ΜΟΝΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ Π ΑΙΔΕΙΑ : Ε ΡΕΥΝΑ Σ ΤΟΥΣ Π ΡΩΤΟΕΤΕΙΣ Φ ΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΠΘ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ / ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Αγοραστικές Συνήθειες Θα σας διαβάσω τώρα μια σειρά από απόψεις που έχουν εκφραστεί για τις συνήθειες κατανάλωσης.
Advertisements

Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 2012
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
ΑμεΑ & Εκπαίδευση Βιβλιοθηκονόμων στην Ελλάδα
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
25 Σεπτεμβρίου ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1 Αθροιστική Αξιολόγηση Θεματικών Πυλών: Μελέτη Περίπτωσης Μαρία Μονόπωλη 1, Άννα Μάστορα.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας για μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
Μονάδα Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης Χρηστών Απρίλιος 2010.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας στους προπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο Eαρινό Eξάμηνο 2015.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων των νοσοκομειακών βιβλιοθηκών Καλογεράκη Ελένη Βιβλιοθήκη Γ.Ν.Α «Ο Ευαγγελισμός» Τσαλαπατάνη Ειρήνη Βιβλιοθήκη.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
E-metrics στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες Δήμητρα Τσάμη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μονάδα Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Σεμινάριο.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ακαδημαϊκό έτος Ηράκλειο.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Ψηφιακές Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Που και πως ψάχνουμε.
Μαρία Δούκα, Ευαγγελία Μπουγατζέλη, Νικόλαος Μπέκος, Έφη Παπαδημητρίου
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Αναζήτηση στο Διαδίκτυο
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΟΝΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ Π ΑΙΔΕΙΑ : Ε ΡΕΥΝΑ Σ ΤΟΥΣ Π ΡΩΤΟΕΤΕΙΣ Φ ΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΠΘ

