Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η φράση «οφθαλμό αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος». Ο Αγίου Αντίπας είναι προστάτης των Οδοντιάτρων και γιορτάζει στις.
Advertisements

Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ
ΝΗΣΤΕΙΑ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ Καταρχήν να επισημάνουμε ότι με τον όρο ανθρωπολογία δεν εννοούμε την φυσιολογία και βιολογική εξέταση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος.
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Μέγας Βασίλειος Γρηγόριος Θεολόγος
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΕΩΣ Μία προσέγγιση θεολογικό-φιλοσοφική. Μετάφραση των κειμένων της Γενέσεως και σχολιασμός: Νικόλαος Γ.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο ;
Τριώδιο.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Θ.Μ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 1
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Γιατι υπαρχει το κακο στον κοσμο;
Η δημουργία του ανθρώπου
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Ο Μέγας Βασίλειος ( μ.Χ.)
Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί με τη φύση Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη ο άνθρωπος. α. πλάστηκε κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν του Θεού β. κατ' εικόνα του ανθρώπου γ. καθ' ομοίωσιν του ανθρώπου δ. αποκλειστικά και μόνο κατ' εικόνα του Θεού Σύμφωνα με το πρώτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης ο Θεός. α. μετέτρεψε το χώμα σε άνθρωπο β. έδωσε στον άνθρωπο έμπνευση ζωής γ. έπλασε τον άνθρωπο από χώμα και του έδωσε πνοή ζωής δ. έπλασε την Εύα και μετά τον Αδάμ

« Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο καθώς η ήταν για τον Αδάμ από τη σάρκα του μαζί του στον δρόμο για την και την ένωση με τον Θεό». (τελείωση / ζευγάρι / Εύα / σάρκα / συμπορευτής) «Η από τον άνθρωπο της θεϊκής του και των ευεργεσιών του Θεού, γεμίζει την ψυχή του ανθρώπου από και ευτυχία, γι' αυτό και θέλει να υμνήσει τον Θεό. Η του Θεού μπορεί να γίνει σε κάθε στιγμή της ζωής του, αλλά η μεγαλύτερη ευκαιρία δίνεται με τα μυστήρια και τις της Εκκλησίας». (προέλευσης / δοξολογία / συνειδητοποίηση / ακολουθίες / ευγνωμοσύνη) «Κατά τη της Εκκλησίας, ο άνθρωπος πλάστηκε σύμφωνα με την του Θεού και με να μείνει αθάνατος. Η του ανθρώπου «κατ' εικόνα» του Θεού αποτελεί την τιμητική του ανθρώπου σε σχέση με την υπόλοιπη δημιουργία. (διάκριση / προοπτική / διδασκαλία / δημιουργία / εικόνα)

«Ο άνθρωπος απομακρύνθηκε από τον δημιουργό του λόγω της τάσης του για ισοθεΐα. Η απολυτοποίηση του εγώ επέφερε την του ανθρώπου, δηλαδή την αποκοπή του από την πηγή της ζωής, τον του, αλλά και τη διατάραξη των σχέσεών του με την υπόλοιπη.. Τότε η του Θεού στον άνθρωπο αμαυρώθηκε». (δημιουργία / Πλάστη / εγωιστική / αλλοτρίωση / εικόνα) «Ο άνθρωπος πλάστηκε σύμφωνα με την του Θεού και με προοπτική να μείνει αθάνατος. Το στοιχείο της εικόνας του Θεού στον άνθρωπο είναι το λογικό και η. Την με τον Θεό θα επιτύγχανε ο άνθρωπος με τη σωστή χρήση τους. Όπως τονίζει ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης, «το κατ' εικόνα το έχουμε από την μας, ενώ το καθ' ομοίωση το κατορθώνουμε με την μας». (ομοίωση / εικόνα / κτίση / ελεύθερη βούληση /προαίρεσή)

« Ο δημιουργός λόγος του Θεού από την ορατή και αόρατη φύση δημιουργεί ένα ζωντανό πλάσμα, τον άνθρωπο. Πήρε το σώμα από την ύλη που ήδη είχε δημιουργηθεί και έβαλε μέσα σ ' αυτό πνοή από τον εαυτό του..., τον τοποθετεί πάνω στη γη ως ένα δεύτερο κόσμο, μεγάλο αυτόν μέσα σ ' ένα μικρό κόσμο, έναν άλλο άγγελο, προσκυνητή γης και ουρανού, επιτηρητή του ορατού κόσμου..., βασιλιά των επιγείων και υπήκοο στην άνω βασιλεία, επίγειο και ουράνιο, πρόσκαιρο και θάνατο, ορατό και αόρατο, στη μέση μεγαλείου και ταπεινότητας, το ίδιο πνεύμα και σάρκα, μια ζωντανή ύπαρξη... Που φτάνει στη θέωσή του με την κλίση του προς τον Θεό » ( Γρηγόριος Θεολόγος ). Να εξετάσετε κατά πόσον ο σύγχρονος άνθρωπος έχει αντιληφθεί την αξία της ύπαρξής του όπως αυτή προσδιορίζεται από το κείμενο. Το στοιχείο της εικόνας του Θεού στον άνθρωπο είναι το λογικό και η ελεύθερη βούληση. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος αναφέρει: «Ο καθένας εκλέγει την κακία ή την αρετή με τη δική του ελεύθερη απόφαση.... Ο Θεός άφησε το καθετί στην ελεύθερη βούληση του ανθρώπου για να αποκομίζει κανείς τα αποτελέσματα των επιλογών του». Ποιες είναι οι υποχρεώσεις του πιστού προς τον κόσμο, τον συνάνθρωπο και τον Θεό, με βάση την κατ' εικόνα δημιουργία του από Αυτόν; ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 25 ΜΟΝΑΔΩΝ

« Η Γένεση δεν είναι βιβλίο Φυσικής ή Βιολογίας. Η περιγραφή της δημιουργίας του ανθρώπου στα βιβλικά κείμενα είναι πολύ συνοπτική... Το σημαντικό που δεν υπάρχει στα ζώα είναι η πνοή ζωής στον άνθρωπο και ότι τον " έπλασε κατ ' εικόνα και καθ ' ομοίωσιν Θεού ".... Ο άνθρωπος έχει ομοιότητα με τα ζώα αλλά συγγένεια με τον Θεό... κατά την αιώνια και άφθαρτη εικόνα του » ( Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος ). Με βάση το παραπάνω κείμενο, να εντοπίσετε τις ιδιαιτερότητες της δημιουργίας του ανθρώπου και να σχολιάσετε την ιδιαίτερη σχέση του ανθρώπου με τον Δημιουργό του όπως αυτή εκφράζεται στη λατρεία της Εκκλησίας. « Η δοξολογία του Θεού μπορεί να πραγματοποιηθεί στην κάθε στιγμή της ανθρώπινης ζωής. Η μεγαλύτερη, όμως, ευκαιρία δίνεται μέσα από τα μυστήρια και τις ακολουθίες, δηλαδή με τη λατρεία της Εκκλησίας ». « Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο μ ' έναν ιδιαίτερο σκοπό : να φθάσει σε βαθύτερη κοινωνία μαζί του.... Σύμφωνα με τη διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης, ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο από χώμα και του έδωσε " πνοή ζωής ". Άρα, η ανθρώπινη φύση μετέχει και στον υλικό αλλά και στον πνευματικό κόσμο ». Να αναπτύξετε και να σχολιάσετε το απόσπασμα.