4ο ΓΕΛ Χανίων Πράσινο Φως Η Δειγματοληπτική Έρευνα στα πλαίσια της διερευνητικής μάθησης Ράπτη Μαρία Φυσικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Οι μαθητές της Ε1 τάξης Δημήτρης-Ελένη παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
6η εργασία α:Ποταμοί που εκβάλλουν στην Μεσόγειο
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Google docs Google docs forms
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Γεώργιος Ματαλλιωτάκης, Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ.
Ο Άλμπρεχτ Ντίρερ (Albrecht Dürer)
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η πορεία των (Los)LED LosLED Ντουσάκης Ευάγγελος Παπαποστόλου Στάθης
Sevastoupoleos 5, Athens Tel.: , Fax: , qed Omn  bus Οκτώβριος 2013.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
Προτυπο πειραματικο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνης
ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ Είναι ένα σχετικά νέο άθλημα.
Οικολογικοί λαμπτήρες Λαμπτήρες Φθορισμού
Η ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ Ζούρος Στράτος Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
Ξιφασκία σε αμαξίδιο.
ΔΕΔΕ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ1 ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ
Προφορικός ή γραπτός λόγος;
1.Η σημασία των επιτόπιων μελετών - έρευνες με αποτελέσματα 2.Η κατάσταση σήμερα 3.Εφαρμογή της έρευνας πεδίου από μαθητές στην αλυκή της Λάρνακας Οι επιτόπιες.
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
Αντισφαίριση με αμαξίδιο
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ Τμήμα:Β2 Δημήτρης Χατζηπαυλίδης Κωνσταντίνος Μπίτσης.
Οι θάλασσες της Ελλάδας
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
«Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Ανάπτυξη και προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας- Έρευνα για την στάση των φοιτητών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
«Π ΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ » Υποομάδα project Μ.Ε. Μ.Α.Σ Μέλη ομάδας:Μαρία Γκίκα, Ελένη Δεσύπρη, Μαντώ Πλέσσα, Άρτεμη Θεολογίτη,
Ρατσισμός.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
Άστρα και Κβάντα σε ένα Σχετικιστικό Σύμπαν Νίκη Μαματσή-Φυσικός Msc Φυσικής Περιβάλλοντος Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
Google docs Google docs forms
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Πιθανότητες και Βιοστατιστική (Θ)
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ο ΓΕΛ Χανίων Πράσινο Φως Η Δειγματοληπτική Έρευνα στα πλαίσια της διερευνητικής μάθησης Ράπτη Μαρία Φυσικός

Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις Διερευνητικής Μάθησης Ερμηνευτική Πειραματική Περιγραφική Δημοσκοπική ή δειγματοληπτική

Δειγματοληπτική Έρευνα Είναι ένας τρόπος συλλογής πληροφοριών με ερωτηματολόγια Τα ερωτηματολόγια διανέμονται (ή οι ερωτήσεις γίνονται προφορικά, ή συμπληρώνεται σε κατάλληλη ηλεκτρονική πλατφόρμα) σε ένα αριθμό ατόμων, «δείγμα», που επιλέγεται από ένα ευρύτερο «πληθυσμό»

«Πληθυσμός» είναι το σύνολο των στοιχείων (ατόμων, νοικοκυριών, σχολείων, επιχειρήσεων κλπ) υπό μελέτη. Οι «πληθυσμοί» είναι συνήθως πολύ μεγάλοι για να μελετηθούν ολόκληροι. αντιπροσωπευτική «Δείγμα» είναι μια αντιπροσωπευτική υποομάδα του πληθυσμού που επιλέγεται για ανάλυση. «Δείγμα» και «Πληθυσμός»

Η «αντιπροσωπευτικότητα» του δείγματος... Υπάρχουν δυο βασικές τεχνικές να αποκτήσουμε ένα «αντιπροσωπευτικό δείγμα»: Απλή τυχαία επιλογή (απλό τυχαίο δείγμα) Σε απλό τυχαίο δείγμα κάθε μέλος του πληθυσμού έχει την ίδια πιθανότητα να επιλεγεί Στρωματοποιημένη επιλογή (στρωματοποιημένο δείγμα)...χρησιμοποιούμε όταν γνωρίζουμε ότι υπάρχουν διαφορετικές υποομάδες σε ένα πληθυσμό και θέλουμε να σιγουρευτούμε ότι τις περικλείουμε όλες στο δείγμα –κατά προτίμηση αναλογικά. Το δείγμα πρέπει να απεικονίζει τις διάφορες υποομάδες του «πληθυσμού». Άλλες π.χ. Να στηριχθούμε σε άτομα που είναι διαθέσιμα, όπως είναι οι φοιτητές στο Μεταπτυχιακό μας. Στις περιπτώσεις αυτές το δείγμα δεν είναι «τυχαίο» και οι γενικεύσεις συζητήσιμες.

