ΙΑΤΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη ατυχημάτων στην ύπαιθρο
Advertisements

Μαθαίνω για την νέα μορφή γρίπης Α (H1N1)
Ιορδάνης Γ. Αμπατζίδης ΕΚΑΒ Πάτρας
16ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ε.Γ.Β.Ε ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Σεμινάριο Ανανηπτών ΚΑΡΠΑ
ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. AF Studies ΚΑΡΔΙΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΖΗΚΟΣ ΚΕΝΤΡΟΣ ΘΑΝΑΣΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Εγκαύματα ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ Πρώτου βαθμού – κοκκίνισμα και πόνος στο δέρμα
KINΔΥΝΟΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ Φ/Θ ΣΤΗ ΠΡΟΛΗΨΗ - ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Εργασία βιολογίας Κων/νος Πετρίδης Γ2
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΕΚΠ Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ «ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ»
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ - ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ
Monitoring Πολυτραυματία στη Μ.Ε.Θ. Στεργίου Πέτρος Νοσηλευής ΜΕΘ ΠΓΝΙ
Ζιαγκλιαβός Κωνσταντίνος, Πελοβανίδης Ηλίας, Πολυχρονίδης Ιάκωβος
Το αναπνευστικό σύστημα Αναπνευστικές χωρητικότητες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Χαιρετισμός στον ήλιο.
ΠΝΙΓΜΟΣ & ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Πρώτες βοήθειες σε Απόφραξη αεροφόρων οδών
Σε ΠΑΙΔΙΑ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΖΩΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ
Αιμορραγίες-Κατάγματα-Τραυματισμοί Σ.Σ.
Ζωτικά σημεία Φανερώνουν τη λειτουργική κατάσταση του σώματος
Επιληψία Αργυρίου Κατερίνα, Φαρμακοποιός.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ (ΚΑΡ.Π.Α)
ΤΟΜΕΑΣ: ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Πρώτες Βοήθειες : Ο κοινωνικός άνθρωπος αρωγός στο συνάνθρωπο
θερμοκρασία , σφυγμός , αναπνοή & αρτηριακή πίεση Ζωτικά σημεία Φανερώνουν τη λειτουργική κατάσταση του σώματος θερμοκρασία , σφυγμός , αναπνοή &
Κεφάλαιο 5ο.
Δηλητηριασεισ Χρυσάνθη Ρηγοπούλου Α2’.
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ
Διαδικασία Αναζωογόνησης για Ενήλικες-Παιδιά-Βρέφη
Ένα τυχαίο μη ειδικευμένο άτομο έχει την πιθανότητα να κάνει καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΑ) περισσότερες από 6 φορές στη ζωή του και υπάρχει πιθανότητα.
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΕ ΕΡΗΜΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ Προφυλάξεις και προστασία
ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
5. ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΝΟΩΝ
ΣΥΜΙΝΤΙΡΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΟΣ
Ερευνητική εργασία για τη Β΄ Λυκείου  ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ «Προστατεύω εσένα και εμένα, μαθαίνω τις πρώτες βοήθειες»
Αντιμετώπιση ατυχημάτων στη σχολική καθημερινότητα Αντιμετώπιση ατυχημάτων στη σχολική καθημερινότητα Καλέντζιου Μίνα.
24/2/2014 Δρ. Ευριπιδου Πολυκαρπος
Αιμορραγικό ιστορικό Μ.Καρακάντζα. ιστορικό Γυναίκα ηλικίας 23 χρονών, προσήλθε στον γιατρο γιατί από 48ώρου παρατήρησε μελανιές στα άκρα και τον κορμό.
ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ :ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ ΖΑΡΑΓΚΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ΒΑΡΒΑΡΑ ΤΖΑΦΕΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Αποστολίδου Ευτέρπη Νοέμβριος 2011
ΕΠΙΓΛΩΤΤΙΤΙΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΦΩΝΙΔΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ « ΜΠΟΔΟΣΑΚΕΙΟ » ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ.
Ο τέτανος είναι μια οξεία νόσος που προκαλείται από μια τοξίνη (δηλητήριο) η οποία παράγεται από το βακτήριο κλωστηρίδιο του τετάνου (Clostridium tetani)
ΕΜΦΡΑΓΜΑ Αποστολίδου Ευτέρπη, Νοέμβριος Καρδιακές παθήσεις Η κυριότερη αιτία νοσηρότητας και θνητότητας εμφράγματα στην Ελλάδα ετησίως Αναλογία.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ
Ελεγχοσ ζωτικων σημειων
ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Υπάρχει ένας κίνδυνος μόλυνσης όσο μικρό και αν είναι το ζώο!
Τι είναι οι πρώτες βοήθειες ;
Πρώτες βοήθειες στη χιονοδρομία
Οξεοβασικη Ισορροπια ασκησεισ
Αποστολίδου Ευτέρπη Νοέμβριος 2011
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Το κΑπνισμα στη ζωΗ μασ Σχολικό Έτος: Υπεύθυνος καθηγητής:
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΥΠΗΡΕΣΙΑ« ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ»-ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΑΝΑΙΜΙΕΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ «ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ»
Πρώτες βοήθειες Είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ – ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΥΜΑΤΑ.
ΠΝΙΓΜΟΣ ή ΠΝΙΓΜΟΝΗ μορφή ασφυξίας που οφείλεται σε μηχανική απόφραξη της αναπνευστικής οδού.
ΚΑΡΠΑ Διαδικασία Αναζωογόνησης για Ενήλικες-Παιδιά-Βρέφη.
Αντιμετώπιση επιληπτικής κρίσης Mια επιληπτική κρίση είναι ένα παροδικό επεισόδιο νευρολογικής δυσλειτουργίας που οφείλεται στην ανάπτυξη ανώμαλης ηλεκτρικής.
Μυϊκή κράμπα (muscle cramp)
Πρώτες βοήθειες & πρόληψη ατυχημάτων
Αναφυλαξία
ΕΠΙΣΤΑΞΗ & ΡΙΝΟΡΡΑΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΑΤΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, M.D. ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ

