Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Εφηβεία Η εφηβεία είναι η μεταβατική > περίοδες στην ζωή μας.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Πρότυπα συμπεριφοράς και επίδραση τους στη σωματική και ψυχική υγεία
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Καλωσήρθατε!!!.
Βιολογία Γυμνασίου.
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εργασία των μαθητών του Β3
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2 Σχολικό Ετος 2012 – 2013 Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2 Τα πρότυπα των εφήβων

ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1. Ζομπιάδου Πόπη 2. Ηλιάδης Τάσος 3. Καπετάνος Διονύσης 4. Καπετάνος Κώστας 5. Ισπιριάν Μαρία

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ     Πρότυπα είναι  πρόσωπα που λαμβάνονται ως υπόδειγμα ή ως μοντέλο προς μίμηση. Συνήθως είναι άνθρωποι που με τη δράση και την προσωπικότητά τους έχουν καταξιωθεί  σε έναν τομέα και προέρχονται είτε από το κοντινό περιβάλλον  ενός ατόμου, είτε από το καλλιτεχνικό, αθλητικό, επιστημονικό και γενικά το πολιτικοκοινωνικό στερέωμα.      

ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ  Η οικογένεια είναι βασικός και καθοριστικός παράγοντας στη διαμόρφωση του χαρακτήρα κάθε ατόμου. Αυτονόητο είναι λοιπόν να επηρεάζει τη συμπεριφορά και την νοοτροπία του κάθε μέλους.  Ο πατέρας και η μητέρα είναι οι δύο βασικότερες πηγές προτύπων για τους εφήβους.   

Η οικογένεια πρέπει να προβάλει θετικά πρότυπα αφού κάθε άνθρωπος διαπλάθει τον χαρακτήρα του στα πρώτα χρόνια της ζωής του. 

Η δουλειά και οι προτιμήσεις των γονέων αλλά και των άλλων στενών συγγενών παίζουν καθοριστικό ρόλο στις μελλοντικές  επιλογές των εφήβων.

Αν οι γονείς έχουν εθισμό στο αλκοόλ ή είναι χρήστες ναρκωτικών    ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ Αν οι γονείς έχουν εθισμό στο αλκοόλ ή είναι χρήστες ναρκωτικών Αν οι γονείς  καταφεύγουν στην βία, λεκτική ή σωματική Αν οι διαζευγμένοι γονείς  έχουν μία εχθρική στάση  μεταξύ τους ή  χρησιμοποιούν  τα παιδιά  για  να εκδικηθούν ο ένας τον άλλο

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες σε σχέση με το μέσο όρο, το παιδί να ακολουθεί  και το  ίδιο μια  παρόμοια στάση   στη μελλοντική του ζωή και στις μελλοντικές του  σχέσεις ως ενήλικας.

ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ     Αν οι γονείς  έχουν μια έντιμη ζωή και προσφέρουν στα παιδιά τους τα απαραίτητα υλικά και πνευματικά αγαθά, τότε το παιδί  είναι πιθανόν να ακολουθήσει μια παρόμοια πορεία.       Αν οι γονείς έχουν  μια ισορροπημένη σχέση μεταξύ τους χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις τότε το παιδί μπορεί να οικοδομήσει κι αυτό ποιοτικές και ειλικρινείς σχέσεις στη δική του μελλοντική οικογένεια. 

οι κώδικες επικοινωνίας μεταξύ των μελών ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΕΕΣ Μέσα από τις  παρέες συνήθως  διαμορφώνονται  κάποια πρότυπα συμπεριφοράς που  διαμορφώνουν το στυλ της. Κάποια τέτοια πρότυπα είναι: η ενδυμασία ο τρόπος διασκέδασης (μουσικές επιλογές, τόποι συνάντησης, κόστος εξόδων κλπ) οι κώδικες επικοινωνίας μεταξύ των μελών ποιότητα επικοινωνίας (αλληλεγγύη, ειλικρίνεια ή επιφανειακές και χωρίς συναισθηματική κάλυψη σχέσεις)

  ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΕΕΣ Οι καλοί τρόποι  συμπεριφοράς παίζουν γενικότερα θετικό ρόλο στην κοινωνική  ζωή του ατόμου. Tο  αίσθημα της συλλογικότητας μας ασκεί, ώστε να μην είμαστε πλεονέκτες, αλλά να μοιραζόμαστε προβλήματα και χαρές με τους γύρω μας. Μαθαίνουμε να  μην είμαστε αλαζόνες, αλλά μετριοπαθείς,  πρόθυμοι ακροατές και  συμπονετικοί για τους άλλους ανθρώπους .  ·      

Μέσα από την καλή παρέα κατακτώνται ο  αλληλοσεβασμός, η κατανόηση  και  η φροντίδα, το   συλλογικό πνεύμα, η αίσθηση του «εμείς» και  όχι μόνο του «εγώ»,  η προσφορά της βοήθειας.

ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Το σχολείο, ως συνδετικός κρίκος της οικογένειας και της ευρύτερης κοινωνίας, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην ωρίμανση και την ανάπτυξη των νέων ανθρώπων. Στο σχολείο τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν και να δυναμώνουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις και γενικότερα την εικόνα του εαυτού τους. Τα μαθήματα εμπιστοσύνης, αμοιβαιότητας, μοιράσματος και απογοήτευσης, που καλλιεργούνται μέσα στο χώρο του σχολείου, αποτελούν βασικές συνιστώσες της ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης, παρόλο που αυτό συχνά υποτιμάται.

Ιδιαίτερα στη σύγχρονη εποχή, που η οικογένεια δεν παίζει στον ίδιο βαθμό τον υποστηρικτικό και θεραπευτικό ρόλο που είχε στο παρελθόν, το σχολείο θα μπορούσε να καλύπτει το παραπάνω κενό, βοηθώντας και στηρίζοντας τους εφήβους. Το σχολείο συχνά αδυνατεί να δράσει διορθωτικά και υποστηρικτικά στα αυξημένα προβλήματα των εφήβων, λόγω της μονομερούς προσήλωσής του στο γνωστικό τομέα, ιδίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου υπάρχει μεγαλύτερη πίεση σχολικής επιτυχίας λόγω της επικείμενης επαγγελματικής επιλογής.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παρέμβουν θετικά με τη στάση τους, έτσι ώστε να αυξήσουν τις γνωστικές και διαπροσωπικές δεξιότητες των εφήβων και γενικότερα την αυτοεκτίμησή τους. Όμως οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επιλύσουν σύνθετα προβλήματα που, παρά τη φιλότιμη προσπάθειά τους, συχνά αδυνατούν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία, λόγω της ελλιπούς επιμόρφωσής τους και της δυσκολίας τους να συσχετίσουν τις συναισθηματικές ανάγκες των εφήβων με την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.

Η βαθιά γνώση της συμπεριφοράς των εφήβων και της σχέσης εφήβου-εκπαιδευτικού ανοίγει προοπτικές για την ανάπτυξη μιας θεραπευτικής λειτουργίας που θα μπορεί να επιτελείται καθημερινά στην εκπαιδευτική πράξη, καλύπτοντας τόσο τις γνωστικές όσο και τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των εφήβων. Η έμφαση του σχολείου στις ανθρώπινες σχέσεις όχι μόνο δε θα το διασπάσει από το σκοπό του αλλά, αντίθετα, θα το εμπλουτίσει.