Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΧΡΟΝΙΚΟ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

Ο ΟΛΟΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΑΡΟΣ Του Φρανσίσκο Κούνα Εάν έρθεις στο σπίτι μου, από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς μου θα δεις τη θάλασσα, την παραλία και πολλές.
Αξέχαστα... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
•Ο Νίκος Καζαντζάκης 18 Φεβρουαρίου Οκτωβρίου 1957 ήταν Έλληνας μυθιστοριογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, γνωστός για τη στοχαστική.
 [16] Εμείς, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούσαμε τη χώρα του Πέρση βασιλιά και βαδίζαμε με τα πλοία τους εναντίον της Χίου και της Εφέσου και ετοιμαζόμασταν.
Λακεδαιμόνιοι Ναύτες Το ημερολόγιο μας.
ΑΓΑΠΗ.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΧΙΡΟΣΙΜΑ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Πολυκάναλη Ηχογράφηση στο Audacity
Μικρασιατική Καταστροφή
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
Λακεδαιμόνιοι Ναύτες Το ημερολόγιο μας.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Η καταστροφή της Σμύρνης: ιστορικό, χρονικό, λογοτεχνία
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Ομαδα γ Γραμμενου ευαγγελια Βουλγαρης κωνσταντινοσ Πρεβεντα βαια
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΠΟΝΤΟΣ. επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Στη βόρεια ακτή της Μικράς Ασίας, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, ζούσε από αιώνες, με ζωντανές τις αναμνήσεις της.
Διαχρονικός Θουκυδίδης
Έρνεστ Μίλλερ Χέμινγουεϊ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ώρα 8:15.
Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Βασιλείου Χριστίνα (project) Β’1
Η Γη σε αριθμούς και εικόνες !!!!
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Γ ΡΑΜΜΑ ΑΠ ' ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ Ε ΥΡΩΠΑΙΟΥΣ. ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ: τη χρήση της γλώσσας, την οργάνωση της επιχειρηματολογίας, τα χαρακτηριστικά του κειμενικού.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
Διαδίκτυο και Διδακτική της Γλώσσας Δυνατότητες Αξιοποίησης στη Διδασκαλία του Γλωσσικού Μαθήματος Διονύσης Αρκαδιανός.
DYNAMIC IDENTITY Αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έγγραφο αυτό αντικατοπτρίζει τις απόψεις μόνο του συγγραφέα,
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ομαδική εργασία στο μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τμήμα: Α1 Σχολικό Έτος: 2013 – 2014 Διδάσκων:
Αφήγηση αφήγηση.
Νέστορας Κωνσταντέλιας Δημήτρης Μόσχος
Μην σε προβληματίζει το πλήθος των δρόμων.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
ΤΑΣΟΣ ΣΙΑΦΑΚΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Ε2.
ΕΛΛΑΔΑ Μια εργασία του μαθητή: Αλέξανδρου Παπαγεωργίου
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
Η αναχώρηση σε παλαιότερες εποχές Οι δυσκολίες του ταξιδιού
Καταστροφή της Σμύρνης 1922
Μην σε προβληματίζει το πλήθος των δρόμων.
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Αξέχαστα....
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
ΜΟΥΣΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΧΡΟΝΙΚΟ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κυριαζίδου Κατερίνα Λαζαρίδου Κωνσταντίνα

ΕΚΤΑΣΗ Η έκταση που αφιερώνει στο γεγονός της Μικρασιατικής καταστροφής το λογοτεχνικό κείμενο είναι μεγαλύτερη από ό,τι των άλλων δύο κειμένων. Μας παρουσιάζει τα γεγονότα με περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες κάνοντας το κείμενο πιο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη. Αρκετά μεγάλη είναι και η έκταση του χρονικού, που περιγράφει εκτενώς σκηνές της καταστροφής. Αντίθετα το ιστορικό κείμενο έχει μικρότερη έκταση, καθώς καταγράφει τα γεγονότα χωρίς περαιτέρω πληροφορίες.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΦΟΡΤΙΣΗ Στα λογοτεχνικά κείμενα υπάρχουν σημεία με έντονο συναίσθημα. Ο ίδιος ο συγγραφέας που τα έχει βιώσει μας παρουσιάζει τα γεγονότα με ζωντάνια και παραστατικότητα. ‘’Ένα παράξενο πράγμα, είπε, πως ούρλιαζαν κάθε βράδυ τα μεσάνυχτα. Δεν ξέρω γιατί ούρλιαζαν πάντα εκείνη την ώρα. Ήμασταν στο λιμάνι κι εκείνες βρίσκονταν στην προβλήτα και τα μεσάνυχτα άρχιζαν να ουρλιάζουν. Για να σωπάσουν, ρίχναμε τον προβολέα πάνω τους. Αυτό πάντα έπιανε. Ανεβοκατεβάζαμε το φως του προβολέα πάνω τους δυο ή τρεις φορές για να πάψουν.’’ (Έρνεστ Χεμινγουέι, Στην προκυμαία της Σμύρνης).