Παράγοντες που ευνοούν την εμφάνιση προβλημάτων υγείας στο σχολείο Υπερένταση & νευρικότητα Απροσεξία Ανωριμότητα πνεύματος / σώματος Συνωστισμός Επιθετικότητα Ανυπακοή Έλλειψη κανόνων ασφαλείας Προϋπάρχοντα προβλήματα υγείας Ελλιπής ενημέρωση προς το σχολείο για τυχόν ιατρικά προβλήματα του μαθητή Ελλιπής ιατρική παρακολούθηση

Επεισόδια σοβαρής μορφής με τη συχνότερη εμφάνιση στο σχολείο Επεισόδια σοβαρής μορφής με τη συχνότερη εμφάνιση στο σχολείο Τραυματισμοί Αλλεργικές αντιδράσεις Λιποθυμικά επεισόδια Ασθματική κρίση Επιληψία Υπογλυκαιμική Διαβητική κρίση Καρδιακή ανακοπή

Πρώτη κίνηση του υπεύθυνου είναι να ελέγξει Πρώτη κίνηση του υπεύθυνου είναι να ελέγξει Την όψη του προσώπου - δέρματος Τα ζωτικά σημεία Να εξασφαλίσει την αναπνοή Να βοηθήσει τη κυκλοφορία με μαλάξεις

Οίδημα προσώπου (χείλια, βλέφαρα) αλλεργική αντίδραση

Εξάνθημα δερματικό αλλεργικές αντιδράσεις με ερυθρότητα δέρματος και με πομφούς (φουσκωμένες περιοχές δέρματος)

Ωχρότης / Προσωπείο υποξαιμίας Προσωπείο υποξαιμίας (δηλαδή μειωμένης οξυγόνωσης του αίματος) (ροδαλά μήλα, ωχρή περιστοματική περιοχή, μελανά-βαθύ κόκκινο στα χείλια και τη γλώσσα) Ωχρότης (χαμηλή κυκλοφορία - υπόταση, αναιμία, συγκινησιακό στρες)

Σπασμοί Τρόμος βλεφάρου / φρυδιών + αναίσθητο άτομο = εισαγωγικοί σπασμοί

Ζωτικά σημεία σφυγμός αναπνοή θερμοκρασία αρτηριακή πίεση

Ζωτικά σημεία Σφύξεις ανά λεπτό, (50-100/λεπτό) (ρυθμικός – άρρυθμος) (γρήγορος – αργός) αναπνοές ανά λεπτό (12-20/λεπτό)(>25 ταχύπνοια, <12 βραδύπνοια = δηλητηριάσεις, κακώσεις κεφαλής) θερμοκρασία σώματος, (<36οC= υποθερμία, 36,9 … 37,2οC = δέκατα, >37,2οC = πυρετός, >40οC = υπερπυρεξία) αρτηριακή πίεση