Ε ΙΣΑΓΩΓΗ  ραγδαία αύξηση της συλλογής online ηλεκτρονικών πηγών  σύσταση και λειτουργία της Μονάδας Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Χρηστών  υπηρεσίες: οδηγοί, προσωπική βοήθεια, σεμινάρια  προσαρμογή των σεμιναρίων στις ανάγκες των συμμετεχόντων  παρουσίαση διαθέσιμων εργαλείων  καλλιέργεια δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας  έρευνα με ερωτηματολόγιο στους πρωτοετείς φοιτητές του ΑΠΘ για το ακαδημαϊκό έτος Mittermeyer, D. & Quirion, D. (2003) Information Literacy: Study of Incoming First-Year Undergraduates in Quebec Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ Π ΑΙΔΕΙΑ  1989 ALA «η ικανότητα να αναγνωρίζει κανείς την ανάγκη πληροφόρησής του, να εντοπίζει, να αποτιμά και να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την απαραίτητη πληροφορία» Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ Π ΑΙΔΕΙΑ  2000 ACRL πρότυπα δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση  Προσδιορισμός της φύσης και έκτασης της απαιτούμενης πληροφόρησης  Ικανοποιητική και αποτελεσματική πρόσβαση στην απαιτούμενη πληροφόρηση  Κριτική αποτίμηση της πληροφορίας και των πηγών της και ενσωμάτωση επιλεγμένης πληροφόρησης στη γνωστική βάση του φοιτητή  Αποτελεσματική χρήση της πληροφόρησης για την επιτέλεση ενός συγκεκριμένου σκοπού  Ηθική και νόμιμη χρήση της ανακτώμενης πληροφορίας Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ Π ΑΙΔΕΙΑ  Δεξιότητες Πληροφοριακής Παιδείας vs Δεξιότητες Τεχνολογίας της Πληροφορίας  «ο πυρήνας της διά βίου μάθησης» Διακήρυξη της Αλεξάνδρειας για την Πληροφοριακή Παιδεία 2005 που υιοθετείται από την UNESCO (logo) Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Μ ΕΤΡΗΣΗ Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗΣ Π ΑΙΔΕΙΑΣ  SAILS – Standardized Assessment of Information Literacy Skills  i-Skills (Education Testing Service)  ISS – Information Skills Survey (CAUL)  εργαλεία βιβλιοθηκών Ιδρυμάτων για τη χρήση σε τοπικό επίπεδο Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Μ ΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Ε ΡΕΥΝΑΣ  δείγμα 1070 πρωτοετείς 9 τμημάτων  αντιπροσωπευτικότητα;  ποσοστό απόκρισης  ερωτηματολόγιο  πιλοτική έρευνα Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Το θέμα της εργασίας μου είναι: Τα μέτρα που λαμβάνονται στη χώρα μας, για να περιοριστεί η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Ποιες από τις παρακάτω λέξεις θα χρησιμοποιήσω για αναζήτηση άρθρων σε μια ξενόγλωσση βιβλιογραφική βάση; Απομόνωση των βασικών εννοιών – λέξεις-κλειδιά Α. damage to the natural environment, Greece9,4% Β. measures currently used, environment, country9,5% Γ. protective measures, environment, Greece72,8% Δ. damage, environment, measures currently used8,2% Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Προκειμένου να βρω βιβλία για το Rousseau στον Κατάλογο της Βιβλιοθήκης, θα κάνω αναζήτηση με... Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Όταν κάνω μια βιβλιογραφική αναζήτηση, για να ανακτήσω περισσότερα αποτελέσματα, χρησιμοποιώ συνώνυμους όρους, τους οποίους συνδέω με... Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Αν δε γνωρίζω καθόλου ένα θέμα, τότε για να το προσεγγίσω,... Εξοικείωση με άγνωστο θέμα Α. Διαβάζω ένα βιβλίο για αυτό15,7% Β. Διαβάζω ένα άρθρο για αυτό24,2% Γ. Συμβουλεύομαι μία εγκυκλοπαίδεια57,6% Δ. Δε γνωρίζω2,5% Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Για να βρω τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα για ένα επιστημονικό θέμα, συμβουλεύομαι... Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Αν χρησιμοποιήσω μία μηχανή αναζήτησης, όπως το yahoo ή το google, δε θα βρω... Αναζήτηση στο διαδίκτυο Α. Βιογραφικές πληροφορίες για διάσημα πρόσωπα2,6% Β. Βιβλία διαθέσιμα στις βιβλιοθήκες του ΑΠΘ51,7% Γ. Διαφημιστικές καταχωρήσεις17,1% Δ. Δε γνωρίζω28,6% Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Έχω εντοπίσει ένα βιβλίο που είναι κατάλληλο για το θέμα μου. Ποιο τμήμα του βιβλίου συμβουλεύομαι, για να βρω και άλλα έγγραφα πάνω στο θέμα; Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Έχω εντοπίσει άρθρα και ιστοσελίδες που παρουσιάζουν διαφορετικές απόψεις για ένα θέμα και θέλω να χρησιμοποιήσω αυτές τις πληροφορίες για την εργασία μου. Σε ποια περίπτωση πρέπει να αναφέρω την πηγή των πληροφοριών; Παραπομπές Α. αντιγραφή λέξη προς λέξη24,7% Β. αναφορά με δικά μου λόγια4,1% Γ. και στις δύο περιπτώσεις61,8% Δ. δε γνωρίζω9,4% Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ Σωστή απάντηση σε κάθε ερώτηση ανά Τμήμα Λέξεις-κλειδιά Λογικός Τελεστής Πεδίο Αναζήτησης Εγκυκλοπαίδειες Άρθρα Google/ yahoo Βιβλιογραφία Παραπομπές > 5 Σωστές απαντήσεις ΤΗΜΜΥ80,862,925,841,190,758,984,864,944,4% Κοινωνική Θεολογία52,127,415,171,268,546,660,358,913,7% Νομική76,242,916,255,280,049,591,476,232,4% Πολιτικών Μηχανικών82,655,418,562,092,455,478,370,742,4% Μαθηματικών53,928,414,747,181,447,171,643,118,6% Παιδαγωγικό85,347,811,074,381,645,678,767,635,3% Οδοντιατρική74,146,916,061,780,245,770,460,532,1% Ελληνική Φιλολογία73,238,47,154,583,951,877,758,026,8% Ιατρική68,855,519,358,385,356,070,257,337,2%

