Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή ενός κοινού έργου (λ.χ. μια μικρή σχολική έρευνα, παραγωγή σημειώσεων, ανταλλαγή ιδεών για ένα αντικείμενο συζήτησης κ.α.), που αναρτάται σε έναν δικτυακό τόπο. Τα Wikis αποτελούν ιστοσελίδες που δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες τους να προσθέτουν ή να τροποποιούν το περιεχόμενό τους γρήγορα και εύκολα, ώστε να συνεργάζονται αποτελεσματικά, κατά την κοινή τους προσπάθεια
Στη διδασκαλία μπορώ Στη διδασκαλία μπορώ: Να αναθέσω στους μαθητές μου μια ομαδική εργασία για ένα βιολογικό φαινόμενο ή για μια θεματική ενότητα. Να τους καλέσω να μελετήσουν ένα πρόβλημα της καθημερινής ζωής για το οποίο η Βιολογία έχει λόγο (λ.χ. γιατί η Ελλάδα έχει ένα μεγάλο ποσοστό υπέρβαρων μαθητών; Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό, ποιες είναι οι άμεσες και οι απώτατες συνέπειες;), Να τους θέσω υπόψη εκλαϊκευμένες πηγές σύγχρονης γνώσης και να τους ζητήσω να συγκρίνουν τα σύγχρονα δεδομένα που μπορούν να αποσπάσουν από αυτές, με τις γνώσεις που τους παρέχει το σχολικό εγχειρίδιο. Να αναρτήσω επιλεγμένα άρθρα από την σύγχρονη επιστημονική βιβλιογραφία και να τους ζητήσω να συνεργαστούν για να τα εκλαϊκεύσουν. Να τους ζητήσω να αναρτήσουν υλικό (φωτογραφίες, video, διαγράμματα κ.α.) που έχουν επεξεργαστεί και συλλέξει στο πλαίσιο ενός προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Να, να, να …. (Καψάλης 2008)
Οι μαθητές Οι μαθητές : Θα ωθηθούν να αναπτύξουν δεξιότητες: –επεξεργασίας δεδομένων, –αξιολόγησης και σύνθεσης των διαφορετικών απόψεων που διατυπώνονται εντός της ομάδας, –συνοπτικής και τεκμηριωμένης παρουσίασης των επιχειρημάτων τους, Θα ενθαρρυνθούν να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να αυτενεργήσουν ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Ιδιαιτερότητα των βιολογικών αντικειμένων
Θα βοηθηθούν να κατανοήσουν ότι τα δημιουργικά έργα, δεν είναι ποτέ κλειστά και ολοκληρωμένα, αλλά ότι αναπτύσσονται συνεχώς με τη συμβολή όλων των μελών μιας ομάδας, Συμμετέχοντας σε ένα δημιουργικό έργο που αναπτύσσεται μέσω μιας συνεχούς διαδικασίας διαλόγου και αναθεώρησης, θα βοηθηθούν να κατανοήσουν τον παρόμοιο τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η επιστημονική γνώση και ιδιαιτέρως αυτή που αφορά στη Βιολογία. Θα αναπτύξουν την αίσθηση της δέσμευσης και της ευθύνης καθώς απευθύνονται σε ένα ευρύτερο περιβάλλον από τη σχολική αίθουσα.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Ικανότητα επίλυσης προβλήματοςΙκανότητα επίλυσης προβλήματος Ανάπτυξη της κριτικής σκέψηςΑνάπτυξη της κριτικής σκέψης Ικανότητα διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών σε ένα ευρύ φάσμα δεδομένωνΙκανότητα διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών σε ένα ευρύ φάσμα δεδομένων Ανάπτυξη δεξιότητας λήψης αποφάσεωνΑνάπτυξη δεξιότητας λήψης αποφάσεων Ικανότητα συνεργασίας και από κοινού προσέγγιση και επίλυση προβλημάτωνΙκανότητα συνεργασίας και από κοινού προσέγγιση και επίλυση προβλημάτων Διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσηςΔιεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης Δυνατότητα μοντελοποίησης φαινόμενων