ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον Η/Υ Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Δεδομένα (Data): Τα γνωστά Πληροφορία (Information): Τα αποτελέσματα Επεξεργασία: Η διαδικασία που ακολουθώ για λύσω το πρόβλημα Σημείωση: Η επεξεργασία έχει ποικίλες μορφές, χωρίς να είναι πάντοτε απαραίτητη η εφαρμογή αριθμητικών πράξεων. Δεδομένα (Data): Τα γνωστά Πληροφορία (Information): Τα αποτελέσματα Επεξεργασία: Η διαδικασία που ακολουθώ για λύσω το πρόβλημα Σημείωση: Η επεξεργασία έχει ποικίλες μορφές, χωρίς να είναι πάντοτε απαραίτητη η εφαρμογή αριθμητικών πράξεων. Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Υπερσυνδεση (δεδομενα – πληροφοριες) http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show. php/DSB100/534/3528,14494/extras/prese ntations/Kef1_1_data/Kef1_1_data.swf Όταν τρεχει η παρουσιαση, κλικ στο συνδεσμο, κλικ στο τετραγωνακι αριστερα, οθονη, εναλλαγη προγραμματων, επιλεγω internet explorer Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
παραδείγματα 4+5=9 9-3=6 Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Ο Κύκλος Επεξεργασίας των Δεδομένων Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Ο Κύκλος Επεξεργασίας των Δεδομένων http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show. php/DSB100/534/3528,14494/extras/prese ntations/Kef1_1_data_proce_info/Kef1_1_dat a_proce_info.swf Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Ο υπολογιστής και η επεξεργασία δεδομένων Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Με τι ασχολείται η Πληροφορική; Η Πληροφορική είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις πληροφορίες. Δηλαδή: Με ποια μέσα και διαδικασίες τις Α) συλλέγω Β) αποθηκεύω Γ) επεξεργάζομαι Δ) μεταδίδω Χρησιμότητα πληροφοριών Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
ΚΕΦ 2 - Το Υλικό του Υπολογιστή Υλικό Μέρος (Hardware): Ότι μπορώ να πιάσω δηλαδή: Κεντρική Μονάδα: Το κουτί Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας (Κ.Μ.Ε., C.P.U.): Το μυαλό του Η/Υ Κύρια Μνήμη: Θυμάται οδηγίες και δεδομένα Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Μονάδες Εισόδου: Συσκευές με τις οποίες εισάγω οδηγίες και δεδομένα Πληκτρολόγιο. Ποντίκι. Σαρωτής. Με τη βοήθεια του σαρωτή μετατρέπονται φωτογραφίες, εικόνες και κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή και εισάγονται στον υπολογιστή για επεξεργασία. Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Μονάδες Εξόδου: Συσκευές με τις οποίες παίρνω τις πληροφορίες Οθόνη. Εκτός από τις κοινές οθόνες υπάρχουν και οι οθόνες αφής, οι οποίες λειτουργούν ως συσκευές εισόδου-εξόδου. Εκτυπωτής. Υπάρχουν εκτυπωτές διαφόρων τύπων: κρουστικός ή ακίδων (dot-matrix), λέιζερ (laser) και ψεκασμού μελάνης (inkjet). Ηχεία Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
2.2 Κύρια Μνήμη (R.A.M.) Χαρακτηριστικά: RAM=Random Access Memory=Μνήμη τυχαίας προσπέλασης = Γράφω και διαβάζω σε όποιο σημείο της μνήμης θέλω. Προσωρινή μνήμη: Θυμάται για όση ώρα είναι ανοικτός ο Η/Υ. Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Αποθηκευτικά μέσα (Μόνιμη αποθήκευση πληροφοριών) Δισκέτα Σκληρός Δίσκος CD-DVD FLASH MEMORY Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
2.3 Είδη υπολογιστών Υπερυπολογιστές (Supercomputer): Χρήση = ερευνητικά κέντρα κ.ά. β. τα Μεγάλα Συστήματα (Mainframe): Χρήση: τράπεζες, μεγάλοι οργανισμοί, βιομηχανίες, κ.ά. γ. Προσωπικούς Υπολογιστές (Ρersonal Computer: τους χειρίζεται ένας μόνο άνθρωπος κάθε φορά δ. τους Υπολογιστές Παλάμης (Palmtop) εξαιρετικά μικρό μέγεθος αλλά και περιορισμένες δυνατότητες. Φορητοί Υπολογιστές (Portable Computer ή Laptop ή Notebook Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κεφ. 3 Εργονομία η Εργονομία ασχολείται με τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος βρίσκεται σε αρμονία με το περιβάλλον του καθώς και με τα αντικείμενα με τα οποία έρχεται σε καθημερινή επαφή. Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Σωστή στάση σώματος Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΒΙΝΤΕΟ http://www.youtube.com/watch?v=XY8iqkeN BGE ΑΣΚΗΣΗ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show. php/DSB100/534/3528,14496/extras/Tools - Applications/Kef1_3_ergonomy/Kef1_3_ergo nomy.html Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
οθόνη να μην υπάρχουν αντανακλάσεις η εικόνα να μην τρεμοπαίζει. η θέση της οθόνης να είναι τέτοια, ώστε το πάνω μέρος της οθόνης να είναι στο ίδιο ύψος με τα μάτια μας τα χαρακτηριστικά της οθόνης, όπως η φωτεινότητα και η ανάλυση, να είναι ρυθμισμένα σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Η οθόνη χωρίζεται σε μικρές ορθογώνιες περιοχές που ονομάζονται εικονοστοιχεία (pixel) Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Ο αριθμός των εικονοστοιχείων που συναντάμε σε μια οριζόντια και σε μια κάθετη γραμμή καθορίζουν την ανάλυση της οθόνης (resolution). Παράδειγμα: Αν για παράδειγμα η ανάλυση είναι 640x480, τότε σε κάθε γραμμή συναντάμε 640 εικονοστοιχεία, ενώ σε κάθε στήλη 480. Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Όσο μικρότερη ανάλυση επιλέξουμε, τόσο μεγαλύτερα βλέπουμε τα αντικείμενα στην οθόνη μας Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Το μέγεθος μιας οθόνης μετριέται με το μήκος της διαγωνίου της οθόνης σε ίντσες (1 ίντσα ισούται με 2,54 εκατοστά) Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Κεφ. 4: Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Οι τρεις κύκλοι της Ιστορίας του Αυτόματου Υπολογισμού Πρώτος κύκλος: Από την αρχαιότητα μέχρι τη δεκαετία του ’30 αρχικά εργαλεία υπολογισμού (βασικές πράξεις: αριθμητήριο ή αβάκιο πιο σύνθετες υπολογιστικές μηχανές Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Δεύτερος κύκλος: μέχρι και τη δεκαετία του ’50 υπολογιστικές μηχανές «θηρία» Αποτελούνται από ηλεκτρικά κυκλώματα με ηλεκτρονικές λυχνίες ENIAC, ο πρώτος ηλεκτρονικός υπολογιστής γενικής χρήσης. Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής
Τρίτος κύκλος: μέχρι σήμερα τρανζίστορ : αντικαθιστούν τις λυχνίες. Συνέπεια: Μικρότερα μεγέθη Μείωση κόστους κατασκευής Η ενσωμάτωση χιλιάδων τρανζίστορ σε ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα Κοκκόρη Αθηνά, καθηγήτρια Πληροφορικής