Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Έρευνα Κοινής Γνώμης Για το Περιβάλλον IΣΤΑΜΕ – Ανδρέας Παπανδρέου.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Α΄ Βαλκανικός πόλεμος( )
1 Έρευνα 13-14/4 Έρευνα κοινής γνώμης για το θέμα των Σκοπίων και τις προκλήσεις της Τουρκίας στα Ίμια ΠΕΙΡΑΙΑΣ Απρίλιος 2005.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
Παρουσίαση Έρευνας Κοινής Γνώμης «Ο λόγος στον Πολίτη» Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2010.
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΚΑΤΟΧΗ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσι τηλ.: fax:
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ
Οι δυο εμφύλιοι πόλεμοι.  Στα μέσα της δεκαετίας του 1950 ξέσπασαν οι πρώτες βίαιες συγκρούσεις, λίγο μετά την απόφαση για την ανεξαρτησία του Σουδάν,
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Περιγραφική Στατιστική
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
1 Τοπικές βλάβες από δήγματα όφεων Κουτσουμπού Γεωργία Ειδικευόμενη Γενικής Ιατρικής ΓΚΑ Αθήνα, 18 η Ιουλίου 2002.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973 (ΧΟΥΝΤΑ)
Δημοτικές Εκλογές 2010 Δήμος Θεσσαλονίκης. Δημοτικές Εκλογές 2010 Δήμος Θεσσαλονίκης Ταυτότητα Έρευνας Ανάθεση: Αγγελιοφόρος της Κυριακής Διεξαγωγή: Palmos.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Residency Database Residency Database Project IFMSA Transnational project Από τηv Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και Ανταλλαγών Φοιτητών Ιατρικής (HelMSIC)
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, ιστορικός-φιλόλογος
28η Οκτωβρίου 1940 ΕΙΚΟΝΕΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 1946-1949

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΟΙΤΗΤΗ: ΓΟΓΟΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΕΜ: 7238 ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2010-2011 ΕΞΑΜΗΝΟ: ΣΤ’ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑ:ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΘΕΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ 2

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ; ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:ΠΟΙΑ Η ΑΠΑΡΧΗ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ? 3

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΥΤΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤ’ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΥΝΙΣΤΑNΤΑΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝEΤΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ 4 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ. 4

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Δηλωτικοί στόχοι: Μεθοδολογικοί στόχοι: Ένας από τους στόχους του μαθήματος αυτού, είναι να γνωρίσουν οι μαθητές- τριες τα γεγονότα του εμφυλίου πολέμου. Να μάθουν για τις αντίπαλες οργανώσεις που συμμετείχαν, να γνωρίσουν τα πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην σύρραξη αυτή καθώς και το ‘’που και πότε’’ διαδραματίστηκαν τα γεγονότα του πολέμου. Να γνωρίσουν τα αίτια που οδήγησαν την χώρα στον εμφύλιο καθώς και τις οδυνηρές συνέπειες του. Μεθοδολογικοί στόχοι: Σκοπός επίσης του μαθήματος είναι να μάθουν τα παιδιά την ανάγνωση και την επεξεργασία πολυπρισματικών πηγών, πηγών δηλαδή που παρουσιάζουν διαφορετικές απόψεις και οπτικές απέναντι σε γεγονότα, να τις συγκρίνουν και να καταθέσουν την δική τους γνώμη. 5

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Εννοιολογικοί στόχοι: Μεταγνωστικοί στόχοι: Ένας ακόμη στόχος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές – τριες μερικές χρήσιμες έννοιες που παρουσιάζονται στο μάθημα αυτό, όπως ο ΔΣΕ, ο ΕΑΜ, η έννοια του εμφυλίου πολέμου ή όπως αλλιώς ονομάστηκε συμμοριτοπόλεμος και άλλες πολλές έννοιες μεγάλης ιστορικής σημασίας. Μεταγνωστικοί στόχοι: Τελικός στόχος του μαθήματος αυτού είναι, μέσα από την παρουσίαση όλων των γεγονότων και των σημαντικών συνεπειών του εμφυλίου στην χώρα μας, να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μια ορθή ειρηνική στάση και νοοτροπία απέναντι σε τέτοια σημαντικά εθνικά ζητήματα και να δούμε τις αντιδράσεις τους σε τέτοια γεγονότα που διαδραματίζονται σε πολλές χώρες του κόσμου και στις μέρες μας. 6