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Ποιες μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιείτε για την εύρεση βιβλιογραφίας στο διαδίκτυο; Μηχανές Αναζήτησης Βιβλιογραφίας ΠλήθοςΠοσοστό % Καμία Μηχανή Αναζήτησης37134,8 Συνήθεις Μηχανές Αναζήτησης Πληροφορίας65361,3 Εργαλεία της Βιβλιοθήκης423,9 Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Α ΝΑΛΥΣΗ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ - Α ΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ Ποσοστά σωστής απάντησης – Χρήση Μηχανών Αναζήτησης Καμία μηχανή αναζήτησης Google/yahoo Εργαλεία βιβλιοθήκης Λέξεις-κλειδιά για "Τα μέτρα που λαμβάνονται στη χώρα μας, για να περιοριστεί η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος" 58,8%79,8%88,1% Τους συνώνυμους όρους τους συνδέω με...42,9%49,8%50,0% Βιβλία για το Rousseau ψάχνω στο πεδίο...15,9%16,7%19,0% Αρχικά, προσεγγίζω ένα θέμα...54,4%59,0%69,0% Πρόσφατα αποτελέσματα υπάρχουν...76,8%86,8%97,6% Στο yahoo ή google δε θα βρω45,8%54,2%64,3% Μέρος βιβλίου για εύρεση επιπλέον σχετικής βιβλιογραφίας65,0%82,2%85,7% Σε ποια περίπτωση κάνω παραπομπή57,4%63,6%76,2%

Σ ΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Ένας στους τέσσερις δεν ήταν σε θέση να διακρίνει τις βασικές έννοιες ενός θέματος εργασίας  Οι μισοί φοιτητές δε γνώριζαν τη χρήση του λογικού τελεστή OR, ενώ εξαιρετικά χαμηλό ήταν το ποσοστό που εντόπισε το κατάλληλο πεδίο αναζήτησης  Οι φοιτητές στην πλειοψηφία τους αναγνώρισαν τη φύση της πληροφορίας που περιέχεται σε ένα άρθρο, αλλά πολύ μικρότερο ποσοστό αναγνώρισε τη φύση της πληροφορίας που περιέχεται σε μια εγκυκλοπαίδεια  Ένας στους δύο φοιτητές φαίνεται να μην είναι εξοικειωμένος με τη φύση της πληροφορίας που μπορεί να εντοπιστεί μέσω μιας συνήθους μηχανής αναζήτησης  Ένας στους τέσσερις δεν αναγνώρισε το ρόλο της βιβλιογραφίας και των βιβλιογραφικών παραπομπών ενός βιβλίου για τον εντοπισμό νέων σχετικών πηγών πληροφόρησης  Σημαντικό ποσοστό (40%) δεν ήταν ενημερωμένο για θέματα σωστής χρήσης της ανακτώμενης πληροφορίας Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Σ ΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - Σ ΤΟΧΟΙ  Συνολική αδυναμία των νεοεισερχόμενων φοιτητών σε θέματα Πληροφοριακής Παιδείας (Β’βάθμια Εκπαίδευση)  Αξιόπιστη εικόνα των αναγκών εκπαίδευσης των νεοεισερχόμενων φοιτητών των Τμημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα (βελτίωση σεμιναρίων)  Συμβολή στην προώθηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Μονάδας  Συμβολή στην προώθηση της ένταξης της Πληροφοριακής Παιδείας στα προγράμματα σπουδών (δια βίου μάθηση)  Μελλοντικές Έρευνες της Μονάδας Πληροφοριακή Παιδεία: Έρευνα στους Πρωτοετείς Φοιτητές του ΑΠΘ

Ποιοι; Πώς; Δέρβου Κλωντίνη Λαφτσίδου Μαρία Κώτσιος Παναγιώτης Σαρηγιαννίδου Βαρβάρα Χατζηχρήστος Αντώνης Ζιώγα Χριστίνα ΜΟΝΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

If you cannot measure it, you cannot improve it William Thomson Kelvin ( )