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΦΟΡΤΙΣΗ Στο χρονικό υπάρχει συναίσθημα: π.χ. Μετά την τρομεράν σφαγήν, τίποτε άλλο δεν υπολείπετο παρά η πυρκαϊά διά να δοκιμασθή τόσον σκληρώς, ο χριστιανικός πληθυσμός της Σμύρνης. Τα αλλοφρονούντα πλήθη κυκλώνουν τους αμερικανούς ναύτας και ζητούν εν ονόματι του Σωτήρος να τους προστατεύσουν. Στο ιστορικό κείμενο δεν υπάρχει συναισθηματική φόρτιση, αφού δίνονται μόνο τα γεγονότα.

ΓΛΩΣΣΑ Η γλώσσα της λογοτεχνίας είναι πλούσια σε σχήματα λόγου, ενώ ουδέτερη, κυριολεκτική είναι η γλώσσα της ιστορίας. π.χ. Μαύρα σύγνεφα ανηφορίζανε και μπερδευότανε το 'να με τ' άλλο. Κόσμος, εκατοντάδες χιλιάδες κόσμος, τρελός από φόβο, αρχίνησε νά τρέχει απ' όλα τα στενοσόκακα και τούς βερχανέδες και να ξεχύνεται στην παραλία σαν μαύρο ποτάμι. (Διδώ Σωτηρίου, Ματωμένα Χώματα) Η πυρπόληση, η σφαγή και η αιχμαλωσία ήταν η τύχη των ελληνικών πληθυσμών και στη χερσόνησο της Ερυθραίας, στις Κυδωνίες και στην περιοχή της Προποντίδας. Οι άντρες μεταφέρθηκαν σε στρατόπεδα στο εσωτερικό, ενώ κάποτε και γυναικόπαιδα ακολούθησαν ανάλογη πορεία προς την ενδοχώρα. (ΙΜΕ-ιστορική καταγραφή)

ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ Ευθύνες καταλογίζονται στα λογοτεχνικά κείμενα και στο χρονικό. Τι κάνουν, λοιπόν, οι προστάτες μας; Τι κάνουν οι ναυάρχοι με τα χρυσά σιρίτια, οι διπλωμάτες κι οι πρόξενοι τής Αντάντ! Στήσανε κινηματογραφικές μηχανές στα καράβια τους και τραβούσανε ταινίες τη σφαγή και τον ξολοθρεμό μας! Μέσα στα πολεμικά οι μπάντες τους παίζανε εμβατήρια και τραγούδια τής χαράς για να μη φτάνουν ίσαμε τ' αφτιά των πληρωμάτων οι κραυγές της οδύνης και οι επικλήσεις του κόσμου. Και να ξέρει κανείς πώς μια, μόνο μια κανονιά, μια διαταγή, έφτανε για να διαλύσει όλα κείνα τα μαινόμενα στίφη. Κι η κανονιά δε ρίχτηκε κι η εντολή δε δόθηκε!  (Διδώ Σωτηρίου, Ματωμένα Χώματα)

ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ Και το φοβερώτερον είναι, ότι το όργιον αυτό του αίματος, του ολέθρου και των ποικίλων άλλων εγκλημάτων έγινεν υπό τα βλέμματα, τα χαιρέκακα συχνά χαμόγελα και τας επευφημίας ακόμη πολλάκις των πληρωμάτων των ξένων πολεμικών, ακόμη και των επισήμων εκπροσώπων των χριστιανικών δυνάμεων. (Χ. Αγγελομάτης, Χρονικόν Μεγάλης Τραγωδίας)