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής στην Ελλάδα, καθώς δεν υπήρχε μια ενιαία νομιμοποιημένη αρχή που θα αναλάμβανε τον αντιστασιακό αγώνα εξ ονόματος του λαού, δημιουργήθηκαν αντιστασιακές οργανώσεις με αντίθετο μεταξύ τους πολιτικό προσανατολισμό, οι οποίες διεξήγαγαν τον αγώνα αυτόν. Οι μεγαλύτερες απ’ αυτές ήταν ο ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ που είχαν δημιουργηθεί από το ΚΚΕ και τα μέλη τους ήταν κυρίως κομμουνιστικά, και ο ΕΔΕΣ με αρχηγό τον Ν. Ζέρβα. Με το πέρας του πολέμου εναντίον των κατακτητών, οι οργανώσεις αυτές επιδίωξαν να κερδίσουν και τον έλεγχο της χώρας. Το 1943-44 ο ΕΛΑΣ συγκρούστηκε με τον ΕΔΕΣ και ακολούθησαν τα Δεκεμβριανά, τον Δεκέμβριο στην Αθήνα ανάμεσα στον ΕΑΜ και τον κυβερνητικό στρατό. Οι συγκρούσεις τερματίστηκαν με την συμφωνία της Βάρκιζας, όμως η κατάσταση δεν άργησε να τεθεί και πάλι εκτός ελέγχου. Πριν από τις πρώτες μεταπολεμικές εκλογές από τις οποίες το ΚΚΕ απείχε, έγινε επίθεση των κομμουνιστών στην χωροφυλακή του Λιτόχωρου, η οποία στάθηκε και η αφορμή για την επίσημη έναρξη του εμφυλίου πολέμου. Αντίπαλα στρατόπεδα ήταν ο ΔΣΕ( Δημοκρατικός Στρατός της Ελλάδας), υπό την ηγεσία των κομμουνιστών και απ’ την άλλη ο Εθνικός Στρατός. Οι συγκρούσεις που ακολούθησαν προκάλεσαν στην χώρα οδυνηρές συνέπειες σ’ όλους τους τομείς. 7

ΠΗΓΕΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Η ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ- ΤΡΙΕΣ 8

ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ - ΠΗΓΗ 1 ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ - ΠΗΓΗ 1 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΠΗΓΗ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΉ? ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ? ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΑΝΕ? ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΉ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΡΟΒΗΡΟΥ ΜΑΝΘΟΥΛΗ ‘’Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ’’ ΑΠΌ ΤΟ YOUTUBE 9

ΠΗΓΗ 2 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ – ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΝ ΤΙ ΚΛΙΜΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ? ΠΩΣ ΣΥΝΤΕΛΟΥΝ ΤΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ ΩΣ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’ 10

ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ 1943-44: Ο ΕΛΑΣ συγκρούεται με τον ΕΔΕΣ 1944: Δεκεμβριανά 12 Οκτωβρίου 1945: Συμφωνία της Βάρκιζας 1945-46: Περίοδος λευκής τρομοκρατίας* Μάρτιος του 1946: Εκλογές από τις οποίες απείχε το ΚΚΕ 31η Μαρτίου 1946: Επίθεση των κομμουνιστών στην χωροφυλακή του Λιτόχωρου 1946: Γ’ Ψήφισμα της Κυβέρνησης με το οποίο προχωρούσε σε εξορίες και διωγμούς εναντίον των κομμουνιστών 1946-1949: Μάχες μεταξύ ΔΣΕ και Εθνικού Στρατού 1947:Ο ΔΣΕ συγκροτεί την Κυβέρνηση του βουνού 1949: Ο Τίτο* κλείνει τα γιουγκοσλαβικά σύνορα εγκλωβίζοντας τους Αντάρτες στα βουνά 29η Αυγούστου 1949: Τερματίζονται οι συγκρούσεις με την κατάληψη του υψώματος Κάμενικ από τον Εθνικό Στρατό 17η Οκτωβρίου 1949: Διάγγελμα του ΔΣΕ με το οποίο δόθηκε τέλος στις συγκρούσεις και γενικότερα του εμφυλίου πολέμου

ΠΗΓΗ 3 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΕΔΏ – ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ? ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΌΤΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΑΥΤΉ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’ 12

ΠΗΓΗ 4 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΊΝΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ? ΤΙ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΥΤΉ? ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ? ΠΟΙΑ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’ 13

ΠΗΓΗ 5 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΠΟΙΑ Η ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 46’? ΠΩΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΑΠΟΧΗ ΑΥΤΉ ΩΣ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’ 14

ΠΗΓΗ 6 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΠΟΙΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟ 1946? 2)ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΙ? 3)ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΑΥΤΉ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’ 15

ΠΗΓΗ 7 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΑΥΤΉ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ(ΠΗΓΗ 6) 2)ΔΩΣΤΕ ΈΝΑ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΕΚΤΕΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’ 16