Πυρετός (μαζί με ταχυκαρδία, ταχύπνοια, εφίδρωση) Πυρετός (μαζί με ταχυκαρδία, ταχύπνοια, εφίδρωση) Σωματική δραστηριότητα Μάσηση μαστίχας Βαρύ γεύμα Θερμό περιβάλλον Καταμήνιος κύκλος γυναικών Ψυχική συγκίνηση (ισχυρό ερέθισμα) Με ρίγος//Χωρίς ρίγος Με καλή πνευματική κατάσταση // με θόλωση της διάνοιας

Υποθερμία (αδυναμία, ταχυκαρδία, ρίγος, τάση προς εμετό, ζάλη) Υποθερμία (αδυναμία, ταχυκαρδία, ρίγος, τάση προς εμετό, ζάλη) Ίαση λοιμώξεως Συγκίνηση ισχυρή Φάρμακα αντιπυρετικά – παυσίπονα Έκθεση σε ψυχρό περιβάλλον, (αδύνατα άτομα)

Δύσπνοια (αίσθημα έλλειψης αέρα) Δύσπνοια (αίσθημα έλλειψης αέρα) Η δύσπνοια στα παιδιά εκτιμάται μόνο σε συνθήκες καθιστής θέσης Α) βάθος αναπνοής, Β) χρήση βοηθητικών μυών λαιμού (σκαληνών) Γ) συχνές ανάσες>25/λεπτό, Δ) συριγμός στην εισπνοή / στην εκπνοή Σε περιπτώσεις άγχους έχουμε συνήθως μόνο το Α Σε παθολογικές περιπτώσεις έχουμε το Α και πάντα κάποιο από τα Β-Γ-Δ Σε περίπτωση που αναπνοή παρουσιάζει συριγμό η βήχα πνιχτό πρέπει να δράσουμε γρήγορα και να μετακινήσουμε το παιδί γρήγορα σε νοσοκομείο

Θωρακικός πόνος σε ηρεμία 90% εξωκαρδιακής αιτίας σε ηρεμία 90% εξωκαρδιακής αιτίας 10% είναι αρρυθμία που την αισθάνονται ως πόνο και όχι ως αίσθημα παλμών Σε κόπωση Θωρακικός πόνος που εμφανίζεται σε κόπωση και υποχωρεί με τη διακοπή της άσκησης είναι σχεδόν πάντα παθολογικής αρχής.

Λιποθυμία Όλα τα περιστατικά λιποθυμίας χρήζουν ιατρικής διερεύνησης ανεξάρτητα από την έκβασή τους Τοποθετούμε τα κάτω άκρα σε ανάρροπη θέση (πχ σε μια καρέκλα η τα κρατάμε ψηλά με τα χέρια μας)

Διαπίστωση αναπνοής // καρδιακών παλμών Διαπίστωση αναπνοής // καρδιακών παλμών ναι ΟΧΙ Περιμένουμε Ξένα σώματα Πλαγία θέση (έμετος) Προθανάτιο επεισόδιο Καρδιο-αναπνευστική ανάνηψη

Αρρυθμίες (αργές – γρήγορες) Αργός ρυθμός Έκτακτες συστολές Πόνος στο στήθος Δυσκολία αναπνοής Αδυναμία Ζάλη Δεν απειλούν τη ζωή Ταχυκαρδίες Ψηλαφητός σφυγμός> Καθιστή θέση – δεν κινδυνεύει η ζωή - αναμένουμε Αψηλάφητος σφυγμός> καρδιο-αναπνευστική ανάνηψη

Πνιγμός από ξένο σώμα: δεν μπορεί να μιλήσει η να αναπνεύσει πανικοβάλλεται και πρέπει κάποιος να ενεργήσει γρήγορα και να κάνει ένα συγκεκριμένο χειρισμό

Πνιγμός στο κολύμπι: υπτιάζουμε το σώμα και το γέρνουμε στην δεξιά ημι-πλάγια θέση και του εφαρμόζουμε θωρακικές μαλάξεις και στοματική αναπνοή

Τι πρέπει να προσέξουμε σε περίπτωση εμφάνισης Επιληψίας Τι πρέπει να προσέξουμε σε περίπτωση εμφάνισης Επιληψίας Κτυπήματα κεφαλής Δάγκωμα γλώσσας χειλέων Έμετος Διατήρηση αναπνευστικής οδού

