Διαχείριση της σχολικής τάξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Διδάσκοντας Μαθηματικά
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Δημήτρης Λιάπης ΤΑΞΗ Β ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Καθηγητής: Δρ Ιωάννης Καρράς.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το μήνυμα.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Πειθαρχία.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Καλωσήρθατε!!!.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
«Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου»
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΗΣΙΟΥ ΕΔΕΣΣΑΣ ΠΕΛΛΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση της σχολικής τάξης Κανόνες και καθορισμός σχέσεων

Είδη κανόνων Κανόνες που επιβάλλονται από το νόμο (π.χ. δικαιώματα των γονέων, χρόνος υποχρεωτικής εκπαίδευσης, διαδικασία επιβολής ποινών) Κανόνες του σχολείου (π.χ. συμπεριφορά των μαθητών στο προαύλιο, η χρήση σχολικών εγκαταστάσεων) Κανόνες που θέτουν οι εκπαιδευτικοί (π.χ. η συμπεριφορά των μαθητών μέσα στην τάξη, η αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών, η πορεία του μαθήματος)

Δραστηριότητα Γράψτε 4 κανόνες που θεωρείτε τους πλέον σημαντικούς για την τάξη σας. Γράψτε 4 κανόνες που θεωρείτε λιγότερο σημαντικούς για την τάξη σας

Παραδείγματα κανόνων Εκπαιδευτικός Α: «Να θυμάστε ότι όταν θέλετε να πείτε κάτι μέσα στην τάξη, θα πρέπει να σηκώνετε το χέρι σας. Δε θέλω να ακούσω κανέναν να μιλάει χωρίς προηγουμένως να έχει σηκώσει το χέρι του. Όταν φωνάζετε όλοι μαζί, δεν ακούγεται τελικά κανένας.» (στην αρχή της σχολικής χρονιάς) Εκπαιδευτικός Β: «Τι κάνουμε πάντα όταν θέλουμε να πάρουμε το λόγο;» (την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς) Εκπαιδευτικός Γ: «Βλέπω ότι φωνάζετε συνέχεια ‘Κυρία, κυρία’ χωρίς να σηκώνετε χέρι. Για να δω τα χεράκια σηκωμένα και μετά θα αποφασίσω ποιος θα μιλήσει.» (δεύτερη μέρα μαθημάτων)

Κατηγοριοποίηση κανόνων Κίνηση Ομιλία Εργασία μέσα στην τάξη Χώρος Ασφάλεια Υλικά και μέσα διδασκαλίας Κοινωνική συμπεριφορά

Δραστηριότητα Με βάση τις προηγούμενες κατηγορίες κανόνων προσπάθησε να εντάξεις τους κανόνες που έγραψες προηγουμένως σε κάποιες από τις κατηγορίες αυτές. Με την ομάδα, συντάξετε μια λίστα με τους κοινούς κανόνες και τις κατηγορίες στις οποίες ανήκουν. Κατόπιν επιλέξτε 3 κανόνες που θεωρείτε τους πιο σημαντικούς και συζητήστε πώς α) θα τους εφαρμόζατε στην τάξη σας και β) τι θα κάνατε όταν οι μαθητές τους παραβίαζαν.

Αυτοέλεγχος και διαπραγμάτευση Έρευνες έχουν δείξει ότι τα προβλήματα διαχείρισης της τάξης μειώνονται αν τα παιδιά καταλάβουν γιατί πρέπει να εφαρμόζονται κάποιοι κανόνες ή αν ενημερωθούν για το είδος της συμπεριφοράς που είναι αποδεκτό. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να εξηγήσει στα παιδιά ποιους κανόνες θεωρεί ο ίδιος απαραίτητους, αλλά να δίνει και στα παιδιά τη δυνατότητα να προτείνουν κάποιους καινούργιους ή να κάνουν τροποποιήσεις των ήδη υπαρχόντων.

