ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Αυτοματισμοί στα αυτοκίνητα PROJECT ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Αυτοματισμοί στα αυτοκίνητα
Η ΕΝΝΟΙΑ «ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΣ» Αυτοματισμός, είναι το πεδίο της επιστήμης και της τεχνολογίας που ασχολείται με την επιβολή της επιθυμητής συμπεριφοράς στα φαινόμενα και με την κατανόηση των μηχανισμών μέσω των οποίων καθορίζεται η λειτουργία ενός φαινομένου. Ο αυτοματισμός καλείται και ως Επιστήμη του Ελέγχου. Το νόημα του αυτοματισμού αποδόθηκε μέσα από τη μηχανολογία και την ηλεκτρολογία κατά τον 20ο αιώνα, ως ένα πεδίο της επιστήμης της μηχανικής ασχολούμενο με τον έλεγχο διεργασιών και τη διατήρησή τους σε καθορισμένη κατάσταση. Παραδείγματος χάριν ο αυτοματισμός στοχεύει στη διατήρηση σε σταθερά επίπεδα της θερμοκρασίας ενός θερμοστάτη, της πορείας ενός αεροπλάνου, της ταχύτητας ενός αυτοκινήτου κλπ.
ΟΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Πανάρχαιο τεχνικό όραμα του ανθρώπου ήταν πάντα να κατασκευάσει αυτόματες-αυτοκίνητες μηχανές, με τη χρήση αυτοματισμών. Αναφορές για τέτοιες μηχανές υπάρχουν ήδη στην αρχαία ελληνική μυθολογία. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1480, ο Ντα Βίντσι καταπιανόταν με όλα σχεδόν τα επιστημονικά πεδία. Σώζονται σχέδια, όχι μόνο για στρατιωτικό εξοπλισμό αλλά και για ευφάνταστες ιπτάμενες μηχανές. Τα σχέδια του και οι εφευρέσεις του ξεπερνούσαν συχνά κατά πολύ τις τεχνικές δυνατότητες της εποχής.
ABS(Anti-lock Braking System ) Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ABS ρυθμίζει τις δυνάμεις ώστε ο συντελεστής τριβής να είναι μέγιστος. Το ABS αποτελείται από ένα υδραυλικό σύστημα φρεναρίσματος με ένα κύλινδρο ενίσχυσης ισχύος με υδραυλική μετάδοση. Στον κάθε τροχό βρίσκεται ένας αισθητήρας ταχύτητας τροχού.
ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ Οι αισθητήρες είναι ηλεκτρο-μηχανικές συσκευές που μετατρέ-πουν φυσικές μεταβλητές σε ηλεκτρικά σήματα. Υπάρχουν αναλογικοί και ψηφιακοί αισθητή-ρες. Η έξοδος των αναλογικών αισθητήρων είναι μία αναλογική ηλεκτρική τάση.
ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΡΟΧΟΥ Ο αισθητήρας στροφών του κινητήρα είναι ένας μαγνητικός αισθητήρας ,ο οποίος στέλνει ηλεκτρικούς παλμούς στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου για την μέτρηση των στροφών ανά λεπτό του κινητήρα. Ένας οδοντωτός τροχός χρονισμού είναι τοποθετημένος στο στροφαλοφόρο του κινητήρα και φέρει 60 δόντια εκ των οποίων τα δύο λείπουν. Το σημείο του δίσκου που λείπουν τα δόντια δίνει μεγαλύτερο χρόνο μεταξύ των παλμών και χρησιμοποιείται σαν σημείο αναφοράς για την γωνιακή θέση του στροφαλοφόρου με σκοπό να υπολογιστεί από την Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου το σημείο και ο χρόνος ανάφλεξης.
ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ Οι αερόσακοι είναι κατασκευασμένοι από nylon και καλύπτονται από πλαστικό. Όταν ενεργοποιηθούν, είναι σαν μεγάλα μπαλόνια και απορροφούν την κινητική ενέργεια της σύγκρουσης. Το σύστημα αερόσακου αποτελείται από τη μονάδα φουσκώματος, τη μονάδα πυροδότησης και το διπλωμένο αερόσακο. Ο έλεγχος συστήματος γίνεται από τον υπολογιστή ο οποίος στέλνει σήμα στην μονάδα πυροδότησης.
SCC (Speed Camera Car) Το σύστημα SCC χρησιμοποιεί ραντάρ για να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από τα άλλα οχήματα υπολογίζοντας την ταχύτητα οδήγησης. Η συσκευή αυτή συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων με τα προπο-ρευόμενα αυτοκίνητα και δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες, όπως για παράδειγμα την ομίχλη και τη βροχή.
DCS (Distributed Control System) Ο όρος DCS ή Κατανεμημένο Σύστημα Ελέγχου (Distributed Control System) περιγράφει μια κατηγορία συστημάτων βιομηχανικού αυτομάτου ελέγχου. Το χαρακτηριστικό των κατανεμημένων συστημάτων είναι ότι αποτελούνται από τοπικούς ελεγκτές βασισμένους σε μικροεπεξεργαστές, ο κάθε τοπικός ελεγκτής υλοποιεί αυτόνομα το βρόχο αυτομάτου ελέγχου του τμήματος της εγκατάστασης που ελέγχει και όλοι οι τοπικοί ελεγκτές είναι συνδεδεμένοι σε δίαυλο LAN. Στο δίαυλο είναι επίσης συνδεδεμένοι οι Η/Υ που χρησιμοποιούνται για την απεικόνιση όλης της εγκατάστασης και εισαγωγή εντολών ελέγχου.
ΤΟ “ΑΥΤΟΜΑΤΟ” ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΤΟ “ΑΥΤΟΜΑΤΟ” ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Το όχημα μπορεί να "δει", να "μιλήσει" και να αυτο-οδηγηθεί, χωρίς την παραμικρή παρουσία και επέμβαση ανθρώπινου χεριού, ούτε καν εξ αποστάσεως. Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα πολύπλοκο σύστημα ηλεκτρονικών συσκευών και υπολογιστών, ένα δορυφορικό σύστημα πλοήγησης μεγάλης ακρίβειας, τρεις βιντεοκάμερες και πληθώρα αισθητήρων λέιζερ αόρατου υπερύθρου φωτός γύρω-γύρω και πάνω στην οροφή του. Το αυτοκίνητο φρενάρει, στρίβει, αλλάζει λωρίδα, κλπ. από μόνο του. Στην πραγματικότητα, η αναγνώριση και η αντίδραση του αυτοκινήτου στο περιβάλλον του είναι πολύ ταχύτερες από τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου. Μέσω ενός "έξυπνου" κινητού ή ενός φορητού υπολογιστή ή ταμπλέτας, ο χρήστης θα μπορεί να στέλνει μήνυμα στο αυτοκίνητό του να τον παραλάβει από το σημείο που ο ίδιος θα βρίσκεται και μετά να τον πάει εκεί που θέλει.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (LEGO MINDSTORMS NXT)