Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Δραστικές – Λογικές Θεωρίες
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Συντελεστική εξαρτημένη μάθηση
Θεμελιώδες αξίωμα αυτής της θεωρίας είναι ότι η μάθηση και η απόκτηση της γνώσης είναι αποτέλεσμα συνεξαρτήσεων ανάμεσα στα ερεθίσματα που δέχεται το.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Μάθηση.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
IST BTEC Professional Diploma in Therapeutic Counseling Ενότητα 7 Συγκριτικές Θεωρίες και Προσεγγίσεις στη Συμβουλευτική Δρ. Χαρά Τσέκου
Μ Α Θ Η Σ Η. Συσκευή για τη μέτρηση της εξαρτημένης αντίδρασης Σε αυτή τη βελτιωμένη εκδοχή της αυθεντικής συσκευής του Pavlov μετριέται η ποσότητα σιέλου.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΆ - ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc- Λάρισα 2014.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ Μάθημα 9. «Μπορείς να δεις τηλεόραση αρκεί να τελειώσεις το διάβασμά σου για αύριο» «Για κάθε σωστή απάντηση κερδίζετε ένα αυτοκόλλητο»
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
Γλωσσική ανάπτυξη. Θεωρίες Γλωσσικής Ανάπτυξης  Οι υπέρμαχοι της θεωρίας της μάθησης- με πρωταγωνιστή τον Skinner- πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ Μάθημα 5Β.
ΜΑΘΗΣΗ.
Εισαγωγή στην Γενική ψυχολογία Βρεφονηπιοκομιά-Εργοθεραπεία
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
To συμπεριφοριστικό μοντέλο
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική

Ενότητα 1 Βασικές Θεωρίες για την Μάθηση

Εισαγωγή Ως μάθηση θεωρείται η νοητική διεργασία με την οποία το άτομο αποκτά νέες δεξιότητες και γνώσεις. Το τι μαθαίνουμε προέρχεται από εξωγενείς και ενδογενείς παράγοντες και συμπεριλαμβάνει τα εξής: – Κανόνες – Γνώσεις – Πληροφορίες – Στάσεις – Συμπεριφορές – Επίλυση προβλημάτων Το πώς μαθαίνουμε είναι το αντικείμενο της ψυχολογίας της μάθησης με τις θεωρίες που προτείνει

Συμπεριφοριστικές Θεωρίες Κυριάρχησαν από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι και τη δεκαετία του 1960 Τα βασικά στοιχεία αυτής της θεωρίας μάθησης είναι το ερέθισμα και η αντίδραση κατά το εξής σχήμα Ερέθισμα  Αντίδραση Η κλασσική εξαρτημένη θεωρία (Gutrhie, Pavlov, Thornhdike,Watson,) σύμφωνα με την οποία ο τρόπος που μαθαίνουμε έχει να κάνει με τις συνεξαρτήσεις φυσικών και ουδέτερων ερεθισμάτων Η συντελεστική θεωρία μάθησης (Skinner) βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι η ενίσχυση. Παράδειγμα: γίνεσαι φιλικός όταν το περιβάλλον είναι φιλικό

Συμπεριφοριστικές Θεωρίες Η μάθηση ορίζεται ως μια αλλαγή στη συμπεριφορά του μαθητή που προκύπτει μέσω εμπειριών και ασκήσεων που τίθενται από τον δάσκαλο. Η μάθηση συντελείται με την ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς είτε μέσω της αμοιβής της (θετική ενίσχυση) είτε μέσω της τιμωρίας της (αρνητική ενίσχυση) Κεντρικοί οι ρόλοι – Του δασκάλου ως μεταδότη της γνώσης στους μαθητές και βασικό παράγοντα στην εκπαιδευτική διαδικασία που ενισχύει την επιθυμητή συμπεριφορά – Των διδακτικών στόχων του μαθήματος που διατυπώνονται με τη μορφή συμπεριφορών που οι μαθητές πρέπει να αναπτύξουν

Κλασσική εξαρτημένη μάθηση Θεωρία του Pavlov – Είναι γνωστός για την θεωρία των εξαρτημένων αντανακλαστικών τα οποία προϋποθέτουν την ύπαρξη έμφυτων αντανακλαστικών Ο Pavlov παρατήρησε έκκριση σάλιου σε έναν σκύλο την στιγμή που του πλησίαζε την τροφή. Η τροφή αποτελούσε για τον σκύλο ένα μη ρυθμισμένο ερέθισμα δηλαδή ένα εξωτερικό γεγονός και η έκκριση μία μη ρυθμισμένη αντίδραση, που προέκυπτε φυσικά. Ύστερα από κάποιο διάστημα ο Pavlov άρχισε να χτυπά το κουδούνι αμέσως πριν δώσει φαγητό στο σκύλο. Ο σκύλος συσχέτισε τον ήχο του κουδουνιού με το φαγητό. Ο ήχος έγινε ένα ερέθισμα που προήλθε από μάθηση. – Ρυθμισμένο ερέθισμα -> Ρυθμισμένη αντίδραση

Κλασσική εξαρτημένη μάθηση Χαρακτηριστικά εξαρτημένης μάθησης Ενίσχυση του δεσμού των δύο ερεθισμάτων. Για παράδειγμα όταν χτυπάμε το χέρι στο θρανίο για να κάνουν ησυχία τα παιδιά, πρέπει παράλληλα να επισημαίνουμε και λεκτικά Γενίκευση εξαρτημάτων ερεθισμάτων. Π.χ. αν κάποιος καεί από σπίρτα θα αποφύγει να αγγίξει την σόμπα Η μάθηση είναι παθητική και η σημασία δίνεται στο ερέθισμα και όχι στην αντίδραση Αφορά μάθηση κατώτερης μορφής και για αυτό είναι περιορισμένης αξίας

Συντελεστική θεωρία μάθησης Μεγάλος εκπρόσωπος της είναι ο Skinner Η κύρια διαφοροποίηση του είναι ότι δίνει μεγαλύτερη σημασία στην συμπεριφορά απ’ ότι στο ερέθισμα. Επισημαίνει ότι η συμπεριφορά είναι συνυφασμένη με τις συνέπειες. Αν κάνουμε κάτι που έχει θετικές συνέπειες τότε αυτές θα μας σπρώξουν να επαναλάβουμε τη συμπεριφορά ενισχύοντας την. Συνεπώς προκύπτει πως ο Skinner θεωρεί ότι πρώτα εκδηλώνεται η συμπεριφορά και μετά ενισχύεται.

Σύγκριση θεωριών Κλασσική Εξαρτημένη Θεωρία S  R Συντελεστική Θεωρία Μάθησης R  S S=Stimulus R=Response

Συντελεστική θεωρία μάθησης Η θεωρία του Skinner είναι γνωστή ως ενεργός ρύθμιση σε αντιδιαστολή με την κλασσική ρύθμιση του Pavlov. Ο Skinner δέχεται τις θέσεις του Pavlov αλλά θεωρεί ότι δεν εξαντλείται όλο το φάσμα τους σε αυτού του είδους τις απαντήσεις. Για να αποδείξει την θεωρία του ο Skinner έφτιαξε ένα κουτί και έβαλε μέσα ποντίκια που πρώτα έβρισκαν τυχαία τον δρόμο τους και μετά το επαναλάμβαναν. Για την θεωρία του Skinner η ενίσχυση παίζει τεράστιο ρόλο στη ζωή του ανθρώπου

Μορφές συντελεστικής μάθησης Η θετική ενίσχυση – Παράδειγμα: ο βαθμός, το «μπράβο» στο σχολείο Η αρνητική ενίσχυση – Παράδειγμα: φοράμε ζώνη για να μην πληρώσουμε πρόστιμο Η άμεση τιμωρία – Παράδειγμα: η επίπληξη την ώρα που θα βρίσει ένα παιδί Η έμμεση τιμωρία – Παράδειγμα: δεν αφήνουμε το παιδί να βγει διάλειμμα αν κάνει κάποια ζημιά Η απόσβεση – Παράδειγμα: Δεν στρέφουμε το κεφάλι και δεν μαλώνουμε τον μαθητή που ενοχλεί

Εφαρμογή του Συμπεριφοριαμού Ενεργός συμμετοχή του μαθητή Δόμηση της διδακτέας ύλης σε σύντομες διδακτικές ενότητες Παρουσίαση της ύλης σύμφωνα με τους ρυθμούς του μαθητή Ενίσχυση των προσπαθειών του μαθητή και άμεση επαλήθευση της απάντησης του Επιβράβευση της σωστής απάντησης