Κοιλιακός πόνος A) κοιλιακό τοίχωμα. B) διάταση κοίλου σπλάχνου, έντερο - στομάχι – ουρητήρες, κορίτσια επιπλέον η μήτρα και οι σάλπιγγες Οι πόνοι από το έντερο είναι διαλείποντες με περίοδο έξαρσης 15-20 λεπτά και μετά αντίστοιχη ύφεση και μετακινούνται. Ο πόνος από το στομάχι είναι πιο σταθερός και υπερομφαλικός. Ο πόνος από τη μήτρα είναι σταθερός και υποομφαλικός με αντανάκλαση στη μέση. Ο πόνος από τους ουρητήρες είναι με υφέσεις και εξάρσεις είναι συνήθως έντονος και εντοπίζεται στις πλάγιες κοιλιακές χώρες και στην οσφύ. Τα απλά παυσίπονα τύπου Depon βοηθούν αλλά εάν ο πόνος δεν υποχωρεί μετά τη λήψη ενός τέτοιου φαρμάκου και ιδίως εάν συνοδεύεται από πυρετό τότε πρέπει να φύγει από το σχολείο

Εμετοί και ναυτία Ο έμετος και η ναυτία είναι έντονα συμπτώματα και τα παιδιά δεν μπορούν να τα ανεχθούν καθόλου και γι’ αυτό με την εμφάνισή τους πρέπει να παραπέμπονται στους γιατρούς άμεσα. Ηλίαση πολλές φορές εκτός από πονοκέφαλο μπορεί να εμφανιστεί με έμετο & ναυτία η ακόμα και με πυρετό

Συχνοουρία λοίμωξη στα ούρα νευρικού τύπου υπερδιέγερση λοίμωξη στα ούρα νευρικού τύπου υπερδιέγερση επιθυμία αποφυγής του μαθήματος σακχαρώδη διαβήτη άποιο διαβήτη (σπάνια ενδοκρινολογική ασθένεια που συνήθως την υποψιαζόμαστε δύσκολα. Γι’ αυτό σε επαναλαμβανόμενα επεισόδια καλό είναι να ενημερώνονται οι γονείς)

Αιμόπτυση – Ρινορραγία Αυτόματη ρινορραγία χωρίς προηγούμενη κάκωση συνήθως οφείλεται σε τοπικά αίτια της μύτης (καλοκαίρι θερμό περιβάλλον, ξηρός βλεννογόνος, ρινίτιδες) Χρειάζεται καθιστή θέση, πάγος, κρύο νερό πίεση τοπικά επιπωματισμός Όταν η ρινορραγία είναι οπίσθια τότε μπορεί να εκδηλωθεί ως αιμόπτυση Αν το στόμα είναι καθαρό από τραύματα, και δεν συνοδεύεται από βήχα τότε είναι από ρινική προέλευση.

Ηλεκτροπληξία Κτυπάμε το χέρι με ένα ξύλο Κτυπάμε το χέρι με ένα ξύλο Συνήθως το ρεύμα απωθεί το θύμα που πέφτει αναίσθητο στο έδαφος. Συνηθέστερη επιπλοκή είναι η βραδεία λειτουργία της καρδιάς (βραδυκαρδία με 20-30 / λεπτό) είτε η πλήρης παύση της καρδιακής λειτουργίας οπότε πρέπει να κάνουμε τεχνητή αναπνοή

φαρμακείο Θερμόμετρο Γάζες αποστειρωμένες Επιδέσμους ελαστικούς Γάζες αποστειρωμένες Επιδέσμους ελαστικούς Βαμβάκι Αυτοκόλλητη ταινία Hansaplast οινόπνευμα Betadine Depon Αλοιφή με κορτιζόνη Βρογχοδιασταλτικό σπρέι Αναπνευστικό ασκό με μάσκα εφαρμογής Κρεββάτι ιατρικό

Υπόδειγμα Πιστοποιητικού Υγείας για γυμναστική & αθλητισμό Υπόδειγμα Πιστοποιητικού Υγείας για γυμναστική & αθλητισμό (Στοιχεία ιατρού) ημερομηνία Γνωμάτευση για τον/την………………………………………………………… Με βάση τη παρούσα εξέταση ο ανωτέρω δύναται Α) να λαμβάνει - να μην λαμβάνει μέρος στο μάθημα της γυμναστικής Β) να συμμετέχει – να μην συμμετέχει σε συναγωνιστικά αθλήματα Ειδικές παρατηρήσεις………………………………………………………………. Υπογραφή

συμπέρασμα Οι καθηγητές / δάσκαλοι πρέπει να είναι ικανοί να εφαρμόσουν πρώτες βοήθειες Πρόταση μας είναι, όλοι οι καθηγητές & δάσκαλοι να εκπαιδευτούν επισήμως σε παροχή πρώτων βοηθειών Πρόταση μας είναι, να υπάρχει νοσηλευτής σε κάθε σχολείο.

Ευχαριστώ για τη προσοχή σας