Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος: 2013-2014 Τμήμα ενδιαφέροντος: Α’4 Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί: Κ. Ευαγγελία Καμαριωτάκη Όνομα Ομάδας: Aluminious Μέλη ομάδας: Θοδωρής Πασχάλης Μάρκος Πετράκης Θοδωρής Σαμαράς Άρτεμις Σελτσιώτη Νέδη Σπυροπούλου 1
Ερωτήματα 1ου τετραμήνου Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε άχρηστα υλικά, με σκοπό τη δημιουργία χρήσιμων αντικειμένων; Ερωτήματα 2ου τετραμήνου Τι υλικά μπορούμε να ανακυκλώσουμε και πως; Με ποιο τρόπο μπορούμε να ενημερώσουμε τον κόσμο για πρακτικές και δημιουργικές ιδέες, με σκοπό την μείωση των απορριμμάτων; Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε βίντεο με οδηγίες για τις φάσεις της εργασίας μας; Προβληματισμός Ποιο είναι το ζήτημα; Τι ερευνήθηκε ακριβώς; Γιατί έχει ενδιαφέρον;
1ο τετράμηνο (Σεπτέμβριος-Ιανουάριος) Βασικός προβληματισμός- συμπλήρωση ερωτηματολογίου. Δημιουργία θυρεού, εννοιολογικού χάρτη, καθορισμός αρμοδιοτήτων. Συλλογή φωτογραφιών με θέμα την ανακύκλωση και συλλογή πληροφοριών. Δημιουργία βίντεο. Δημιουργία κατασκευών για το bazaar-για τα πλαίσια ερευνητικής εργασίας. 2ο τετράμηνο (Φεβρουάριος-Απρίλιος) Δημιουργία βίντεο με οδηγίες για κατασκευές. Ερωτηματολόγιο με ερωτήματα από κατασκευές. Δημιουργία Power Point(Παρουσίαση) για όλη την πορεία της ερευνητικής εργασίας. Αξιολόγηση-συμπεράσματα-σύνθεση εργασίας- παρουσίαση- ανάρτηση εργασίας στο διαδίκτυο.
Εννοιολογικός χάρτης
Πληροφορίες-Φωτογραφικό Υλικό Σημασία της ανακύκλωσης Μειώνονται τα απορρίμματα και τα προβλήματα διαχείρισής τους Εξοικονομούνται ενέργεια και φυσικοί πόροι, που λαμβάνονται συνεχώς από τη φύση. Μειώνεται η ρύπανση της ατμόσφαιρας, του εδάφους και των υπόγειων υδάτων (ελαφρύνεται, έτσι, η επιβάρυνση του περιβάλλοντος). Εξοικονομείται η ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή όλων των προαναφερθέντων αντικειμένων. Επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη πτώση (ή μη αύξηση) των τιμών των προϊόντων, καθώς δεν απαιτείται εκ νέου παραγωγή πρώτης ύλης. Σώζεται η υγεία όλων των κατοίκων του πλανήτη και διασφαλίζεται το καλύτερο μέλλον των παιδιών. Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας σε τομείς θετικών ενεργειών για την διάσωση του πλανήτη. Δημιουργείται ευχάριστη αίσθηση και ικανοποίηση για τη συμμετοχή στην βελτίωση του περιβάλλοντος και των συνθηκών ζωής.
Οφέλη της ανακύκλωσης Η ανακύκλωση μειώνει την κατανάλωση πρώτων υλών και την χρήση ενέργειας και ως εκ τούτου τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η ανακύκλωση αποτελεί μια βασική έννοια της σύγχρονης διαχείρισης των αποβλήτων. Τα ανακυκλώσιμα υλικά, αποκαλούμενα επίσης "recyclables" ή "recyclates", μπορούν να προέλθουν από πολλές πηγές, συμπεριλαμβανομένων των σπιτιών, των δημόσιων υπηρεσιών και των βιομηχανιών. Περιλαμβάνουν το γυαλί, το χαρτί, το αλουμίνιο και άλλα μέταλλα όπως ο χαλκός και ο σίδηρος, την άσφαλτο, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα πλαστικά. Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να ανακυκλώνονται όχι μόνον γιατί η τοποθέτηση τους σε χώρους ταφής απορριμμάτων επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά και γιατί βλάπτει την υγεία μας. Τα διασπάσιμα απόβλητα, όπως τα υπολείμματα τροφίμων ή τα απόβλητα κήπων και καλλιεργειών, είναι επίσης ανακυκλώσιμα με τη βοήθεια μικροοργανισμών μέσω της κομποστοποίηση της αναερόβιας χώνευσης Το 2010 η Ελλάδα βρισκόταν στην τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή ένωση προς την ανακύκλωση. Ένας λόγος είναι ότι δεν υπάρχουν για τους πολίτες και τις εταιρίες κίνητρα να συμμετέχουν σε προγράμματα ανακύκλωσης.
Ενημερωτικό βίντεο 1ου τετραμήνου
Κατασκευές 1ου τετραμήνου Κατασκευές 1ου τετραμήνου Σελιδοδείκτες από φελλό
Ξύλινες κατασκευές Οι ξύλινες κατασκευές συγκεκριμένα είναι καθρέφτες, ξύλινοι δίσκοι, ξύλινες παλέτες ζωγραφικής και ξύλινες κρεμάστρες.
Έρευνα δημοσκόπησης 1ου τετραμήνου Ερώτηση 1η Για να φτιαχτούν 1.000 τόνοι χαρτί πόσα δέντρα πρέπει να κοπούν;
Ερώτηση 2η Μαντέψτε το ποσοστό των απορριμμάτων σας που είναι ανακυκλώσιμα;
Ποιο είναι το σύμβολο της ανακύκλωσης; Ερώτηση 3η Ποιο είναι το σύμβολο της ανακύκλωσης;
Από τι υλικά έχει φτιαχτεί το παρακάτω αντικείμενο; Ερώτηση 4η Από τι υλικά έχει φτιαχτεί το παρακάτω αντικείμενο;
Πόσες φορές μπορεί να ανακυκλωθεί ένα κουτάκι αλουμινίου; Ερώτηση 5η Πόσες φορές μπορεί να ανακυκλωθεί ένα κουτάκι αλουμινίου;
Ενημερωτικό βίντεο 2ου τετραμήνου
Έρευνα δημοσκόπησης 2ου τετραμήνου Ερώτηση 1η Από το υλικό έχει φτιαχτεί το παρακάτω αντικείμενο;
Πόσο τις % του όγκου των σκουπιδιών αποτελείται από χαρτί; Ερώτηση 2η Πόσο τις % του όγκου των σκουπιδιών αποτελείται από χαρτί;
Πόσο χρόνο χρειάζεται για να ανοικοδομηθεί ένα ξύλο; Ερώτηση 3η Πόσο χρόνο χρειάζεται για να ανοικοδομηθεί ένα ξύλο;
Πόσα δέντρα πρέπει να επεξεργαστούν για έναν τόνο χαρτί; Ερώτηση 4η Πόσα δέντρα πρέπει να επεξεργαστούν για έναν τόνο χαρτί;
Ποια από τα παρακάτω υλικά μπορούν να φτιαχτούν από ξύλο; Ερώτηση 5η Ποια από τα παρακάτω υλικά μπορούν να φτιαχτούν από ξύλο;
Αξιολόγηση- κριτική αποτίμηση Θετικά σημεία Η ομαδική και συλλογική προσπάθεια. Η ενασχόληση με καινοτόμες δραστηριότητες. Αρνητικά σημεία Η έλλειψη πόρων και μέσων Ο περιορισμένος χρόνος για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων.