερα γεγονότα από το σημείο της αφήγησής του ) Πρόδρομη ( ο αφηγητής αναφέρεται σε γεγονότα που θα εξελιχθούν σε μεταγενέστερο χρόνο )

5. Αφηγηματική σκοπιά Αφήγηση χωρίς εστίαση ή μηδενική εστίαση ( αφηγητής παντογνώστης ή αφηγητής θεός ) Αφήγηση με εσωτερική εστίαση ( ο αφηγητής γνωρίζει όσα και ένα πρόσωπου του έργου ) Αφήγηση με εξωτερική εστίαση ( ο αφηγητής αφήνει τα πρόσωπα να δρουν χωρίς να γνωρίζει τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους )

6. Βασικές αφηγηματικές τεχνικές Αφήγηση ή διήγηση Περιγραφή Διάλογος ( σε ευθύ ή πλάγιο λόγο ) Εσωτερικός μονόλογος Σχόλιο