Τι είναι τελικά διαπραγματεύσιμο; Τα παιδιά είναι απαραίτητο να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη ύπαρξης κανόνων. Τα παιδιά πρέπει να έρθουν αντιμέτωπα με θέματα όπως η αυτοπειθαρχία, ο αυτοέλεγχος, ο αλληλοσεβασμός. Την τελική ευθύνη για τους κανόνες την έχουν οι εκπαιδευτικοί.

Τρόποι καθιέρωσης κανόνων Γενικός κανόνας: « Πρέπει να δείχνετε σεβασμό προς τους άλλους.» Ειδικός κανόνας: « Πρέπει να σηκώνετε το χέρι σας όταν θέλετε να μιλήσετε.» Κανόνας με εξήγηση: « Δεν πρέπει να σπρώχνετε ο ένας τον άλλον, γιατί αν κάποιος πέσει μπορεί να χτυπήσει άσχημα.» Γενική ερώτηση: «Τι μπορούμε να κάνουμε για να πάρουμε μεγαλύτερους βαθμούς στο επόμενο διαγώνισμα;»

Ειδική ερώτηση: «τι θα συνέβαινε αν το κάθε παιδί καθόταν κάθε μέρα και σε διαφορετική θέση;» Περιστασιακός κανόνας: « ‘Ακόμα δεν άρχισες να γράφεις;’ ‘Δεν καταλαβαίνω τι πρέπει να κάνω.’ ‘Αν δεν καταλαβαίνεις κάτι, θα πρέπει να σηκώσεις το χέρι σου και όχι να κάθεσαι και να περιμένεις να έρθω εγώ να σου εξηγήσω.’» Διαπραγμάτευση: «Σας επέτρεψα να μιλάτε μεταξύ σας όσο κάνετε την εργασίας σας, αλλά κάνετε πλέον υπερβολικό θόρυβο. Ας συζητήσουμε λοιπόν για λίγο τι μπορούμε να κάνουμε για ν’ αλλάξουμε αυτήν την κατάσταση.»

Αυτοέλεγχος: «Θα πρέπει να παίρνετε οι ίδιοι όλο και περισσότερες αποφάσεις καθώς μεγαλώνετε. Για να δούμε λοιπόν πόσο καλά μπορείτε να ελέγχετε την πορεία της εργασίας σας χωρίς να έχετε εμένα συνεχώς πάνω από το κεφάλι σας.»

Κανόνες και διαπροσωπικές σχέσεις Η θέσπιση κανόνων συνδέεται στενά με τις σχέσεις του εκπαιδευτικού με τους μαθητές, αλλά και των μαθητών μεταξύ τους. ‘Όταν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι συνεπείς, τότε προκαλείται σύγχυση στους μαθητές.

Έπαινοι και ποινές Οι ποινές πρέπει να είναι Ήπιες Να μην επιβάλλονται με κακή προαίρεση Να είναι μέσα στα πλαίσια συμμόρφωσης με τους κανόνες του σχολείου. Να είναι παρόμοιες με αυτές που θα επέβαλλαν οι ίδιοι οι γονείς ή που θα περίμενε να υποστεί ένα παιδί που έκανε κάτι κακό.

Οι έπαινοι μπορεί να είναι: Εξωγενείς (βραβεία, προνόμια, οτιδήποτε προσφέρεται) Ενδογενείς (η ικανοποίηση της περιέργειας, η περηφάνεια για μια καλή εργασία, οτιδήποτε προέρχεται από το ίδιο το άτομο) Πώς πρέπει να διαπραγματεύεται ο εκπαιδευτικός το θέμα των επαίνων και των ποινών;

Δραστηριότητα παρατήρησης Παρατηρήστε πώς και πότε δίνονται οι έπαινοι και επιβάλλονται οι τιμωρίες στο σχολείο σας. Να λάβετε υπόψη σας και τους υπολανθάνοντες επαίνους ή ποινές (κάποιο χαμόγελο, μια παρατήρηση, την εφαρμογή μιας ιδέας, κάποιο αρνητικό σχόλιο, την τιμωρία, την αδιαφορία, την αναγνώριση της προσπάθειας ενός παιδιού, την αφαίρεση προνομίων κλπ).