“The Perks of Being a Wallflower” Stephen Chbosky (2012) 3 η συνάντηση προβολή
Στόχοι μας: επίπεδα θέασης της κινηματογραφικής ταινίας ερμηνευτικές προσεγγίσεις της θεματολογίας που πραγματεύεται και συσχέτιση με τη δική μας εκπαιδευτική πραγματικότητα συζήτηση και διαχείριση σχετικών ερωτημάτων κριτικές του περιεχομένου της εισαγωγή στην κατανόηση της κινηματογραφικής γλώσσας και την παιδαγωγική αξιοποίησή της
“The Perks of Being a Wallflower” Stephen Chbosky (2012) Σε πρώτο επίπεδο θέασης το προφανές: η ιστορία μιας παρέας “περιθωριακών” παιδιών ζει όλα τα “πάθη” της ευαίσθητης εφηβικής ηλικίας: έρωτα, σεξ, ναρκωτικά, ξαφνικές ψυχολογικές μεταπτώσεις από την υπέρμετρη αισιοδοξία στην βαθιά απαισιοδοξία… Σε δεύτερο επίπεδο Ο κεντρικός ήρωας, ο Τσάρλι, εύθραυστος ψυχολογικά και με νωπά ακόμη τα τραύματα της απώλειας του καλύτερου του φίλου που αυτοκτόνησε, κάνει γενναίες προσπάθειες να βρει μια παρέα… Τι είδαμε…
“The Perks of Being a Wallflower” Stephen Chbosky (2012) Σε τρίτο επίπεδο Το κοινωνικό δίκτυο: η ευαίσθητη και σκληρή ταυτόχρονα “κοινωνία” των εφήβων, η ανάγκη ενσωμάτωσης σε ένα σύνολο/μια ομάδα, η ανάγκη ταύτισης και η αναζήτηση ταυτότητας η αμηχανία μπροστά στους πρώτους έρωτες η προσπάθεια ενδυνάμωσης του εαυτού και η αδυναμία προβολής αντίστασης ο χώρος του σχολείου ο ρόλος της οικογένειας Τι είδαμε…
Και η ματιά του εκπαιδευτικού: ο καθηγητής που “νοιάζεται” και εντοπίζει τα “ταλέντα” για να τα ενθαρρύνει ο έφηβος που προσπαθεί να απαντήσει στα ερωτήματά του απευθυνόμενος κυρίως στους συνομήλικους και όχι στους ενήλικες ( «αν ο καθηγητής των Αγγλικών είναι ο μόνος φίλος την πρώτη μέρα στο σχολείο είναι κάπως θλιβερό», λέει ο Τσάρλι «μην ξυπνήσεις τον μπαμπά και τη μαμά», λέει η Κάντας, η αδελφή του…) οι συνεχείς “επιφάνειες’’ της παιδικής ηλικίας, που αφήνουν να εννοηθεί ότι πολλά από τα ζητήματα της εφηβείας ανάγονται σ’ αυτήν… Τι μπορούμε να κάνουμε στο Δημοτικό Σχολείο για να προετοιμάσουμε τα παιδιά για μια “υγιή” εφηβεία; “The Perks of Being a Wallflower” Stephen Chbosky (2012)