Η χρήση των Τεχνών στην Εκπαίδευση Μαρία Κωνσταντινίδου «TEACHERS 4 EUROPE», Ιανουάριος 2012.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Ελληνογερμανική Αγωγή
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σχολική Σύμβουλος 34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Δημιουργική Απασχόληση
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΝΩΝΕΙ, ΣΥΓΚΡΑΤΕΙ, ΠΑΡΗΓΟΡΕΙ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Project.
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χρήση των Τεχνών στην Εκπαίδευση Μαρία Κωνσταντινίδου «TEACHERS 4 EUROPE», Ιανουάριος 2012

"Ο σκοπός της τέχνης δεν είναι να αναπαραστήσει την εξωτερική εμφάνιση των πραγμάτων, αλλά την εσωτερική τους σημασία." ~ Αριστοτέλης Η μουσική δίνει ψυχή στις καρδιές και φτερά στη σκέψη." ~ Πλάτων "Η μουσική είναι η κίνηση του ήχου να φτάσει την ψυχή και να της δείξει την αρετή." ~ Πλάτων Τι είναι Τέχνη; Σχολιάστε τις ρήσεις…

Τέχνη: ελεύθερη δημιουργική έκφραση, προϊόν δημιουργικής ικανότητας, ιδιόμορφο επίτευγμα πνεύματος Βασίζεται στην εμπειρία και το ταλέντο Ιδιότητά της είναι η πρωτοτυπία. Προϋποθέτει ένα κοινό κι ένα καλλιτέχνη Συντελείται σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο

Οι Τέχνες με τις ποικιλόμορφες δραστηριότητές τους προσφέρουν πολυδιάστατες εμπειρίες που συμβάλλουν καθοριστικά στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού, εκπαιδεύοντάς το με ένα τρόπο μοναδικό που συνδυάζει τα αισθήματα και τα συναισθήματα με τη λογική και τις πρακτικές δεξιότητες.

Οι Τέχνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ένα εκπαιδευτικό μέσο, ως ένα διδακτικό εργαλείο που προάγει την μάθηση με έναν μη «συμβατικό» τρόπο…. Χρησιμοποιούν τον συμβολισμό, τη φαντασία, τον αυτοματισμό, τον αυτοσχεδιασμό, την πηγαία έκφραση και την δημιουργικότητα του καθένα…

Οι μαθητές με τη χρήση των Τεχνών… Βιώνουν την ενσυναίσθηση Κατανοούν τις πράξεις κι αντιδράσεις τους Ενισχύουν νοητικές λειτουργίες (σκέψη, κρίση, ανάλυση, αφαίρεση, σύνθεση, παρατήρηση, μνήμη) Καλλιεργούν ποικίλα συναισθήματα Εκφράζονται και δημιουργούν κώδικες μη λεκτικής επικοινωνίας Ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, την αυτενέργεια και την αυταξία τους Ευαισθητοποιούνται Ψυχαγωγούνται Αποδέχονται τη διαφορετικότητα, την ιδιαιτερότητα και τη μοναδικότητα του καθένα Εντάσσονται ομαλότερα στην ομάδα Αποκτούν πολιτιστική παιδεία κι αισθητική συνείδηση

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Δίνει πλήθος ερεθισμάτων Δημιουργεί συνθήκες συναισθηματικής έκφρασης κι αλληλεπίδρασης Διασφαλίζει ένα προστατευτικό κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης Ενισχύει την ενεργητική συμμετοχή, την εξερεύνηση και τον πειραματισμό Εμπνέει Συν-δημιουργεί

Ο εκπαιδευτικός δεν χρειάζεται να έχει ειδικές γνώσεις! Ο ρόλος του είναι: Εμψυχωτικός Υποστηρικτικός Συντονιστικός Αυθεντικός Φιλικός

Διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών και προϋποθέσεις για την εφαρμογή των Τεχνών… Χώρος Χρόνος Υλικοτεχνικός εξοπλισμός Εποπτικά μέσα/ υλικά Διάθεση εκπαιδευτικού Ικανότητες εκπαιδευτικού Διαθεσιμότητα μαθητών

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Exiner, J (1978) Dance in the school curriculum- Aesthetic considerations. In: The first Australian dance educational conference, Melbourne. Gertrud Meyer- Denkmann (1990) Experiments in Sound: Πειραματισμοί στον ήχο “ηχοχρώματα”, απόδωση, επιμέλεια Μιχάλης Τόμπλερ, εκδ. Orpheus, Αθήνα Gruber, J. J. (1986) Physical activity and self-esteem development in children: A meta- analysis. In: G. A. StH. & M. Eckert (Eds.), Effects of physical activity on children: American academy of physical education papers (pp ) Champaign, IL: Human Kinetics. Hammett, C. (1992) Movement Activities for early Childhood, Human Kinetics Books, Philadelphiac Laban R. (1980) Modern educational dance. London: Macdonald and Evans Levete, G. (1987) The creative tree. Active participation in the Arts for people who are disadvantaged, Russel Ltd., UK McGreevy-Nichols Susan & Scheff Helene (1995) Building Dances, A Guide to Putting Movements Together, Human Kinetics, USA Meakin, D. C. & Sanderson, P. (1983) Dance in English secondary schools today, Journal of Aesthetic education, 17 (1), pp Pica, R. (1993) Upper Elementary Children Moving & Learning, Human Kinetics Publishers, USA

Redfern, B. (1986) The child as creator, performer, spectator, In Dance and the child, the child as performer, the child as spectator, the child as creator, Keynotes, addresses and philosophy papers, July 25-27, 1978, Ottawa, Canadian Association of Health, PE and Recreation. Reid, L. A. (1980) Meaning in the arts. In: M. Ross (Ed) The Arts and personal growth. Pergamon, pp Weiss, R. P. (2001) The Mind-Body Connection in Learning’. In T+D 55, no. 9 (September 2001), pp Welner Muller (1996) Θέατρο του Σώματος, University Studio Press Δρανδάκη, Λ. (1993) Ο Αυτοσχεδιασμός στον Ελληνικό Δημοτικό Χορό, Αθήνα Κόκκος, Α. (2009) Ανάπτυξη της Δημιουργικότητας μέσα από την επαφή με την Τέχνη, 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό συνέδριο Τέχνης & Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Μαϊου 2009, Η Τέχνη ως εργαλείο εκπαίδευσης για το περιβάλλον Παιδαγωγικές/Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για το Δάσος/Δέντρο & την Ανακύκλωση, σελ Κωνσταντινίδου, Μ., (2001) “Διερεύνηση του Χορού στα Δημοτικά σχολεία της Αγγλίας”, 3ο «ΜΕΤΑ-πτυχιακά: εξελίξεις και προοπτικές στην προσχολική και πρωτοσχολική αγωγή», Ο.Μ.Ε.P με τη συνεργασία της Δ.Ο.Ε., Ελληνικά Γράμματα, σελ «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις 8 Ρ.Σ., 3 Ρ.Σ.Εξ., 2 Ρ.Σ.Εισ.»(2001) Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό, Τόμοι Α΄ Β ΄Γ΄, Ειδικό Μέρος: «Αξιοποίηση των Τεχνών στην Εκπαίδευση» Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: epimorfotes/tomos_g/basiko_ep_yliko_tomos_g_V4a.pdf epimorfotes/tomos_g/basiko_ep_yliko_tomos_g_V4a.pdf