Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η φράση «οφθαλμό αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος». Ο Αγίου Αντίπας είναι προστάτης των Οδοντιάτρων και γιορτάζει στις.
Advertisements

Η ΕΙΡΗΝΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ.
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α1 ΟΝΟΜΑ: ΛΥΔΙΑ ΕΞΑΡΧΟΥ ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
«δια χειρός…» Σχόλια περί της ορθοδόξου εικονογραφίας.
Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Εικών= απεικόνιση, προσωπογραφία (είκω, έοικα= μοιάζω) Η εικόνα, το εικονιζόμενο, δηλ. το αρχέτυπο και ο εικονίζων βρίσκονται μεταξύ.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Τον 8ο αι. άρχισε να συζητείται έντονα.
EIKONOMAXIA( ) Γκεντζογλάνη Μαρία 02/12/2014.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΝΑ ΠΟΡΙΧΗ Β3.
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Νικόλας Δεπούντης
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015
Ο ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Τσεκούρας Γιώργος Β΄  Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το.
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΑ 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 13Κ3: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Β΄ φαΣη τηΣ εικονομαχιαΣ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
Η τέχνη της Αγιογραφίας
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ιουστινιανός και Θεοδώρα:
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Εικονογραφικοί κύκλοι
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Εικονομαχία Α’ Φάση
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
π.Χ. επιστροφή από τη Βαβυλώνα μέχρι την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε και σε πολιτική διαμάχη για τη λατρεία των εικόνων.

Στο 20ό κεφάλαιο του δευτέρου βιβλίου της Παλαιάς Διαθήκης αναφέρεται:     «οὐ ποιήσεις σεαυτῷ εἴδωλον, οὐδὲ παντός ὁμοίωμα, ὅσα ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ ὅσα ἐν τῇ γῇ κάτω καὶ ὅσα ἐν τοῖς ὕδασιν ὑποκάτω τῆς γῆς. Οὐ προσκυνήσεις αὐτοῖς, οὐδέ μὴ λατρεύσῃς αὐτοῖς.»     Προς τη Γραφή εναρμονίσθηκε και η παλαιοχριστιανική τέχνη, που περιορίσθηκε σε συμβολικές και αλληγορικές παραστάσεις. Στη διάρκεια των αιώνων βέβαια η λατρεία των ιερών εικόνων διαδόθηκε ευρέως στο Βυζαντινό κράτος, ιδίως στην μετά τον Ιουστινιανό A' εποχή, και αποτέλεσε σημαντική έκφανση της ευσέβειας των Βυζαντινών.

Τον 8ο αι. άρχισε να συζητείται έντονα το θεολογικό ερώτημα αν είναι σύμφωνη με τις παραδόσεις της Ορθοδοξίας η λατρεία των εικόνων. «Είναι αλήθεια ότι με την πάροδο του χρόνου δεισιδαίμονες προλήψεις συνδέθηκαν με την προσκύνηση των εικόνων. Πιστοί των λαϊκότερων κυρίως στρωμάτων και μοναχοί αφελείς και απαίδευτοι απέδιδαν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στην προστατευτική δύναμη όχι πια του εικονιζόμενου προσώπου, αλλά του ίδιου του αντικειμένου, της φορητής εικόνας, τελώντας παράλογες πράξεις, που θύμιζαν ειδωλολατρία. Έτσι κατά τη βάπτιση έφερναν την εικόνα στη θέση του αναδόχου, έπαιρναν από το χρώμα της ξύσμα, το όποιο αναμίγνυαν στη θεία μετάληψη ή το μεταχειρίζονταν για θεραπευτικούς σκοπούς».

Η Εικονομαχία τελικά δίχασε τους Βυζαντινούς σε «Εικονομάχους» και «Εικονολάτρες». Οι εικονομάχοι που στήριζαν τον αυτοκράτορα και μάχονταν τις εικόνες. Οι εικονολάτρες που υπερασπίζονταν τη λατρεία των εικόνων. Ο διχασμός κράτησε περίπου ένα αιώνα και στη διάρκειά του πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Πολλά έργα τέχνης , εικόνες και ψηφιδωτά καταστράφηκαν

Η εικονομαχία άρχισε περί το 726 και τελείωσε το 843, με την Ζ΄ οικουμενική σύνοδο που συγκάλεσε η αυτοκράτειρα Θεοδώρα και με αποκατάσταση των εικόνων και περίλαμπρες τελετές . Εικονομαχία - YouTube