Τι μετράμε στις δειγματοληπτικές έρευνες γνώμης; Στάσεις και αξίες Προτιμήσεις Πεποιθήσεις Εμπειρίες Γνώσεις Δημογραφικά χαρακτηριστικά

Ερωτηματολόγιο «καμία στατιστική έρευνα δεν μπορεί να είναι καλύτερη από το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε σ’ αυτή» Moser C., Kalton G., 1977 Η διατύπωση μιας ερώτησης… επηρεάζει τις απαντήσεις! Το ίδιο ισχύει και για τη σειρά των ερωτήσεων Οι απαντήσεις… επηρεάζονται από τις ασαφείς ερωτήσεις

Επιτυχημένο Ερωτηματολόγιο Σαφήνεια Πληρότητα Συνοχή Κατάλληλη δομή Να περιλαμβάνει βασικές οδηγίες συμπλήρωσης και εννοιολογικές επεξηγήσεις Να περιλαμβάνει ερωτήματα ελέγχου Να είναι κατά το δυνατόν σύντομο Να επιδέχεται κωδικογράφησης και μηχανογραφικής επεξεργασίας

Πράσινο Φως Αρχή… Το θέμα επιλέχθηκε από τη διαθέσιμη λίστα θεμάτων του προγράμματος Chain Reaction Σχηματίστηκαν ισοδύναμες ομάδες, σύμφωνα με τις απαιτούμενες για την Ερευνητική Εργασία κλίσεις/δεξιότητες των μαθητών Ξεκίνησαν τα ερωτήματα από … … μία φωτογραφία!!!

Δομή Ερευνητικής Εργασίας ΠράσινηΑνάσαΝ.Τ.Α.Μ.ΑGreenLaternsLosLED Ερωτηματολόγιο (δημιουργία, συμπλήρωση, καταχώρηση, επεξεργασία, εξαγωγή συμπερασμάτων) Αφίσα ΠυρακτώσεωςΦθορισμούLED Ιστορική αναδρομή φωτισμού Πρωτόκολλο του Κιότο (Κατανάλωση, απόδοση, φωτεινότητα λαμπτήρων Σημάνσεις στις συσκευασίες λαμπτήρων)

Στάση ως προς την προστασία του περιβάλλοντος και την ανακύκλωση, Προτιμήσεις ως προς τους λαμπτήρες, Πεποιθήσεις και Γνώσεις για τους λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας Ερωτηματολόγιο «Πράσινο Φως» Σκοπό να διαπιστώσει αν ο κόσμος: διαχωρίζει τους λαμπτήρες σε εξοικονόμησης ενέργειας και πυρακτώσεως γνωρίζει τους λαμπτήρες φθορισμού, την ασφαλή αντικατάστασή τους γνωρίζει τους λαμπτήρες LED προτιμάει τους φθορισμού ή τους LED και γιατί ανακυκλώνει τους λαμπτήρες

Συμπεριλαμβάνει 22 ερωτήσεις: Ερωτήσεις για την έναρξη των ερωταποκρίσεων, εύκολες να απαντηθούν Ερωτήσεις για την ενεργοποίηση της μνήμης και της σκέψης προς την επιθυμητή κατεύθυνση Κυρίως Ερωτήσεις Ερωτήσεις ελέγχου γνώσης Ερωτηματολόγιο «Πράσινο Φως»

Δείγμα: 114 άτομα Δειγματοληψία: Απλή τυχαία επιλογή (στην αγορά των Χανίων), και άτομα του περιβάλλοντος των μαθητών (όπου υπήρχε δυνατότητα υποβολής μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας) Ερωτηματολόγιο «Πράσινο Φως»

Στην πορεία… Δράσεις Επίσκεψη Επιστήμονα στο Λύκειό μας (επεξήγηση επιστημονικής μεθόδου) Επίσκεψη στο Πολυτεχνείο Κρήτης (γνωριμία ερευνητικού εργαστηρίου και τρόπου εργασίας σε αυτό) Επίσκεψη στο ΤΕΙ Κρήτης (παρακολούθηση ομιλίας σε θέματα ενέργειας) Ερωτηματολόγια στην αγορά των Χανίων Δημιουργία αφίσας

Οι μαθητές μυήθηκαν: στον επιστημονικό τρόπο έρευνας και συγκρότησης της γνώσης, μέσα από τις δράσεις που συμμετείχαν. στην κοινωνική οπτική των επί μέρους κλάδων της επιστήμης, μέσα από τη δημοσκοπική μέθοδο (ερωτηματολόγιο) Τελικά…

Στόχοι Ερευνητικής Εργασίας Διεπιστημονικότητα (φυσικής και περιβάλλοντος -με τις κοινωνικές τους προεκτάσεις-, στατιστικής) Διερευνητική μάθηση Ομαδοσυνεργατικότητα →Παράπλευρο όφελος: Ανάπτυξη δεξιοτήτων πληροφορικής ( blog-forum-, ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, επεξεργασία ερωτηματολογίου, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, χρήση διαδικτύου στη μάθηση, πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας και πρόγραμμα επεξεργασίας video )

Video 2’

Βιβλιογραφία wQFjAA&url=http%3A%2F%2Feis.pspa.uoa.gr%2Fdocuments%2Fcourse_108%2 F7.ppt&ei=pM8cU8XBOcWyywOu9oKwAw&usg=AFQjCNEV3maR71OoV5wi Rs2YLitM4EjTBA&bvm=bv ,d.bGQ %CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1- %CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%C E%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85 Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο, Η. Ματσαγγούρας, ΟΕΔΒ