ΠΗΓΗ 8 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ? ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΑΥΤΈΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΙ ΒΛΕΠΕΤΕ ΝΑ ΕΚΤΥΛΙΣΕΤΑΙ? ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΑΥΤΆ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ? ΠΟΙΕΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 9 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟ Γ’ ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ? ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΠΩΣ ΕΠΕΔΡΑΣΑΝ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ. ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ – ΠΗΓΗ 10 <<…ΌΤΑΝ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1949 ΕΣΙΓΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΥΡΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΡΤΩΝ ΣΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ ΟΡΕΙΝΕΣ ΕΣΤΙΕΣ ΌΠΩΣ ΤΗΣ ΑΝ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΒΡΟΥ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΚΑΤΕΚΕΙΤΟ ΣΕ ΕΡΕΙΠΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΟΥ ΕΠΕΡΑΣΕ Ο ΣΙΦΟΥΝΑΣ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΩΡΙΑ, ΙΔΙΩΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΟΡΡΑ, ΕΊΝΑΙ ΜΙΣΟΚΑΤΕΣΤΡΑΜΕΝΑ Η ΤΕΛΕΙΩΣ ΚΑΤΕΣΡΑΜΜΕΝΑ, ΕΝΏ ΚΑΠΟΥ ΈΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΞΕΡΙΖΩΘΕΙ ΑΠΌ ΤΙΣ ΕΣΤΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ, ΞΕΚΟΜΜΕΝΟΣ ΑΠΌ ΤΗ ΓΗ ΚΑΙ ΕΙΤΕ ΑΣΚΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΕΙΤΕ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ ΕΙΤΕ ΑΝΕΡΓΟΣ ΖΩΝΤΑΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΠΟΥ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΟΥΝ ΤΟ ΑΤΟΜΟ…>> ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΠΗΓΗ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΉ? 2)ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΤΟΜΕΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ’’ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Τ. ΒΟΥΡΝΑ’’

ΠΗΓΗ 11 <<…ΚΑΠΟΥ 3 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΊΝΑΙ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΠΟΥ ΖΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ,ΤΟ ΈΝΑ ΤΡΙΤΟ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΡΣΑΛ.Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ 30% ΚΑΤΩ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΗΣ(1939) ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 1950 ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΟΡΘΩΤΟ ΝΑ ΦΤΑΣ3ΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΗ. Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΜΕ ΕΡΓΩΔΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΙΧΕ ΦΤΑΣΕΙ ΤΟ 1949 ΣΤΑ 87% ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΗΣ, ΕΝΏ Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΥΠΟΛΕΙΠΟΤΑΝ ΤΡΕΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΤΕΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΟΥ 1939. ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΗΤΑΝ ΕΞΑΡΘΡΩΜΕΝΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΝΤΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟ, ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΕΦΘΑΝΑΝ ΤΟ 28% ΤΩΝ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΤΆ ΚΕΦΑΛΗΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΟΛΙΣ ΤΑ 100 ΔΟΛΑΡΙΑ…Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ 1945, ΟΠΟΤΕ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΚΑΙ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ Η ΝΕΑ ΔΡΑΧΜΗ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ, ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΡΟΜΕΡΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ. Η ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΜΦΥΛΙΟΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΝ ΤΡΕΦΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΚΑΤΟΧΙΚΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΞΑΝΕΜΙΖΕΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ. Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΒΑΔΙΖΕ ΣΤΟ ΓΚΡΕΜΟ ΚΑΙ Η ΞΕΝΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ…>> ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΕΔΏ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΤΟΜΕΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ Η ΧΩΡΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΗΓΗ? 2)ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΉ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΆΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ Η ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ’’ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Τ. ΒΟΥΡΝΑ’’

ΠΗΓΗ 12 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΠΗΓΗ ΕΊΝΑΙ Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΥΤΉ? ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ? ΣΕ ΤΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΕΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΚΕΙΝΤΟ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 13 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ? 2)ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΟΣΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΑΥΤΩΝ? 3)ΜΕ ΠΟΙΟΥ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 14 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΤΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΥΤΉ? 2)ΠΟΙΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΑΝΑΔΥΚΝΕΙΟΝΤΑΙ ΕΔΏ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 15 Α’

ΠΗΓΗ 15(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Β’ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΑΥΤΗΣ ΤΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΒΓΑΖΕΤΕ ΑΠΌ ΤΟ ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΠΟΥ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ? 2)ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ‘’ΕΧΘΡΟΣ’’ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 16 Α’ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ’’ ΤΟΥ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ

ΠΗΓΗ 16(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Β’ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΠΗΓΗ 15 ΚΑΙ 16 ΠΟΙΑ ΜΕΡΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΕΔΏ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 17 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)Η ΠΗΓΗ ΕΊΝΑΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ Η ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ? 2)ΠΩΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΥΤΌ ‘’ΤΑ ΔΕΙΝΑ’’ ΠΟΥ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ Ο ΕΥΡΥΤΕΡΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 18 ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΩΝ: ‘’ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΌ ΤΟ GOOGLE ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ’’

ΠΗΓΗ 19 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1.ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ 18 ΚΑΙ 19 ΝΑ ΕΚΦΕΡΕΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΣΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΤΆ ΤΩΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Ε.ΤΟΛΗ ‘’ΑΡΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ’’ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ GOOGLE

ΠΗΓΗ 20 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΕΊΝΑΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ Η ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΗΓΗ? 2)ΤΙ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΕΔΏ Ο ΛΑΟΣ? 3)ΤΙ ΔΗΛΩΝΕΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ – ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ’’

ΠΗΓΗ 21 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1.ΌΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΝΤΑΙ ΑΤΟΜΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΔΣΕ ΜΙΚΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 22 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ? 1)ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ? 2)ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΑΠΌ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΤΕΤΟΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΒΙΑΙΟΠΡΑΓΙΩΝ ΣΤΑ ΜΕΡΗ ΑΠΌ ΟΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΣΤΕ Η ΜΕΝΕΤΕ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 23 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1.ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΕ ΜΕΛΕΤΕΣ Η ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ , ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΩΝ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Ε.ΤΟΛΗ ‘’ΑΡΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ’’ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ GOOGLE

ΠΗΓΗ 24 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΠΟΙΑ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΠΛΑΝΗ ΠΗΓΗ? 2)ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ? ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ’’ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΙΚΟΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΑΠΌ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ Γ. ΤΣΑΓΚΑΡΗ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1945-1949’’

ΠΗΓΗ 25 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΤΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΥΤΉ? ΠΑΡΑΘΕΣΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 26 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ? 2)ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΑΛΛΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΟΠΟΥ ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ:’’ΒΙΒΛΙΟ:ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1946-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ ΑΘΗΝΑ 2001 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ’’

ΠΗΓΗ 27 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1.ΓΡΑΨΤΕ ΈΝΑ ΑΡΘΡΟ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΑΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΝΑ ΠΑΡΑΘΕΤΕΤΕ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΤΆ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΌ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Ε.ΤΟΛΗ ‘’ΑΡΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ’’ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ GOOGLE

ΠΗΓΗ 28 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1.ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΠΛΑΝΗ ΠΗΓΗ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΒΡΕΙ ΚΙ ΕΣΕΙΣ(ΠΗΓΗ 27) ΚΑΙ ΓΡΑΨΤΕ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ΒΙΒΛΙΟ:ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ 1945-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΛΚΟΣ ΑΘΗΝΑ 1992 ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΙΑΤΡΙΔΗ

ΠΗΓΗ 29 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΠΩΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ ΑΠΌ ΤΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΔΣΕ? 2)ΒΓΑΛΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗΝ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ Σ’ ΑΥΤΌ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ΒΙΒΛΙΟ:ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ 1945-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΛΚΟΣ ΑΘΗΝΑ 1992 ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΙΑΤΡΙΔΗ

ΠΗΓΗ 30 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΟΙ – ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΗΓΗ? ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 1922-24 ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ΒΙΒΛΙΟ:ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ 1945-1949 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΛΚΟΣ ΑΘΗΝΑ 1992 ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΙΑΤΡΙΔΗ

2)ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΠΗΓΗ 31 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1)ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ 2)ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΠΗΓΗΣ: ’’ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ – ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΌ ΤΟ YOUTUBE’’

ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΕΑΜ: Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο ΕΛΑΣ: Εθνικός Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός ΔΣΕ: Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας ΚΚΕ: Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας ΔΣ: Δημοκρατικός Στρατός ΕΔΕΣ: Εθνικός Δημοκρατικός Ελληνικός Σύνδεσμος ΤΙΤΟ: Ήταν ο ιδρυτής του μεταπολεμικού Γιουγκοσλαβικού κράτους και ηγέτης της κομμουνιστικής αντίστασης στην κατεχόμενη Γιουγκοσλαβία κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος. ΛΕΥΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ: Στην Ελλάδα, ο όρος Λευκή Τρομοκρατία χρησιμοποιήθηκε για να χαρακτηρίσει το κλίμα διώξεων και βίας που ξέσπασε εις βάρος των φιλικά προσκείμενων στο ΕΑΜ και το ΚΚΕ Ελλήνων αμέσως μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Βάρκιζας το Φλεβάρη του 1945.