Β΄ΦΑΣΗ: ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Β΄ΦΑΣΗ: ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Το πρόγραμμα διαρκεί περίπου 90 λεπτά και περιλαμβάνει: Ι. ΥΠΟΔΟΧΗ II. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΙΙΙ. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΝ (Αίθουσα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων) ΙV. ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ V. ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ II. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΙΙΙ. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΝ (Αίθουσα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων) ΙV. ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ V. ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Γενικές οδηγίες για τη συμπεριφορά των παιδιών στο μουσείο. Γενικές οδηγίες για τη συμπεριφορά των παιδιών στο μουσείο. Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα. Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα. Χωρισμός των παιδιών σε τέσσερις ομάδες. Χωρισμός των παιδιών σε τέσσερις ομάδες. Ι. ΥΠΟΔΟΧΗ Ι. ΥΠΟΔΟΧΗ ΠΡΟΑΥΛΙΟ
. Τα παιδιά, Παρατηρούν το χάρτη στην είσοδο του κάστρου και εντοπίζουν κάστρα της Κύπρου. Παρατηρούν το χάρτη στην είσοδο του κάστρου και εντοπίζουν κάστρα της Κύπρου. Ενημερώνονται με σύντομη ιστορική αναφορά για το κτίσιμο του κάστρου και τη χρήση του ως οχυρό. Ενημερώνονται με σύντομη ιστορική αναφορά για το κτίσιμο του κάστρου και τη χρήση του ως οχυρό.. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ II. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ – ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ – ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΙΣΟΓΕΙΟ
Παρατηρούν μοντέλα των πιο κάτω πολεμικών μηχανών και ανακαλύπτουν τη χρήση τους Παρατηρούν μοντέλα των πιο κάτω πολεμικών μηχανών και ανακαλύπτουν τη χρήση τους -καταπέλτης -πολιορκητικός κριός -πολιορκητική μηχανή Παρατηρούν κανόνια και προσπαθούν να εξηγήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους. Παρατηρούν κανόνια και προσπαθούν να εξηγήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Ψάχνουν να βρουν ταφόπετρες με πολεμιστές και τις περιγράφουν. Παίζουν το παιχνίδι ‘Ποιος φορεί….’ Ψάχνουν να βρουν ταφόπετρες με πολεμιστές και τις περιγράφουν. Παίζουν το παιχνίδι ‘Ποιος φορεί….’ Παρατηρούν τα φράγκικα και ενετικά οικοσήμα που υπάρχουν στο κάστρο. Συζητούν για τα σχέδια και τα μοτίβα που παρουσιάζουν και για τα εμβλήματα που συναντούμε στην εποχή μας.
Παιχνίδι με τις καρτέλες Τα παιδιά χωρίζονται στις ομάδες τους, παίρνουν μία καρτέλα η κάθε ομάδα και ξεκινούν την εξερεύνηση. Εντοπίζουν στις προθήκες τα εκθέματα που αναφέρονται στις καρτέλες (κράνη, αλυσιδωτός θώρακας κ.ά). Εντοπίζουν στις προθήκες τα εκθέματα που αναφέρονται στις καρτέλες (κράνη, αλυσιδωτός θώρακας κ.ά). Γνωρίζουν στρατιωτικούς άγιους και σχολιάζουν την ενδυμασία τους. Γνωρίζουν στρατιωτικούς άγιους και σχολιάζουν την ενδυμασία τους. Α΄ ΟΡΟΦΟΣ
Ανακαλύπτουν τους ιππότες, παρατηρούν τις πανοπλίες και ενημερώνονται για τη ζωή τους. Ανακαλύπτουν τους ιππότες, παρατηρούν τις πανοπλίες και ενημερώνονται για τη ζωή τους.
Στην οροφή τα παιδιά προβληματίζονται για τη θέση του κάστρου σε σχέση με τη θάλασσα και παρατηρούν τις πολεμίστρες. Υποδύονται τους στρατιώτες και προσπαθούν να αναχαιτίσουν τα εχθρικά πλοία. ΣΤΗΝ ΟΡΟΦΗ
Η κάθε ομάδα παρουσιάζει το αντικείμενο που έχει παρατηρήσει και ακολουθεί συζήτηση με όλα τα παιδιά. Σύγκριση των μουσειακών αντικείμενων με τα αντίστοιχα σύγχρονα αντικείμενα. ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ IΙI. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΝ
Παρατήρηση των εργασιών παιδιών από προηγούμενες χρονιές και παρότρυνση τους να εργαστούν και τα ίδια.
Τα παιδιά ντύνονται με μεσαιωνικές ενδυμασίες και ζωντανεύουν μια σκηνή από γλέντι μετά από νίκη.. ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ IV. ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
. ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ V. ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